המסך המפוצל

אחת שיודעת, עונה 2, פרק 7

הפרק \"Chuck in Real Life\" שודר ביום שני שעבר, 20/10/08. ספוילרים לפרק

מאת: איתן גשם

פורסם: 28-10-2008
3 תגובות
"אחת שיודעת" החלה את דרכה כסדרה חביבה למדי, שהשתפרה עם הזמן. העונה השניה אמורה היתה להיות עונת המבחן - הסדרה יכולה היתה להידרדר במהירות לתהומות השעמום, אבל בינתיים עושה רושם שלא רק שלא היתה נפילה - הסדרה הולכת ומשתפרת מרגע לרגע.

איך לא חשבו על זה קודם? הביצ'ית הסקסית שתככנות היא סם החיים שלה שמנהלת יחסי אהבה-שנאה עם פתיין כריזמטי וחובב תככים לא פחות - היינו רק צריכים לחכות ליום שבו "אחת שיודעת" תציג את הגרסה (המעוותת?) שלה ל"יחסים מסוכנים".

ואכן, כמו בסרט המקורי, התככנית שלנו מנצלת את חולשתו של הפתיין לקסמיה כדי לגרום לו לפתות מישהי אחרת, ובאמצעותו לנקום באדם אחר. וכמו בסרט המקורי, גם כאן הפתיין מסרב תחילה, אבל נעתר בהמשך, רק כדי למצוא עצמו מגלה דברים חדשים ומפתיעים על עצמו.

אלא ש"אחת שיודעת" הכינה לנו טוויסט בעלילה - צ'אק אמנם מוצא עניין במיזם ובהצלת הפאב ומגלה הערכה וכבוד לונסה ולכוונות הטובות שלה, אבל הוא לא משתנה כל כך מהר, וממהר לחיקה של בלייר כדי לממש את ההתערבות. אבל אז מתגלה טוויסט נוסף - מסתבר שצ'אק דווקא כן השתנה. ועכשיו הוא דורש מבלייר לשמוע את אותן שלוש מילים שהוא עצמו לא מסוגל לבטא, והוא מוותר על הפיתוי ועוזב את חדר השינה - כמעט בלתי נתפס במונחים של צ'אק. בלי ספק, עלילה מעניינת ופיתוח מעניין של כל הדמויות המעורבות (כולל אפילו ונסה - דומת די אנמית עד עכשיו).

גם העלילה של משפחת ון דר וודסן היתה די מעניינת. אפשר היה להבין את הכעס של סרינה על בארט ובעיקר על אמה על כך שהקריבו מהחופש שלהם למען העסקים של בארט, אבל ההתפרצות שלה היתה מוגזמת לחלוטין, למרות שלא גרמה בדיעבד לנזק גדול. יפה היה לראות שלילי הבינה בסיום הפרק שאי אפשר להזניח את הילדים שלך במשך שנים רבות ולצפות שהם יסכימו להציג חזית של משפחה מאוחדת, ושה"איחוד" האמיתי יכול להיות מושג רק בחיי היומיום. מסר יפה ונכון. גם השיחה של סרינה ודן הייתה עשויה לא רע, וטוב היה לראות את שתי הדמויות האלה בשיחת לב אל לב שלא קשורה לשאלת ה"Will They or Won't They" הטרחנית והמיותרת.

ואם כבר דן - החלק החלש של הפרק היה, כצפוי, הסיפור שלו ושל נייט. לא שהעלילה היתה כל כך רעה, והדרך שבה נייט מצא עצמו תחת קורת הגג של משפחת המפריס היתה חביבה, אבל שתי הדמויות האלה כל כך משעממות ויבשות, שקשה לראות שום עלילה מעניינת בהקשר להן. אבל הפרק עצמו היה ברובו עשוי היטב כמו כל העונה הזו. ציון: 9.