המסך המפוצל

הממיר 13/4/08

האוס פתחה עונה, Pushing Daisies הגיעה, גם וידוייה של זונת צמרת ומרפאה פרטית

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 13-04-2008
83 תגובות
10. "Pushing Daisies" ("החיים על פי נד") נפתחה השבוע עם פרק פתיחה פשוט מושלם, שפותח פתח לאיזון בין עלילות שבועיות רוטיניות לעלילה מרכזית רציפה וארוכה. הכל היה מצוין: כתיבה שנונה וחכמה, משחק מצוין של כולם, שילוב מנצח של קומדיה מוצלחת עם דרמה מרגשת, דמויות צבעוניות, אווירה מיוחדת וכימיה טובה בין כולם. וסיפור האהבה המרכזי של הסדרה מסתמן כאחד המוצלחים יותר והנוגעים יותר ללב שראיתי בטלוויזיה. אם יש פגם אחד קטן בפרק הפתיחה, הרי זו הקריינות. היא אמנם חביבה ותורמת להצגת הדמויות, אבל ספק אם יהיה לה מקום להמשך (איתן גשם).

10. "האוס" פתחה עונה רביעית עם יופי של פרק פתיחת עונה, מכמה סיבות: 1. סאגת חטיפת הגיטרה של האוס, שהיתה היסטרית להפליא, אליה האוס הגיב בחטיפת חולה של ווילסון. 2. סצנת הפיצוץ שהדהימה אותי לגמרי. 3. קאדי שמנסה למנוע מכל מי שהיא יכולה לעזור להאוס להתייעץ, אבל נשברת פעם אחר פעם, והקטע המבריק עם המזכרים שנשלחו. 4. השרת, הלא הוא ד"ר באפר המשעשע. 5. סצנת הסיום בה עושה האוס אודישנים למחליפים שהוא בכלל לא רצה מלכתחילה, ומה שקאדי אמרה שגרם לו להשתכנע. אחד הדברים שהכי אהבתי בפרק: ההיפוך המעניין אצל ד"ר גרגורי "כולם משקרים" האוס, שאומר לבעל שמבין שאשתו היתה מתה כל הזמן הזה (טוויסט מדהים, אגב, אחד הטובים בסדרה) שהיא "מעולם לא שיקרה לו" - משפט שמנוגד כמעט לכל מה שהוא האוס, כשבפועל ראינו בסצנת הפתיחה שהיא דווקא כן שיקרה לו בעבר - אמנם במשהו זניח, יחסית, האהבה שלה ל"מלחמת הכוכבים", אבל עדיין, היא אכן שיקרה לו. פתיחה מצוינת. בואו נקווה ששאר העונה תשמור על הרמה.



9. שני דברים משעשעים במיוחד ב"ארץ נהדרת" של השבוע שעבר: הדיווח על הסכסוך על מקום החנייה של הכתב שרוצה להתקבל ל"כוכב נולד", רן עפרוני; והחיקויים הגאוניים של ירון לונדון, עירית לינור ואברי גלעד במערכון על השמאלנים לשעבר. אחלה.

8. "אחת שיודעת". פרק לא רע בסדרה ממכרת לגמרי (וההיעדרות של צ'אק המעצבן ונייט המשעמם היתה מבורכת). אהבתי מאוד את אי-הנוחות הבולטת שסרינה שידרה לדן מהעובדה שהוא לא היה עצמו וניסה להרשים אותה (ומשחק מצוין של בלייק לייבלי המדהימה), ואהבתי עוד יותר את הדייט ה"אמיתי" שלהם, את האינטראקציה שלהם והכימיה המצוינת בין שתי הדמויות. הנשיקה בסיום הפרק היתה מוצלחת ורומנטית, וכרגע זה מסתמן כאחד הזוגות היותר מקסימים בטלוויזיה. הסיפור של ג'ני והניסיון להתקבל לחבורה של בלייר היה די צפוי, בעיקר מפני שכבר נבנה בפרקים הקודמים. שיחת הטלפון שלה עם חברתו של אותו בחור בוגדני חשפה צד ממש ביצ'י ומפתיע באישיות שלה. גם סיפור ה"חילוץ" של אריק לא ממש התאים לאופי שלה. מנגד, התושייה שלה בהתחמקות האלגנטית מהשומר והדרך שבה היא השפיטה את בלייר הראו שעדיין יש לה גב מוסרי חזק. הדמות של בלייר ממש מעניינת בינתיים. אם בשבוע שעבר ראינו בגדול את הצד הפגיע שלה, הפעם היא חזרה להיות בלייר בחברה הגבוהה - אכזרית, מניפולטיבית, וממש לא נחמדה. בהחלט משחק משובח של לייטון מיסטר. עלילת ה"מבוגרים" היתה קצת פחות מוצלחת, בעיקר כי התנהלה בצורה צפויה מאוד. ובכל זאת, היה נחמד לראות את רופוס יוצא מהסרט שהוא היה נתון בו ומבין ש"אשתו" כבר לא ממש רוצה אותו, ונדמה שיש מישהי בקרבתו שדווקא כן רוצה אותו, אבל לא תודה בכך. אז נכון, שוב לא היה מספיק הומור, והעלילות היו סבוניות וצפויות בחלקן, ובכל זאת, בינתיים, אני מוצא את עצמי מחכה לעוד ועוד מהסדרה. כנראה בעיקר בזכות הדמויות הראשיות שמחזיקות את הסדרה (איתן גשם).

7. שני אירועים מעניינים במיוחד השבוע ב"אבידות ומציאות": בראשון דודי מכה את העורך שהטריד את מיה בפרק שעבר (ובכלל, כל הדיאלוג ביניהם היה מרתק) וסצנת החקירה של השוטר (אלברט אילוז בהופעת אורח מצוינת) את מיה, כשהוא מנסה לגלות מי היה זה שהיכה את העורך.

6. "מרפאה פרטית" נפתחה השבוע. כמה נפלאות הן סדרות הרפואה האמריקאיות (שהן לא "האוס"), שגורמות לנו להאמין שבאמריקה, מאבטח יפנה חנות שלמה ויעכב שוטרים שעות על גבי שעות כשבחורה משתטחת על רצפת החנות ומתחילה להתנהג כמו משוגעת; באמריקה, כל סיבוך בלידה ייגמר בצורה טובה כשגם התינוק וגם האמא ישרדו, אחרי שלשתיהן נשקפה סכנת חיים, ואחרי ניתוח קיסרי שמתבצע במרפאה פרטית וללא ציוד מתאים; באמריקה, הרעיה תוותר למאהבת על תרומת הזרע, ככה סתם, מטוב ליבה. כן, "מרפאה פרטית" היא קיטש אמריקאי טהור וקצת מרגיז, אבל את מה שהיא מתכוונת לעשות, היא עושה בצורה טובה. הפרק הפותח הכיל דרמה לא רעה, כמה רגעים קומיים חביבים, וכמה סיפורים סבירים. לא כוס התה שלי, אבל לא משהו שאי אפשר להעביר מולו 40 דקות בכיף.



4. הפרק הראשון של "וידוייה הסודיים של זונת צמרת" הכיל בתוכו כמה רגעים מעניינים, אבל רובו המכריע היה משעמם. הצילום המטושטש בכוונה (כנראה) היה מעצבן רוב הזמן, וגם הסיפור לא ממש היה קיים בפרק הראשון (היה סיפור, אבל הוא היה גרוע). אין הצדקה של ממש לצפות.

1. ערוץ 10 ממשיך לשבור שיאים של זלזול בצופים בכל הנוגע ל"הישרדות האיים הקאריביים" ואתמול שודר משהו שנקרא "ספיישל אי המתים" שהיה בעיקר תוכנית לקט עם כמה רגעים קטנים של משה מופתע מהקונספט של האי, מספר כמה אין לו סיכוי במשימה מול נועם, ואז, כמובן, גם מפסיד לנועם. שעמומון במסווה של פרק חדש. מקומם.