המסך המפוצל

צ`אק, פרק 13

הפרק שודר ביום חמישי, 24/1/08. ספוילרים לפרק גם בתמונות

מאת: איתן גשם

פורסם: 28-01-2008
4 תגובות
רשת NBC בחרה לשדר שני פרקים של הסדרה באותו ערב, ולדעתי, הפרק השני היה אפילו טוב יותר מהראשון. מה שאהבתי במיוחד בפרק הזה היה השילוב של הסיפורים האחד בשני שיצר תחושה של קצביות לפרק, שהצליח לשמור על מתח גבוה, והשיא היה באותה סצנה מצוינת על הגג (שלטעמי גם היתה אחד משיאי הסדרה בכלל) שהראתה שעם כל האקשן והצחוקים הסדרה יודעת גם לגעת ללב עם דרמה משובחת. אז נכון שהיה ברור שצ'אק לא הולך לשום מקום, אבל המשחק המצוין של זאקארי לוי (וגם של איבון סטרהובסקי) הצליח לגרום לי לחשוב שזה כן יכול לקרות, והכי חשוב, אפשר היה להבין למה כל כך אכפת לשרה - ואפילו לקייסי - מצ'אק.

השילוב של ביג מייק והדג שלו במתוך מרכז העלילה היה גאוני והוסיף נופך הומוריסטי חיוני לעסק. גם השימוש ב"פיטה גירל" שבתחילה נראה היה שהיא שם רק ברקע למימוש הפנטסיות של ג'פרי ולסטר בתור המרגלת היה נבון מאוד.

כמו תמיד קיבלנו גם הפעם רגעים משעשעים שבהם הזכירו לנו כמה שצ'אק לא שייך לעסקי הריגול (כמו הקטע שבו הוא לא מסוגל לירות במנעול של המקרר, ואח"כ קייסי עושה זאת בלי למצמץ בכלל). חוץ מזה, אהבתי את הקפטן שמדבר בטלפון כשהוא תלוי הפוך ואת הדרך שבה העלילה התגלגלה בעניין הדג והמיקום שלו באופן לא צפוי ומשעשע.



אבל מה שהכי הצחיק אותי בפרק היה דווקא משהו קטן שלא שמתי לב אליו במהלך הצפיה, ורק אחרי שהופניתי לזה ראיתי את זה בהילוך איטי: כשצ'אק מקבל טלפון מהקפטן יש כיתוב: "Captain Awesome", שמלווה בתמונה של הקפטן במדים של המכללה שלו מנשק לעצמו את השרירים. בדיחה ויזואלית קטנה, אבל כל כך במקום. ענק!

הפרק הזה הוא ממש דרך אכזרית של NBC להתעלל במעריצי הסדרה, בפרט כשלפניו שודר פרק מוצלח אחר. הפרק הזה ממש שיקף את רוח הסדרה והשאיר ממש טעם של עוד. יאללה, שתיגמר כבר השביתה הארורה הזאת! ציון: 9.5.