המסך המפוצל

הישרדות, עונה 16, פרק 12

הפרק שודר ביום חמישי, 1/5/08

מאת: bosco

פורסם: 03-05-2008
32 תגובות
העונה הכי טובה עד עכשיו, כבר אמרנו?

לא חיכיתי בכיליון עיניים לפרק הזה כמו לאחרים, כי עד שישארו שישה, אין יותר מדי מתח. המצב על האי די סגור, לפי סוף הפרק הקודם. אם אריק זוכה בחסינות ג'יימס עף. אם ג'יימס זוכה בחסינות אריק עף. ברגע שנשארים שישה לעומת זאת, חמש בנות ובן, או אז יתחיל הבלגן האמיתי. במיוחד אם הגבר האחרון יזכה בחסינות. אבל גם אם הוא לא, חמש הבנות חייבות להסתכל קדימה ולראות איפה הן עומדות, והשתיים שבמיעוט ירצו לקחת את הגבר הזה איתן, כך שהכול יכול לקרות כשהם שישה.

והנה, כבר בתחילת הפרק, ג'יימס מפונה מהאי מסיבות רפואיות, מה ששובר עוד איזה שיא קטן של "הישרדות" ועוזר לנו לדלג על פרק חסר חשיבות יחסית. ג'יימס מתחרה חזק וחבל לראות אותו נופל על שטות כמו פציעה (ועוד באצבע), אבל אם להודות על האמת, הסיכוי שהוא היה שורד את ההצבעה הנוכחית קרוב לאפס. בהתחשב בזה שהזכיה בחסינות הפעם היתה בלתי תלויה לחלוטין בפעולות של אחרים (בניגוד לאתגר הפרס למשל), ובזה שאריק לא החטיא באף אחד מהסיבובים שלו, ג'יימס היה מקסימום מגיע לשוויון. קשה לי להאמין שזה היה קורה ושהוא גם היה זוכה. ללא חסינות ועם היכולות האסטרטגיות המפורסמות של ג'יימס (אלה שלא קיימות אצלו בכלל, אלא אם מחשיבים לא לאכול תפוחים כאסטרטגיה) עדיף לו להיות שמח שהוא הוצא מהמשחק לא מרצונו ויוכל לפחות לטעון "אם היו נותנים לי להישאר, הייתי יכול לנצח" במקום פשוט להיות מודח הפרק.

אז עכשיו הם שישה. חמש הבנות ואריק (שאני מתאהב בו יותר ויותר מפרק לפרק, חמוד) ואללי איזה מתח נפלא. זה מה שחיכיתי לראות. כבר באתגר הפרס, מסתמנת אלקסיס כזו שצברה הכי פחות אויבים ולכן היא גם זוכה. מה שהגיוני, כי אין בה שביב מהתחמנות שיש באחרות. אבל כמובן, אתה אף פעם לא רוצה להיות זה שמחשיבים אותו כהכי נחמד. בטח לא בשלב הזה של המשחק.

אמנדה עושה את המהלך הכי חכם שלה מתחילת העונה ומתנדבת לצאת לאי הגלות. אלקסיס, לא ממש חושבת לעומק (די קשה כשזו החלטה של רגע), מעדיפה לא לעצבן אף אחד - ואם אמנדה התנדבה אז בכיף - ושולחת אותה לשם, ולמעשה היא חורצת בדיעבד את גורל עצמה.

אמנדה ממשיכה להיות הלהיט הגדול של הפרק הזה כשהיא מפענחת את הרמזים על האי, מוצאת את הרמז האחרון למיקומו של האליל, ובאקט אפילו חכם יותר, מציגה את התיק הריק שלה כשהיא חוזרת למחנה. זה הרי בעיקר מה שבסופו של דבר ישמור על השאננות וימנע מהארבע האחרות לפצל את ההצבעה. איזו מלכה.

עוד מהלך חכם, אם כי מסוכן, הוא הפניה לפרווטי והניחוש הנכון מצידה של אמנדה שלא ניתן לבטוח באריק בשלב הזה. אריק בהחלט קיבל קצת ביצים כשהוא יוצא נגדה. איזה חמוד.

לפי תגובות המושבעים, נראה כי הבחירה באמנדה כ"בעלת הסיכוי הגדול ביותר לקבל קולות בגמר" (על פני סירי, למשל) ולכן סימונה כאיום הגדול ביותר כרגע, היא כנראה הגיונית, כך שקשה להגיד שנטלי והאחרים עשו טעות בכיוון שהם בחרו בו. וסירי כמובן תמיד הולכת עם מי שהכי טוב לה, שזה איפה שיש מספרים, אבל אף אחד מהם לא ציפה להפתעה שאמנדה ופרווטי הכינו להם. איזה כיף של פרק.

אלקסיס הופכת להיות האדם השני בהיסטוריה של המשחק שהודחה בהצבעה כשלא מירב הקולות נגדה, ונשארנו עם חמישה: ארבע מהבנות הכי חכמות ומניפולטיביות שאי פעם שיחקו את המשחק הזה, ובאמצע אריק, החמוד והתמים. כשרק עוד שתי הדחות לפנינו, בחיי שאני לא יכול אפילו להתחיל לנחש מי תהיה שלישיית הגמר. כל אחת מעשר האפשרויות לשלשה הגיונית.

האם סירי תצליח להמשיך לתמרן את כולם או שהפופולריות היחסית שלה תגרום לאחרים לרצות להדיח אותה לפני הגמר? האם נטלי לא תוכל לשרוד עכשיו כשאין לה את אלקסיס לצידה, או שכולם רוצים אותה בגמר בגלל כמה שהיא "רעה"? האם פרווטי תמשיך לדבוק באמנדה למרות הידיעה כי אמנדה עלולה לקבל יותר קולות ממנה מול המושבעים? והאם הבנות יתאחדו כנגד אריק כי הוא הרבה יותר חמוד מהן ולכן המושבעים יאהבו אותו, או שאולי לא תהיה להן ברירה מלהשאיר אותו בגלל המלחמות הפנימיות ביניהן? (ראה עונה 9).

מה שלא יהיה, יהיה מעניין. מה שבטוח, עם העונה האסטרטגית המטורפת שהיתה לנו כאן וכל מה שקרה ועוד יקרה, לכל אחד מהחמש שנשארו, מי שמגיע לגמר, מגיע לו לנצח. כך שגם הצבעת המושבעים תהיה מאוד מאוד קשה. ציון: 10.