המסך המפוצל

גיבורים, עונה 3, פרק 1

הפרק \"The Second Coming\" שודר ביום שני, 22/9/08. ספוילרים לפרק גם בתמונות

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 24-09-2008
16 תגובות
"גיבורים" פתחה עונה שלישית עם עומס לא קטן של אירועים. ההתחלה היתה מצוינת: ארבע שנים קדימה, פיטר וקלייר מאוד לא מרוצים מהמציאות. משהו לא טוב קורה ופיטר מחליט לחזור לאותה נקודת זמן שבה הכל התחיל: הנקודה שבה אחיו, ניית'ן, החליט לחשוף את קיומם בפני כל העולם, מה שמוביל, כרגיל במקרים כאלה, לכליאת כל ה"גיבורים" במחנות. וכך אנחנו מקבלים, כבר על ההתחלה, תשובה מצוינת לשאלה "מי ירה בניית'ן?"

קצת פחות אהבתי את מה שקרה אחר כך בגזרה הזו: ניית'ן ניצל מהירי, חווה הארה ומרביץ נאום משיחי, משל היה ג'ורדן קולייר, הנודניק ההוא מ"4400". השורה התחתונה של אותו נאום - "להציל את עצמנו, להציל את העולם" - חביבה בהחלט, אבל כל האירוע הזה משמש תירוץ לפיטר-מהעתיד לוותר על חיסולו של אחיו, וזה טיפה קלוש בעיניי. במקביל נשלחים פיטר האמיתי ומאט פארקמן למקומות אחרים, אחד מהם במראה אחר (יכול להיות שזה...? לא, לא הגיוני) והשני במיקום לא ידוע.



כרגיל, את החלק הקומי של הסדרה, מספק לנו הירו, שבמקום לעשות דברים רגילים של אנשים משועממים, הוא מעדיף לשחק עם הזמן. כל הקו הסיפורי הזה עם הירו והמסר מאביו היה חמוד למדי, בעיקר בגלל התגובות של הירו לכל העניין. זו עלילה אמנם מעט מוזרה, אבל היא לא בלתי מעניינת. העסק מתרומם קצת בסצנה נפלאה עם בחורה מסתורית שגונבת ממנו את הנוסחה. גם מה שקורה בעתיד נראה מאוד מעניין, בעיקר בגלל העובדה שלאנדו יש כוחות, ונראה כאילו הוא עומד לחסל את הירו ולקחת ממנו את הנוסחה. אה, ובינתיים העולם גם נחרב, כמו שתמיד קורה כשמישהו ב"גיבורים" בודק מה המצב בעתיד.

גם החלק של סיילר וקלייר בפרק היה מצוין, בעיקר בגלל העובדה שהמוטיב של העונה הראשונה - הגנתה של קלייר מפני סיילר האיום - מקבל כאן טוויסט מגניב: סיילר מצא אותה בקלילות, והוא משחק איתה משחקי חתול ועכבר סיילריים טיפוסיים. כאן גם נחשפנו אל אחת הסצנות היותר חולניות של פרק הפתיחה: סיילר מבצע ניתוח מוח בקלייר, כשסכין נעוצה לו בתוך הלב. יפה, עכשיו יש לו את הכוחות של קלייר, ונראה ששניהם לא יכולים למות אף פעם.

החלק הקצת פחות טוב בפרק היה חלקם של מאיה וסורש בסיפור, כשלסורש יש פתאום איזה רעיון איך לרפא אותה. בתוך שבע שניות הוא מצליח בניסוי החפוז שהוא עורך ומגלה שהוא יכול להעניק כוחות לכל אחד, בניגוד מוחלט למה שמאיה היתה צריכה ממנו. לא כל כך אמין. מה שכן מעניין זה הדיון ביניהם, כשהיא טוענת שהוא חייב להשמיד את זה, והוא טוען שהוא יכול לשנות את העולם ולהעניק לכולם כוחות, מה שיתבטא בצורה אחרת אצל כל בנאדם. העסק הופך להיות ממש מעניין, כשסורש מזריק לעצמו את הנסיוב שפיתח, וכבר יש לו כוחות מגניבים.



עוד עניינים שקרו הפרק: יש סימן מוזר, שמופיע גם ליד סורש, וגם במדבר שבו מאט נמצא. זה נראה כמו תמונה של כדור הארץ, שעומד בפני פיצוץ או משהו דומה; ניקי / ג'סיקה מוסיפה סלאש נוסף לשמה. עכשיו היא טרייסי ויש לה קשר עם איזשהו פוליטיקאי. בסך הכל, פרק פתיחה טוב למדי, אבל לא מושלם. ציון: 8.5.