המסך המפוצל

הממיר 27/1/08

סוף עונה בגיבורים, תחילת עונה של בטיפול, עונה חדשה גם ל-4400, תוצאות האמת הגיעו וד\"ש לשבט ג`יבארו

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 27-01-2008
60 תגובות
10. כל הכבוד ל-HOT על חמשת ימי ההפרש המתוכננים בין שידור העונה החדשה של "אבודים" לבין שידורה כאן אצלנו, ב-Xtra HOT. אכן מהלך חכם וראוי לשבח.

10. דקסטר.

10. גיבורים.

9. העונה השניה של "בטיפול" נפתחה השבוע. כבר בתחילת הפרק הראשון קיבלנו הופעת אורח מרגשת של פולי, שגילם בעונה הראשונה את אביו של ידין, וחזר כדי לתבוע את ראובן, מהווה את המנוע העלילתי לפגישות יום ראשון עם טליה. מדהים איך פגישת עבודה תמימה עם מטופלת לשעבר שאמורה להיות "בלי שום סאבטקסט" - כדבריה של טליה - הופכת לסוג של טיפול רע עם המון סאבטקסט, שמעלה אצל טליה בעיות מרתקות וגם כמה שאלות: למה היא לבד? מה בדיוק קרה לפני 16 שנה? למה היא כל כך חסרת ביטחון? היכולת של הכותבים לגעת בנושא מסוים, לשכוח ממנו ולחזור אליו קצת אחר כך (כמו בקטע עם אהבת המוזיקה), ולעשות את זה כל כך בטבעיות מהממת אותי בכל פעם מחדש. הפגישה עם הילד והוריו היתה מעניינת אף היא. התרשמתי במיוחד מהמשחק המצוין של הילד, שעל אף העובדה שהוא לא היה צריך להיות מגוון במיוחד, נוצרה אצלי התחושה, שהוא כן יודע לשחק, בניגוד להרבה ילדים-שחקנים בסדרות ישראליות אחרות. בפרק של יום שלישי, הדבר הכי מעניין היה הנוכחות של מוני מושונוב שם, שהביאה למסך כימיה מעולה בין שני שחקנים אדירים. אבל אני חושב שהסיפור שבינתיים הכי מרתק אותי, הוא סיפורה של איריס. הזדהיתי מאוד עם ראובן, כשהרגשתי כאילו הוא מפחד להגיד לה דברים מסוימים, כדי שלא תברח כמו שעשתה למטפל הקודם שלה. את המפגשים עם גילה פחות אהבתי עוד בעונה הקודמת, וגם כאן היו רגעים קצת חלשים בפתיחת הפרק, אבל ההמשך כבר היה מצוין, במיוחד הקטע שבו ראובן ממש תוקף אותה עם ה"מה היית עושה?" שהוא מטיח לעברה. פתיחה מבטיחה מאוד בינתיים.

7. עונה רביעית (ואחרונה, יש לומר) של "4400" נפתחה השבוע בפרק שהרעיון הבסיסי שלו היה מעניין: נער עם כוח לגרום לאנשים לעשות כרצונו משתלט על בית ספר שלם ולאחר מכן על צבא. מדגים היטב את סכנת הכוחות שיש עכשיו לכל אדם שיהיה אמיץ דיו לנסות את הזריקה. במקביל - קייל מצא בחורה מסתורית, שמייעצת לו עצות מעניינות, גילינו שלג'ורדן קולייר יש יכולת לנטרל את השפעת הזריקה, ואלנה התגלתה במפתיע בתמונה שצוירה למעלה ממאה שנים אחורה. מעניין.



6. קטע נחמד אחד לפחות קיבלנו בפרק של השבוע ב"לצחוק או למות" - ראפ העלבות גורי אלפי במועדוני הבאטלים בהנחיית לירון תאני, שהיה חמוד. שאר התוכנית נעה בין "משעשעת" ל"מביכה" ל"בסדר".

4. "שבט ג'יבארו, שבט סבאנה, שימו לב: מעכשיו אתם מחולקים לשבטים חדשים: הבנים מול הבנות. צאו לדרך! רגע, בעצם, כדי לשמור על שיוויון בין השבטים, נעביר את אחד הבנים לשבט הבנות, מיד אחרי המשימה. או שאולי לפני המשימה? עוד לא החלטנו. בכל אופן, מי דג הכי הרבה דגים בשבט הבנים? נעם, אתה דגת שלושה דגים בידיים. דן, אתה דגת ארבעה דגים. דן, אתה עובר לשבט של הבנות. משימת החסינות, צאו לדרך! רגע, לפני שאתם יוצאים, שימו לב: כדי ליצור עוד טוויסט, החלטנו, עוד לפני משימת החסינות, להדיח שלושה מהמתמודדים. טינה, מה את עושה פה? אה, החזרנו אותך מאי המתים אחרי ההפסד בדו-קרב, בטוויסט לא נורמלי. מולי, בוא ספר לנו על פי מה אתה הולך להצביע. אבל לפני כן - טוויסט נוסף! הפעם כל אחד מכם הוא שבט בפני עצמו. מה המצב, שבט נעמה? את כבר מוכנה למשימת החסינות שלך מול שבט גיא? אם כן, שלושת המודחים הבאים שיוצאים מהמשחק סופית-סופית-סופית הפעם הם... טינה! צאו לדרך! רגע! אל תצאו, מעכשיו, אנחנו מעבירים אתכם מהאיים הקאריביים היישר לתוך כלוב של אריות בספארי. אופס, אריה אחד אכל את דן, והוא המודח הבא מהאי... כלומר, מהכלוב. רגע, נראה שנועם כרת ברית עם אחד האריות... עצרו הכל! בואו, חוזרים חזרה לשבטים המקוריים שלכם! כמה נשארתם? הלו? כמה נשארתם? מיד אחרי הפרסומות, הצצה לפרק הבא. אל תחמיצו!"

3. מי שרצה לעקוב אחרי "בטיפול" באמצעות ה-VOD בסוף השבוע (כמוני) עלול היה קצת להסתבך. במקום לכתוב "עונה 2, פרק 1" וכו', היה כתוב "טליה 1", "גילה 1" וכו', כשסדר הפרקים היה מבולגן, לא נכון ומטעה. ככה לא עושים, HOT. חבל.

2. שעשועון חדש נפתח השבוע - "תוצאות האמת" שמו. עזבו את העובדה שמדובר במשחק ניחושים נטו ולא משהו שמתבסס על חוכמה או אינטליגנציה. עזבו את העובדה שגורי אלפי פשוט לא מצחיק שם (הוא גם לא חינני, נחמד או מעניין במיוחד). עזבו גם את הצעקות הנוראיות של הקהל המעצבן: "תעלי! תרדי! לא! כן! תשארי! תרדי!". עזבו את כל הדברים האלה בצד - שני דברים מעצבנים יותר: א. מי לעזאזל צריך את המתח-לא-מתח המטופש הזה של האחוזים שעולים, ואז יורדים, ואז עולים שוב, הקהל משתגע, ואז הם יורדים שוב ואז - רק אז - הם מתייצבים על האחוז הנכון. אפילו גורי צעק בחיוך עצבני "נו, כבר!". ב. גם אם כל החצי השני של התוכנית עוד היה יכול לרתק מישהו, לעניין מישהו, או לתת לצופה כלשהו את ההזדמנות להיות במתח, הרי שהכל נהרס כשבפרומואים גילו לנו שהמתמודדת עומדת להרוויח מיליון שקל. לנעול, לא לנעול, לרדת, לעלות - מה זה משנה? הרי מיליון יהיה לה בכל מקרה. פשוט טיפשות. ורשת אפילו לא צריכים ללכת כל כך רחוק. מספיק שהיו צופים בארז טל מנחה את "אברי נגד מאה", שהיה מגניב ומשעשע.