המסך המפוצל

לא עוד פריבילגיה

גולת הכותרת בלוח הסתיו החדש של CW היא סדרת הבת של בברלי, שמוגדרת כסדרה הדגל של הרשת

מאת: איתן גשם

פורסם: 26-09-2008
9 תגובות
בעונתה השלישית בלבד במתכונת הנוכחית, כשברקע רינונים הולכים וגוברים על צרות כלכליות ותוחלת חיים קצרה מהרגיל, יוצאת רשת CW לקרב על חייה.

הרשת, שתלתה תקוות רבות במהלך העונה שעברה בסדרה "אחת שיודעת", נחלה אכזבה מסוימת מנתוני הרייטינג הלא ממש מלהיבים שלה, אך ידעה "לחלוב" היטב את ה"באזז" הגדול שיצרה הסדרה במדיות אחרות: שידורים באינטרנט, מרצ'נדייז, אתרים שמוקדשים לסדרה, מדיה דיגיטלית, טלפונים ניידים ומה לא.

אבל לקראת העונה החדשה נזנח העיסוק ב"אחת שיודעת", והדיבור החם עבר לסדרה חדשה, או בעצם, סדרה חדשה-ישנה - סדרת הבת של "בוורלי הילס 90210", שנקראת פשוט "90210".

הסדרה הזו - שהיא, בעצם, סדרה חדשה עם דמויות חדשות שמתרחשת באותו אזור שבו התרחשה הסדרה האם ועמוסה ברפרנסים לאמה הביולוגית - עשתה הרבה גלים בתקשורת. במשך חודשים התפרסמו ידיעות על הופעות אורח של שחקנים מהסדרה המקורית (שחלקן התגלו כנכונות וחלקן לא), הרשת פמפמה את הסדרה והציגה את שידור שני פרקי הפתיחה כ"אירוע טלוויזיוני", השחקנים החדשים הפכו למבוקשים במגזינים ובתוכניות האירוח והציפיה היתה גדולה במיוחד מאחר שאף אחד לא ידע למה לצפות מהסדרה לאחר שהרשת - במהלך יוצא דופן שעוד ידובר עליו - נמנעה במכוון לשלוח את הפרקים הראשונים למבקרי הטלוויזיה, כמקובל.

התוצאות הראשונות היו מעודדות מאוד מבחינת הרשת. הפרק הכפול זכתה לרייטינג מצוין, אבל הפרק השלישי כבר הביא לצניחה משמעותית במספרים, וזה בהחלט סימן לדאגה לקברניטי הרשת. באופן מפתיע דווקא "אחת שיודעת" (ו"מגרש ביתי" שאחריה) זוכה לעדנה מבחינת נתוני הרייטינג לה לא זכתה בעונתה הראשונה והצליחה להעמיד מספרים יפים.



"90210" אינה הסדרה החדשה היחידה שעלתה לשידור בעונה החדשה. במהלך שידורי אמצע השבוע בסתיו הקרוב העלתה הרשת לשידור סדרה דרמטית חדשה נוספת ותוכנית ריאליטי אחת, ואילו בימי ראשון תעלינה לשידור תוכנית ריאליטי ושתי סדרות קומיות חדשות.

הסיבה להפרדה בין ימי ראשון ליתר ימות השבוע נעוצה במהלך יוצא דופן ומעניין מצד הרשת, שהפקידה את התכנים של יום זה בידיה של חברת הפקות עצמאית בשם "Media Rights Capital". כן, כן, הרשת פשוט ויתרה מרצונה(!) על השליטה בהפעלת לוח השידורים ביום זה, והעבירה אותה לחברה עצמאית. בהחלט מהלך שיכול להוות תקדים או לפחות להיות מעורר מחשבה (או להפוך לחסר משמעות, כמובן) בעתיד. מתישהו במהלך העונה תשובץ לשידור הסדרה החביבה "ריפר", שהצליחה, בקושי רב, לשרוד עונה נוספת.

שני (החל מה-1/9/08)
20:00 אחת שיודעת (עונה 2)
21:00 מגרש ביתי (עונה 6).

הרשת בחרה ללכת עם שתי סדרות מוכרות בעלות בסיס קהל לא קטן, ובינתיים נראה שההימור הצליח והחיבור בן שתי הסדרות עשה לרשת טוב. שתיהן זכו, כאמור, לנתוני רייטינג טובים מאוד.

ובכל זאת, משהו קצת מוזר בשילוב הזה. הראשונה היא סדרה רעננה שרחוקה משיאה ומעוררת הרבה רעש. השניה היא סדרה בעונתה השישית, שאף פעם לא יצרה סביבה מהומה גדולה, ובכל זאת, וחרף התסריטים הקלישאתיים ומעוררי הגיחוך שלה מצליחה לשמור על מספרים יפים (ולשמור על הקהל של קודמתה, אף שלכאורה אין בהכרח התאמה ברורה בין שני הקהלים). יהיה מעניין לעקוב בהמשך העונה האם המספרים האלה היו מקריים או שמדובר במגמה של ממש.

שלישי (החל מה-2/9/08)
20:00 - סדרה חדשה
21:00 - סדרה חדשה

הערב נפתח עם "סדרת הדגל החדשה" שעליה דובר כה רבות. אנני (שיאן גריימס) ודיקסון (טריסטן וויילדס, "הסמויה") ווילסון הם זוג אחים (בעצם, דיקסון הוא מאומץ, והוא עצמו מקטר על כמה שקשה לנחש זאת כשרואים את ההבדל בין צבע עורו השחור לבין צבע עורם של יתר בני המשפחה) שמגיעים עם משפחתם מקנזס לבוורלי הילס. כמו ברנדון וברנדה, הסדרה נפתחת ביומם הראשון במקום החדש ובקשיי ההסתגלות לחיי העשירים והיפים של בוורלי. הסיבה למעבר לעיר הגדולה - רצונו של האב, הארי (רוב אסטס, "מלרוז פלייס") להשגיח על אמו טבת'ה (ג'סיקה וולטר, "משפחה בהפרעה"), שחקנית עבר דועכת שמנסה להיגמל מהתמכרויות שונות. האם, דבי (לורי לאפלין, הדודה בקי מ"צער גידול בנות") מסכימה למעבר ומנסה גם היא לשרוד במקום החדש. האב, יש לציין, מוצא עבודה חדשה בתור, לא פחות ולא יותר, מנהל בית הספר שבו לומדים בניו, שמטבע הדברים לא מאושרים מהרעיון.

בבית הספר פוגשים שני האחים שלל טיפוסים, החל מאית'ן הבחור הרע שהוא בעצם טוב (דסטין מיליגן), דרך נעמי (אנלין מקורד) העשירה הכאילו סנובית אך בעצם פגיעה וכלה בסילבר (ג'סיקה סטראופ), הלא היא ארין סילבר, אחותה למחצה של קלי טיילור (ושל דייויד סילבר).

מפיקי הסדרה לא החמיצו, כאמור, את ההזדמנות לגייס את הדמויות המקוריות על מנת לסייע בקידום הסדרה, ושתיים מהדמויות המרכזיות מסדרת האם מראות נוכחות בפרקים הראשונים. קלי טיילור בתפקיד מתמשך (לאחרונה התבשרנו שג'ני גארת' האריכה את החוזה ותופיע לפחות חצי עונה) של יועצת בבית הספר וברנדה וולש בתפקיד שיימשך ארבעה פרקים בלבד (שאנן דוהרטי הספיקה, כנראה, לריב עם כולם, כמיטב המסורת).

את הסדרה פיתח במקור מיודענו רוב תומאס ("ורוניקה מארס"), אבל עקב ריבוי פרויקטים הנטל על המשך הפיתוח וההפקה בפועל של הסדרה עבר לידיהם של גייב סאקס וג'ף ג'ודה ("מה עובר על בריאן", "פריקים וגיקים").

פרקי הפתיחה הביאו בשורה אחת טובה ואחת פחות טובה. הטובה: הסדרה באמת שומרת אמונים לסדרת האם, לתמות שלה, לאפיון הדמויות והסגנון. החדשות הפחות טובות: אנחנו בשנת 2008, רבאק. תתעוררו!



אחריה, סדרה חדשה נוספת על חייהם של עשירים, "Privileged" שמה. מייגן סמית' (ג'ואנה גרסיה, "ריבה") היא בוגרת ייל, מלאת כוונות טובות ושאיפות גבוהות בעולם העיתונות. ביום מוזר אחד היא מפוטרת מעבודתה ונשלחת לפגוש אשת קוסמטיקה (אן ארצ'ר). מייגן מוצאת את עצמה מסכימה להיות המדריכה הצמודה של שתי נכדותיה של הקוסמטיקאית: רוז (לוסי הייל, "האישה הביונית") וסייג' (אשלי ניוברו) שלא ממש מתלהבות מנוכחותה. מייגן עושה הכל על מנת להתחבב עליהן ולהתרגל לחיים הטובים, תוך שהיא מנסה לכבוש את לבו של השכן החתיך וויל (בראיין הליסיי, "האישה הביונית"), שלבו שייך למישהי אחרת, וכמו תמיד בסדרות האלה, לא לשים לב לכך שהידיד הכי טוב שלה בעצם מאוהב בה קשות, צ'ארלי שמו (מייקל קאסידי, "האו-סי", "פאלם ספירנגס", "סמולוויל").

הסדרה מבוססת על ספר בשם ?How To Teach Filthy Rich Girls, וזה היה גם שמה המקורי של הסדרה. את הסדרה מפיקה בפועל רינה מימאון, כותבת מוערכת מימיה ב"אברווד" ואח"כ ב"בנות גילמור".

רביעי
20:00 הטופ מודל הבאה (עונה 11, התחילה ב-3/9/08)
21:00 - תוכנית חדשה (החל מה- 22/10/08)

אפשר לכנות את יום רביעי "יום ריאליטי טיירה בנקס". הערב נפתח במחזור נוסף, 11 במספר, של תוכנית הריאליטי המצליחה בהנחיית ובהפקת דוגמנית העל. והפעם, היעד העולמי הוא באמסטרדם. אחריה, תוכנית ריאליטי חדשה שגם על הפקתה תהא אמונה אותה בנקס. הפעם, הרעיון הוא תחרות בין מתמודדים/ות שונים/ות על ג'וב נחשק במגזין האופנה הנחשב "Elle".



חמישי (החל מה-18/9/08)
20:00 סמולוויל (עונה 8)
21:00 על טבעי (עונה 4)

ביום שנחשב כתחרותי ביותר מבין כל ימות השבוע, בוחרת הרשת לשמור על הקיים. השילוב בין "סמולוויל" ו"על טבעי" הוכיח את עצמו בעבר ושתי הסדרות שומרות על מספרים יציבים, כשהבנים לבית ווינצ'סטר שומרים על חלק מספק מהקהל של הקריפטונאי. "סמולוויל", אגב, עברה לא מעט שינוים פרסונליים העונה, גם בקאסט (מייקל רוזנבאום וקריסטין קרוק, ארבעת הל' של הסדרה עזבו אותה) וגם בהפקה (שני היוצרים, אלפרד גאוף ומיילס מילאר עזבו את הסדרה), ויהיה מעניין לראות אם וכיצד ישפיעו השינויים על איכות הסדרה, שאולי תתחיל לממש קצת מהפוטנציאל שלה במקום לשקוע בבינוניות מעצבנת.

שישי (החל מה-3/10/08)
20:00 כולם שונאים את כריס (עונה 4)
20:30 משחקות את המשחק (עונה 3)
21:00 הטופ מודל הבאה (שידור נוסף)

ביום הנידח ביותר מבין יומת השבוע בחרה הרשת במהלך מעניין שכל כולו קריצה לקהל השחור. תחילה, עונה נוספת ל"כריס", הסדרה החביבה אך לא ממש מעניינת המבוססת באופן חופשי על קורות חייו של כריס רוק הצעיר (או ככה ניסו למכור לנו בהתחלה), ואחריה, עונה שלישית לסדרה הקומית המשמימה על הסטודנטית שעוברת עם החבר שלה, שחקן פוטבול מצליח, לסן דייגו. משמימה בהחלט, אבל גם מצליחה. 3 מיליון צופים בממוצע צופים בדבר הזה.

שבת
אין שיבוצים (משודרות תכניות מקומיות)




ראשון (החל מה-5/10/08)
19:00 - תוכנית חדשה
20:00 - סדרה חדשה
21:00 - סדרה חדשה

כאמור, השליטה ביום זה הועברה לידיה של חברת ההפקה העצמאית, וזו שיבצה לשידור שלושה תכנים חדשים: תוכנית ריאליטי אחת ושתי סדרות. הערב ייפתח בתוכנית ריאליטי שעוקבת אחר כל מיני בעלי מקצועות שהמקצוע שלהם מחייב סיכון רב, כגון: צלמי עיתונות המסקרים מלחמות, צוללנים של משמר החופים וכו'.

אחריה תשודר "Valentine", דרמה קומית במהותה, על משפחה שנראית רגילה לחלוטין - משפחת ולנטיין - המורכבת, בעצם, מאלים. האלים הללו חיים בקרב בני האדם מבלי שזהותם תתגלה, והם מנסים למנוע מהסובבים אותם לגלות את הסוד, ובדרך, מנסים לדאוג לשידוכים בין נשמות תואמות. מככבים: ג'יימי מאריי (ליילה מ"דקסטר"), אוטום רייזיר החמודה (טיילור טאונסנד מ"האו-סי") וכריסטין לייקין ("אבא חורג, אמא חורגת"). את הסדרה הגה וכותב קווין מרפי ("ג'ק וג'יל", "אד", "עקרות בית נואשות").

את הערב תסיים "Easy Money", סדרה קומית חדשה. מורגן באפקין הוא הסלע היציב בעסק המשפחתי. העסק, אגב, הוא של הלוואות בריבית. הוא אמנם זוכה לשבחים אינסופיים מאמו בובט (לורי מטקלאף, "רוזאן", "עקרות בית נואשות"), הרוח החיה שמאחורי העסק והמשפחה, אבל הוא עצמו לא ממש מתחבר לעסק או לבני המשפחה. לא לבובט ולשיטות האגרסיביות שלה, לא לאחיו רוי חסר המודעות (ניק סירסי, "בוסטון ליגל"), לא לאחותו ברנדי (קייטי לואז, "הצילו") שמצליחה כל יום למצוא סיבה אחרת לריב איתו, ולא עם האח קופר (ג'יי פרגוסון) גאון מחשבים ילדותי שמכור לפורנו ונוהג לסבך את העסק.

הנחמה היחידה של מורגן היא ג'וליה (מרשה תומסון, "אבודים"), סטודנטית חמודה שעמה הוא יכול לדבר על הכל. טוב, לא בדיוק על הכל, כי מורגן מתבייש בעסק המשפחתי, ולכן מסתיר מג'וליה את האמת על העיסוק שלו. וכך הוא מנסה לתמרן בין המוקדים השונים בחייו.

את הסדרה יצרו דאיין פרולוב ואנדי שניידר ("חשיפה לצפון", "הסופרנוס") והיא אמורה להיות מעין "קומדיה שחורה".




מחכה בפינה
כרגע ידוע על סדרה אחת בלבד שאמורה להשתבץ בלוח השידורים בעונת החורף - העונה השנייה של "ריפר" החביבה, על הנער שמגיע לגיל 18 ומגלה שנשמתו נמכרה ע"י הוריו לשטן כשהיה ילד. למרות הרייטינג הלא מזהיר וביקורות מעורבות, החליטה הרשת לשמור על הסדרה, וטוב עשתה.

נפרדנו כך, היתה דממה
"פאלם ספרינגס", "חברות טובות", "היפה והחנון", "Life is Wild".