המסך המפוצל

הישרדות, עונה 16, פרק 10

הפרק שודר ביום חמישי, 17/4/08. ספוילרים לפרק גם בתמונות

מאת: bosco

פורסם: 19-04-2008
31 תגובות
אין ספק שהעונה הזאת רק הולכת ומשתפרת, אם זה בכלל אפשרי. עוד פרק מבריק ומצוין עם סיום מותח להפליא. אני לא זוכר מתי בפעם האחרונה הייתי על קצה הכסא בהצבעה ב"הישרדות". אז מה היה לנו שם? עסקה מטופשת להפליא של ג'ייסון, שממשיך להוכיח שהוא לא הקוקוס הכי מבריק על האי, או כמו שג'יימס אמר "חשבתי שאני השורד הכי טיפש בהיסטוריה של הישרדות". העובדה שג'ייסון לא הפסיד מהעסקה שלו לא רלוונטית. ויתור כזה של חסינות היה בהחלט יכול לעלות לו במשחק.

הסיבה לכך שג'ייסון לא יצא אידיוט לגמרי ועף, לא קשורה אליו בכלל. היא קשורה אך ורק לשחקנית היחידה בעונה הזאת ששלטה בכל מהלך מתחילת העונה לצרכיה - סירי. אף אחד לא שם לב, אף אחד לא שוקל אותה בכלל כאופציה, והיא לאט לאט דואגת להזיז את העניינים לכיוון שמתאים לה. בין אם היא רק יושבת בצד ומוודאת שמה שהאחרים עושים טוב לה, ובין אם היא מובילה מהלכים גדולים כמו ההדחה של יאו-מן או המהלך של הפרק הנוכחי. גם הקלות שבה היא עושה זאת, מסובבת איזה שחקנים שהיא צריכה בלי להתאמץ כמעט בכלל. סירי מדהימה.

ומה לגבי אוזי? אידיוט שלא השתמש באליל שלו? קשה לומר. בניגוד למצב בו היה ג'יימס בעונה הקודמת, בשלב הרבה יותר מאוחר של המשחק עם שני אלילים, כאן המצב של אוזי לא היה צריך להדליק יותר מדי נורות אדומות. אחרי הכול, אמנדה אוהבת אותו והברית בינהם חזקה מאוד, ממש עד הסוף. אריק מעריץ אותו, ג'יימס תמיד נאמן למילה שלו כי זה האופי שלו, ופרווטי... וול, פרווטי הולכת עם ג'יימס ואמנדה, הם הרי נורא נורא קרובים. ג'יימס המאהב שלה ואמנדה היא החברה הכי טובה שלה, היא לא תבגוד בהם. גם אין סיכוי גבוה שסירי תרצה לצאת כנגד ברית הפייבוריטס כי למה לה בעצם? יש להם את המספרים, הם הפייבוריטס, הם מאוחדים. אבל גם אם כן, מקסימום יהיו לה רק עוד שלושה אנשים ואוזי עדיין ינצח.

שימוש באליל, כשבדיעבד מסתבר שרוב הקולות לא נגדך, הוא גם מהלך שמוציא אותך אידיוט. בזבזת אותו כשלא היית צריך, יצאת פרנואיד והלכה לך הזדמנות לחסינות בשלב מאוחר יותר. עדיף לשמור אותו.

בום.

אח, פרווטי, פרווטי, זאב בעור של כבש. מסירי הייתי מצפה, אבל ממך?

הפרצופים הנדהמים של אלייזה, העצבות הנוראית בפניה של אמנדה, השוק של ג'יימס ואריק, והאכזבה הגדולה של אוזי. אין ספק, סוף מצוין למלך הגדול של המשחק הזה. להתראות אוזי, נתגעגע.



אז מה יהיה עכשיו? קודם כל צעקות במחנה, זה בטוח. מבחינת כוחות, אז כביכול יש לנו את אמנדה, ג'יימס ואריק במיעוט מול סירי פרווטי אלקסיס נטלי וג'ייסון. אלא שהברית המוזרה הזאת נוצרה על ידי סירי למטרה אחת בלבד, כך שלא סביר שהיא תישמר. ג'יימס אריק וג'ייסון הם כנראה הבאים ללכת, כאיומים גבריים, ואז רק נותר לראות מי השלוש מחמש הבנות שילכו יחד לגמר. האם אמנדה תוכל לחזור לבטוח בפרווטי אחרי הבגידה הזו ואז אולי יהיו אלה פרווטי אמנדה וסירי, או אולי יהיו אלה פרווטי אלקסיס ונטלי לפי הברית האחרת של פרווטי. בכל מקרה, כרגיל, יהיה מעניין. ציון: 10.