המסך המפוצל

מדיום, עונה 4, פרק 16

הפרק שודר ביום שני, 12/5/08

מאת: ג'וני

פורסם: 15-05-2008
9 תגובות
לפני קצת יותר מארבעה חודשים כתבתי ביקורת על הפרק הראשון בעונה של "מדיום". כתבתי שם על איך שזה מפתיע שדווקא "מדיום" בחרה להתמודד עם השינוי העלילתי של חשיפתה של אליסון, או איך שהפרק הראשון דיבר על הרבה יותר דברים מאשר החלום השבועי, ואיך שהוא התמודד עם מה שקרה בסוף העונה הקודמת בצורה הכי מציאותית שיש. למעשה, בתחילת העונה הזו ניסה הפרק הראשון להבהיר לנו שזו הולכת להיות עונה כואבת, בעיקר עצובה - בגלל המצב הכלכלי של המשפחה, המצב הנפשי של כולם בעקבות ההשלכות של הגילוי, המצב החברתי וכו'.

ולמרות שהייתה עונה לא רעה בכלל, הפרק של השבוע השאיר טעם רע מאוד בפה. מה הוא עשה? הוא הציע בעצם פרק אלטרנטיבי (וגרוע) לפרק הפתיחה המושלם כל כך. הוא תיקן את העוול מהעונה הקודמת (פיטוריו של התובע המחוזי, שהופיע אגב בערך בחמישה פרקים בעונה הזו) בצורה מושי-מושי שכזו שמזכירה את כל אותם פרקים של "מדיום" בהם החקירה הסבוכה מסתיימת 5 שניות לפני סוף הפרק בדרך בלתי מספקת וגרועה, הוא תיקן את המצב הכלכלי של משפחת דובואס גם כן באיזשהי דרך טיפשית וחסרת טעם, התובע המחוזי הרשע הועף בתואנה שהוא חולה, ודווקא את רוב הפרק תפסה החקירה המשטרתית והחלום, שהייתה עשויה בצורה גרועה, לא מעניינת וצפויה (נדמה לי, אני כבר בקושי זוכר אפילו על מה החקירה דיברה).

והכי חשוב - זה פשוט לא היה פרק סיום. זה היה יכול להיות כמו שציינתי תחליף גרוע לפרק הפתיחה, אבל לפרק הסיום? ממש לא. הוא לא היה מספיק חזק ומהודק כמו שפרק סיום צריך להיות, בכל סדרה וגם ב"מדיום" שכללה 3 סיומי עונה לא רעים בכלל (לטובת השוכחים: החוקר פוש שגילה את אליסון בפרק הראשון חזר כדי לעזור לה בחקירה ואז התאבד; לאליסון היה חלום שבו ראתה את החיים שלה אם לא היה לה את הכוח שלה; הסוד הגדול של אליסון מתגלה לציבור הרחב על רקע פיטוריו של מנואל וחקירה קריפית במיוחד על רוצח שכורת לקורבנותיו את הראשים). פרק הסיום הזה לא הציע שום דבר שפרק סיום עונה צריך להציע - הוא לא היה מיוחד מבחינת הקונספט, הוא לא נתן לנו משהו להחזיק בו עד לעונה הבאה, הוא לא סקרן אותנו לדעת מה יקרה בהמשך והוא גם לא סגר את הקצוות בצורה יפה שתשמח אותנו.

אבל טוב, נו. זה בכל זאת "מדיום". היא תמיד הייתה ממוצעת ומטה, לא? ציון: 3.