המסך המפוצל

ניוזון 1, 17/3/08

הספין-אוף של בוורלי, הפיילוט של כריסטיאן סלייטר, האם ג`רי סיינפלד עובד על פיילוט חדש? ומה מתסכל את יו לורי?

מאת: איתן גשם

פורסם: 17-03-2008
40 תגובות
הידיעה המפתיעה והמעניינת של הימים האחרונים היא הספין-אוף שמתכננת רשת ה-CW להפיק ל"בוורלי הילס 90210". מדובר בסדרת-בת לסדרה שירדה מהאוויר לפני כעשור. עדיין לא ברור באיזו צורה תהווה הסדרה החדשה ספין-אוף ל"בוורלי". יתכן שאחת הדמויות הותיקות תופיע כאן במתכונת כלשהי, או שאחת הדמויות הראשיות תיקרא, לצורך העניין, "הבת של..." או "האח/ות של..." אחת הדמויות המוכרות, וייתכן שהדמויות לא תהיינה קשורות, אבל הסביבה תהיה אותה סביבה (בית הספר המוכר וכו').

החלק המעניין במיוחד בסיפור היא זהות היוצר/כותב שאליו פנו אנשי CW כיוצר/מפיק בפועל פוטנציאלי של הסדרה - רוב תומאס, היוצר של "ורוניקה מארס", שמצהיר על עצמו כמי שאוהב לכתוב על בני נעורים ולבני נעורים.

אבל הסיפור הופך למעניין עוד יותר, כי יממה אחת בדיוק אחרי ההודעה המפתיעה הזו פרסמה רשת ABC שהיא מאשרת לתומאס להפיק את הפיילוט לרימייק של "קופידון" (הסדרה שלו ששודרה בשנת 1998 וירדה מהאוויר במהלך העונה הראשונה ושעל הכוונה להפיקה מחדש סיפרנו כאן בעבר).

האם תומאס מתכוון לעבוד על שני הפרויקטים במקביל א-לה ג'וש שוורץ ("צ'אק" ו"אחת שיודעת")? לפי מה שהוא אמר לאתר "E" בהחלט יש מצב. לדבריו, הוא בהחלט מתכוון לכתוב ולהפיק את הפיילוט של "בוורלי", ואם הרשת תאשר הפקת סדרה - נראה מה יהיה. מבחינתו, הוא מוכן להפיק בפועל את שתי הסדרות במקביל, אך הוא לא בטוח שההחלטה תלויה דווקא בו.

אז מה? שתי סדרות משנות התשעים במכה אחת? ממש חזרה אחורה בזמן. מה זה - "החיים על (ורוניקה) מארס"?

אגב, טורי ספלינג כבר קפצה אחרי ששמעה את הידיעה על "בוורלי" והודיעה שתשמח להשתתף בפרויקט במתכונת כלשהי. "היי, כל סדרת נעורים צריכה איזו MILF", אמרה ספלינג בראיון לתוכנית טלוויזיה מקומית ב- LA. הממ... אנחנו יודעים מאיפה בא ה- M, אבל מאיפה בדיוק בא ה-ILF?



עדכון מזירת "סקרבס": ג'ון סי. מקגינלי (שמגלם את "ד"ר קוקס" בסדרה) סיפר בראיון לאחרונה שהוא קיבל הודעה להתייצב על הסט בימים הקרובים, ושהפרקים שיצולמו מעתה והלאה יצולמו לרשת ABC לעונה הבאה (18 פרקים). זה מעניין, כי עדיין לא יצאה הודעה רשמית בעניין, אבל נראה שהעסק סגור והסדרה אכן עוברת רשת לעונתה האחרונה.

עדכון גם מזירת "אורות ליל שישי": גם כאן, אין עדיין הודעה רשמית על כך שהסדרה תמשיך לעונה שלישית, אבל כל הסימנים מראים שיש הסכם עקרוני בין רשת NBC לבין רשת הלוויין "DirectTV" על שידור משולב של הסדרה, רק שהחוזה טרם נחתם רשמית, ולכן ממתינים עם ההודעה. בכל מקרה, אנשי ההפקה מביעים אופטימיות רבה לגבי העניין, כך שלא נראה שיש מה לדאוג מהעיכוב בהודעה הרשמית.

עוד כוכב קולנוע בדרך לעבור למסך הקטן? רשת NBC צפויה לאשר הפקת פרק פיילוט לסדרה חדשה בכיכובו של כריסטיאן סלייטר. את הסדרה מגדירים כשילוב בין סרטי "זהות אבודה" ל"ד"ר ג'קיל ומיסטר הייד". הסדרה תעסוק באיש משפחה בפרבר אמריקאי שמגלה יום אחד שיש לו "אלטר אגו" של מרגל ביחידה סודית ביותר. הנה רעיון לאחד הפרקים - איש המשפחה / המרגל שלנו יתחזה למניח רעפים נוצרי!

"24" היתה, כידוע, המפסידה הגדולה של שביתת התסריטאים, ולמעשה, שידורה של העונה השביעית נדחה בשנה שלמה. כדי לפצות את הקהל וליצור מעבר "טבעי" יותר בין העונות, החליטו ברשת "FOX" לשדר סרט טלוויזיה מיוחד בן כשעתיים שישמש כ"מתאבן" לקראת העונה השביעית של הסדרה. הווארד גורדון, המפיק בפועל של הסדרה, הבהיר שהסרט יעמוד בפני עצמו, אבל תהיה לו גם משמעות משלו. לדבריו, אירועי הסרט יתרחשו כשנה לאחר תום אירועי העונה השישית, ויעסקו בנושאים שאינם קשורים לעונה הקודמת, אבל יכינו את הקרקע לקראת העונה השביעית. גורדון לא הסביר אם הסרט יתרחש גם הוא "בזמן אמת" - סביר להניח שכן, כמובן, מה שמעורר את השאלה המתבקשת - האם צריך לקרוא לסרט כזה "2"?



"איך פגשתי את אמא" עדיין לא הוכרזה ע"י רשת CBS כאחת מן הסדרות שתשוב לשידור בעונה הבאה, ונתוני הרייטינג שלה אכן יכלו להיות טובים יותר. במהלך שנועד בוודאי בעיקר ליחסי ציבור גייסו המפיקים דמות סלבריטאית מוכרת מאוד להופעה בפרק של הסדרה. ומי ששונא ספוילרים ליהוקיים מוזמן לקפץ אל הפיסקה הבאה. ובכן, בפרק שישודר בקרוב תתארח לא אחרת מאשר בריטני ספירס. הידיעה הזו עוררה הרבה רעש מסביב לסדרה, ומספרים על הליקופטרים(!) שחגו מעל הסט לאורך ימי הצילומים. ניל פטריק האריס ("בארני") אף סיפר שלא הצליח להיכנס למתחם של הסט בבלאגן שנוצר באזור. התפתחות מעניינת אחרת שקשורה בעניין הזה היא בחירתה של אלישיה סילברסטון שלא להשתתף בפרק שבו תופיע בריטני. אנשי ההפקה סבורים שהסיבה היא חששה של סילברסטון שהנוכחות של בריטני "תגנוב ממנה את הפוקוס". את סילברסטון תחליף שחקנית מוכרת אחרת מסדרה מוכרת אחרת - שרה צ'ולק (אליוט מ"סקראבס").

ספוילר ליהוקי נוסף, הפעם ל"קוראים לי ארל", שמארגנת הופעת אורח/ת מתוקשרת לפריס הילטון, שתופיע באחד הפרקים הקרובים בתפקיד עצמה. אין ספק שהמפגש בינה לבין רנדי היקי יוליד את אחד מסיעורי המוחות המרתקים בהיסטוריה של האנושות.

ה"הוליווד ריפורטר" פרסם בשבוע האחרון כתבה על הסדרות שמצבן עדיין לא ברור, קרי: הרשתות המשדרות אותן טרם הכריזו על שובן למרקע בעונה הבאה. בגוף הכתבה תואר הסטטוס של כל סדרה וסיכויי לשרוד עונה נוספת. הסדרות חולקו לשתי קבוצות - אלה שסיכוייהן לשרוד על פי הכתבה גבוהים, ואלה שלא.

צפויות לשרוד: Moonlight, According To Jim, Back To You, Bones, איך פגשתי את אמא, חוק וסדר, חוק וסדר: כוונה פלילית, Terminator: The Sarah Connor Chronicles, עד המוות.

לא צפויות לשרוד: Aliens in America, Cashmere Mafia, Reaper, יריחו.

חבל על "זרים באמריקה" שנראית כמו סדרה חביבה. "ריפר" נראתה כמו פוטנציאל מעולה, אבל די אכזבה, ואצל "יריחו" מספרים על שיפור עצום באיכות, אבל גם רייטינג איום ונורא. לגבי "שרה קונור" - מעניין, אם הסדרה תזכה לעונה נוספת, היא תהפוך לסדרת המד"ב הראשונה מזה זמן רב שמשודרת ב"FOX" וזוכה לעונה נוספת. אגב, שמועה עקשנית טוענת שמנהלי הרשת כבר החליטו לגדוע את חיי הסדרה, אבל ברגע האחרון הגיע רובוט מהעתיד ומנע את הביטול.

אחת הסדרות שלא אוזכרה באותה כתבה היא "ER" שלהפתעת רבים צפויה לשוב לעונה נוספת, 15 במספר. הפעם, גם מפיקי הסדרה מתחילים לדבר על "עונה אחרונה בהחלט". אחד מהדברים שהמפיקים מדברים עליהם בימים האחרונים הוא לנסות ולהחזיר את ג'ורג' קלוני ואת ג'וליאנה מרגוליס (שבימים אלה מככבת בסדרה חדשה בשם "Canterbury's Law") לסדרה, ולו למספר מצומצם של פרקים, על מנת שניתן יהיה להיפרד בצורה יפה מד"ר דאג רוס ומהאחות קרול האת'אוויי. האם קלוני ומרגוליס ייענו לאתגר? האם הם בכלל מעוניינים בו? עדיין לא ברור. מי שבטוח תהיה בעונה האחרונה היא איידה טורטורו (הידועה במיוחד כ"ג'ניס סופראנו", אחותו המעצבנת של טוני) שתגלם נפגעת בתאונת דרכים שתגיע לבית החולים המפורסם. "תאונת דרכים", עלק. כולם יודעים מי זה אח שלך, מותק.

ואם כבר "הסופרנוס" - שמועה לוהטת התרוצצה בהוליווד בימים האחרונים על סרט באורך מלא שיבוסס על הסדרה ויצולם בקרוב. השמועה הופצה ע"י מנהל מועדון החשפניות האמיתי שבו צולמו הסצנות של ה"באדה בינג". האיש, ניק ד'ורסו שמו, סיפר לכלי תקשורת שונים שהוא נמנע מלבצע שינויים במועדון שלו כיוון שקיבל מידע מ"מפיק בכיר" שהחלה עבודה על סרט "הסופרנוס". דובר רשת HBO מיהר להגיב לסיפור, ופרסם הודעה רשמית קצרצרה שזו לשונה: "אין אמת בשמועה הזאת".

שמועה מעניינת אחרת שקשורה בסדרה אגדית נוספת עוסקת בג'רי סיינפלד. אתר "Page Six" טוען שסיינפלד עובד על פיילוט חדש לרשת NBC, שהוצג בפני מנהלי הרשת כ"ממש כמו תרגיע, אבל עם ג'רי במקום לארי דייויד". לפי הדיווח, הסדרה תתרחש בניו יורק, וג'רי יגלם את עצמו שחי בסביבה מופרעת לגמרי. סיינפלד, מצידו, מיהר להכחיש נמרצות את הדיווח הזה, כמו גם רשת NBC.



"ישנן בנות". זוכרים? ובכן, העונה הקרובה, השישית במספר, תהיה העונה האחרונה. כך הודיעו מפיקי הסדרה. העונה תכלול 8 פרקים ותתוכנן כסיום סופי בהחלט לסדרה. זהו בהחלט יום עצוב לכל מי שאכפת לו מהסדרה. "ישנן בנות" הוכיחה, שלסביות לא חייבות להיות מוצגות בטלוויזיה האמריקאית כאובייקט לפנטסיה גברית... אבל אם אפשר - אז למה לא?

יו לורי מתוסכל. בראיון שהעניק לאחרונה, והובא בהרחבה באתר של BBC מספר לורי שמאז שקיבל את התפקיד ב"האוס" כבר לא ממש סופרים אותו בבריטניה. "הדלת פשוט נסגרה מבחינתם" הוא מסביר. "מבחינתם, מכרתי את עצמי ברגע שלקחתי תפקיד בסדרה אמריקאית". עם זאת, לורי מבהיר, באותה נשימה, שגם אם היו מציעים לו דברים מעניינים, סביר להניח שהוא היה נאלץ לוותר עקב עומס העבודה האדיר על הסט של "האוס" (הוא רק שוכח להזכיר שבזמן שביתת התסריטאים הוא היה קצת פנוי). מסתבר שהקריירה של לורי נראית כיום בדיוק כמו ד"ר גרג האוס - מאתגרת, מלאת מרירות... ודי צולעת.

רשת ABC שוקלת לשנות אסטרטגיה בשיבוץ הסדרות שלה. הרשת צפויה לאשר מספר סדרות דרמה לשידור בעונת השידורים הקרובה (אחת מהן כבר אושרה - גרסה אמריקאית של "החיים על מאדים" הבריטית, בהפקתו של דייויד אי. קלי), אבל במקום לשדר אותן במהלך הסתיו, כמקובל, חושבים שם להעלות את כולן באמצע העונה. למה? לא ברור. הסדרות ה"ותיקות" שתשובנה לעונה שניה ("מרפאה פרטית", "Pushing Daisies" ו"Dirty Sexy Money") כן תשובצנה לחודש ספטמבר, כרגיל.

במסגרת גל הרטרו ששוטף אותנו בזמן האחרון, סדרה ידועה נוספת משנות ה- 60 עומדת לזכות לגרסה חדשה - "המלאך". זוכרים? סיימון טמפלר בגילומו של רוג'ר מור? ובכן, מור עומד להיות אחד המפיקים של סרט טלוויזיה בן כשעתיים שיוצע גם כפיילוט לרשתות השידור. מה שהכי מעניין כאן הוא זהות הגורמים המעורבים בעניין. בארי לוינסון וטום פונטנה שוב חוברים יחד (כמו בימים הטובים של "רצח מאדום לשחור" ו"אוז") יחד עם חורחה זאמאקונה (אחד מהכותבים הקבועים של "רצח") שהגה את הרעיון וצפוי לשמש כמפיק בפועל של הסדרה. ביל מקדונלד הוא האיש שרכש את זכויות היוצרים על הדמויות והסדרה, ויחד עם זאמאקונה הם פנו אל רשת TNT שהביעה עניין בסדרה לקראת עונת השידורים 2007, אבל לבסוף ויתרה. שביתת התסריטאים גרמה לשני החברים לשנות פאזה, ובמקום לשווק לרשתות השידור תסריט כתוב, הם החליטו פשוט להפיק בעצמם סרט ואז לבוא לרשתות עם הסרט ביחד - וכאן נכנסו לתמונה לוינסון ופונטנה שהסכימו לסייע בכל המובנים. יהיה מעניין לראות אם האסטרטגיה הזאת תעבוד, ואם גורמים אחרים יבחרו לפעול בדרך דומה, קרי: לדאוג להפקת פיילוט ולבוא אתו מוכן ביד לרשתות. אפשר לשער שרשתות השידור תסתערנה על הפיילוט החדש והמבטיח. אחרי הכל, רימייק לסדרה ותיקה נשמע כמו רעיון מבריק, במיוחד לאור סיפור ההצלחה הסוחף של "האשה הביונית". טוב, לא חשוב...