המסך המפוצל

הממיר 8/2/09

והפעם: מסכים, אבודים, החיים זה לא הכל, נמלטים ואיך פגשתי את אמא

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 08-02-2009
13 תגובות

10. \"מסכים\". במציאות הטלוויזיונית האישית שלי, בקושי יש לי זמן לראות את כל מה שאני רוצה. את השיחה שסיימה את סיפורם של ללה ונמרוד ראיתי שלוש פעמים. מעבר לעובדה שהיא היתה כתובה נהדר ומשוחקת בצורה מפעימה, הסגירה העצובה של הסיפור הזה היתה מבחינתי אחד הרגעים הדרמטיים החזקים שראיתי מזה זמן רב ולא רק ביצירה מקורית. שיחת פרידה עצובה על החיים, על חברות בלתי אפשרית, על אכזבות, על בדידות, והכל בפרק זמן קצר - בסך הכל שיחה של כמה דקות, שבמהלכן סיפרה \"ללה\" לנמרוד את שמה האמיתי, תוך שהיא בוכה על הקשר שלעולם לא יהיה לה יותר, על החבר שאבד לה לנצח. עצוב, מרטיט ומושלם.


9.5. חוב מהשבוע שעבר: הפרק השישי לעונה של \"גיבורים\".


9. הפרק של השבוע ב\"אבודים\" היה אמנם מעט פחות מוצלח מזה של השבוע שעבר, אבל עדיין, גם בפרק פחות סוחף בסדרה הזאת היו מספיק אירועים כדי להפוך חלקים ממנו למרתק. הפעם היו שני דברים כאלה: האחד הוא הגילוי שבן הוא זה שמנסה לקחת לקייט את התינוק, והשני הוא כמובן סיומו של הפרק, והמפגש עם דניאל רוסו הצעירה (כמו גם הגילוי שג\'ין שרד איכשהו). אני ממשיך ליהנות מאוד מהעונה הזאת.


8. \"החיים זה לא הכל\" הפתיעה אותי השבוע בפרק משעשע, שלקח במודע את הגימיק של \"ממנטו\" (תוך אזכור הסרט בפרק עצמו) והשתמש בו להשגת אפקט קומי. ומה אתם יודעים? זה אפילו עבד, ועבד היטב. היו בפרק הרבה רגעים מצחיקים, ואפילו כמה רגעים מפתיעים. מאוד אהבתי איך הדמויות תמרנו את המצב של דפנה כדי להשיג דברים, ובסופו של דבר נפגעו בעצמן. אחלה פרק.


7. \"מסכים\". סיפור חדש התחיל, שהוא בעצם סיפור חדש-ישן, שלקח דמות מהעונה הראשונה - שירי חדדייב - ונתן לה קו עלילה חדש, שממשיך את הקודם. קצת מוזר לי לראות את שירי/שרה משוחחת עם אביה, אבל הסיפור בינתיים מעניין, בפרט בכל הנוגע למעורבות של המשטרה בכל העניין ובאופיה של המשימה שאביה של שירי מבקש ממנה לבצע.


6. \"נמלטים\" סיימה חצי(?) עונה עם טוויסט מעט מעצבן - אמא של לינקולן ומייקל בחיים. לא נמאס? אם כי, חשוב לציין, שכפי שכבר ציינתי בשבוע שעבר, קווי העלילה בעונה הזאת דווקא מוצלחים והעונה בכללותה מרתקת.


5. \"מסכים\". צר לי, אבל הסיפור של רומנו ונתניה לא עובד. אני מבין מה ניסו לעשות שם - מעין סיפור תלות ואהבה שהוא קצת חולני - אבל משהו בבניית הסיפור פגום, והדברים לא עוברים טוב על המסך, וכמה מההתנהגויות של הדמויות שם יוצר תחושה חזקה של חוסר אמינות. וזה חבל, כי הסיפור בכללותו (על כוכבת הקולנוע, אמה והדילר שלה) דווקא מוצלח.


3. \"איך פגשתי את אמא\".


בשולי הממיר
השחקן טום ארווין (\"אלו הם חיי\", \"להציל את גרייס\") הצליח להתארח גם ב\"24\" וגם ב\"אבודים\" בהפרש של יומיים, גם בארה\"ב וגם כאן. כבוד.