המסך המפוצל

הממיר 21/12/08

העשב של השכן סיימה עונה, דקסטר פתחה עונה, סאמר הייטס היי התחילה. וגם: הנוכלים ואיליי סטון

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 21-12-2008
26 תגובות
10. "דוקטור הו". מדהימה אותי היכולת של הסדרה הזאת לקחת, גם אם לא במודע, אלמנטים מ"באפי" - דון / Normal Again / הקטע ההוא שבו הזמן קופץ קדימה לבאפי - לשלב אותן באריזה חדשה, לערבב הכל וליצור משהו אחר לגמרי, משהו שלא ראינו אף פעם. הסיפור של הפרק הנוכחי (שהיווה המשך לפרק של שבוע שעבר) היה אחד המבריקים הזכורים לי בסדרה הזאת (והיו הרבה סיפורים מבריקים בסדרה הזאת). מלבד זה, אהבתי כמעט את כל מה שהיה בפרק - סיפורה של ריבר על הפעם האחרונה שפגשה את הדוקטור, הקטע עם הילדים שלא באמת שם, בעלה של דונה והחיפוש אחריו בסוף הפרק (קטע גאוני). יהיה מעניין לראות בהמשך את העבר של פרופסור ריבר סונג.

9. "הנוכלים". זה היה פרק לא שגרתי. פרק שבו חבורת הנוכלים החביבה שלנו נפלה קורבן למזימה מתוחכמת של ילדה קטנה. פרק שחלק מהטוויסטים העלילתיים שלו, שבדרך כלל מותירים אותי פעור-פה, היו צפויים מראש (ההזייה של דני, ה"מוות" של אש, העובדה שכל חמש חתיכות הדג לא היו מורעלות), ולמרות זאת אלו היו רגעים חזקים, שעבדו מצוין. מלבד הדברים הללו, מאוד אהבתי את אווירת המתח האמיתי ששרר בפרק, החל מהרגע שה"סמוראי" נכנס לבר ועד לרגע בו הוא נמלט משם. יפה.

7. הפרק של השבוע ב"איליי סטון" היה חביב, אבל רק בגלל הופעת האורח המשובחת של ג'ורג' מייקל והעובדה שג'ורדן הקשוח ומעורר האימה התנהג כמו מעריצה בת 12. כעיקרון, "איליי" היא סדרה חמודה, לא יותר.

7. "העשב של השכן" סיימה עונה. הנה ביקורת גם על הפרק הקודם.

6. "דקסטר" פתחה עונה שלישית.

3. "סאמר הייטס היי" נפתחה השבוע. פייר? התאכזבתי. היה אולי קטע אחד שבו ממש צחקתי (ואני אפילו לא זוכר את הקטע הזה עכשיו). שאר הפרק היה מייגע, לא מצחיק, משעמם ובעיקר מזיע ממאמץ יתר. חבל על הזמן (במובן המקורי של הביטוי).

1. לאתר ynet על ששמו ספויילר עם תמונה לזוכה ב"הישרדות גבון" בעמוד הראשי, שעות ספורות לאחר שהפרק שודר בארה"ב. כלומר, גם אנשים בארץ שמורידים את העונה הנוכחית לא הספיקו לראות את הפרק וספוילרו קשות, שלא לדבר על צופי yes שנמצאים מספר פרקים אחורה. יותר מכל, אני לא מבינה את המניעים שמאחורי הספוילר. סליחה, זה לא נכון - אני מבינה שניסו בכוח לקדם כתבונת קטנה על הישרדות הישראלית. והם עוד העזו בסוף הכתבה (נכנסתי אליה אחרי שכבר ספוילרתי, רציתי לראת את התגובות הנזעמות. שנמחקו, אגב) לקדם את השידור של אותה העונה המספוילרת. הגדרה של אירוניה: ספילור קשה של תוכנית כדי לקדם את השידור המתמשך שלה בערוצי הסדרות (Siri).


בשולי הממיר
ב"האנטומיה של גריי" התארחה אגדת ברודווי ברנדט פיטרס (ששיחקה גם את אחותה של קרן ווקר ב"ויל וגרייס"), ולצידה השחקנית הותיקה קתי בייקר ("בוסטון פאבליק", "סודות העיר", "המספריים של אדוארד") (אסף רזון).

בשני הפרקים האחרונים ששודרו ב"דוקטור הו" חזרה אלכס קינגסטון (ד"ר קורדיי מ-ER) לשורשיה הבריטיים (אסף רזון).

ב"ריפר" התארח ג'ף קובר. לתשומת ליבך, מכשפה.