המסך המפוצל

אבודים, עונה 4, פרק 9

הפרק שודר ביום חמישי, 24/4/08. ספוילרים לפרק גם בתמונות

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 26-04-2008
23 תגובות
כשהייתי קטן, חשבתי כמה מגניב היה יכול להיות אם היה לי רובוט כל-יכול שכזה, שבמילה אחת היה עושה דברים שנורא רציתי, מעין טרמינייטור שכזה. או אולי פאלקור כזה, שישעט מהשמיים ויכניס אל פח הזבל אל אותם ילדים שתמיד עצבנו אותי. או אולי, אם פעם מישהו יחליט להפר את החוקים, איזה עשן שחור מאיים כזה, שמתעלל באלה שהפרו את אותם חוקים, מלמד אותם לקח, אחת ולתמיד.

ובכן, מסתבר שלבן יש בדיוק את זה.

או במילים אחרות: בן יכול לשלוט על ה"מפלצת". אותה ישות מיסתורית ששאבה אל העצים שמעליה את הפיילוט מהפיילוט. תודו שזה היה הרגע המצמרר ביותר בעונה הנוכחית, הרגע בו הבנתם שלבן יש את היכולת הזאת.

בכלל, היה פרק פשוט מצוין. "לוסט" שוב הוכיחה, למי שעוד היה זקוק להוכחה כזאת, שאין לה שום בעיה "להיפטר" מדמויות. אם אלו דמויות משנה כמו בתו של בן, רופאים שנסחפים אל האי (ובמקביל מתפקדים נורמלי על ספינת ה"חילוץ"), אהובתו המיתולוגית של סעיד, או סתם כמה ניצבים אומללים (וטיפשים למדי, יש לציין) שניצבים להם בנוחות בקו האש. ואם כבר הבת של בן, והמוות שלה ש"שינה את הכללים", אני מוכרח לציין שלחלוטין לא ראיתי את זה מגיע. הייתי בטוח שהיא תמשיך לחיות. שבן באמת ישלוף איזה שפן בלתי צפוי מהכובע. כשהעיסקה האחרת עליה דיבר התגלתה כלגלוג, והירייה חיסלה את אלכס, הופתעתי. באמת.



עוד עניין שצריך לדבר עליו הוא השיחה בין בן לכיילב / ברדפורד מיד / צ'ארלס ווידמור בסיום הפרק. ארבעה דברים חשובים מאוד נאמרים שם: 1. בן אומר לווידמור ששניהם יודעים שהוא לא יכול להרוג את צ'ארלס. למה? האם זה קשור לתכונות של האי? האם זה קשור לסיבה שבגללה מייקל לא הצליח להרוג את עצמו? 2. ווידמור קורא לבן "Boy" ואומר לו שכל מה שהיה לו, הוא לקח ממנו. האם יתכן שבן הוא בנו של ווידמור? חניך שלו? עובד לשעבר שלו? 3. בן מתכוון לחסל את פנלופי, אהובתו של דזמונד, כנקמה על "שינוי החוקים" ומותה של אלכס. 4. (והכי מעניין לדעתי) ווידמור טוען שבן לעולם לא יצליח למצוא את פנלופי, ומיד אומר שהאי שלו, תמיד היה, ויהיה גם בעתיד. בן אומר לו שהוא לעולם לא ימצא אותו, ויריבו עונה לו: "אם כך, הציד פתוח עבור שנינו". האם זה אומר שפנלופי נמצאת כרגע על האי? האם זה אומר שגם בן לא יודע איך חוזרים אל האי? האם שינוי החוקים גרם לבן לעזוב את האי ועכשיו הוא "תקוע"? האם יש קשר בין זה לבין הרצון של חלק מאנשי "שישיית אושיאניק" לחזור אל האי? מרתק.

אם יש חלק קצת פחות מוצלח בפרק הזה, הרי הוא נעוץ בעובדת היחלצותה של קלייר מהמוות. אם העניין הזה לא יתברר בהמשך כאיזה משהו על-טבעי שהתרחש שם והגן עליה, הרי שלא באמת ברור איך היא לא נהרגה מהטיל הנחמד שפוצץ לה את הבית.

בסך הכל, פרק נהדר בעונה נפלאה. אני כבר לא יכול לחכות להמשך. ציון: 10.