המסך המפוצל

סקינס, עונה 2, פרק 2

הפרק שודר ביום שני שעבר, 18/2/08. ספוילרים לפרק גם בתמונות

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 26-02-2008
7 תגובות
איזה פרק נפלא של "סקינס", סדרת הדרמה הבריטית לנוער, שבעונתה הראשונה היתה הדבר הכי מפתיע בטלוויזיה שלי. גם פרק פתיחת העונה השנייה היה טוב, אבל הנוכחי התעלה לשיאים חדשים, בעיקר בגלל ההתייחסות הכי מצחיקה שראיתי בטלוויזיה עד כה לאסון התאומים: "אוסאמה - המחזמר". כל קטעי השירה והריקוד היו מבריקים ומשעשעים - מצאתי את עצמי צוחק בקול כמה וכמה פעמים במהלכו. גם האירועים שמסביב למחזמר היו מצוינים - המורה לדרמה שמתעצבן על הביצוע של הנערים ושורף את התסריט ותוך כדי כך שורף לעצמו את האצבע, למשל.



הדמות הראשית בפרק היתה לוסי (סקץ'), שהופיעה לראשונה בסדרה. כבר בפתיחה גילינו שהיא אותה צלמת מיסתורית שעוקבת אחרי מקסי. מתברר גם שכל הקיר שלה מלא בצילומים של מקסי, עליו היא מפנטזת. היא אף משקרת לאמה הנכה שהוא החבר שלה, ושהם מאוהבים. ואם זה לא היה מספיק מטורף, מעשיה הבאים של סקץ' הופכים מופרעים יותר ויותר - היא מפילה את פנס התאורה, וכמעט הורגת את מישל, אחר כך היא פורצת אל דירתו של מקסי ושם קיבלנו כמה מהרגעים המבריקים בפרק: הכלב שרץ לעברה, לוסי שנשכבת במיטה של מקסי, מקסי שחוזר הביתה ומפריע לה ברגע אינטימי, לילה שלם מתחת למיטה, והחזרה הביתה אל אמה שנפלה. מכאן, העסק נהיה אפילו הזוי יותר: לוסי גורמת לסילוקו של המורה לדרמה, כשהיא ממציאה סיפור על הטרדה מינית שלא היתה ולא נבראה, אחר כך היא קושרת את אמה למיטה, לאחר שזו מגלה ששיקרה, ונותנת למישל את הכדורים שגורמים להקאה, מגשימה סוף סוף את חלומה - להתנשק עם מקסי.

במחזמר עצמו היא מבקשת ממקסי שיתן לה צ'אנס, והוא, בתגובה, מנשק אותה כפי שקובע התסריט ואומר לה בנחישות: "כלום. לא הרגשתי כלום. את מגעילה אותי" - סצנה חזקה נוספת, שמסיימת את המחזמר בצורה שונה מהתכנון המקורי (מה שלא ממש מפריע לכריס למחוא כפיים בהתלהבות - עוד רגע משעשע ונפלא). לפני סיום, אנחנו מקבלים עוד רגע אחד מקסים (לוסי חוזרת הביתה, משחררת את אמה, ומקבלת ממנה רק מחמאות) ועוד אחד משעשע (לוסי זורקת אבנים על החלון של אנואר ופוגעת בו במקום בחלון).

שני עניינים נוספים לסיום: האחד, הסיפור של טוני ומישל עוד לא הסתיים. והוא מטופל על אש קטנה לאורך הפרק, כשטוני פתאום לא נמשך אל מישל. גם הסצנה המשותפת שלהם בשירותים היתה מרגשת מאוד. בכלל, כל הסיפור של טוני שאחרי התאונה, שקיבל התייחסות רחבה בפרק הפותח של העונה, הוא סיפור מרתק. יש לי חשד קל שחלק מההתנהגות של טוני נובע מאיזשהו משחק שהוא משחק, כרגיל, עם הסובבים אותו (ובעיקר עם מישל), ולא רק עקב מצבו הרפואי. מעניין אם יש איזשהו בסיס לחשד הזה.



העניין השני הוא המוזיקה בפרק. כמעט תמיד בסדרות בריטיות יש מוזיקה מצוינת, אבל בפרק הנוכחי תפס אותי שיר אחד במיוחד, שלא הכרתי לפני הצפייה. לשיר קוראים "Good Times Gonna Come" של Aqualung והוא נתן ערך מוסף עצום בסצנות בהן הושמע. ציון: 10.