המסך המפוצל

ניוזון 1, 1/2/09

כמה חדשות טובות, כמה שחקנים אורחים, קצת מידע על פיילוטים חדשים, ומה הקשר של כוכב הקולנוע ג\'ורג\' קלוני לאתר טלוויזיה?

מאת: איתן גשם

פורסם: 01-02-2009
20 תגובות

הרבה חדשות משמחות יש בתקופה האחרונה, והמשמחת מכולן היא החוזה שנחתם בין מת\'יו וויינר, יוצר \"מאד מן\" והמפיק בפועל שלה, מול חברת ההפקה \"Lionsgate\", שסלל את הדרך להמשך ניצוחו על הסדרה למשך שתי עונות נוספות לפחות. לפי ההסכם, וויינר גם ייצור ויכתוב עבור חברת ההפקה סדרות וסרטים נוספים וכנראה יקבל סכום יפה מאוד עבור עבודתו. האמת? מגיע לו כל שקל.


חדשה משמחת נוספת: ג\'ורג\' קלוני חוזר ל-ER! כפי שצפו רבים בתקופה האחרונה, מפיקי הסדרה הצליחו לשכנע את השחקן להופיע בפרק האחרון  של הסדרה ולהגיד לה שלום יפה. עוד יופיעו בפרק הסיום: נואה ווויילי וסוזן סרנדון שתפציע לתפקיד אורח.


עוד חדשות טובות: רשת NBC כבר הודיעה ש\"המשרד\" ו\"רוק 30\" ימשיכו לעונה נוספת! והסדרה \"The Philanthropist\" בהפקתו של טום פונטנה תעלה לשידור כנראה במהלך האביב הקרוב. מנגד, מי שלא קיבלה עדיין הזמנה לעונה נוספת היא \"קוראים לי ארל\". אל תדאג ארל, יש להם רשימה ואתה הבא בתור.  



ועוד ידיעה שתשמח לא מעט גולשים באתר הזה: ג\'יין אספנסון, מהכותבות המוערכות והותיקות בצוותו של ג\'וס ווידון מקבלת קידום. אספנסון תהיה המפיקה בפועל וה-Showrunner של הסדרה החדשה \"Caprica\", שהיא סדרת הבת של \"בטלסטאר גלקטיקה\" שתעסוק בתקופה הקודמת לאירועי סדרת האם וביצירת הסיילונים על כל הכרוך בכך. הסדרה תעלה לשידור כנראה במהלך השנה הבאה ברשת Scifi.


ונמשיך עם הפן המשמח - \"Pushing Daisies\", זוכרים? הסדרה המתוקה אמנם נבעטה באכזריות ממסמך שלנו, אבל יש שתי ידיעות חיוביות בהקשר שלה: האחת היא שלמרות רינונים על קשיים בהוצאת DVD של העונה השניה, הוא ייצא גם ייצא. והשניה, והיותר מעניינת - למרות שתחילה דובר על כך שהפרק האחרון שישודר בארה\"ב ישאיר \"קליף האנגר\", הרי שבעקבות מאמץ רב מצד המפיקים הם הצליחו לשנות את הסוף, והסוף שישודר אמור להיות הרבה יותר מספק עבור המעריצים, לפי הדיווחים.


עוד ידיעה מעניינת - אחרי אינספור שמועות, מפיקי \"אחת שיודעת\" החליטו סוף סוף על הכיוון שאליו תלך סדרת הבת, והוא יתבסס על דמותה של לילי ון דר וודסן בצעירותה. הסיפור יהיה שלילי עוזבת את בית הוריה העשירים ועוברת לגור עם אחותה המרדנית יותר, ומנסה להתרגל לחיים בלי כפית של כסף בפה. הסיפור הזה יוצג לצופים בפרק מיוחד של \"אחת שיודעת\" שישודר ב-11 במאי ואם הכל יילך כשורה, והרשת תהיה מרוצה, הסדרה תשודר בעונה הבאה ברשת CW. הדמות של רופוס, אגב, לא אמורה להופיע, לפחות לא בתחילה.


האם אמבר חוזרת ל\"האוס\"? לפי הדיווחים האחרונים, מפיקי הסדרה מנהלים מו\"מ עם השחקנית אן דודק, שגילמה אותה בעבר, במטרה להחזיר את הדמות לקראת סיום העונה הקרובה. למה שהיוצרים ירצו לעשות דבר כזה? נו, במחשבה שניה, באמת חסרות שם דמויות.


לאחרונה דיווחנו שקובי סמולדרס המהממת מ\"איך פגשתי\" בהריון. ובכן, עכשיו מסתבר שקובי גם מתחתנת בקרוב. בחיר ליבה, השחקן טאראן קילאם (שגילם את אחד משני הבחורים ב\"Nobody\'s Watching\", והופיע בפרק הראשון של העונה הנוכחית של \"סקרבס\") הציע לה נישואין ממש לאחרונה. הטור הזה אמנם עמוס בבשורות טובות, אבל לא ממש לכותב שורות אלה שלבו נשבר לרסיסים...


ואם ב\"איך פגשתי\" עסקינן - השחקנית המדהימה פרנסס קונרוי (שהפליאה לככב ב\"עמוק באדמה\") תופיע שם בקרוב ותגלם את אמה של אחת הדמויות בסדרה (לא נגלה מי). גם לורה פרפון (דונה מ\"מופע שנות ה-70\") צפויה להופיע בתפקיד די משמעותי.


אן האת\'אוויי (עוד אחת שהמדור מאוד מחבב) תיתן את קולה לפרק של \"משפחת סימפסון\" בקרוב, והסיפור המעניין הוא שהיא תגלם את דמותה של ארוסתו של קראסטי הליצן שמעידה לטובתו במשפט פלילי שבו הוא מעורב. יותר מקריצה לסיפור האישי של האת\'אוויי (שגילתה, לחרדתה, שארוסה הוא נוכל רציני וזרקה אותו לכל הרוחות). רק בשביל חוש ההומור הבריא נאחל לה לזכות ב\"אוסקר\" הנכסף (אבל יש גם הסתייגות לעניין הזה - בהמשך).


זוכרים את \"צוות לעניין\"? ובכן, בימים אלה שוקדים בהוליווד על סרט קולנוע המבוסס על הסדרה המצליחה שיוקרן בשנת 2010. עדיין אין קאסט, אבל כמה בחורים חרוצים כבר העלו לרשת קטע ובו הם מביעים משאלה בדבר הליהוק האידיאלי מבחינתם והתסריט שהיו רוצים לראות. את הקטע אפשר לראות כאן.



זוכרים את הסיפור עם ג\'רמי פיבן וההברזה שלו מההצגה שבה הוא מככב חודשיים אחרי עלייתה בגלל \"הרעלת כספית\"? ובכן הסיפור הזה קיבל לאחרונה תפנית מעניינת, כאשר מפיקי ההצגה (\"Speed the Plow\" שמה) הגישו קבילה לארגון השחקנים ומחו על התנהגותו של השחקן, וייתכן שאף יבקשו פיצוי כספי על הנזק שנגרם להם כתוצאה מעזיבתו. פיבן, מצידו, ממשיך לטעון שמצבו הגופני לא איפשר לו להמשיך, ויצא בקמפיין קטן לשמירה על שמו הטוב. עם זאת, \"הנשמות הטובות\" סיפרו על שחקן שהיה עסוק בהתהוללות ואיבד עניין בהצגה כעבור זמן קצר. את מקומו של פיבן ממלא היום וויליאם ה\' מייסי, לצדם של ראול אספרזה ואליזבת\' מוס. אגב, פיבן טוען שהרעלת הכספית מקורה בסושי שאכל. מעניין אם - במידה וייאלץ לשלם משהו למפיקי ההצגה - הוא יחליט לתבוע את מסעדת הסושי שבה הורעל. זו, כמובן, תהיה \"תביעה כספית\".


ואם בגברת מוס עסקינן - לאחרונה התפרסם שהשחקנית המקסימה יוצאת עם כוכב \"סאטרדיי נייט לייב\" פרד ארמיסן (האיש שאמון על החיקוי של ברק אובמה). עוד לא הספקתי לעכל את הידיעה, וכבר התפרסם שארמיסן הציע נישואים לבחירת לבו, והשניים צפויים להינשא בקרוב. אז מה? ברק אובמה מתחתן עם זואי ברטלט? בהחלט \"זוג נשיאותי\".


רשת ABC הכריזה על איחוד בין יחידת פיתוח הסדרות שלה, לבין מחלקת ה\"פריים טיים\" עקב \"שיקולים כלכליים\" וניסיון לחסוך בעלויות. אגב, גם רשת CBS מנסה לחסוך בעלויות, וברשת שוקלים ברצינות לאחד בין העלילות של התעלומות בסדרות המובילות של הרשת. ממילא אף אחד לא אמור לשים לב.


ונישאר באותו התחום, פחות או יותר - המפיק בפועל של הסדרה \"חוק וסדר: כוונה פלילית\" פוטר מתפקידו. זאת, לאחר שצירופו של השחקן הותיק ג\'ף גולדבלום לסדרה לא ממש צלח, כנראה, והפרקים שצולמו בהשתתפותו יצאו גרועים מאוד, מה שהביא לעיכובים משמעותיים בהפקה. זוכרים את הימים שבהם כששחקן לא התאים לתפקיד היו זורקים את... השחקן? נו, איך הזמנים השתנו...


רשת ABC מבצעת שינויים משמעותיים בלוח השידורים שלה. בקרוב, בימי חמישי במקום \"בטי\" תנסה הרשת להעלות \"בלוק קומדיות\" שיתמודד מול הקומדיות של NBC, כך שבמקום \"בטי\" תעלינה \"סמנת\'ה מי?\" ולאחריה סדרה חדשה בכיכובה של מייגן מולאלי \"In the Motherhood\" שמה. הידיעה על \"הקפאתה\" של \"בטי\" (שצפויה לחזור מתישהו בחודש מרץ) עוררה הרבה דיבורים על כך שאולי הרשת אינה ממש מרוצה מביצועי הסדרה ברייטינג ושעתידה לא בטוח, אך קברניטי הרשת מיהרו לשלוח מסרים מרגיעים למעריצי הסדרה.


גם \"סקרבס\" צפויה בקרוב לרדת ולעלות מחדש לשידור בחודש מרץ. למה? למה לשדר שני פרקים ברצף במשך מספר שבועות, ואז לעצור, לחכות ולשדר שוב? איך זה בדיוק נשמע הגיוני? תשאלו את מנהלי רשת ABC. אולי הם יענו לכם שזה \"א\'ב\' של טלוויזיה\" (אני דווקא מעלה בראש אות אחרת, משום מה).


מיהי השחקנית המסתורית שמבקשת להשתחרר מהחוזה שלה עם \"גיבורים\"? לאחרונה דווח על שחקן/נית בסדרה שמאוד לא מרוצה ממעמדו/ה ומבקש לעזוב את הסדרה, אך לא דווח שם הסורר/ת. עכשיו מייקל אוסיילו מאתר \"EW\" גילה שמדובר בשחקנית ושמדובר או בהיידן פנטייר (קלייר) או באלי לארטר (ניקי/ג\'סיקה/טרייסי). אוסיילו גם טוען שהמפיקים אינם מעוניינים לקבל את הבקשה. ועל כך יש לי לומר שני דברים: האחד, שאני מנחש שזו לארטר, והשני, שאם אני צודק אז ממש, אבל ממש, לא אכפת לי.


סטיבן מרצ\'נט, שותפו של ריקי ג\'רוויס ליצירת \"המשרד\" בגרסה הבריטית המקורית, צפוי להיות מעורב בפיתוח של סדרת בת לגרסה האמריקאית. כרגע נראה שמפתח הגרסה האמריקאית, גרג דניאלס, לא צפוי להיות מעורב, לפחות בתחילה, בפיתוח סדרת הבת.


...והסיבה לכך היא העובדה שדניאלס עובד בימים אלה על הסדרה החדשה שלו, עליה דיווחנו בעבר כאן. המדובר בסדרה שבה תככבנה איימי פוהלר וראשידה ג\'ונס (קרן פיליפלי מ\"המשרד\"), ועכשיו, סוף סוף מצאו שם רשמי לסדרה \"Public Service\", ולמעשה, צילומי הסדרה כבר החלו והסדרה צפויה לעלות לשידור כבר ב-9 לאפריל הקרוב בשעה 20:30 ברשת NBC.


הסדרה הנפלאה \"צ\'אק\" (צפו בה, למען השם!) ממשיכה למשוך אליה גלריה של שמות מוכרים. בפרקים הקרובים יתארחו בה השמות הבאים: דומיניק מוינהן (צ\'ארלי מ\"אבודים\"), אנדי ריכטר (מ\"אנדי ריכטר שולט ביקום\" ועוד המון מקומות), ג\'ני מקרת\'י, טרישיה הלפר (\"בטלסטאר גלקטיקה\"), צבי צ\'ייס וסקוט בקולה (ד\"ר סם בקט מ\"זינוק לאתמול\") בתפקיד משמעותי.


הנה סיפור פיקנטי: בפרק האחרון ששודר ב\"24\" אוזכרה עיירה קטנה במדינת אוהיו בשם \"קידרון\" ככזו שמצויה בסכנה וג\'ק באוור צריך להצילה (אלא מה). ובכן, מסתבר שאנשי העיירה מצאו את הרעיון מרתק. לא מעט אנשים יצאו לרחובות והניפו שלטים בסגנון \"ג\'ק באוור - בבקשה תציל את קידרון\". אנשי העיירה מקווים שהאזכור ימשוך תיירים רבים אליה, ואחד מהם אף צוטט באומרו: \"אנחנו לא רוצים ששום דבר יקרה פה. אנחנו רוצים שג\'ק באוור יעשה את העבודה שלו ויציל את העיירה\". ואם כבר \"24\" - קיפר סאת\'רלנד סיפר לאחרונה בראיון עיתונאי שהתחיל לאחרונה לחשוב - לראשונה מאז החל לעבוד על הסדרה - על סיומה. אבל גם אם הסדרה תסתיים, זה עדיין לא אומר שמפיקיה לא יחלבו עוד קצת כסף מהפרנצ\'ייז. כבר דובר בעבר על סרט קולנוע, אבל התוכנית הזו נדחתה. עכשיו שוב מדברים על כך שאם וכאשר הסדרה תרד, יצולם סרט קולנוע, ואפילו מדברים על כך שאם זה אכן יקרה הוא יצולם באנגליה.


השבוע התקיים טקס פרסי ה-SAG (גילדת שחקני הקולנוע והטלוויזיה) ובו חולקו פרסים לשחקנים המצטיינים לדעת חברי הגילדה. גם כאן שלטו \"רוק 30\" ו\"מאד מן\" בפרסים החשובים. שתי הסדרות הללו זכו בפרס היוקרתי של הערב - \"האנסמבל המצטיין\" בקומדיה ובדרמה, בהתאמה. בפרס השחקן הראשי המצטיין בדרמה זכה יו לורי (הגיע הזמן שיזכה במשהו אחרי הרבה זמן!) ובפרס השחקנית המצטיינת בדרמה זכתה סאלי פילד מ\"אחים ואחיות\". בתחום הקומדיה זכו, כמעט כרגיל, טינה פיי ואלק בולדווין מ\"רוק 30\".



בהזדמנות זו מאחל המדור בכל ליבו הצלחה למליסה ליאו בטקס האוסקר. ליאו, הזכורה לטוב בתור הבלשית קיי האוורד מ\"רצח מאדום לשחור\" זכתה למועמדות לפרס היוקרתי בקטגוריית \"השחקנית הראשית\" על הסרט \"Frozen River\". ואם היא לא תזכה אז שאן האת\'אוויי תזכה. למה לא.


ולסיום, התקופה הנוכחית היא תקופה קריטית בכל הנוגע ללוחות השידורים של עונת השידורים הבאה, כיוון שזוהי התקופה שבה רשתות השידור נוהגות לאשר הפקת פרקי \"פיילוט\" לסדרות חדשות. זהו עדיין שלב מוקדם וחלק לא קטן מהסדרות הללו כלל לא יאושרו לשידור, אבל בכל זאת נחמד להציץ ולראות על אילו סדרות מדברים לעונה הקרובה, בפרט לנוכח המצב הכלכלי הקשה והרצון של רשתות השידור לחסוך בהוצאות ככל האפשר.


רשת ABC, למשל, אישרה לאחרונה לא פחות מתשעה פיילוטים(!). אז אולי הם מקצצים בעלויות הניהול, אבל לא בהפקת הפיילוטים. גם הרשתות האחרות הזמינו להן לא מעט כאלה.


הנה הפיילוטים המעניינים יותר מבין אלה שעליהם נודע לאחרונה:


רשת ABC מפתחת סדרה שתבוסס על הסרט \"המכשפות מאיסטוויק\" משנת 1987 עם ג\'ק ניקולסון, שר, מישל פייפר וסוזן סרנדון.  


\"Let It Go\", הפיילוט שדיווחנו עליו בכיכובה של לורן גרהאם קיבל \"אור ירוק\" להפקה, ואם הכל יילך כשורה, השחקנית האהובה תזכה לעבודה במשרה מלאה. בין המפיקים: מיץ\' הורוביץ (\"משפחה בהפרעה\").


רשת ABC אישרה פיילוט לרימייק לסדרה \"V\" (ששודרה בשעתו ברשת NBC) על חייזרים שנראים כמו לטאות שמשתלטים על כדור הארץ. הסדרה תתמקד במשפחה של עובד/ת במשרד לבטחון פנים.  


סדרה נוספת שאושרה לפיילוט ע\"י הרשת היא \"Limelight\" מבית היוצר של המפיק המצליח מקג\'י (\"האו-סי\"). מדובר בסדרה סבונית בטבעה שתעסוק בחייהם של מורים ותלמידים בבית ספר לאמנויות בניו יורק.


ובמקביל, רשת FOX אישרה פיילוט לסדרה בשם \"Glee\" שהיא - איך לא - דרמה מוסיקלית על נערים בתיכון. יוצר הסדרה הוא ראיין מרפי (\"ניפ/טאק\"). כאילו לא הספיקו לנו 17 עונות של \"השיר שלנו\"


סדרה נוספת של FOX שאושרה לפיילוט היא \"Masterwork\", פרי עטו של פול שוארינג, יוצר \"נמלטים\", שאמורה להיות מעין סדרת הרפתקאות בנוסח \"צופן דה וינצ\'י\" על מירוץ בזמן לאיתור חפצי אמנות.


סדרה מדוברת נוספת שאושרה לפיילוט, הפעם ע\"י רשת NBC, היא \"Lost in the 80s\", שמתוארת כסדרה בסגנון \"שנות הקסם\" שמתרחשת בשנות ה-80. בין המפיקים, מי אם לא מיץ הורוביץ\', שעושה רושם ששמו מוכנס כמעט לכל פרוייקט שני בהוליווד.   


עוד סדרה מסקרנת היא \"Parenthood\", שתהיה מבוססת על  הסרט עם סטיב מרטין (\"הורים במשרה מלאה\"). מעניינת במיוחד היא זהות המפיק בפועל שאמור להיות אמון על הסדרה - ג\'ייסון קאטימס שעשה (ונקווה שימשיך לעשות) עבודה מופתית ב\"אורות ליל שישי\". הפיילוט הזה הוזמן לרשת NBC.


סדרה נוספת שאמורה למשוך עניין רב היא \"Inside the Box\" מבית היוצר של שונדה ריימס (\"האנטומיה של גריי\", \"מרפאה פרטית\") שתעסוק במפיקת טלוויזיה שאפתנית ברשת חדשות בוושינגטון ובחבריה לעבודה. הפיילוט אושר, כמובן, לרשת ABC עמה עובדת ריימס בשוטף.


פיילוט מדובר נוסף הוא לסדרה \"Day One\", על מספר אנשים בודדים ששורדים אסון גלובאלי ומנסים לשרוד ובדרך להבין מה לעזאזל קרה. יכתוב ויפיק בפועל ג\'סי אלכסנדר, שפוטר לאחרונה מצוות הכותבים של \"גיבורים\", והיה חבר בצוות הכותבים של \"זהות בדויה\".
           
ועוד כמה פיילוטים שאושרו להפקה:


ברשת ABC:
\"I Claudia\" - על תובעת כללית צעירה שאינה יודעת שיום אחד בעתיד תתמודד על נשיאות ארה\"ב.


\"Empire State\" - על שתי משפחות יריבות: האחת, משפחת פועלי \"צווארון כחול\", והשניה, משפחת טייקונים עשירים במיוחד והיחסים ביניהן, כשברקע סיפור אהבה \"גדול מהחיים\".


פרויקט ללא שם עדיין של ג\'רי ברוקהיימר על קבוצת בלשים חובבים שעובדים על מקרים של קורבנות לא מזוהים.


ופרויקט נוסף ללא שם שמבוסס על סדרה ארגנטינאית מצליחה על בלש מן השורה שבעקבות פטירת אביו המנוכר מגלה פתאום שיש לו אח בן 11 גאון, שמסייע לו בפתרון תעלומות.


ברשת NBC:
\"Mercy\" - תעסוק בהרפתקאות שלוש אחיות רפואיות. 


\"Trauma\" - מתוארת כ\"דומה ל- ER אבל מתרחשת בשטח\".


ברשת CBS:
\"Back\" - על אדם שחוזר הביתה ומגלה שמזה 7 שנים הוא מוכרז כ\"נעדר\" בעקבות אירועי ה-11 בספטמבר.


\"Washington Field\" - על יחידה סודית ששולחת מומחים בנושאים שונים להתחקות אחר אירועים ברחבי העולם שיש להם משמעות לבטחונה של ארה\"ב.
 
ופרויקט ללא שם על קבוצת תובעים כלליים במנהטן ותלאותיהם.


אז מה היה לנו כאן? פתרון תעלומות, בטחון ארה\"ב, סדרות \"מדיקליות\", עורכי דין, התבססות על פורמטים זרים, סרטים ישנים וסדרות עבר - חגיגה של מקוריות.


עונת הסתיו האחרונה היא כנראה העלובה ביותר מבחינת התכנים החדשים שראיתי מאז שהתחלתי לעקוב אחר הטלוויזיה בארה\"ב, אבל מה שראינו כאן לא נשמע ממש מעודד ביחס לעונה הקרובה.