המסך המפוצל

האוס, עונה 4, פרק 15

הפרק שודר ביום שני, 12/5/08. ספוילרים לפרק גם בתמונות

מאת: איתן גשם

פורסם: 15-05-2008
12 תגובות
וואו, זה היה מדהים. זה היה עוצר נשימה. זה היה מדליק. זה היה...



ואז הפנטסיה של האוס נגמרה וקאדי חזרה לבגדים רגילים, למרבה הצער.

אה, כן... היה גם פרק, והוא היה משובח מאוד. נכון שאת הרעיון של "מה קורה בראש של האוס" מחזרו כבר בשני פרקים קודמים, אבל לפחות הם ממחזרים דברים טובים ולא דברים רעים. אז היה לנו האוס מנסה לפתור תעלומה מסוג שונה, או יותר נכון מספר תעלומות: מה קרה לו? למה הוא בבר של חשפניות? מה מטריד אותו? למה אכפת לו מזה כל כך? והכי חשוב - מי הפציינט/ית האמיתי/ת? חוץ מזה, האוס באמת כמעט מת, צ'ייס התגלה כמהפנט מקצועי(!), גילינו (כנראה) מה השם האמיתי של מספר 13, היה טוויסט מפתיע בסוף וכבר הזכרתי שקאדי רקדה מסביב לעמוד? בקיצור, קשה לבקש יותר מזה.

אין ספק שהמבנה הסיפורי היה מבריק: תעלומה אחת גדולה שיש בה רכיבים רבים, והאוס מלקט רסיסי מידע כדי לנסות ולפתור אותה ומוכן לעשות הכל כדי לפתור את הפאזל. אוקיי, זה נשמע כמו תסריט של פרק רגיל, אבל כשפאזל תקוע עמוק בתוך תת ההכרה של המאסטר, זה כבר הרבה יותר קשה לפתור ומאוד מאתגר.

מעניין היה לראות את השיטות השונות שבהן האוס משתמש כדי לשקוע בהיפנוזה (אגב, למה הוא לא חזר לצ'ייס, בעצם? זה עבד טוב, לא?), ועד כמה הוא מוכן להקריב מעצמו כדי לפתור את התעלומה. האם זה בגלל הנוכחות של אמבר, שיקרה לו, או שזה בגלל הפאזל? נדמה לי שהתשובה היא דווקא השניה, אבל נצטרך לחכות לפרק הבא כדי לדעת בוודאות.

עוד דברים שאהבתי בפרק: קאדי ששומרת על האוס למרות כל העלבונות והריבים ומראה שבאמת אכפת לה ממנו למרות שהיא לא תודה בזה, ד"ר האדלי... כלומר, מספר 13 בוחרת ללכת עם האוס ונגד האחרים ויוצאת מנצחת (ויוצאת די קמרון, לא? אז אולי בעצם אני לא כל כך אוהב את זה), הכישרון של מר צ'ייס, הדרך שבה אותה בחורה מסתורית שיקפה, בעצם, את אמבר ועוד.



ולגבי אמבר - היה מרתק לראות שהאוס מכניס אותה למחשבות שלו כבר בהתחלה, אבל אז מסלק אותה משם בכוונה. ווילסון מייחס את זה לרגשות כנים כלפיה, אבל נראה שזה קשור לתאונה. או שאולי לא? מה, בעצם, היא עשתה בבר לצדו של האוס? למה היא היתה איתו באוטובוס? אפשר להניח שזה יעלה בפרק הבא, אבל בואו נקווה שזה לא יילך לכיוון של "האוס בגד בווילסון וגרם לאמבר להיפצע/למות", אלא יהיה קצת יותר מורכב ומעניין מזה. מכל מקום, הטוויסט של אמבר אמנם נרמז לאורך הפרק, אבל הצליח להפתיע אותי ועבד היטב.

שכחתי משהו? אה, כן. קאדי עשתה(!) סטריפטיז(!!) על עמוד של אוטובוס(!!!). לעזאזל, אני אוהב את הסדרה הזאת. אבל ברצינות, הסצנה הזאת היתה יותר מאשר להראות את הגוף החטוב של ליסה אדלסטיין, אלא לומר לנו משהו על הדמות של האוס - לאורך כל הסטריפטיז הוא מנהל אתה דיאלוג כחלק מאבחנה מבדלת, ובסוף, "קאדי" שבמוחו אומרת לו שהיא מפריעה לו להתרכז. זה מראה שהוא רואה בה כיותר מסתם אובייקט מיני, אלא כאשת מקצוע שהוא יכול להתייעץ אתה ושיכולה לאתגר אותו, וזה גם מראה שבסופו של דבר הוא מוותר על פנטסיה אולטימטיבית בשביל לפתור את הפאזל, כלומר שעם כל החרמנות שלו, פתרון התעלומות הן עדיין מה שמניע אותו יותר מהכל.

מכל מקום, פרק משובח, אם כי לא ממש ברמה של "שלושה סיפורים" (אבל קרוב לרמה של "אין היגיון"). ציון: 10.