המסך המפוצל

ניוזון 1, 15/9/08

המשך מעלליהם של שאנון דוהרטי ושל אלק בולדווין, המשכורת של יו לורי והאם יהיה סרט קולנוע לורוניקה מארס?

מאת: איתן גשם

פורסם: 15-09-2008
8 תגובות
ג'וס ווידון חשב אולי שההבטחה של מנהלי רשת "פוקס" לקבל חופש יצירתי יחסי בסדרה החדשה שלו "Dollhouse" - בניגוד לימי "פיירפליי" - תצדיק את עצמה. אז הוא חשב. בפועל, החיים על הסט בימים אלה ממש לא קלים עבורו ועבור אנשיו. תחילה, התפרסמה הידיעה על כך שפרק הפיילוט המקורי שצולם "הוזז" והפך לפרק השני. ווידון, מצידו, טען שזו היתה החלטה שלו לאחר מחשבה נוספת, ובכך הרגיע מעט את מעריציו. אבל לאחרונה התפרסמה ידיעה מדאיגה חדשה - ההפקה של הסדרה נסגרה למשך שבועיים. ווידון מיהר להודיע שזו החלטה שלו, כיוון שהוא היה עסוק בבימוי שניים מתוך שלושת הפרקים הראשונים וביקש "לשייף" קצת את התסריטים, אלא שבמקביל התפרסמו גם ידיעות על כך שראשי הרשת לא לגמרי מרוצים מהסדרה, והחשש העיקרי שלהם הוא מהקושי של הקהל להתחבר לדמות הראשית אקו שלפחות בתחילת הסדרה מוצגת כמי שאין לה ממש בחירה חופשית ותפקידה מתמצה בביצוע הפעולות שהיא מתבקשת לבצע. במילים אחרות: מנהלי הרשת רוצים שויידון יכתוב דמות יותר מרדנית ויעשה בדיוק מה שאומרים לו ולא יעז להתמרד נגדם.

מעריצים רבים של "ורוניקה מארס" התקשו להתאושש מהעובדה שהסדרה ירדה מהאוויר טרם זמנה, לאחר העונה השלישית. אבל הם ישמחו בוודאי לשמוע שרוב תומאס, יוצר הסדרה, מתכנן ברצינות סרט המשך. והם ישמחו עוד יותר לשמוע שהוא נפגש לאחרונה בסודיות עם קריסטן בל והם דסקסו ארוכות את העניין. שני הצדדים אישרו את עצם הפגישה, ותומאס ציין שחרף עומס העבודה הנוכחי שלו (תומאס יהיה המפיק בפועל של שתי סדרות שאמורות לעלות לשידור ברשת ABC: הרימייק של "קופידון" שלו עצמו וסדרה נוספת בשם "Outrageous Fortune") הוא מאוד מעוניין בהפקת סרט כזה כפרויקט הבא שלו. גם בל הצהירה שתשמח לעשות זאת, ואנריקו קולנטוני (קית' מארס) סיפר גם הוא שמדובר בעניין ש"עובדים עליו" והוא ישמח להשתתף. תומאס הבהיר שהסרט - אם וכאשר ייצא לפועל - לא יתבסס על הרעיון של העונה הרביעית שבזמנו הציג בפני ראשי רשת CW (ורוניקה כסוכנת FBI מבוגרת יותר) אלא יתרחש בסביבה הטבעית של הסדרה.



מה נגיד על שאנון דוהרטי, האחת והיחידה? מסתבר שדוהרטי הספיקה להמאיס את עצמה על חברי הקאסט של "90210" (ומספרים שהשחקנית הראשית שיאן גריימס ממש ממש לא סובלת אותה), ועכשיו הודיעו מפיקי הסדרה שדוהרטי לא תמשיך מעבר לארבעת הפרקים שעליהם הוסכם תחילה. דוהרטי מיהרה "להבהיר" שהיא עובדת על פיילוט לסדרה חדשה ו"לא יהיה לה זמן", אבל מצד שני, גם ל"עזיבות" של סדרת האם ושל "מכושפות" היו לה הסברים שלא ממש תאמו את מה שאמרו עליה לא לציטוט. ג'ני גארת', לעומתה, צפויה להישאר עוד הרבה זמן. ויש דיבורים על כך שטורי ספלינג בכל זאת תחזור (היא סירבה להופיע אחרי שהתברר שהסכומים שהוצעו לה היו נמוכים משמעותית מאלה שהוצעו לדוהרטי ולגארת') ואולי גם לוק פרי.

יו לורי הפך בימים אלה להיות אחד השחקנים הכי עשירים על כדור הארץ. השחקן שמגלם בכישרון כה רב את ד"ר גרגורי האוס בסדרה המצליחה זכה לתגמול הולם על הרווחים שסייע להביא לרשת FOX ולחברת ההפקה של הסדרה וקיבל חוזה חלומי - 400 אלף דולר לפרק, שמשמעותם כ-9 מיליון דולר לעונה(!). וואו. היי, The House always wins.

שרה פאלין, המועמדת הטריה והאלמונית לסגנות הנשיאות מטעם המפלגה הרפוליקנית עשתה הרבה רעש מאז הבחירה בה, וגם בתחום הטלוויזיה ישנן מספר סוגיות מעניינות הקשורות בה: לא מעט אנשים שמו לב לדמיון החזותי והמהותי בין ג'ון מק'קיין לבין סול טיי (סגן מפקד הספינה ב"בטלסטאר גלקטיקה"), והשילוב של פאלין הביא ללא מעט השוואות בינה לבין לורה רוזלין מ"בטלסטאר" - גם שם דובר על אישה אלמונית יחסית שעלתה במקרה לגדולה ומהר מאד "גדלה לתפקיד". מעניין.

לא פחות מעניינת היא השוואה לסדרה אחרת - "גבירתי הנשיא", עם ג'ינה דייויס זוכרים? (אולי עדיף לא לזכור). גם שם הנשיא בוחר בחירה מפתיעה מאד של אישה אלמונית לתפקיד סגנית הנשיא, ושם היא הופכת עד מהרה לנשיאה עקב סיטואציה בריאותית. לפי מה שמדברים על מצב הבריאות של מק'קיין, זה לא כל כך רחוק מלקרות (ההבדל הוא ששם הדמות היתה שייכת למפלגה עצמאית). אגב, יוצר הסדרה ההיא, רוד לוריא, נשאל על ההתפתחות החדשה ואמר תחילה: "נראה לי שג'ינה ואני צריכים לקבל תגמולים מהרפובליקנים", אלא שבהמשך, תקף לוריא את פאלין ואמר "המחשבה שהאישה הזו תעמוד מול פוטין ומדבדב פשוט אדיוטית".

עם כל הכבוד ללורה רוזלין ולג'ינה דייויס, הדמיון החזותי הכי ברור בין פאלין לבין סלבריטאית כלשהי הוא הדמיון בינה לבין טינה פיי. כפי שחזו רבים, החבר'ה מ- SNL פנו לפיי וביקשו ממנה להופיע בתוכנית בתפקיד פאלין, ופיי אכן נענתה לאתגר. בתוכנית הראשונה של העונה היא הופיעה בהופעת אורח מיוחדת במערכון הפתיחה יחד עם איימי פולר (בתפקיד הילרי קלינטון). אפשר לצפות במערכון דרך האתר הרשמי של רשת NBC.



ואם כבר טינה פיי, "רוק 30" ממשיכה לצבור תאוצה ביכולת שלה למשוך סלבריטאים להופעות אורח. תחילה התבשרנו שג'ניפר אניסטון תגיע להופעת אורח באחד הפרקים הראשונים של העונה. בהמשך, התברר שבלייק לייבלי (סרינה) ולייטון מיסטר (בלייר) תקפוצנה לאולפן הסמוך מהסט של "אחת שיודעת" (שתי הסדרות מצולמות ממש האחת ליד השניה) לצורך צילום סצנה משעשעת ב"רוק 30", אבל שיא השיאים הגיע עם הידיעה שהחלום של טינה פיי אכן עומד להתגשם - האישה החזקה בעולם עומדת להגיע להופעת אורח בסדרה שלה. לא הילארי, לא פאלין ולא מדונה - אופרה בכבודה ובעצמה! ואם זה לא ישפר את הרייטינג, לא ברור מה יוכל לעשות זאת.

עושה רושם שביל לורנס משלים עם העובדה שהעונה הקרובה תהיה האחרונה של "סקרבס". צילומי העונה הקרובה כבר הסתיימו, למעשה, ולקראת סיום הסדרה דאג לורנס להחזיר להופעה אחרונה כוכבים אורחים רבים ומוכרים מן העבר. מלבד מייקל ג'יי פוקס (שכבר הוזכר כאן) נזכה לראות שוב את זיו פניהם של טום קאבאנה ("אד"), סקוט פולי ("היחידה"), איימי סמארט ("רוד טריפ", "אפקט הפרפר") ואליזבת בנקס ("בתול בן 40"). אבל על החגיגה העיב מהלך מכוער של רשת NBC שניצלה הזדמנות "לסגור חשבון" עם לורנס, שלקח את הסדרה שלו לרשת המתחרה. לורנס פנה גם אל מאסי אוקה מ"גיבורים" (שגילם את פרנקלין מהמעבדה) ואל שרה לנקסטר מ"צ'אק" (שהופיעה גם היא בתפקיד אורח חביב) וביקש מהם להופיע בפרק. שניהם הסכימו, בשמחה, אבל אז התברר שהרשת הטילה וטו על ההשתתפות שלהם, ולורנס נאלץ לוותר על התוכנית בהקשר שלהם. "חבל שמאסי ושרה היו צריכים לסבול מזה" אמר לורנס במרירות, "זה הרגיש די קטנוני, מבחינתי". תתביישי לך, NBC.

מעניין שמנהלי רשת NBC מוצאים זמן להתעסק בנושאים חשובים כמו "הטלת וטו על הופעה של שחקנים שלנו בסדרות של מתחרות" במקום להתעסק בנושאים שוליים כמו "איך להציל את הרשת המידרדרת אפילו יותר באופן כמעט בלתי נתפס" שלנו. הרשת שוב בכותרות בהקשר שלילי והפעם הנושא ה"חם" הוא בן סילברמן. המפיק הצעיר והמבריק שהובא בקול תרועה רמה לרשת והוצג כ"מושיע" בדרך ללכת הביתה בבושת פנים. ניקי פינק מאתר "דדליין הוליווד" פרסמה לאחרונה שראשי הרשת מאוד לא מרוצים מהתנהלותו של סילברמן בעבודה ומחוצה לה. זאת אומרת, בעיקר מחוצה לה, כי בעבודה עצמה הוא לא נמצא הרבה. מסתבר שסילברמן לא זנח את חיי ההוללות שלו גם בתפקיד החדש, וישנם דיווחים רבים על מסיבות. לפי הדיווחים, לוח השידורים של העונה הקרובה מצטייר כאסון קולוסאלי שעלול לדרדר את הרשת לתהומות גרועים יותר אפילו מאלה שהיו שם כשהוא הגיע, והרשת למעשה פועלת עכשיו בכוונה כדי למרר את חיי סילברמן והאנשים הקרובים אליו כדי שהוא יילך מרצונו ולא ייאלצו לשלם לו פיצויים בגין הפיטורים. אגב, בין כל המסיבות מצא סילברמן זמן להופעת אורח קצרה ב"הפמליה" בפרק ששודר השבוע בארה"ב.

הרבה תקוות תלו ברשת FOX בסדרה החדשה מבית מדרשו של ג'יי ג'יי אברהמס "Fringe", אבל אם לשפוט לפי הרייטינג של הפרק הראשון לא כדאי להם לבנות עליה מגדלים. רק כ-9 מיליון צופים צפו בפרק, הפתיחה החלשה ביותר לסדרה של אברהמס, למעט "פליסיטי" (שבפרק הפתיחה שלה צפו כ-7 מיליון צופים ברשת WB - הישג מכובד, לכל הדעות). עם זאת, המבחן האמיתי של הסדרה יהיה בשבוע הבא, כשישודר פרק שלא הודלף לרשת והסדרה תהנה מהמטריה הרחבה של "האוס" שפרק הפתיחה שלה ישודר לפניה. בכל מקרה, אפשר לומר בשקט שמצב הפיילוט של "Fringe" מזכיר את מצב ה-Pilot מ"אבודים".

קייטי סקהוף ("סטארבק" מ"בטלסטאר גלקטיקה") היתה אמורה לככב ב"ניפ/טאק" בתפקיד אורח מתמשך בן ארבעה פרקים. אלא שסקהוף לוהקה במפתיע לסדרה חדשה בשם "Lost And Found" שתשודר ברשת NBC. הסדרה, מבית היוצר של מפיק העל דיק וולף ("חוק וסדר"), תעסוק בשוטרת לא שגרתית שלא דופקת חשבון לממונים עליה שכ"עונש" שולחים אותה לטפל במקרים של נפגעים אלמונים. את מקומה של סקהוף בתפקיד האורח תתפוס שחקנית לא פחות עסיסית - רוז מק'גאוון. בד"כ היא מחליפה את שאנן דוהרטי, לא? אם היא רק היתה מחכה עוד טיפה ל"90210"...



ג'ייסון ביגס מ"אמריקן פאי" יככב בסדרה חדשה פרי עטו של מיץ' הורוביץ מ"משפחה בהפרעה". הורוביץ, שעובד בימים אלה על הסדרה המצוירת החדשה שלו שתעלה באמצע העונה ברשת "פוקס" ("Class Dismissed") יכתוב ויפיק בפועל את הסדרה הקומית שתשודר ברשת CBS ותעסוק בשני אחים מבוגרים ובהורים שלהם שנוטים להתערב שוב ושוב בחייהם.

אלק בולדווין שוב מסתבך. הכוכב הגדול של "רוק 30" פתח ג'ורה על מפיקי רשת NBC, ובדרך הצליח להעליב גם את אחד מיוצרי הסדרות של הרשת. בראיון לעיתון ב"ניו יורקר" תקף בולדווין את רשת NBC וטען שהרשת אינה משווקת מספיק את הסדרה, בניגוד, למשל, לדבריו, לסדרות כמו "סקרבס" ו"קוראים לי ארל" שזכו לשיווק מאסיבי. האיש חי על פלנטה אחרת, כיוון שהרשת דווקא יצאה מעורה לקדם את הסדרה שלו ולפגוע ב"סקרבס", אבל הסיפור הוא שגרג גארסיה, היוצר של "ארל" ממש נעלב ותקף חזרה תוך שהוא מכנה את בולדווין "פסיכוטי". הסיפור לא מסתיים כאן. בולדווין התנצל על דבריו וטען שלא התכוון לפגוע בסדרות אלא רק להמחיש כמה שהרשת שלו לא דואגת לסדרה שלו, אבל לא החמיץ הזדמנות לסגור חשבון עם גארסיה ושאל בסרקזם: "איך זה שתמיד הסיינטולוגים מגיעים לטיעון הזה של פסיכוטי"? גארסיה לא נשאר חייב, הכחיש בתוקף את השמועות על היותו סיינטולוג וכינה את בולדווין "שטחי". נו, מי אמר שלא קורה כלום ב- NBC? אגב, יש לי רעיון לבולדווין. אלק, מה דעתך להכין רשימה של כל האנשים שפגעת בהם או גרמת להם עוול ותנסה להקדיש את חייך לתיקון העוולות?

הרבה סימנים מעודדים על הפקת סרט של "משפחה בהפרעה" דווחו כאן לאחרונה, אבל הנה משהו שלא ישמח את מעריצי הסדרה. מייקל סרה (ג'ורג' מייקל בלות') אמר בראיון שהוא לא מעוניין להשתתף בסרט שיתבסס על הסדרה ולא ממש רוצה שסרט כזה ייצא לפועל. "אני מעדיף שאנשים יקנו את הדיסקים של שלוש העונות ששודרו", הסביר סרה.

מפיקי הסדרה "Pushing Daisies" הודיעו שבכוונתם לכתוב בעונה הבאה יותר נאמברים מוסיקליים לקריסטין צ'נוות' האחת והיחידה. באמת צריך להסביר למה? מהמוצדקות שבבחירות האומנותיות.

ולסיום, כמה הופעות אורח ועוד ליהוקים מעניינים שצפויות בקרוב: השחקנית הותיקה מורגן פיירצ'יילד תככב ב"צ'אק" בתור אמו של Captain Awesome. גם השחקן קארל לאמבלי (דיקסון מ"אליאס") צפוי להופיע בעונה הקרובה, וזו תהיה הופעת אורח שניה של חברה קאסט מהסדרה ההיא, ושיהיה ברור שזה לא מקרי.

וואלאס שון (ויזיני מ"הנסיכה הקסומה") מצטרף לקאסט של "אחת שיודעת" בתפקיד אביו של החבר החדש של סרינה.




גייל או'גריידי ("NYPD", "חלום אמריקאי") מצטרפת ל"עקרות בית נואשות" בתפקיד עסיסי של אישה נשואה חובבת צעירים.

השחקנית המחוננת שרה דרו (האנה המתוקה מ"אברווד" שהופיעה העונה גם ב"Mad Men") מצטרפת לקאסט של "מרפאה פרטית".

ונסה מארסיל ("בוורלי הילס 90210", "לאס וגאס") תככב בסדרה "ליפסטיק" בתפקיד מתמשך (בהנחה ש"ליפסטיק" עצמה תימשך, כמובן).

דייויד ארקט ("צעקה") יופיע בתפקיד אורח ב"ארל" (אחרי תפקיד אורח גם ב"Pushing Daisies").

סת' גרין וחברו הטוב ברקין מאייר ("רוד טריפ") יופיעו בתפקידי אורח ב"גיבורים". לא נגלה מה הם יעשו שם בדיוק, אבל יהיה בזה אלמנט משעשע. מאייר, אגב, יופיע גם בעונה הקרובה של "האוס".