המסך המפוצל

Pushing Daisies, פרק שישי

הפרק שודר ביום רביעי שעבר, 14/11/07. ספוילרים לפרק גם בתמונות

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 19-11-2007
8 תגובות
קצת קשה לי להסביר את זה, אבל נראה לי שהפרק הנוכחי הוא הפרק הכי פחות מוצלח ששודר עד כה. נכון, עדיין קיבלנו את הכתיבה השנונה, את הדמויות המגניבות, את הרומן הבלתי ממומש, אבל משהו - שקצת קשה להצביע עליו - פשוט לא עבד כמו שצריך. באיזושהי נקודה במהלך הסצנה הארוכה ששילבה בין ארבע החקירות - שהיתה, לכשעצמה, רעיון חביב מאוד - איבדתי עניין. הדיאלוגים המשיכו להיות שנונים, אפילו היה רגע אחד קטן ומקסים (נד ודיגבי מסתכלים זה על זה בתיאום מושלם, כשהאישה אותה הם חוקרים יוצאת מהחדר כדי לבכות), אבל אף אחת מארבע הדמויות הללו לא עניינה אותי מספיק כדי שיהיה לי אכפת מי מהן עשתה את זה. לאחר מכן, כשהחקירה הסתבכה אף יותר, ואחת הנשים - שהיתה חפה מפשע - קשרה את אמרסון, הרגשתי שהפרק מתאמץ להתחכם קצת יותר ממה שהוא אמור, כשהעלילה מסתבכת רק לצורך הפלת החשד על אדם נוסף.

אני חושב שבאיזשהו מקום, הבעיות שיש לאנשים עם הסדרה הזאת, נובעות מהמקום הזה, שבכל רגע מנסים הכותבים לסבך במקומות שלא תמיד צריך. כמו עם מקרה המוות המרכזי של הפרק: אשתו כבר הרעילה את הקפה שלו, אלא שזה לא מה שהרג אותו. הוא היה צריך להחליק ולהידקר מספר פעמים, בסצנה שלכשעצמה היוותה טוויסט על טוויסט. יותר מדי מסובך. מהצד השני של המטבע - נכון, זה בדיוק סוד הקסם של הסדרה, או לפחות אחד מהם, והדבר נכון גם ביחס לסצנה הזאת, אלא שנראה לי שלפחות בפרק הזה, משהו היה עשוי קצת פחות טוב או שהסיפור היה קצת פחות מעניין מבדרך כלל.

ועדיין, גם בפרק הפחות טוב בסדרה, "Daisies" ממשיכה להיות חכמה ושנונה, ולהכיל כמה סצנות מצוינות, שלא לומר מרהיבות. ציון: 7.