המסך המפוצל

הממיר 3/8/08

האוס סגרה עונה, גם עקרות הבית הנואשות, עונה חדשה של ג`ורדן - באיחור קליל, עונה חדשה גם לטורצ`ווד ופרקי השבוע בהישרדות

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 03-08-2008
43 תגובות
10. סוף עונה של "האוס".

10. "הישרדות" של השבוע החולף. הנה טור על הפרק ששודר ביום שני, הנה טור על הפרק ששודר ביום שלישי. יש גם טור על הפרק ששודר ביום חמישי, אבל הוא משולב עם הפרק שישודר היום ולפיכך מהווה ספוילר חמור לפרק שישודר היום ולזהות הזוכה.

9.5. "עקרות בית נואשות" סיימה עונה בפרק מצוין, ששני אלמנטים בו היו מאוד מוצלחים. הראשון הוא שזירת האירועים המקבילים אלו באלו לכדי קליימקס אחד מצוין, והשני - סיום הפרק שהציג את תושבי וויסטריה ליין לא פחות מחמש שנים לאחר אירועי הפרק, כשכמובן כל מה שחשבנו שלא יכול לקרות אכן קרה במהלך אותן חמש שנים. אה, וגם היה שם בריאן קיני זחוח אחד. יופי של סיום עונה ליופי של עונה.

9. "המשרד".

9. עונת 2008 של "ילד בן זמננו" שודרה השבוע בערוץ 8, והיא אמנם לא היתה שונה מהותית מעונותיה הקודמות, כלומר משובחת כרגיל, אבל אחרי 6 שנים שאני עוקב אחר הילדים הללו (התחלתי ב-2002, אבל כמובן שראיתי את כל הפרקים מההתחלה באותה הזדמנות), אשכרה התרגשתי לפגוש בהם שוב, שמחתי בשמחתם וכאב לי בכאבם. כמו אצל טליסן המסכן והמיוחד שמתעמרים בו בבית הספר ומוצא נחמה בארנבים, ואיב - אותה לא אהבתי בשנים קודמות - שמתחילה לדמוע פתאום בבית הספר מפאת אמה חולת הסרטן. מנגד היה תענוג לראות את בלה, אחותה הפעוטה והמקסימה להפליא של הלנה, המזכירה את אחותה הגדולה והמיוחדת, לצקצק על ההשפעות של תרבות הטראש-פופ והפרסומות על הילדים. אני לגמרי סקרן לראות מה ייצא מהילדים האלה עם תום הפרויקט ב-2020, וכמובן בדרך לשם (yaddo).

8. "טורצ'ווד" פתחה עונה שנייה בפרק מגניב, אדיר, נשגב ומעולה, שאת רובו ככולו עשתה הופעת האורח המוצלחת בטירוף של ג'יימס מרסטרס (שכפי שגילינו ב"תיקי טורצ'ווד", הדמות שגילם נתפרה במיוחד עבורו). סצנת המפגש בפאב בין קפטן ג'ון הארט לקפטן ג'ק תיזכר לנצח כאחת המגניבות בכל הסדרה וגם העלילה (הטיפשית, אך המהנה) עבדה היטב לאורך כל הפרק, כולל הנשיקה המשתקת, היהלום, הפצצה וה-DNA. איזה כיף. כמה חבל שהפרק השני כבר היה סתם מטופש, ולמרות כמה רגעים נחמדים בו, היווה סוג של אכזבה אחרי פרק פתיחת העונה המשובח.

8. אחרי שסערת "רגשות הציבור" שככה והפוליגרף הוגלתה לשעה המאוחרת תשע וחמישים, אפשר לנסות לעמוד על טיבה באמת. האמת היא שמדובר בשעשעון לא רע, כל עוד מתייחסים אליו כאל כזה ומוותרים אחר כבוד על אג'נדת השחתת נוער הצופים ואמות המוסר המערביים. לאמיתו של דבר, המשתתפים הם בוגרים שנתנו הסכמתם להיחשף טלוויזיונית ויש להניח שגם הצופים יודעים בפני מה הם עומדים. הסודות הכמוסים לא לחלוטין חורגים מגבולות הטעם הטוב, ויצר המציצנות האנושי שכביכול מלווה את התוכנית הוא מאופק ואפילו אסתטי ובטח שלא גונח ונוטף ריר. בשורה התחתונה מדובר כאן בקונספט לא חדשני אבל חדש במחוזותינו והוא בידור למבוגרים. אם נלך רחוק אפשר גם לומר שזה בסדר ואולי עוד כמה כאלה (עשויים בקפידה) יעזרו לנו לפרוק אנחת הקלה בסוף יום עבודה, ולא יותר. באשר לגדי סוקניק, נו, אתם יודעים. התיישב חזק כמו שאומרים (שגיא אישה).

7. הנושא המעניין ב"עד החתונה" של רשת הוא לא הסיפור ובטח שלא העלילה. אמרו זאת קודם לפני, זה לא משנה, האמת העירומה היא שמדובר בעוד סדרה סטנדרטית שלא פורצת דרך ומספקת, בדרכה היציבה והבטוחה, סיפור פרובנציאלי פסאודו תל-אביבי צפוי וקל לבליעה, וכביכול להזדהות. מה שכן מעניין הוא תקופת החיים שהסיפור מגיש, או ליתר דיוק העובדה שהצופה הישראלי התבגר ביחד עם סדרות הטלוויזיה שלו. רוצה לומר, לצד היצירה הישראלית והסדרות החולפות בשנים האחרונות, כך המשיך הצופה בחיי המרקע האישיים שלו: כאילו עברנו ביחד את העליזות הקלה של ימי "פלורנטין", חלפנו את "האקס המיתולוגי", המשכנו יחד דרך "מילואים" קלים ועכשיו אנחנו נמצאים רגע לפני החתונה. וזה רק מתבקש וכמעט ראוי לדעת שאי אפשר ללכת לאחור, כי לא תהיה עוד פלורנטין, לא כי אי אפשר, אלא כי - ובדיוק כמו בחיים - פשוט התבגרנו הלאה (שגיא אישה).

6. השבוע קיבלנו סוף סוף את פתיחת העונה האבודה של "ג'ורדן". היה לי ברור לחלוטין שכדי להבין את המתרחש בפרק, אני חייב לצפות שוב בצמד פרקי סיום העונה הקודמת. ההחלטה הזאת התבררה כמוצדקת לחלוטין, כשהתברר שרוב אירועי הפרק שפתח את העונה השלישית הם בעצם האפטר-מאת' של אותם אירועי סיום עונה דרמטיים, מה שבדיעבד קצת אכזב אותי כי לא באמת קיבלנו שום התפתחות אמיתית בפרק הזה לתעלומת מותה של אמה של ג'ורדן. אם כי, ראוי לציין שהיו כמה אירועים נחמדים בפרק עצמו, כמו וודי שעוצר את ג'ורדן, שבאה אליו כי היא חושבת שהוא היחיד שניתן לסמוך עליו, וקצת מתבדה. דווקא הסצנה שבה אחיה חוטף אותה במכונית משטרה היתה קצת ממוחזרת מאלפי מקומות אחרים, אבל סוף הפרק, שבו הוא קפץ ונעלם (הרי ברור שהוא לא מת, נכון? אין גופה) פיצה על כך במעט.



3. הנה דעתי האישית על "רעידת האדמה" של "כוכב נולד". הציון הנמוך הוא לתקשורת, אגב, ולא להפקה.

בשולי הממיר
יש גם (סוג של) כתבה על הפרק ששודר השבוע ב"אורות ליל שישי". דיון אמיתי על אירועי הפרק הזה התרחש בתגובות לכתבה זו.

אם ראיתם "עד החתונה" השבוע, בטח שמתם לב שעופר שכטר והמאהב שלו שומעים את נעימת הפתיחה של "פיוצ'רמה". היה נחמד.

ועקב המיעוט היחסי של דברים בהם צפיתי השבוע, אתם מוזמנים - כרגיל - לדבר כאן על מה שאתם ראיתם, גם אם אין אליו התייחסות בממיר. למשל, מישהו ראה את הפרק הפותח של "רוקר נולד"? איך היה?