המסך המפוצל

המשרד, עונה 5, פרק 8

הפרק \"Frame Toby\" שודר ביום חמישי, 20/11/08. ספוילרים לפרק

מאת: איתן גשם

פורסם: 22-11-2008
5 תגובות
לא אחד הפרקים הטובים של העונה הטובה מאד הזו. מעט מדי רגעים מצחיקים היו בפרק הזה, ולמרות שב"המשרד" פרק טוב יכול להיות גם נטול רגעים מצחיקים רבים, הפעם גם לא היו מספיק רגעים מוצלחים אחרים.

העלילה של מייקל וטובי התחילה עם תנופה, אבל הסיפור עצמו נמרח ולא ממש הצחיק. העלילה של פאם וג'ים היתה די צפויה, וגם יתר הדברים (ראיין במיוחד) די עצבנו.

נתחיל עם הטוב. גם בפרק לא מוצלח של "המשרד" יש תמיד כמה הברקות. התגובה של מייקל למראה טובי היתה היסטרית לגמרי (סטיב קארל במלוא גאוניותו). גם התגובה של קריד לשוטרים שנכנסים ומדברים על סמים היתה מצחיקה להפליא (ודי מתבקשת), כמו גם הדברים שהוא אומר לצוות הצילום אח"כ. בלי ספק דמות המשנה החביבה עליי. גם האנלוגיה שמייקל עושה בין טובי לבין הדמות של סידני פרסקוט ב"הצעקה 2" עבדה בצורה מפתיעה. גם הבחירה של דווייט להזדהות כ"אנדי ברנרד" בתור ה"מודיע" למשטרה הרגישה מתאימה ומוצלחת.

הבעיה היא שאת שאר הדברים פשוט לא אהבתי. הקטע עם ג'ים ופאם הוא שמדי פרק הכותבים "רומזים" לנו על איזו מתיחות אפשרית, ובסוף הכל נפתר. היה לי ברור לגמרי שפאם תגיד שהיא אוהבת את הבית, ולא ממש אהבתי את זה. בכל זאת, מדובר בהחלטה גורלית בחייה וג'ים לא טרח להתייעץ אתה.

אפשר גם היה לראות על הפנים שלה שהיא באמת לא התלהבה מהבית בהתחלה, ולמרות שברור שהקטע עם הסטודיו במוסך (אגב, לא היה עדיף שסטודיו כזה יהיה במקום קצת יותר מואר מאשר "מוסך"?) "קנה" אותה סופית וכנראה גרם לה להבין שג'ים עשה הכל למענה, עדיין זה נראה מעט מלאכותי ומאולץ מדי. שלא יובן לא נכון - אני מאוד אוהב לראות את שני אלה מאושרים, הבעיה שלי היא בניסיונות השקופים ליצור מתח ודרמה "יש מאין". אולי עדיף לתת להם שקט כמה שבועות, ופשוט לאפשר להם ליהנות האחד מהשניה.

האמת היא שהפריע לי שמייקל מוכן לעשות מעשה כל כך שפל, ולמרות שהכותבים התמודדו עם הנקודה הזאת ("טוב, המטרה מקדשת את האמצעים"), זה נראה מוגזם אפילו לדמות שלו, והיה ברור שבשלב מסוים הוא יתחרט ויחזור בו, אבל העלילה לא נבנתה בצורה מעניינת מספיק, כדי שהרעיון יעבור בצורה טובה יותר.

ועוד נקודה לא חיובית: דמותו של ראיין הפכה לממש מטרד, וטוב שהוא נוסע. מלכתחילה הדמות שלו אמורה להיות של מניאק אמיתי, אבל מתחילת העונה הוא הרגיש מיותר וחסר תועלת. גם בפרק הזה, שבו היה לו יותר זמן מסך הוא היה די סתמי וחסר פואנטה, וטוב היה לראות שפאם העמידה אותו במקום ושלחה אותו לנקות בעצמו, אבל הסיפור עצמו לא היה כזה מעניין והרגיש כמו ניסיון להעביר זמן.

נו, מותר להם פעם אחת להוריד את הרגל מהגז. נקווה שבפרק הבא הם יחזרו לפול ספיד. ציון: 6.