המסך המפוצל

ניוזון 1, 20/7/08

לאן תגיע קייטי הולמס? מה קורה בגזרת סקרבס? ומי הם המועמדים הסופיים לאמי?

מאת: איתן גשם

פורסם: 20-07-2008
45 תגובות
זהו, עכשיו זה רשמי. ברנדה וולש איז באק! אחרי מו"מ ממושך הסכימו שאנן דוהרטי ומפיקי סדרת הבת "90210" לחדש את הרומן. דוהרטי תצטרף לג'ני גארת' ולטורי ספלינג (שתופיע מאוחר יותר) ותככב כבר בפרק הפיילוט. המפיקים החליטו מה יהיה הסיפור שדרכו היא תשתלב בעלילה. כזכור, ברנדה נסעה ללונדון כדי ללמוד תיאטרון. אז עכשיו היא בקטע של בימוי, והתיכון מזמין אותה כדי לביים הפקה מיוחדת - מיוזיקל - של בית הספר. מספרים שגייב סאכס, המפיק בפועל של הסדרה החדשה, הבטיח לדוהרטי שהסט יהיה רגוע ושקט ושסביבת העבודה תהיה נעימה. ועוד ב"בוורלי" - ג'ו אי טאטה יחזור לגלם את נאט ב"פיץ פיט" האגדי, בינתיים רק בפיילוט ואולי גם בהמשך. ועוד אחד שעשוי לחזור הוא ג'ייסון פריסטלי. כן, ברנדון וולש! אבל לא בתור ברנדון, אלא - אולי - בתור במאי. פריסטלי טוען שהוא מיצה את הדמות במשך 112 העונות ששודרו, ואין לו עניין לחזור ולגלם אותה.

זוכרים את ההודעה של רשת NBC על "סדרת בת" של "המשרד"? אז תשכחו מזה. כלומר: תהיה סדרה, רק שלא סדרת בת ולא של "המשרד". מבולבלים? גם אנחנו. הנה ההסבר: מסתבר שמאחורי הקלעים היה מאבק כוחות לא קטן בין גרג דניאלס, המפיק בפועל של "המשרד" וחבריו לבין מנהלי רשת NBC. דניאלס, מתברר, בכלל לא היה מעוניין מלכתחילה בסדרת בת, אלא רצה לכתוב סדרה שונה, שתהיה מושפעת מ"המשרד", אבל לא קשורה אליה ישירות. ובכן, דניאלס ניצח בסוף. תהיה סדרה, שהוא יכתוב ויפיק בפועל, אבל לא יהיה לה שום קשר ל"המשרד". חדשה מעניינת נוספת היא ליהוק שהוכרז לסדרה החדשה - איימי פוהלר מ-SNL תגלם את הדמות הנשית הראשית, ולצורך כך, תעזוב את SNL בעונה הבאה.

קייטי הולמס חוזרת לטלוויזיה. הולמס, שמאז "דוסון קריק" הקדישה את זמנה לקולנוע ולחיים עם פסיכופט (ובקרוב תככב בברודוויי ב"כולם היו בני") תופיע בתפקיד אורח בסדרה חביבת המבקרים "Eli Stone" ברשת ABC. הולמס - שתתאחד עם גרג ברלנטי (שעבד שנים רבות בהפקה של "דוסון", וחתם השבוע על חוזה ענק למשך 5 עונות עם הרשת, לה הוא מפיק כיום שתי סדרות נוספות - "כסף, דארלינג" ו"אחים ואחיות") - תגלם עורכת דין יריבה, ומפיקי הסדרה גילו שהיא צפויה גם לשיר ולרקוד. משונה, אפשר היה לצפות שאם כבר היא חוזרת לטלוויזיה לראשונה מאז הזיווג שלה עם קרוז, אז היא תלך על פרויקט יותר הולם עבורה, משהו כמו "נמלטים" או שמא "Project Runaway", לא?

חדשות קצת עצובות למעריצי "אורות ליל השישי": מפיקי הסדרה הודיעו שבעונה הבאה סמאש וג'ייסון סטריט לא יהיו דמויות קבועות, והמשמעות היא שגאיוס צ'ארלס וסקוט פורטר המצוינים לא יהיו עוד חברי קאסט, אלא יופיעו למשך מספר פרקים בלבד כל אחד. המפיקים, מצדם, טוענים שמדובר בתכנון מראש שנובע מקושי עלילתי - הדמויות הגיעו למקום שבו חייבים לתת להן לסיים את הסיפור שלהן. ג'ייסון קאטמיס, המפיק בפועל, מבטיח, בכל מקרה, שסיום הסיפור של שתי הדמויות יהיה מוצלח.



הרבה מאוד חדשות מעניינות בגזרת "סקרבס": סטיב מקפירסון מרשת ABC אישר שיש אפשרות ריאלית מאוד שהסדרה תמשיך לעונות נוספות גם מעבר לעונה הזו, כשחלק גדול מהקאסט יתחלף. צילומי העונה, אגב, יסתיימו כבר בתחילת ספטמבר הקרוב, והמשמעות היא שרוב חברי הקאסט יהיו פנויים לפרויקטים אחרים (עוד על כך - בהמשך) ושבזמן הצילומים לא יהיה למפיקי הסדרה מושג אם היא תסתיים או לא. בכל מקרה, ביל לורנס, היוצר והמפיק בפועל, כבר נערך לאפשרות האחרונה. הוא מתכוון לצלם שני סופים אפשריים, אחד מהם לסיום עונה "רגיל", ואחד מהם לסיום הסדרה. לורנס רמז שהוא מתכוון לגלות את שמו האמיתי של השרת רק בפרק הסיום של הסדרה. שני תפקידי אורח מעניינים צפויים במהלך העונה הקרובה: קורטני קוקס תגלם את הבוסית החדשה והקשוחה ואילו מייקל ג'יי פוקס צפוי לשחזר את תפקידו הנפלא של המנתח האובססיבי-קומפלסיבי.

ג'יי פוקס הולך להיות אדם עסוק בזמן הקרוב. הוא צפוי לככב בעונה הקרובה של "הצילו", בתפקיד שידרוש ממנו להיות על כסא גלגלים.

עכשיו זה סופי ורשמי (אם כי לא ממש מפתיע) - שרה צ'אלק תחזור לככב במספר פרקים בעונה הקרובה של "איך פגשתי את אמא".

ספוילר קאסט חשוב ל"בטי"! כריסטופר גורהאם, הלא הוא הנרי, עובר לככב בסדרה ברשת CBS בשם "Harper's Island" שם יגלם את החתן, ששמו הוא... הנרי. נעול על השם, מאץ'? את מקומו ב"בטי" יתפוס השחקן בעל השם המגניב ואל אמיך ("קאשמיר מאפיה") שיגלם מושא אהבה פוטנציאלי נוסף של הגיבורה.

ועוד ליהוקים מעניינים: ג'ורדנה ברוסטר המוכשרת ("D.E.B.S") תככב ב"צ'אק" בתור הנערה שצ'אק היה מאוהב בה בתקופת התיכון; כריסטינה ריצ'י תופיע ב"להציל את גרייס" למספר פרקים בתפקיד השותפה של גרייס; ג'ייסון אלכסנדר יופיע ב"מחשבות פליליות" בתפקיד של... ניחשתם נכון - פסיכופט; דייויד ארקט (הבעל של קורטני קוקס) יככב ב"Pushing Daisies" בפרק אחד; סטיבן וובר המצוין ("סטודיו 60") יופיע בארבעה פרקים של "ללא עקבות"; ג'פרי דין מורגן יופיע בעונה הקרובה של "האנטומיה של גריי" בתפקיד דני, אבל לא ברור בדיוק אם הוא יופיע בפנטסיות בלבד או לא.

נישאר עם "גריי". שונדה ריימס, יוצרת הסדרה, הותקפה במבול של שאלות ע"י כתבי חדשות הבידור על התגובה המשפילה של כוכבת הסדרה, קת'רין הייגל, על הסיבה לאי-הגשת המועמדות ל"אמי". ריימס ניסתה להרגיע את האווירה וטענה שהופתעה מהדברים, בין היתר כיוון שהייגל עצמה ביקשה לא לכתוב עלילה "כבדה" לדמות במהלך המחצית השניה של העונה כדי שיהיה לה זמן לצלם סרט. סילביו הורטה, היוצר של "בטי" שישב לידה, הפטיר: "אני במקומך הייתי מסדר לה איזו תרדמת...". צחוק, צחוק, אבל לפי הדיווחים, ריימס שוקלת ברצינות את האופציה הזאת.

הסדרה "ישנן בנות" - שצפויה לרדת מהמסך בתום העונה הקרובה - צפויה לקבל סדרת בת. יוצרת הסדרה, איילין צ'ייקן, מתכננת כבר את התשתית לסדרת הבת. הרעיון הבסיסי הוא שקו עלילה מהעונה האחרונה שיעסוק באחת הדמויות "יורחב" לתוכן כלשהו שישודר ברשת האינטרנט בלבד, ואם יתבשלו התנאים להפקה של סדרת הבת, יתמזג קו העלילה הזה גם לסדרה החדשה. הפרטים של אותו קו עלילה וזהות הדמות עדיין עלומים. צ'ייקן, מצדה, טוענת שהיא כבר יודעת מי תהיה הדמות, אבל השחקן/נית שמגלם/מת אותה עדיין לא יודע/ת על כך.

סדרה אחרת ש"תוליד בת" היא "נמלטים". בתום העונה הקרובה עשויה לעלות "Prison Break: Cherri Hill" שתעסוק בדמות נשית ובניסיון בריחה שלה מכלא. נו, אולי לפה יהיה אפשר להביא את קייטי הולמס?

הסדרה "תרגיע" צפויה לעלות לשידור בתחילת שנת 2009, אחרי היעדרות של כשנה מהמסך הקטן. זה, כמובן, בכפוף לזה שלארי דייויד לא יספיק לריב עם אחד ממנהלי הרשת בגלל שזה אכל המבורגר עם הידיים.



ג'יי ג'יי אברהמס גילה שהוא מתכוון להיות מעורב יותר מבעבר בהפקה של הסדרה החדשה "Fringe". אברהמס, שמסיים בימים אלה ללטש את ההפקה של הסרט "מסע בין כוכבים", סיפר שהוא נתן לראשי הרשת אולטימטום: או שאתם מסכימים לשדר פרקים בני 50 דקות או שאין סדרה, ולדבריו, האיום הצליח. אברהמס גם הסביר שהסדרה הזו צפויה להיות יותר "פרוצדוראלית" (פרקי "Stand Alone") ופחות עלילה מתמשכת, וסיפר שיצא לו לצפות באחד הפרקים של "זהות בדויה" מהעונות האחרונות והוא "פשוט לא הבין מה הלך שם". ה"חווייה" הזו גרמה לו להבין שאם הוא רוצה שצופים חדשים ייחשפו לסדרה ויבינו מה קורה בה, אולי כדאי לחשוב על כיוון אחר.

ג'יי לנו אמר בראיון לעיתון "USA TODAY" שהוא סיים את דרכו ברשת NBC. האמירה הזו גונזת ספקולציות שמא הרשת תנסה להשאיר אותו אצלה בתוכנית אחרת, אבל באמת לא ברור למה מישהו חשב שהוא יסכים לכך. מי שלא מסתירה את רצונה לשים עליו יד היא רשת ABC, והדבר הגיע לשיא במהלך סיור הכתבים השנתי עם אנשי הרשת, כשג'ימי קימל התחזה - בקטע מתוכנן מראש - ל"כתב" והחל לירות בצרורות שאלות לסטיב מקפירסון ה"מסכן" בקשר לג'יי לנו, בסגנון: האם נכון שאתם רוצים אותו? נכון שזו תהיה הפרת חוזה? נכון שאתה יכול ללכת לכלא על זה? האם אתה מודע למה שקימל מסוגל לעשות לך ולמשפחה שלך אם תעשה דבר כזה? משעשע.

אם כבר קימל - זה היה שבוע מתוק-מריר עבורו. מצד אחד, סרטי הוידאו המפורסמים שלו ושל שרה סילברמן עם מט דיימון תחילה ובן אפלק אח"כ זכו שניהם למועמדויות לפרס ה"אמי". מצד שני, קימל וסילברמן הודיעו השבוע רשמית על כך שהם נפרדים. קימל גם שלח מייל לחברו הטוב האוורד סטרן שבו סיפר לו על הפרידה, וכתב שהוא מרגיש ש"איבד את חברתו הטובה ביותר". סטרן -שמיודד עם שניהם - לא הסתיר את אכזבתו מהפרידה. אגב, שמועות עקשניות גורסות שהרקע למשבר ביחסי השניים הוא ביחסים רומנטיים אמיתיים שהחלו במהלך צילומי סרט הוידאו המפורסם מהתוכנית. בן אפלק, מצדו, מכחיש.

אחרי המיני-סדרה על החיילים האמריקאים בעיראק, דייויד סיימון, יוצר "הסמויה", לא שוקט על שמריו, והוא מתכוון להפיק סדרה חדשה לרשת HBO בשם "Treme" שתעסוק בסצינת המוסיקה בניו אורלינס.

דגלאס פיטרי, מהכותבים של "באפי", מצטרף לצוות הכותבים של "החיים על פי נד".

ולסיום, השבוע פורסמה רשימת המועמדים הסופית לטקס פרסי ה"אמי". לפני פרסום הרשימה המלאה, ישנה שאלה שחייבת להישאל - האם יש למצביעים קשרים עסקיים עם "בוסטון ליגל" ו/או עם "שני גברים וחצי"? איך אפשר להסביר שכל שנה הסדרה הבינונית והסדרה המחרידה הזו מקבלות שוב ושוב מועמדויות על חשבון יצירות נפלאות כמו "אורות ליל שישי", "בטלסטאר גלקטיקה", "המגן", "הסמויה", "סקרבס" ו"איך פגשתי את אמא"? פשוט לא ייאמן.

עוד מספר הערות מתבקשות:

1. "Mad Men" ו"רוק 30" הן המנצחות הגדולות בינתיים מבחינת המועמדויות (16 לראשונה, 17 לשניה). "Mad Men" גם עשתה היסטוריה קטנה, בכך שיחד עם "Damages" הפכו השתיים לסדרות הראשונות בהיסטוריה שמשודרות ברשתות הכבלים ה"בסיסיות" (AMC ו-FX בהתאמה וזוכות למועמדות בקטגוריית "סדרת הדרמה הטובה ביותר").

2. זו הפעם הראשונה מאז שנת 1998 של-HBO אין אפילו סדרה אחת בקטגוריית "הסדרה הדרמטית הטובה ביותר".

3. איימי פוהלר עשתה גם היא היסטוריה קטנה כשהפכה לחברת הקאסט הראשונה בתולדות SNL שזכתה למועמדות עבור תפקידה בתוכנית.

4. למרות שהיתה מועמדת ב"חצי הגמר" שוב לא זכתה "הסמויה" למועמדות לתואר "סדרת הדרמה הטובה יותר", אם כי זכתה למועמדות אחת בטקס (עבור "התסריט הטוב ביותר" על הפינאלה). אלה החדשות הטובות. החדשות הרעות: גם ל"According to Jim" יש מועמדות אחת.

5. כמעט כל מי שהופיע בתפקיד אורח בעונה השניה של "רוק 30" זכה למועמדות ל"אמי" בקטגורית "השחקן האורח" או "השחקנית האורחת" - ריפ תורן, סטיב בושמי, וויל ארנט, טים קונוויי, קארי פישר, אידי פאלקו ואיליין סטריץ'. כמעט כל שחקן אורח בסדרה הזו, למעט אחד - ג'רי סיינפלד. כמו בימים ההם, שוב מצביעי ה"אמי" מתעקשים לחלק מועמדויות לכל מי שסביבו ורק לא לו. מדהים.

6. בקטגוריית "סדרת הדרמה הטובה ביותר" התקשו כנראה המצביעים להכריע, והפעם מועמדות 6 סדרות במקום 5 (כמו שנהוג בדרך כלל).

7. בין המאוכזבים/ות הבולטים אפשר למנות את: "Pushing Daisies" ו"בטי" (בין הסדרות הקומיות), "אורות ליל שישי" ו"שושלת טיודור" (בין הסדרות הדרמטיות), קייל צ'נדלר ("אורות") ודניס לירי ("הצילו"), פטרישיה ארקט ("מדיום"), ג'ין טריפלהורן ("אהבה גדולה"), אליזבת מוס ("Mad Men"), דייויד דוכובני ("קליפורניקיישן"), בראד גארט ("עד המוות"), ג'ון קרזינסקי ("המשרד"), ג'ק מקברייר ("רוק 30") מרשיה קרוס ופליסיטי האפמן ("עקרות בית נואשות"), ג'נה פישר ("המשרד"), ג'ודית לייט ("בטי") ואליזבת פרקינס ("העשב של השכן").



להלן רשימת המועמדים המרכזיים לפרסי ה"אמי" בטקס שיתקיים ב-13 בספטמבר:

השחקן הטוב ביותר בסדרה קומית: אלק בולדווין ("רוק 30)", סטיב קארל ("המשרד"), לי פייס ("החיים על פי נד"), צ'ארלי שין ("שני גברים וחצי") וטוני שאלוב ("מונק").

השחקנית הטובה ביותר בסדרה קומית: כריסטינה אפלגייט ("סמנתה מי?"); אמריקה פררה ("בטי"); טינה פיי ("30 רוק"), ג'וליה לואיס דרייפוס ("כריסטין הישנה") ומרי לואיז פרקר ("העשב של השכן").

השחקן הטוב ביותר בסדרת דרמה: גבריאל בירן (?In Treatment?), בריאן קרנסטון ("שובר שורות"), מייקל סי.הול ("דקסטר"), ג'ון האם ("Mad Men"), יו לורי ("האוס") וג'יימס ספיידר ("בוסטון ליגל").

השחקנית הטובה ביותר בסדרת דרמה: גלן קלוז ("Damages"); סאלי פילד ("אחים ואחיות)"; מריסקה הרגיטיי ("חוק וסדר מדור מיוחד"), הולי האנטר ("להציל את גרייס") וקירה סדג'וויק ("המפענחת").

שחקן המשנה הטוב ביותר בסדרה קומית: ג'ון קרייר ("שני גברים וחצי"); קווין דילון ("הפמליה"), ניל פטריק האריס ("איך פגשתי את אמא"), ג'רמי פיבן ("הפמליה") וריין ווילסון ("המשרד").

שחקנית המשנה הטובה ביותר בסדרה קומית: קריסטין צ'נוות' ("החיים על פי נד"), איימי פולר ("סאטרדיי נייט לייב"), ג'ין סמארט ("סמנת'ה מי?"); הולנד טיילור ("שני גברים וחצי") ונסה וויליאמס ("בטי").

שחקן המשנה הטוב ביותר בסדרת דרמה: טד דנסון ("Damages"), מייקל אמרסון ("אבודים"), זליקו איוואנייק ("Damages"); טי.אר נייט ("האנטומיה של גריי") וויליאם שאטנר ("בוסטון ליגל") וג'ון סלאטרי ("Mad Men").

שחקנית המשנה הטובה ביותר בסדרת דרמה: קנדיס ברגן ("בוסטון ליגל"), רייצ'ל גריפית'ס ("אחים ואחיות"), כריסטינה הנדריקס ("Mad Men"), סנדרה או ("האנטומיה של גריי"), דיאן ווסט ("In Treatment") ושאנדרה ווילסון ("האנטומיה של גריי").

הסדרה הקומית הטובה ביותר: "תרגיע", "הפמליה", "המשרד", "30 רוק", ו"שני גברים וחצי".

סדרת הדרמה הטובה ביותר: "Damages", "האוס", "דקסטר", "אבודים", "Mad Men", "בוסטון ליגל".