המסך המפוצל

אבודים, עונה 4, פרק 12

הפרק שודר ביום חמישי, 15/5/08. ספוילרים לפרק גם בתמונות

מאת: ג'וני

פורסם: 18-05-2008
31 תגובות
מישהו יכול להגיד לי מה קרה בדיוק ליוצרים של לוסט? איך הסדרה שהיתה (בעונתה הראשונה) הסדרה הכי מותחת, מעניינת, מסתורית וגאונית - הפכה להיות מה שהיא היום? כי אין דרך אחרת לתאר את העונה הרביעית חוץ מזה שהיא אוכלת את העונה הראשונה בלי מלח.

במהלך העונה, קווי העלילה נטוו בצורה עניינית והכותבים לא התפשרו - אם בפרק אחד היה צריך לזנוח קו עלילה כלשהו, זה קרה. הכל על מנת להגיע לנקודה הזו בעונה כשכל השורדים מהתרסקות 815 מפוצלים - חלק נמצאים על הספינה, חלק נמצאים על החוף, חלק נמצאים בתוך היער, חלק נמצאים ליד תחנת האורכידיאה, ויש גם אחת שעוד לא ברור אם היא חיה או מתה, אבל היא נמצאת בבקתה של ג'ייקוב.

מעבר לכך שרוב הדמויות עשו מעבר ממקום אחד לשני כדי לחסוך את הקטעים חסרי-העלילה מפרק הסיום, לא קרה הרבה באירועים שעל האי. חלק מהשורדים שהופרדו במהלך העונה נפגשו מחדש והתעדכנו ("ג'ולייט הוציאה לי את התוספתן לפני שלוש ימים", "וואלה"). בסוף הפרק, עם מונטאז' שכמובן זהה לזה שבפלאש-פורוורד בתחילת הפרק, כל הדמויות הגיעו למקומות שלהם וההצגה עומדת להתחיל (רק חבל שנצטרך לחכות שבועיים). ואגב, מה לעזאזל ג'ין אמר לסאן ומה היא מתכננת לעשות עם אהרון?!

רוב העניין, כמו בהרבה פעמים בעונה זו, קרה דווקא בפלאש-פורוורדים, שאיגדו לתוכם את כל האושיאניק סיקס (בצורה דומה, אגב, לפרק הסיום של העונה הראשונה בו ראינו פלאשבקים של כל הדמויות רגעים לפני העלייה למטוס). אין ספק שגילינו הרבה דברים מאותם פלאשבקים, כמו למשל את כל הסיפור שהשישה (חמישה) מכרו לציבור.



הפלאש-פורוורדים גם כללו כמה קטעים באמת יפים - הארלי שבעצם מתחיל כבר להתחרפן כשהוא רואה שוב את המספרים (וכמובן תחילת הפלאש-פורוורד שלו עם אחת השורות שיחקקו בזכרוני לעד: "Jesus Christ is not a weapon!"), סאן שנוקמת באביה (ואמרה גם ששני אנשים אחראים למותו של ג'ין - מיהו השני?), ג'ק שמגלה כי קלייר היא אחותו (יכול להיות שהוא עשה את עצמו והוא כבר יודע?) ואמא של קלייר שרואה את הנכד שלה בלי לדעת מיהו (יכול להיות שגם היא עשתה את עצמו והיא כבר יודעת? משגעים אותי בסדרה הזאת).

עוד כמה נקודות מעניינות בנוגע לפרק:
האם גם חברת אושיאניק קשורה בקונספירציה הגדולה שהיא אושיאניק סיקס? הדוברת של החברה, שהסבירה את מהלך האירועים בהתרסקות, שיקרה. מה קורה כאן?

עוד בנוגע לחברת אושיאניק: בסצנה הראשונה של הפרק בה אנחנו רואים את שני הטייסים ודוברת אושיאניק בתא הטייס, אפשר לראות את אחד הטייסים מהנהן לכיוון מישהו שלא נמצא בפריים. האם היה איש רביעי שם? ולמה מסתירים מאיתנו את זהותו?

שימו לב לשינוי התפקידים בין ג'ק וסויר - במהלך הטיול החביב שלהם ביחד, התסריט שלהם נכתב בצורה מיוחדת מאוד: ג'ק אומר משפטים כמו "!Son of a bitch" וסויר אומר "Hold up! You don't get to die alone" (גירסא חדשה ל"לחיות ביחד או למות לבד").

ציון: 10.