המסך המפוצל

Gossip Girl, פרק עשירי

הפרק שודר ביום רביעי, 5/12/07. ספוילרים לפרק גם בתמונות

מאת: איתן גשם

פורסם: 09-12-2007
4 תגובות
אם לוקחים בחשבון שמדובר בסדרה שהיא "גילטי פלז'ר" בעלת מאפיינים ברורים של אופרת סבון, קשה לומר ש"Gossip Girl" מאכזבת בינתיים, והפרק הזה לא היה שונה מקודמיו. אז נכון שלא יזיק אם יהיה יותר הומור בסדרה, ושדמויות מעצבנות כמו ג'ני או אמא שלה או דמויות משעממות כמו נייט והמשפחה שלו תיעלמנה, אבל בסך הכל הסדרה עד עכשיו בהחלט מספקת את הסחורה. גם הפרק הזה היה רווי תפניות, תככים, שקרים, זוהר, זיוף, אהבה, שנאה, יצרים, חברות אמת, חברות שקרית, וכמובן נשף מפואר שמגיע לכדי מכות (כמו שג'וש שוורץ כל כך אוהב).

סבתה של סרינה בהחלט הכניסה עוד רוח חיים לסדרה, במיוחד עכשיו כשצ'אק התגלה כבעל לב (אהבתי את השורה של ה"Gossip Girl" בהקשר הזה) והתככים שלו נועדו כדי לחזור אליו כבומרנג ולגרום לנו לרחם עליו. חבל רק שהרעיון הנפלא ללהק את קלי בישופ (אמילי גילמור) לתפקיד (רעיון שהועלה בעבר באמת) לא יצא לפועל, כי לאורך הצפיה בפרק לא יכולתי שלא לדמיין אותה נוגסת בתפקיד העסיסי בקלילות רבה הרבה יותר מהשחקנית (הקצת מעצבנת) שקיבלה אותו בסוף. בכל מקרה, היא בטח תחזור ויהיה שמח.



לגבי צ'אק - מהדמות הכי מעצבנת שם (בפרק הפיילוט) הוא הפך במהרה לדמות אולי הכי מעניינת, וקשה שלא להזדהות איתו כשהוא רואה את נייט - שלא באמת אוהב את בלייר - זוכה בה שוב בקלות. אגב, אהבתי מאוד לגלות עד כמה בלייר מכירה אותו ואת הפרצוף של "הכל הולך לפי התוכנית" שלו ועלתה מהר מאוד על כל מרכיבי העניין, וזה היה אמין כי היא באמת פקחית וערמומית כמוהו. בכלל, בלייר היא הסיבה הטובה ביותר לצפות בסדרה. לייטון מיסטר שמגלמת אותה היא התגלית של עונת השידורים החדשה מבחינתי - שחקנית פשוט מעולה, עם מגוון הבעות רחב שגורמת לי להזדהות עם הדמות ולהבין אותה, גם כשהיא ביצ'ית אכזרית וגם כשהיא פגועה.

גם בלייק לייבלי, שמגלמת את סרינה, ממשיכה לגרום לי להתאהב בה קשות, לא רק בזכות היופי המרשים, אלא גם בזכות האישיות הכובשת. בכלל, הזוגיות שלה עם דן היא בהחלט אחד הדברים היותר חביבים היום בטלוויזיה. יש להם יופי של כימיה יחד, וכשהם מאושרים קשה שלא לשמוח בשמחתם. זוג מקסים.



אהבתי מאד את לילי בפרק הזה, את התגובה שלה ל"מחלה" של אמה, את העימות שלה איתה ואת הגילוי על התחושות האמיתיות שלה בעבר כלפי רופוס והסיבה האמיתית למה זה לא הלך ביניהם, ובמיוחד את הסצנה היפה של עם דן.

רק ג'ני היתה מעצבנת, והדמות הזאת לא נראית כאילו היא הולכת למקום מעניין, מה גם שהשחקנית די מוגבלת. נקווה שימשיכו להשאיר אותה בצללים ושיתנו לנו עוד יותר מבלייר ומצ'אק, כי זה בהחלט הכיוון הנכון לסדרה הזו. ציון: 9.