המסך המפוצל

ניוזון 1, 19/5/08

כמה עדכוני דולהאוס, סקרבס ו-90210; איך ייראו לוחות השידורים בסתיו הבא? ומי מתכוונת לעזוב את האנטומיה?

מאת: איתן גשם

פורסם: 19-05-2008
22 תגובות
ג'וס ווידון סיפר בראיון עיתונאי שהרעיון לסדרה "Dollhouse" נולד במוחו במקרה במהלך ארוחת צהריים עם אלייזה דושקו. אוקיי, הסיפור הבסיסי הזה היה ידוע, אבל מה שמעניין הוא שדושקו בכלל באה אליו כדי להתייעץ בנוגע לסוג הפרויקטים שיהיה כדאי לה להשתתף בהם לאור "חוזה הטאלנט" שלה עם רשת FOX, ותוך כדי שהשיחה מתגלגלת, פתאום גילה ווידון שיש לו רעיון לסדרה, ושדושקו ממש מתאימה לתפקיד הראשי שלה. "כשהגעתי הביתה זה היה משהו כמו: היי, מתוקה. את שומעת? היום בטעות לקחתי על עצמי לכתוב להפיק סדרה חדשה לפוקס. איך הילדים?" סיפר ווידון בדרכו האופיינית.

לסדרה כבר יצא טריילר-טיזר ראשון ומעניין והיא שובצה לשידור במהלך ינואר 2009, בימי שני בשעה 20:00, לפני "24". במקור דווח על כך שהוזמנו מהסדרה שבעה פרקים, אך כעת עדכנה הרשת את הזמנתה ל-13 פרקים עם אופציה ל-22 - בהחלט מהלך שמעיד על אמון של הרשת בסדרה החדשה.

פרקי הסדרה, כמו גם סדרה חדשה נוספת ומסקרנת של הרשת, "Fringe" (מבית היוצר של ג'יי ג'יי אברהמס), ישודרו במתכונת מיוחדת, עם מעט מאוד פרסומות, כך שאורכו של פרק ממוצע יורחב לכ-50 דקות במקום 42. שינוי זה מהווה חלק משיטה בשם "Remote Free TV" שאותה מקדמים קווין ריילי ופיטר לונווגרי, אחראי התכנים של הרשת, שמטרתה "להדביק" את הצופים למסך, ע"י הקטנה משמעותית של כמות הפרסומות המשודרות בכל פרק. מאחר שעלות ההפקה תגדל, עקב הרחבת היקפי הפרקים, ומאחר שכמות הפרסומות - שמהווה את מקור המימון העיקרי - תקטן, מתכוונת הרשת לתמחר את שווי הפרסומות במחירים גבוהים. בינתיים, המפרסמים דווקא מביעים עניין חיובי בשיטה הזו, אבל לא בטוח שהעסק יחזיק מעמד מבחינה כלכלית זמן רב.



ואפרופו "24" - העונה השביעית של הסדרה תיפתח אמנם רק בינואר 2009, אבל כבר ב-23/11/08 ישודר ספיישל באורך שעתיים שיהווה פריקוול לעונה החדשה.

מי שחשב שהקאסט המקורי של "בוורלי הילס 90210" לא יהיה מעורב בסדרת הבת החדשה, טעות בידו. דמות אחת כבר בטוח תחזור - ג'ני גארת' תהיה שם בתפקיד קלי טיילור, והפעם זה סופי, אם כי צריך להדגיש שלא בתור חברת קאסט קבועה אלא בתפקיד מתמשך. עכשיו טורי ספלינג (דונה מרטין) מגלה שההפקה נמצאת במגעים עמה, עם לוק פרי (דילן מקיי) ועם איאן זירינג (סטיב סנדרס) במטרה להביא לכך שאלה ישחזרו את תפקידיהם מהסדרה המקורית בסדרה החדשה. "זה היה חלום של אבי שנמשיך בדרך כלשהי את 90210", אמרה ספלינג בהתרגשות בראיון עיתונאי. היינו בטוחים שהחלום שלו זה שתעשי את "עכשיו טורי" או לעשות עוד קצת כסף, אבל טוב לדעת, טורי.

אגב, מסתבר שההפקה התקשתה מאוד ללהק את דמות האב (שהוא, למעשה, דמות המפתח שיוצרת את הקשר בין המשפחה לבין השכונה). במשך חודשים נערכו אודישנים, מבלי שהמפיקים ימצאו ולו שחקן אחד שמתאים להם. למעשה, כבר יצאה תמונת הפרומו עם חברי הקאסט לפני שזה לוהק. בסוף, בצעד של ייאוש, פנו המפיקים לרוב אסטס ("מלרוז פלייס") והציעו לו את התפקיד ללא אודישנים, והוא הסכים. אז עכשיו יש אבא.

רשת CW בונה הרבה על הסדרה החדשה, ועושה רושם שאולי זו התקווה האחרונה שלה לשרוד. בתקופה האחרונה הולכים וגוברים הרינונים על כך שהרשת נמצאת בבעיה קשה ושהעונה הקרובה עלולה להיות האחרונה בטרם תיסגר. מסתבר שבעונת השידורים הנוכחית איבדה הרשת כ-28% מצופיה מתוך פלח האוכלוסיה של גילאי 18 עד 34. המפרסמים ערים לעובדה הזו ואינם ממהרים להשקיע ברשת הדועכת. לדידם, הקהל של הרשת נוטה יותר לכיוון האינטרנט ופחות ופחות לכיוון הטלוויזיה. ולראיה: אפילו סדרה עם באזז חזק כמו "Gossip Girl" זוכה לשיעורי צפיה נמוכים יחסית, ועיקר הרעש נוצר בזכות שיווק נכון דרך האינטרנט ובמדיות אחרות.

עוד סימן למצב הכלכלי של הרשת - ימי ראשון שלה "הועברו לקבלן משנה". כן, כן, שמעתם נכון. ברשת כל כך התייאשו מנתוני הרייטינג במהלך ימי ראשון שהעבירו את הזכויות עליהם לחברת הפקה חיצונית שתהיה לה שליטה מלאה על התכנים שישודרו בה (ויכול להיות שלמהלך הזה תהיה השפעה על סדרה ששודרה בכלל ברשת אחרת - על כך בהמשך).

שתי ידיעות נוספות בקשר ל-CW: "ריפר" החביבה קיבלה הזמנה לעונה נוספת (תשובץ באמצע העונה ל-13 פרקים) ואילו ל"אחת שיודעת" תהיה עונה מורחבת בעונה הבאה, בת 24 פרקים. ועוד כמה פרטים רכילותיים מאחד שיודע לגבי "אחת שיודעת": סוף סוף בלייק לייבלי ופן באדג'לי "יצאו מהארון" ואינם מכחישים עוד את הזוגיות שלהם. יופי להם. מישל טרכטנברג, מצדה, אולי הופתעה מהידיעה האחרונה והתעלפה במהלך מסיבה שבה השתתפה. מצבה בסדר, אם שאלתם. האם ידעתם שמת'יו סטל, שמגלם את רופוס האמפריז, נשוי לשחקנית(?) הישראלית (ככה הוא מגדיר אותה) נעמה נטיב, מ"רצים לדירה"? תודו שלא ידעתם. XOXO, "אחד שיודע".

עכשיו זה רשמי, והסוד הכי גלוי בהוליווד הוא כבר לא סוד: "סקרבס" תשודר ברשת ABC בעונה הקרובה. בראיון ל"טי וי גייד" הסביר ביל לורנס שהסיבה לעיכוב בהכרזה הרשמית היתה משפטית, וזה היה קשור בהמתנה לכך ששידור העונה ברשת NBC יסתיים. בהמשך אותו ראיון תקף לורנס בחריפות את מנהלי רשת NBC, וסיפר שהסדרה זכתה מהם ליחס מחפיר. לדברי לורנס, למרות שתכנן לבנות את סיום העונה לאורך זמן, הוא עצמו פנה למנהלי הרשת והציע לסיים את הסדרה בשלושה פרקים נוספים (מעבר לאלו ששודרו בפועל). הרשת, מצדה, אמרה שתסכים להפיק פרק סיום חגיגי, אבל העלות של פרק כזה תתחלק בין NBC לבין האולפנים המפיקים את הסדרה (ששייכים, כידוע, בכלל לרשת ABC). החברה המפיקה סירבה בתוקף, כמובן, ועל כן החליט לורנס פשוט לקחת את הסדרה ל-ABC.

לורנס גם הסביר שהכעס שלו נובע מכך שהסדרה הביאה נתוני רייטינג טובים יותר מאלו של "קוראים לי ארל" ו"רוק 30", ומשום מה, סדרות אלה זכו ליד חופשית בהפקת הפרקים, באופן לא מוסבר. לורנס הבטיח שבעונה החדשה שתשודר ב-ABC, הוא מתכוון להפוך את הסדרה לרצינית יותר, קרי: להקטין את כמות הבדיחות האינפנטיליות ולהתמקד יותר בדמויות עצמן ובדרמה שנוגעת להן. עוד סיפר לורנס, שכחלק מהמעבר ל-ABC הם ייאלצו להקטין את התקציב, וזה יביא לכך שכל אחת מהדמויות (כולל הראשיות) לא תופענה בלפחות שני פרקים במהלך העונה. בהקשר זה מגלה לורנס, שיש אפשרות שתבוצע רוטציה של דמויות, כך שדמויות חדשות תיכנסנה ותהפוכנה לדומיננטיות יותר, כדי להביא לרענון הסדרה, א-לה "ER". ובינתיים, התבשרנו ששלוש דמויות חדשות של מתמחים תצטרפנה לסדרה בעונה הקרובה, בינתיים בתפקידים מתמשכים.



מפיקי הסדרה "האוס" מתכננים להפיק סדרת בת לסדרה המצליחה. אבל מי שמצפה לסדרה שיש לה קשר לעולם הרפואה טועה כנראה. הסדרה החדשה אמורה לעסוק בבלש פרטי, שדמותו אמורה להשתלב בפרקי העונה החמישית של הסדרה, ואם הקהל יאהב אותה, היא תמשיך משם לסדרה משלה. השחקן שיגלם את הדמות הזאת כבר לוהק - מייקל ווסטון ששיחק ב"עמוק באדמה" (ולא הדמות מ"סוכן מחוק"). אז מה, תהיה לנו סדרה עם "סתם" תעלומות שבועיות? לא קוראים לדבר הזה "רשת CBS"?

ג'יי לנו לא ימשיך להנחות את תוכנית הלילה המפורסמת שלו, אבל ברשת NBC לא מתכוונים לוותר על שירותיו. הם אמנם לא אופטימיים לגבי סיכויי הישארותו ברשת, במיוחד לאור הרמזים שהוא מפזר, אבל ברשת שוקלים להציע לו להנחות תוכנית יומית בת חצי שעה, שתתמקד במערכונים המוכרים מהתוכנית שלו, ללא ראיונות עם סלבריטאים. ברשת סבורים שמתכונת כזו עשויה לפתות את לנו להישאר.

האם קת'רין הייגל (איזי סטיבנס) תעזוב בקרוב את "האנטומיה של גריי"? אתר MSNBC מדווח שהאפשרות הזאת בהחלט ריאלית ובהחלט קרובה. לפי הדיווח הנ"ל הייגל מאסה בכמות השעות הארוכה הכרוכה בצילומי הסדרה, ולאור הצלחת הסרטים שבהם כיכבה ("Knocked UP" ו-"27 שמלות") היא רוצה לקדם את קריירת הקולנוע שלה. הרופאים בבית החולים בסיאטל בדקו אותה והגיעו למסקנה שהיא לקתה במה שנקרא בשפה המקצועית "סינדרום דייויד קארוזו".

דייויד צ'ייס מצטרף לאולפני "פאראמונט" וישתתף שם בהפקה ובבימוי סרטים. הסיבה האמיתית מאחורי המהלך היא הקשר ארוך השנים והידידותי של צ'ייס עם מנהל האולפנים בראד גריי, שסייע רבות בהפקה, ואף שימש כמפיק בפועל של "הסופרנוס". והשאלה המתבקשת היא: האם יש מצב ששם יופק סרט של "הסופרנוס"? ואם כן - האם רשת HBO תהיה מחוץ ל"לופ" במצב כזה? נראה שכן. בכל מקרה, זה בהחלט יוצר סביבה טובה כדי לארגן סרט כזה.

"בטלסטאר גלקטיקה" אמורה לסיים בקרוב את דרכה, אבל ייתכן שעדיין לא נאמרה המילה האחרונה בעניין זה. מפיקי הסדרה שוקדים בימים אלה על אפשרות להפיק עד שלושה סרטי טלוויזיה שיעסקו באירועים שאין להם קשר לסיום הסדרה. בתוך כשבועיים נדע אם המיזם הזה יצלח או לא.

פיסקה זו כוללת ספוילרי קאסט ל"סמולוויל". אחרי שמייקל רוזנבאום (לקס לות'ור) וקריסטין קרוק (לאנה לאנג) הודיעו על עזיבת הסדרה, הודיעה אליסון מק (קלואי או'סאליבן) שהיא עשויה לעזוב אם לא תקבל שדרוג משמעותי בשכרה. מק הבינה פשוט שלאור הדלדול בכמות הדמויות המוכרות, הסדרה צריכה אותה יותר מתמיד, והחליטה לנצל את את ההזדמנות כדי "לעשות קופה". המהלך הזה התברר כמוצלח מאוד מבחינת השחקנית, ואחרי מו"מ לא פשוט, הגיעו הצדדים להסכמה שסללה את הדרך להישארותה של השחקנית. ג'סטין הארלי ("Green Arrow") הצטלם לפיילוט חדש, שלא התקבל בסוף, ולכן יהיה פנוי להופיע בפרקים נוספים בעונה הקרובה. מפיקי הסדרה כבר הודיעו שהם מתכוונים להשתמש בו, והרבה. מי שלא תופיע - לפחות באופן קבוע - בעונה הקרובה, היא "סופרגירל", בגילומה של לורה ונדרוולט. מפיקי הסדרה פשוט החליטו לוותר על צירופה כחברת קאסט, ולא ברור אם תופיע בכלל בעונה הבאה. אין ספק שכל אי-הוודאות הזאת, העזיבות, ההצטרפויות והמשאים ומתנים מאחורי הקלעים בהחלט עשויים לפגוע בסדרה מבחינה קריאטיבית. היי, לפחות עכשיו יש להם תירוץ!

האם אלק בולדווין בדרך לפוליטיקה? השחקן הותיק (שהוא, אגב, דמוקרט בכל רמ"ח אבריו, בניגוד לדמותו הסופר-רפובליקנית ב"רוק 30") סיפר בראיון לתוכנית "60 דקות" שהוא שוקל בעתיד לרוץ לתפקידים ציבוריים. "יש דברים אחרים שהייתי רוצה לעשות מלבד המשחק. אין הגבלת גיל על ריצה לנשיאות" אמר. זוכרים את סיפור ההקלטה שלו צורח על הבת שלו ומכנה אותה "חזירה חסר התחשבות"? אז קריטריון אחד חיוני עבור פוליטיקאי הוא כבר עבר.

בימים האחרונים התקבלו החלטות אצל כל רשתות השידור בנוגע לכל הסדרות שעתידן היה בערפל. אז הנה הזמן לעשות סדר - רשימת הסדרות ששרדו ואלה שאמרנו להן "אדיוס":

חודשו לעונה נוספת: "איך פגשתי את אמא" (ווהו!!), "כריסטין החדשה" ו"היחידה" (רשת CBS), "בוסטון ליגל" ו"איליי סטון" ABC)), "ריפר" (CW).

אומרות שלום: "Moonlight", "שארק", "Back to You", "קאשמיר מאפיה", "Miss Guided", "ניו אמסטרדם" ו"October Road".

בהקשר זה שתי הערות: "בוסטון ליגל" אמנם ממשיכה לעונה נוספת, אך זו תהיה עונה מקוצרת (13 פרקים בלבד). כמו כן, מאחורי הקלעים היה עימות קשה, כנראה, בין דייויד אי. קלי לבין מנהלי רשת ABC, וקלי הודיע שהוא יורד מהפקת הרימייק האמריקני ל"החיים על מאדים" ובמקומו יכתבו ויפיקו את הסדרה האנשים שמאחורי "October Road" (או בעברית - חדשות רעות, לא כדאי לכם לצפות). באשר ל-"Moonlight" - הסדרה הזו צברה לעצמה קהל תומכים נאמן להפליא, ויתכן שיש להם איזושהי תקווה באופק. מדברים על כך שחברת ההפקה שקיבלה את האחריות לשידורים בימי ראשון ברשת CW מתעניינת בסדרה, ושוקלת לשדר אותה בשעות השידור שלה.

ולסיום, ה-Upfronts. הרשתות הגדולות הציגו בימים האחרונים את לוחות השידורים שלהן לעונה הקרובה, ויש לא מעט חדשות מעניינות בהקשר זה:

רשת CBS מתכוונת להעלות מספר סדרות חדשות, אחת מהן היא "The ex List" שמבוססת על "האקס המיתולוגי" של סיגל אבין ששודרה כאן. אבין תשמש ב"מפיקה יועצת" בסדרה האמריקאית, שאותה תכתוב ותפיק דאיין רוג'יירו, הזכורה לטוב כ"מספר 2" של רוב תומאס ב"ורוניקה מארס".

סדרות נוספות שמתכננים ברשת: "Project Gary" עם ג'יי מוהר המוכשר (לשעבר ב-SNL) ופולה מרשל (קוטלת הסדרות האגדית, שבין יתר הסדרות שנוכחותה שלחה לאבדון היתה "קופידון"), סיטקום על אב שהתגרש לאחרונה, "Worst Week" - רימייק לקומדיה בריטית (בה כיכבה שרה אלכסנדר מ"זיווגים") על בחור חסר מזל שמנסה בכל דרך להתחבב על הורי כלתו לעתיד ונכשל (קרטווד סמית המצוין מ"מופע שנות השבעים" יגלם את החותן לעתיד), "Eleventh Hour" - סדרה על תעלומות על טבעיות, ו-"The Mentalist" עם סיימון בייקר. מה שמעניין הוא שלראשונה מזה זמן רב, תשודרנה קומדיות גם מעבר ליום שני - "קריסטין" ו"גארי" תשודרנה בימי רביעי, וזה סימן טוב.



רשת FOX בחרה לשבץ כמות מפתיעה של סדרות מד"ב/פנטסיה, ביניהן "יומניה של שרה קונור" שממשיכה לעונה שניה, ושתי הסדרות החדשות "Fringe" ו-"Dollhouse".

שרה קונור שובצה לימי שני, לפני "נמלטים", ואילו "Fringe" שובצה לימי שלישי לפני "האוס". בימי רביעי תשודר "Bones", ואחריה שתי קומדיות ברציפות: האחת ותיקה - "עד המוות" (כשמה כן היא. נראה שהיא תשרוד עד יומנו האחרון) והשניה חדשה - "Do Not Disturb" עם ג'רי או'קונל ("גולשים בזמן", "Carpoolers") ונייסי נאש ("רינו 911"). בינואר יחול שינוי כש-"Dollhouse" תשודר בימי שני ואחריה "24", ביום שלישי תשודר "איידול" ואחריה "Fringe" ואילו "האוס" תזוז לימי רביעי, ואחריה תוכנית התוצאות של "איידול". בנוסף, מחכות בקנה שתי סדרות אנימציה חדשות שתשודרנה החל מינואר בימי ראשון (במסגרת בלוק סדרות האנימציה המשובח): האחת, "The Cleveland Show", היא סדרת בת של "איש משפחה" שתתמקד בדמותו של קליבלנד ו-"Sit Down Shut, Up" (שם זמני) מפרי מוחו הקודח של מיץ' הורוביץ ("משפחה בהפרעה") עם קולותיהם של ג'ייסון בייטמן, וויל ארנט והנרי ווינקלר שכיכבו אף הם בסדרה הקודמת של הורוביץ.

רשת ABC כנראה די מרוצה ממה שיש לה. הרשת לא שיבצה כמעט סדרות חדשות העונה. למעשה, בלוח השידורים בסתיו תשובצנה סדרה חדשה אחת ותכנית אחת חדשות: הסדרה היא "החיים על מאדים" - הרימייק לסדרה הבריטית המשובחת ו-"Opportunity Knocks", תוכנית ריאליטי חדשה. החל מחודש ינואר תעלינה עוד שתי סדרות חדשות: האחת, "The Goode Family", היא סדרת אנימציה מבית היוצר של "המלך היל", וכן "סקרבס", שהיא לא בדיוק סדרה חדשה. כן תעלה תכנית ריאליטי חדשה בהפקת אשטון קוצ'ר וטיירה בנקס שטרם קיבלה שם רשמי.

אשר ללוח השידורים - "בוסטון ליגל" שובצה בימי שני, אחרי "סמנת'ה מי?", "איליי סטון" (שזכתה ללא מעט אהבה מהמבקרים) תשודר בימי שלישי, בימי רביעי ישודר בלוק של סדרות חזקות - תחילה "Pushing daisies", אחריה "מרפאה פרטית" ולבסוף "Dirty Sexy Money". בימי חמישי תשודרנה "בטי" ו"האנטומיה של גריי" הותיקות, ואחריהן "החיים על מאדים" החדשה.

את לוחות השידורים המלאים של כל הרשתות ניתן לראות כאן:

לוח השידורים של FOX
לוח השידורים של ABC
לוח השידורים של CBS
לוח השידורים של NBC
לוח השידורים של CW

כמו כן, כאן אפשר למצוא סיכום מפורט של כל לוחות השידורים, כולל שיבוצים לפי ימי השידור.