המסך המפוצל

הממיר 11/1/09

נפתחו שבוע: תמרות עשן, מסכים, צ`אק, סווינגטאון, דם אמיתי, הגומל, מאפר לעפר, ילדים לשלטון. וגם: הסרט המקדים לעונה השביעית של 24

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 11-01-2009
54 תגובות
10. כל הכבוד לערוץ HOT3 על המיתוג החדש והמקסים שלהם.

10. כל הכבוד לערוץ HOT3 על שידורה של "24" בצמוד לארה"ב. אפילו הפער שייפתח השבוע צפוי להיסגר בשבועות הקרובים, כשבשלושת ימי החמישי הקרובים ישודרו בכל פעם שני פרקים חדשים ברצף. מגניב.

10. "דוקטור הו". כל הפרק היה פשוט אדיר, אבל הרגע שבו הוא רץ אל רוז אותה הוא רואה לראשונה מזה זמן רב, עשה לי צמרמורת. הנה דברים ששלמקו GRAS כתב על הפרק (זהירות, בתגובות יש שם ספוילרים לפרק סיום העונה שישודר הערב).

9. "תמרות עשן", הפקת המקור החדשה של HOT, נפתחה השבוע בפרק מסקרן שהציג תעלומה חביבה ודמויות מאוד מעניינות, כאלה שלא זכורות לי משום סדרה ישראלית אחרת (מלבד "חמישה גברים וחתונה" ו"תיק סגור"). שמעתי דעות של כמה אנשים שטענו שהפרק היה איטי מדי. אישית לא הרגשתי שום איטיות בקצב, וגם אם היה כזה, הוא רק תרם לאווירה המיסתורית המעניינת שהפכה את הפרק הראשון לכל כך מענג.



8.5. "ילדים לשלטון". אני לא אוהב ריאליטי, אבל משהו ב"קיד ניישן" גרם לי לרצות לצפות בזה. מדובר בקונספט מגניב לחלוטין. חבורה של 40 ילדים צריכה לחיות בלי עזרת מבוגרים כלל, ולנהל את חייה בעצמה. יותר משזו סדרת ריאליטי, זה ניסוי פסיכולוגי מרתק: החלוקה למעמדות, צורת ההתנהגות של הילדים בכל מיני מצבים (בולט בעיקר: ההתנהגות לפני הגילוי על אותו כוכב מזהב ששווה עשרים אלף דולר, וההתנהגות לאחר מכן). אז נכון, יש שם גם רגעים שנראים לגמרי מבויימים (נותרו עוד 14 שניות על השעון. יה, רייט), אבל זה לא הופך את הניסוי הפסיכולוגי הזה, את בניית הציוויליזציה הזאת (ע"י ילדים), את בניית העולם הזאת, אם תרצו, לפחות מרתקת לצפייה. הילדים, גם אם הם מוכשרים יותר מ"סתם ילדים רגילים", באו לשם כדי לנסות להוכיח לכולם ש"גם ילדים יכולים". הילדים גם נוחים להתרשם יותר (במיוחד כשהם רואים את מכשיר הטלוויזיה) ממבוגרים, וזה מצטלם טוב יותר, והם גם יכולים להמציא טיעונים יצירתיים במיוחד ("אם תהיה טורנדו, איך נדע?", מנסה אחת הילדות בתקווה). דווקא ברגעים בהם "קיד ניישן" נראית קצת יותר כמו תוכנית ריאליטי (המשחק לקביעת חלוקת המעמדות למשל) היא קצת פחות מוצלחת. קונספט מעניין, גם הביצוע. אני רק מקווה שרמת העניין תישאר עד היום האחרון.

8.5. פרק הפתיחה של "צ'אק" הציג הציג שילוב טוב בין הומור לאקשן. קצב טוב של הפרק, שלא שעמם לרגע. סצנות האקשן היו מבוימות היטב, ברמה קולנועית ממש. דמויות לא רעות בכלל. סרהובסקי מהממת לגמרי ועשויה להוות את אחת מתגליות השנה בטלוויזיה, ובולדווין מצוין כרגיל. לוי הוא בדיוק מסוג השחקנים שנראים כמו חנונים אבל בעצם לא כאלה. והכי חשוב - הפרק שידר כיף, כיף, כיף. מצד שני, הפרק היה רחוק מלהבריק. לא כל הבדיחות עבדו. העובדה שהדמות הראשית של הסדרה היא חנון מחשבים עלולה להרתיע חלק מהקהל הרחב, וחבל. חוץ מזה, היו קצת יותר מדי דברים שהייתי צריך לסספנד בפרק הזה. כמו במקרה של "ריפר", גם "צ'אק" משדרת "Fun" טהור (איתן גשם).

8. "סווינגטאון" שנפתחה אף היא השבוע הפתיעה אותי לטובה. לא ציפיתי להרבה מדי, ואולי בגלל זה כל כך נהניתי, אבל היו שם כמה רגעים ממש מוצלחים: סוזן שבוכה בחדר הריק של הדירה שהיא עוזבת; ברוס, בעלה, שמגיב בצורה חסרת רגישות; הילד שמוכה וחוזר הביתה בדמעות; מוזיקת הסבנטיז המגניבה שהפרק הראשון היה עמוס בה, וטוב שכך. בהחלט נחמד.

8. "מסכים". קודם כל, השבוע הראשון של העונה החדשה בהחלט עונה על הציפיות. שנית, הפרק של יום שלישי הכיל מספר רגעים מוצלחים במיוחד: סצנת האודישן גרמה לי חוסר נעימות ובכך היתה מוצלחת מאוד, דבר דומה הרגשתי גם בסצנה שבה ללה מתחרמנת מול נמרוד הנבוך. גם הסיפור החדש שהתחיל בפרק הזה, עם הבחורה שמחפשת את מי שתרם את תרומת הזרע שהכניסה אותה להריון, היה מסקרן, במיוחד בגלל הביצוע המגניב ל-"Rehab" בסיום. באופן כללי, אפשר להגיד שהסיפור עם שתי האחיות והוריהן הגרושים, הוא לפחות בינתיים הכי פחות מסקרן, אפילו שגם בו יש מספר חלקים מעניינים.

8. "קליפורניקיישן" פתחה עונה שניה עם פרק במשקל נוצה, פחות או יותר. לא סבלתי את סוף העונה הראשונה ואת המהלך הכל כך שחוק ושקוף של הבריחה מהחתונה, וגם את ההמשך אני לא אוהב. קארן על סף התחרטות, האנק על סף עשיית טעות, יאדה יאדה יאדה. חבל שלא הראו קצת את ביל שבור הלב לשם איזון ומעט עומק. בכל זאת, קטע הירידה לאישה הלא נכונה היה משעשע, לא בגלל האקט עצמו, שהיה צפוי מרגע שהאנק כיבה את האור כשיצא מהחדר, כמו מפאת התגובות שבאו אחרי כן. אבל הכי משעשע היה שם הפרק, שעבר מעולה גם בעברית: "מעד בלשונו" (yaddo).

8. "דם אמיתי" נפתחה השבוע. היא מציגה לנו עולם שבו בני האדם והערפדים חיים בדו-קיום זה לצד זה. הפרק הראשון מציג לנו סדרה אלימה, מחוספסת, עם המון סקס, אבל ללא שמץ של הומור. יש כמה דברים מסקרנים, כמו סוקי והיכולת שלה לקרוא מחשבות, או העובדה שהערפדים בסדרה הזאת לא תוקפים אנשים (בינתיים), אלא להיפך. בסך הכל, פרק פתיחה מסקרן, שמשאיר אותי מעט אמביוולנטי. מצד אחד - זה עולם מסקרן, שיש הרבה מה לחקור בו. מצד שני - יש פה כמה אלמנטים שלא חיבבתי במיוחד, ביניהם מספר דברים שכבר ציינו בתגובות לכתבה הזאת - סקס שמוצג בצורה מפורשת מדי, בוטה מדי, שלא לצורך. ועדיין, פרק ראשון טוב, וגם הסיום שלו היה מוצלח.

7. "סקרבס". בזמן האחרון יש מעט מאוד רגעים ששווים איזכור בסדרה המזדקנת הזאת, אבל בפרק של השבוע היתה סצנה אחת מצוינת בחדר ההמתנה, כשכולם היו שם - קוקס, ג'יי די, טרק, השרת והכרוז, וכל אחד אמר דברים שעניינו אותו, ואיכשהו הכל השתלב לסימפוניה מאוד מוצלחת של הומור שהיה כמעט שירה צרופה. מענג.

6. "24: גאולה", סרט הטלוויזיה שמקדים את העונה השביעית, שודר השבוע והיה משמים להפליא. בחצי השעה הראשונה לא קורה כמעט כלום ואפילו שהגעתי לצפייה עם ציפיות נמוכות אחרי העונה השישית הלא מוצלחת, הצלחתי להתאכזב. כן, יש שם ילדים מנוצלים וילד אחד שנורה ונהרג ואחר שרק נפצע, אבל היתר - שיממון כללי ואפילו רוברט קרלייל לא מצליח להציל את המצב. אחר כך, כשהאקשן מתחיל, זה נהיה מגניב, אלא שגם הוא מסתיים באיזשהו שלב והעסק חוזר להיות מייגע. שתי ההקרבות לקראת הסיום - קארל שמקריב את חייו, וג'ק שמקריב את החופש שלו, מצילות במעט את המצב, אבל הסך הכל משעמם במיוחד. גם חילופי המשמרות בנשיאות ארה"ב, שהיו רלבנטיים יותר מתמיד הצליחו להיות משעממים, למרות פוטנציאל לעניין מסוים עם הבן שלה.

4. "הגומל" היא עוד סדרה חדשה שנפתחה השבוע. היא לא היתה גרועה במיוחד, והיו בה כמה רגעים לא רעים, הבעיה היא שעם כל השפע החדש שיש, אין זמן ו/או מצב רוח לסדרות בינוניות, ו"הגומל" (או "המנקה" או איך שלא החליטו לקרוא לה ב-HOT) היא בהחלט מועמדת ראויה לויתור.

3. גם "מאפר לעפר" נפתחה השבוע, אך לצערי עדיין לא יצא לי לצפות בה. למה? כי ב-HOT3 החליטו לשדר אותה במוצ"ש בשעה 23:30. איזו מין שעה זו לשידור בכורה? למה לא 22:00?



2. אולי פספסתי את זה, אבל לא ראיתי שידורים חוזרים ל"צ'אק" במהלך סוף השבוע. לסדרות אחרות של HOT Zone דווקא יש, "טרמינייטור", לדוגמא. למה לא ל"צ'אק", שמוצלחת ממנה?

בשולי הממיר
ב"האנטומיה של גריי", התארח השבוע קארל לאמבלי, דיקסון מ"זהות בדויה".

ב"מרפאה פרטית" הופיעה איימי אקר ("אנג'ל") כאם הרה לילד חולה ולעובר שנוצר כדי להציל את חייו.

ב"שומרת סוד" התארח ג'ייסון ווילס, בוסקו מ"משמרת שלישית".

ב"קוראים לי ארל" התארחו מייקל רפפורט ("טירוף בבית", סלף מ"נמלטים") והאווי מנדל.

ב"עד המוות" התארח ג'ון צ'ו, באיחוד נוסף עם כוכב הסדרה, עמיתו אדי קיי תומאס, "אמריקן פאי 1,2,3" והסדרה "על גבול השפיות" (אסף רזון).

ב"דקסטר" התארחה אן רמזיי, ששיחקה את ליזה, אחותה הקטנה של ג'יימי באקמן, ב"משתגעים מאהבה" (אסף רזון).

גיל בלואז, בילי מ"אלי מקביל", נצפה השבוע גם בפיילוט של "הגומל" וגם ב"24: גאולה". משעשע.