המסך המפוצל

צ`אק, עונה 2, פרק 4

הפרק \"Chuck Vs. The Cougars\" שודר ביום שני שעבר, 20/10/08. ספוילרים לפרק גם בתמונות

מאת: איתן גשם

פורסם: 27-10-2008
4 תגובות
מבין ארבעת הפרקים הראשונים של העונה השניה, זה היה דווקא הפרק החלש ביותר, אבל גם פרק חלש יותר בעונה הזו, הוא עדיין טוב מאוד בפני עצמו.

הרעיון הבסיסי של הפרק, שבמהלכו אנו לומדים על עברה של "שרה" ומגלים את שמה האמיתי (או שמא זה רק אחד השמות שלה?), את העובדה שהיא עצמה היתה די "גיקית" (מה שמסביר את המשיכה שלה לצ'אק) ושכבר אז היו לה סודות משלה, היה מבריק והתניע את העלילה של הפרק בצורה מצוינת. הפרק עצמו היווה מן מחווה לסדרות ולסרטי הנעורים, והדבר בא לידי ביטוי באספקטים שונים, החל מהעיצוב, דרך אפיון הדמויות וכלה בבחירת המוסיקה (ובפרט בבחירה של שיר הפתיחה של "דוסון קריק" - מהלך גאוני שהשאיר אותי על הרצפה).

היה נהדר לראות עד כמה שרה מרגישה שלא בנוח עם חשיפת הפרטים על עברה, ועד כמה צ'אק נהנה "להתעלל" בה. גם המפגש של שרה עם בת כיתתה ובן זוגה היה מלבב, והוביל לקטע המשעשע בשירותים, שהוביל אח"כ לקטע הקורע עם הכיוי ש"מודבק" לצ'אק ע"י קייסי והדרך שבה הם משתמשים ב"מוניטין" שיצא לצ'אק כדי לחלוב מידע מהאיש שלהם. היסטרי.

איבון סטרחובסקי הצטיירה כבר בעונה שעברה ככשרון עולה, אבל כבר אז היה ברור שהחלק הקומי הוא הפחות חזק שלה. בעונה הזו התסריטאים עובדים איתה בינתיים נכון - נותנים לה פן קומי משלה (למשל, עם השיער הדבילי בצעירותה או האינטרקאציה עם צ'אק) אבל שומרים על הפן הרציני והמסתורי, ובתווך משתמשים גם ביכולות הפיסיות שלה כדי לייצר קטעי קרב עשויים היטב, כמו הקרב שלה עם הדמות של ניקול ריצ'י בסיום הפרק, שהיה אולי האינטנסיבי והטוב ביותר שהיה בסדרה.



גם עלילת המסיבה של לסטר היתה חביבה, ועושה רושם שהכותבים החליטו בכל מחיר להפוך את מורגן לדמות נסבלת וחביבה העונה, ועושה רושם שהם מצליחים בכך. יהיה מעניין לראות מי יחליף את לסטר, אם בכלל, כ"מספר 2" של ביג מייק.

עם זאת, בפרק היו לא מעט בעיות - הדמות של בן הזוג החנון של ניקול ריצ'י היתה קצת מעצבנת, הבדיחה על הדימוי של צ'אק הצחיקה בהתחלה אבל נמרחה קצת יותר מדי בהמשך, לא מספיק קייסי (אם כי מה שהיה היה זהב טהור), ממש לא מספיק מהקפטן (קצת אנמי בעונה הזו לעומת העונה שעברה) והכי בולט - למה צ'אק לא קיבל "פלאש" על ניקול ריצ'י? אם היא מעורבת עם ה"באד גייז", איזו סיבה יש לכך שהוא מקבל פלאשים על דמויות חסרות חשיבות, אבל על אחת כמוה לא? נראה כמו חור בעלילה שמשרת את התסריט.

ועדיין, מדובר בפרק כיפי מאוד של סדרה כיפית מאוד. רק שימשיכו ככה. ציון: 8.5.