המסך המפוצל

שני, 20/4/09, ערב יום הזכרון לשואה ולגבורה

ערב יום הזכרון לשואה ולגבורה. האי ברחוב הציפורים. ב-HOT: הפסנתרן. ב-yes: מוסר השילומים - חלק שלישי, רשימת שינדלר, הפסנתרן.

מאת: roswella

פורסם: 19-04-2009
0 תגובות


 ערב יום הזכרון לשואה ולגבורה


 20:00 עצרת זכרון לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה
 בערוצים 1, 2, 10 ישודר הטקס הממלכתי מ\"יד ושם\" בהשתתפות נשיא המדינה, ראש הממשלה, חברי כנסת, הרב הראשי לישראל, חסידי אומות העולם וסגל דיפלומטי.
 בערוץ 8 תשודר עצרת זיכרון באמפיתאטרון \"משואה\". בהשתתפות והנחיית: יונה אליאן וששון גבאי, הזמר רמי קליינשטיין ומקהלת לי-רון.

 שידורי ערוץ yes דוקו מתאחדים עם ערוצים yes stars דרמה ו- yes stars ישראלי. שאר ערוצי הסדרות ב- yes לא ישדרו החל משעות הערב ועד למחרת ב- 20:00.

 שידורי ערוץ 8 מתאחדים עם ערוץ HOT3. שאר ערוצי הסדרות ב- Hot לא ישדרו החל משעות אחה\"צ ועד למחרת ב- 20:00.


 יום כדור הארץ ב- HOT Prime
20:21 אמת מטרידה
מאבקו של סגן נשיא ארה\"ב לשעבר, אל גור, למען הטיפול בבעיות האקולוגיות.
21:54 הסיוט של דארווין
ההרס שגורם זן של דג טורף שהובא ע\"י בני האדם בשנות ה-50 לאגם ויקטוריה בטנזניה.
23:39 השעה האחת-עשרה
ליאונרדו דיקפריו מתאר בעזרת ראיונות עם מדענים כיצד משפיעה האנושות על המערכת האקולוגית של כדור הארץ.





14:35 ימים של תהילה, HOT סרטים
ארבעה חיילים צרפתים ממוצא צפון אפריקאי נלחמים בנאצים ובאפליה בתוך הצבא הצרפתי. 2006.

19:22 אמן, HOT GOLD
קצין גרמני מנסה לשכנע את הותיקן בדבר ההשמדה ההמונית של היהודים באירופה. 2002.

20:00 אזור אפור, Yes 1
אסיר באושוויץ שגוייס לזונדרקומנדו, מתכנן עם חבריו ניסיון מרד. כשהם מגלים נערה ששרדה בנס את תאי הגזים, הם מסכנים בעבורה את המבצע. עם דייוויד ארקט, סטיב בושמי, מירה סורבינו, שירלי ברנר,

20:00 קורצ\'ק, Yes 2
סיפורו של הסופר והמחנך היהודי פולני יאנוש קורצ\'אק.

21:13 מסע הארורים, HOT דרמה
סיפורה האמיתי של אוניית פליטים יהודים שיצאה מגרמניה הנאצית להוואנה, אך לא הורשתה להיכנס. עם פיי דאנאווי. 1976.

21:00 הזייפנים, ערוץ 2.
יהודי במחנה ריכוז, שהנאצים משתמשים בכישורי זייפנות הכספים שלו, מתמודד עם דילמות מוסריות.

21:28 הפסנתרן, HOT GOLD
סיפורו האמיתי של הפסנתרן המחונן ולדיסלב שפילמן, ששרד את השואה.

21:45 מבט שני, ערוץ 1.
שואה וגבורה, גבורה ושואה: משדר מיוחד לערב יום השואה עם שורה של סיפורי גבורה נדירים מאת יעקב מאסטרו, האחים ביאלסקי ובני הדור השני והשלישי שבקיבוץ לוחמי הגיטאות.

21:49 רשימת שינדלר, Yes 1
סיפורו האמיתי של אוסקר שינדלר, תעשיין גרמני שבזכות קרבתו למפלגה הנאצית הציל מהשמדה קבוצת יהודים שעבדה במפעליו. זוכה 7 פרסי אוסקר. עם ליאם ניסן, בן קינגסלי, רלף פיינס. של סטיבן ספילברג.

21:55 הפסנתרן, Yes 2
דרמה זוכת 3 פרסי אוסקר לשנת 2003. פסנתרן צעיר ומחונן, הוא היחיד מבין בני משפחתו שמצליח לשרוד בגטו, הודות לנגינתו. עם אדריאן ברודי. של רומן פולנסקי.

21:57 בחירתו של הארט, Yes 4
דרמת מלחמה, המתרחשת בסוף מלחה\"ע השנייה במחנה שבויים נאצי בגרמניה בו כלואים חיילים אמריקאים ועליהם מפקד גיבור המלחמה, הקולונל מקנמרה. עם ברוס וויליס, קולין פארל.

22:00 ספר שחור, Yes 3
בכורה בלעדית. דרמה המתרחשת בהולנד בתקופת מלחמת העולם ה-2. סיפורה של רחל שטיין (ואן-הוטן), פליטה יהודייה שמצטרפת למחתרת ההולנדית לאחר שאיבדה את כל משפחתה. היא מסתננת לשורות הגסטאפו על מנת לפתות את המפקד המקומי ולשתול במשרדו מכשירי האזנה. היא מתאהבת בקצין ומוצאת עצמה בסיטואציה בלתי אפשרית - היא נחשדת כבוגדת על ידי המחתרת ובוגדת גם על ידי הנאצים. של פול ורהובן (\"זכרון גורלי\", \"אינסטינקט בסיסי\"), הולנד 2006. הסרט צולם בחלקו בישראל.

22:05 המסע של ילדי טהרן, ערוץ 10.
פרשת חילוץ והצלה של כ-700 יתומים יהודים שהגיעו לארץ באמצע מלחה\"ע ה-2 אחרי מסע מפרך, מייסר ואמיץ, והיו הניצולים הראשונים שבאו לארץ. הילדים, כיום בשנות השבעים לחייהם, שבים ונזכרים.

22:40 נקמת לרנר, ערוץ 2.
תעודה. הבמאי גלעד טוקטאלי מלווה את רוני לרנר, המחפש את מקום קבורתה של משפחתו, שנרצחה בשואה ב-1943 ע\"י פולנים מקומיים שקודם לרצח סיפקו להם מחבוא.

23:05 האי ברחוב הציפורים, ערוץ 10.
עיבוד לספרו של אורי אורלב. לאחר שאביו ודודו נשלחים למחנה הריכוז, הילד אלכס מוצא מסתור מהנאצים בעליית גג בגטו ורשה. דנמרק/בריטניה/גרמניה, 1997.

23:59 צוללת U-571, Yes 4
1942. אנשי הצי האמריקני משתלטים על צוללת גרמנית ע\"מ להשיג צופן, בעזרתו שולטים הגרמנים בחזית הימית. התכנית משתבשת וכעת עליהם להציל את עצמם. עם מת\'יו מקונוהיי, ביל פקסטון (\"אהבה גדולה\"), ג\'ייק וובר (\"מדיום\"), ג\'ון בון ג\'ובי, וויל אסטס (JJ, \"חלום אמריקאי\"), אריק פלדינו (מלוצ\'י, \"ER\"), מת\'יו סטל (\"אחת שיודעת\").

00:19 הפתרון הסופי, yes 2.
קבוצת קצינים נאצים מתכנסת בונזה ובמהלך שעתיים מחליטה על התוכנית להשמדת יהודי אירופה. עם קנת\' בראנה. 2001.

00:30 שבע אמהות שלי, ערוץ 2
תעודה. סיפורן של 7 נשים ששרדו יחד את זוועות השואה במחנות הריכוז. לאחר המלחמה הגיעה כל אחת לארץ אחרת, אך זה לא הפריע להן לשמור על קשר במהלך חייהן. השבע נפגשות ומספרות את סיפורן כאישה אחת עם 7 נשמות.

00:55 המורדים האחרונים, ערוץ 10
תעודה. ביקור אצל מאשה פוטרמילך בת ה-81, שלחמה במרד גטו ורשה. בדירה צנועה בפרברי תל אביב היא מתגוררת באלמוניות, כשאיש משכניה אינו יודע דבר על עברה. זוהי גרסת המרד שלה, שונה מהזכרון הקולקטיבי.

01:53 הימים האחרונים של סופי שול, yes 3.
הימים האחרונים בחייה של סופי שול, חברה בתא מחתרתי אנטי נאצי, שנאסרה בידי הגסטפו אך לא התכחשה לדעותיה. גרמניה.

01:53 שבויים בידי האויב, yes 4.
פעולה. במהלך מלחמת העולם השנייה הניצולים מבין אנשי הצוות של צוללת אמריקאית מוצאים עצמם שבויים על סיפונה של צוללת גרמנית ועומדים בפני מבחן נאמנות אולטימטיבי. עם: ויליאם ה. מאסי, ג\'רמי סיסטו (בילי, \"עמוק באמדה\"). 2004.

02:50 מקס, yes 1.
דרמה. סיפור בדיוני הבוחן את השאלה האם אכזריותו המבעיתה של אדולף היטלר יכולה הייתה להימנע אילו היה מקדם את קריירת הציור בה החל לאחר שחזר מהמלחמה ומתעל אותה לכיוון אחר. עם ג’ון קיוזאק, מולי פרקר (\"דדווד\", \"סווינגטאון\"). 2002.

03:29 נצחון הרוח, yes 4
דרמה. סיפורו האמיתי של שלמה ארוך, אלוף אגרוף יהודי ששרד את מחנה הריכוז אושוויץ-בירקנאו בזכות קרבות אגרוף שאולץ לערוך כדי לשעשע את סוהריו הנאצים. עם וילם דפו. 1989.