המסך המפוצל

ניוזון 1, 3/3/08

האם תהיה עונה נוספת של סקרבס? איך מתקדמת הסדרה החדשה של ג\'וס? ואיפה יהיה ג\'יי לנו ב-2010?

מאת: איתן גשם

פורסם: 03-03-2008
22 תגובות
הסיפור הגדול של הימים האחרונים הוא הרינונים ההולכים וגוברים בתעשייה על "סקרבס". כזכור, כולם (כולל ביל לורנס, יוצר הסדרה והמפיק שלה בפועל) דיברו על כך שהעונה הקרובה תהיה האחרונה, אבל מסתבר שיש אפשרות ריאלית מאוד שהסדרה תמשיך לעונה נוספת - בת 18 פרקים. אבל החלק המעניין באמת בסיפור הוא שהעונה המדוברת תשודר כנראה ברשת ABC ולא ברשת NBC.

נכון להיום, שודרו רק שישה פרקים מתוך ה-11 שכבר צולמו. חמשת הפרקים הנותרים מיועדים לשידור ברשת NBC החל מחודש אפריל הקרוב, אלא שלורנס וחבריו קיוו שהרשת תביע נכונות רבה יותר לסיים את הסדרה באופן מכובד, וההצעות של הרשת - שאף אחת מהן לא כללה צילום של מספר פרקים שישודרו עוד העונה (אחת ההצעות דיברה על פרק "ספיישל" אחד בלבד שיחתום את הסדרה, אחרת הציעה שהפרקים יופצו ישירות ל-DVD) - ממש לא נעמו לאוזניהם, מה שכנראה פתח את הדלת לקשר עם ABC. קשר כזה כבר נוצר בעבר, אבל NBC דאגה "לטרפד" את האפשרות.

למעשה, ה"שידוך" הזה כמעט מתבקש משתי סיבות: האחת, הסדרה מופקת ע"י חברת ההפקה של "Touchstone" שבבעלות "דיסני", שהיא גם בעליה של ABC (והמשמעות היא אינטרס כלכלי מובהק ברווחי הסדרה). השניה, סטיב מקפירסון, נשיא הרשת, הוא לא רק חבר קרוב של ביל לורנס, הוא אפילו עזר בפיתוח הסדרה בעצמו, והוא לא מסתיר את התלהבותו מהאפשרות שהסדרה תשודר ברשת שלו.

התפתחות מעניינת נוספת של הימים האחרונים, היא תגובה כעוסה של NBC שטוענת שפנייה של ABC היא מנוגדת לחוק, כיוון ש"סקרבס" עדיין תחת חוזה אצל NBC ויש הסכם בין NBC לאולפני "Touchstone" לפיו יש ל-NBC זכות ראשונים במו"מ עם הסדרה, כך שפנייה כזו ללא אישור מראש אסורה בתכלית, לדעת אנשי NBC. בכל מקרה, מנהלי NBC מאיימים כעת בפניה לערכאות משפטיות.

בהחלט ייתכן שכל הסיפור הזה הוא חלק מתרגיל מו"מ של חברת ההפקה כדי להלחיץ את מנהלי NBC. האמת? קשה להאשים אותם. בשנתיים הקודמות NBC לא מיהרה לחדש את "סקרבס" לעונה נוספת. מתי הם כן נזכרו? אחרי "שמועות" על התעניינות מצד ABC. הפעם ה"שמועות" נשמעות רציניות מאוד, אבל הכל אפשרי. מכל מקום, הסדרה אמנם עברה את שיאה, אבל האפשרות שהיא תשודר ברשת שידור שאשכרה תתייחס אליה בכבוד ותאפשר לה להיפרד מקהל מעריציה האוהב בכבוד, בהחלט מעודדת ומעוררת תקווה להמשך.

ואולי הכל בעצם סתם פנטזיה בראש של ג'יי די? (למרות שלפי הראש שלו, בכלל היו מעבירים את הסדרה לרשת כבלים ומאחדים אותה עם הקאסט של "ישנן בנות" או משהו כזה).



ואם מדברים על סדרות שעתידן ברשת NBC לא ברור, גם מסביב "אורות ליל שישי" מסתובבות כל מיני ספקולציות מעניינות. המעניינת ביותר, היא רעיון שהועלה - לפי הדיווחים - ע"י מנהלי רשת NBC לפיו העונה השלישית תשודר אצלם, אך תשודר במקביל בערוץ נוסף: או ברשת CW (הארצית) או ברשת כבלים כלשהי (הדיבור כרגע הוא על TNT או על "Direct TV") או אפילו על ערוץ "E!".

הרעיון הוא להרוויח פעמיים - גם לחשוף את הסדרה לקהל חדש, וגם להרוויח כלכלית מהתשלום שהרשת תקבל מהערוץ (או הרשת) שישדר את הסדרה. הרשתות החדשות תשמחנה לקבל סדרה עם קהל קבוע שייחשף לתכנים האחרים של הערוצים שלהן. בינתיים, אין חדש בחזית הזאת, ולא נותר אלא לקוות שהעסק יסתדר.

מעריצי הסדרה, אגב, לא בונים על הרעיון הזה, ובשבוע האחרון שלחו 6,250 כדורי פוטבול מוקטנים למשרדו של בן סילברמן, נשיא הרשת, ובימים הקרובים ישלחו 7,500 כדורים דומים למשרדו של ג'ף צוקר, מנכ"ל NBC Universal.

מעניין אם תגובתו של סילברמן כללה המלצה על צפייה ב"רוק 30" גם הפעם.





סת' מקפרלן, היוצר והמפיק בפועל של "איש משפחה" ושל "אבא אמריקאי", עובד על סדרה חדשה. מדובר בספין-אוף ל"איש משפחה", שיבוסס על דמותו של קליבלנד. מייק הנרי, אחד מכותבי הסדרה והקול שמאחורי קליבלנד יכתוב גם הוא. ספין-אוף נוסף שמדברים עליו ב-FOX הוא ל"נמלטים". סדרת הבת הזאת תעסוק דווקא בכלא נשים. עדיין לא ידועים פרטים נוספים. ואולי בכלל גם זו סתם פנטזיה בראשו של ג'יי די.



ג'וס ווידון עובד קשה בימים אלה על "Dollhouse", הסדרה החדשה פרי עטו. פרטים ראשונים על הדמויות בסדרה מתחילים לדלוף וסוכנויות הליהוק פועלות לקראת האודישנים לתפקידים החשובים. כמו שזה נראה כרגע, מלבד הדמות הראשית, אקו, אלו הדמויות האחרות בסדרה (ומי שלא רוצה לדעת כלום, יכול לעבור לפסקה הבאה): אדל דוויט, בת 40, המנהלת הקרירה של "בית הבובות"; פול באלארד, בחור בשנות השלושים לחייו, שאמור להיות קרוב לאקו; בויד לנגטון, המפעיל של אקו ודמות האב שלה (כלומר ה"ג'יילס" שלה); טופר ברינק, גיק חובב טכנולוגיה שעובד ב"בית הבובות"; סיירה, אחת מה"בובות", שאמורה להיות חברה קרובה של אקו; ויקטור, "בובה" ממין זכר, נאה ומתמחה ביכולת חיקוי של דמויות; נובמבר, "בובה" נוספת, שמתוארת כשמנמנה ומלאת חיים; ד"ר קלייר סנדרס, אישה מבוגרת שטופר דלוק עליה. האמת היא שחלק מהתפקידים נשמעים כמו מיחזור או סתם קלישאות (ה"מרשל" התורן?) ונקווה שווידון ימצא להן אפיונים מעניינים יותר מכפי שהם נשמעים כרגע.

אגב, שרה פיין ואליבזט קראפט שהיו שתיים מהכותבות הקבועות של "אנג'ל" בעונות המאוחרות והיו שתי המפיקות בפועל של "Women's Murder Club" עזבו את הסדרה, ולאחר מכן קיבלו טלפון מפתיע מג'וס, שהזמין אותן לסדרה החדשה שלו.

אדוארד זוויק ומרשל הרשקוביץ, יוצרי "אלו הם חיי", העלו לפני זמן מה את "Quarterlife", סדרה המשודרת באינטרנט. הסדרה, שעוסקת בחייהם של בני עשרים ומשהו, תוכננה במקור להיות משודרת ברשת ABC, אבל בשלב מסוים הבינו היוצרים שהם מעדיפים לשגר אותה ישר לרשת, מתוך הבנה שהאופי שלה - הסדרה מבוססת על דיאלוגים בלתי פוסקים בין הדמויות - עלול להרתיע את הקהל הטלוויזיוני, ואילו הקהל שייחשף אליה באינטרנט הוא ממילא קהל שמתעניין בסדרה בשל האופי המיוחד שלה. ההנחה הזאת עבדה לא רע בכלל, והסדרה עשתה את שלה ברשת. אלא שרשת NBC התלהבה מהסדרה והציעה ליוצרים לשדר אותה אצלה. זוויק והרשקוביץ הסכימו, ונראה שעכשיו שני הצדדים מתחרטים על הרעיון. הפרק הראשון שודר השבוע ואחוזי הצפיה בו היו מגוחכים ממש. רק 3.1 מליון אמריקאים צפו בפרק. במונחים של רשת ארצית זה ממש קטסטרופה. מנהלי NBC הגיבו כמו שמגיבים לקטסטרופה ומיהרו להיפרד מהסדרה החדשה, כך שלמעשה, הסדרה תיכנס לספר דברי הימים של הטלוויזיה כעוד סדרה יחידת סגולה ששדרה בדיוק פרק אחד. אאוץ'. מי שבכל זאת מעוניין לצפות בסדרה, מוזמן לעשות זאת באינטרנט.

מריסה מ"האו-סי", השחקנית מישה ברטון, קיבלה הצעה לככב בתפקיד אורח ב-"Gossip Girl". אותו ג'וש שוורץ שהעיף בזמנו את ברטון בבושת פנים ממחוז אורנג' הוא זה שמחזיר אותה לסדרה הנוכחית שלו. המהלך נועד כנראה לאחות את הקרע עם ברטון, אבל ברטון דחתה את ההצעה הנדיבה לטובת... קריירת המה-בדיוק שלה? אגב, זה המקום לברך את המתרגם הגאון (בלי ציניות) שמצא את השם העברי הנכון לסדרה - "אחת שיודעת". פשוט מבריק. כשמגיע מגיע.

ג'יי לנו עדיין לא עזב את NBC, אבל כזכור, הרשת כבר הודיעה שמתישהו ב-2010 אמור קונאן או'בראיין להחליף אותו, והקרב על שירותיו העתידיים של ג'יי מתחמם. ה"ניו יורק טיימס" פרסם כתבה מקיפה שבה צוטטו מפיקים בכירים ברשתות ABC ו-FOX שסיפרו שהם עושים מאמצים כדי לשלוח מסרים דיסקרטיים ללנו לפיהם הם מעוניינים מאוד בשירותיו, אם וכאשר יתפנה. המאמצים האלה נעשים, כמובן, "אוף דה רקורד", שכן לנו עדיין כבול בחוזה עם הרשת. אנשי NBC, מצידם, טוענים שהם רוצים בהמשך ההתקשרות עם לנו, ואם זה תלוי בהם, כדבריהם, הוא יישאר ברשת אבל בתוכנית אחרת, שעדיין לא ברור מה בדיוק תהיה. לפי ההתנהלות של לנו בזמן האחרון, התחושה שלי היא שהוא ישמח "לנקום" במנהלי הרשת ולברוח לרשת אחרת, ו-FOX נשמעת כמו אופציה הגיונית, שכן ל-ABC יש את ג'ימי קימל.



ואפרופו קימל - התוכנית שלו עשתה הרבה באזז עם הקליפים המפורסמים על מט דיימון ובן אפלק ומה חברתו של קימל, שרה סילברמן, והוא עצמו, בהתאמה, אוהבים לעשות איתם. מי שלא מכיר מוזמן לצפות ראשית בקליפ של סילברמן שמופנה לקימל, בקליפ התגובה ההיסטרי של קימל. מי שממש מתלהב מהקטע יוכל ליהנות גם מפרודיה של האיש שלא מפספס אף הזדמנות לעשות פרודיה על משהו ב"יו טיוב", מר קווין סמית (הקליפ צולם על הסט של סרטו החדש של סמית' - "Zack & Miri Make a Porno").

רוזי או'דונל, שפרשה לפני זמן מה מהגשת "The View", תוכנית האירוח שלה, מתכננת חזרה לטלוויזיה, והפעם כשחקנית. או'דונל אמורה לככב בסיטקום, שנמצא בפיתוח בימים אלה, יחד עם פראן דרשר. הסדרה תעסוק בחייהן של שלוש חברות טובות. או משהו. יפיקו בפועל דרשר ובעלה לשעבר פיטר מארק ג'ייקובסון, שהפיק בפועל, יחד עמה, את "נני".

חדשות עצובות למעריצי הסדרה "לאס וגאס": רשת NBC החליטה לנתק את מכשירי ההחייאה ולשלוח את הסדרה הביתה. בהחלט מכה קשה לכל מי שאוהב טלוויזיה עם מחשופים נדיבים.

סדרה אחרת, שבכלל היתה אמורה להחזיר את נשמתה לבורא, זכתה לפתע, וללא כל אזהרה מוקדמת, לעונה חדשה, בניגוד לכל היגיון כלכלי. או היגיון בכלל. מדובר ב"According To Jim" העבשה, שזוכה לעונה שמינית. תודו שחתמתם על עצומות בסתר.