המסך המפוצל

הממיר 10/05/09

ספיישל יום העצמאות של ארץ נהדרת, חשופים, סיום העונה השניה של הבורר, המירוץ למיליון, ועוד.

מאת: המערכת

פורסם: 10-05-2009
58 תגובות

10. ההחלטה של יס לשדר את צמד פרקי סיום הסדרה של \"נמלטים\" במקביל לשידורם בארה\"ב היא החלטה שיש לעודד. כן ירבו שידורים כאלה של סיומי סדרות (ופרקים חשובים באופן כללי) שיאפשרו לחובבי טלויזיה טובה לצפות במה שהם כל כך אוהבים בלי לחכות יותר מדי ומבלי לעבור על החוק. מסוג השידורים האלה שמאגדים אנשים בבתים לצפייה משותפת באמצע הלילה כמו ביום הקסום ההוא שבו שודר הפרק האחרון של \"סיינפלד\". (טוב, זה לא ממש יקרה עם נמלטים כי זה בכל זאת נמלטים, אבל אם יעשו את זה עם סדרות אחרות...)


10. \"המשרד\" 5x04. הפרק הזה, \"Crime Aid\", הכיל בתוכו שילוב מנצח של עלילה משעשעת, כמה טקטסים הזויים, אבל הכי חשוב - כמה תהליכים מרגשים מאוד שעברו על דמויות מסוימות... לביקורת המלאה 


9.5. \"החיים על פי נד\" 2x01. הסדרה הכי מקורית והכי מיוחדת בטלוויזיה חזרה אחרי עונה מקוצרת שלא מרצון, וכאילו דבר לא השתנה. הדמויות עדיין מקסימות וחינניות, העיצוב עדיין צבעוני ומרהיב והעלילות משלבות אלמנטים ביזאריים עם ממדיים אנושיים... לביקורת המלאה.


9. \"ילדי האנרכיה\" 1x06. הצרות לא מפסיקות לרדוף את החבר\'ה של סאם קרואו. לא מספיקות הבעיות הכלכליות, המאבק מול החבורות המתחרות ומסע הצלב האישי של דאצ\', גם חבריהם עושים בלגן שבעקבותיו הם עולים לרדאר של הFDA ונכנסים לרשימת המעקב של שש רשויות פדראליות שונות. מעניין כיצד הם יתגברו גם על הבעיה הזאת. מצד אחר, רמת האלימות שהחבורה הזאת מרגילה אותנו, נופלת רק מזאת של \"אוז\". לאחר שבסוף הפרק הקודם חזינו בשריפת גב של אדם ער בלהביור, קיבלנו הפעם \"רק\" גלגלשת בפנים. \"ילדי האנרכיה\" היא התוכנית הטובה ביותר שאתם- כנראה- לא רואים. (טיימר)


9. \"בטלסטאר גלקטיקה\" 4x13. לפני שאפצח בקומפלימנטים, אני מוכרח להודות שלא ממש אהבתי את החצי הראשון של העונה הרביעית של \"גלקטיקה\". זה לא היה אמור להפתיע אותי, כי גם שתי העונות הקודמות סבלו מאותה הבעיה: בלוק ראשון של עשרה פרקים מתחיל בינוני ומתקשה מאוד להתרומם, וכעבור זמן מה מגיע הבלוק השני עם הפרקים הטובים והמעניינים באמת של העונה. וזה המצב גם בעונה הרביעית והאחרונה, לפחות לפי שעה... לביקורת המלאה.


8. \"ארץ נהדרת\". ספיישל יום העצמאות של ארץ נהדרת, ששודר שבוע אחרי יום העצמאות, הביא איתו כמה רגעים טובים וכמה טובים פחות, אבל בעיקר הראה שהכותבים של א\"נ מספקים את הסחורה כשעליהם לנקז כמה חודשים של הוויה ישראלית לכדי שעה וחצי של הומור, אבל מתקשים בכך כמשימה שבועית (כפי שמלמד נסיון העבר, מי יתן ונתבדה בעונה החדשה). בעיקר עבדו הקטעים על הבונקר בבית האח הגדול, כולל רפרנס (מבריק) ל\"דיקטטור הגדול\" של צ\'אפלין, שירתה של סוזן בויל ותדהמתה של לימור לבנת, והחידושים לסרטים ישראלים ישנים, עם חיקויים מדוייקים לאריק איינשטיין (\"נוצצים\"), ענת עצמון וגלי עטרי (\"דיזינגוף 99\") ושייקה אופיר (\"הפקח אזולאי\"). בסיכומו של דבר הפרק היה מצחיק כמעט לכל אורכו, ולמרות שנפל לקלישאות לא פעם (ג\'ון פרלין מפרט את השינויים שיהיו, עתה שישראל כבושה ע\"י ארה\"ב), סיפק את הסחורה בספיישל מצחיק ומעורר נוסטלגיה. (איימס)



8. \"המשפט של איימי\" 6x19. ב\"המשפט של איימי\" נתפרת עלילה מזה שלושה פרקים (ועוד היד נטויה) שגורמת לי להרהורים נוגים. גם אם היא היתה סדרת הדגל של CBS שסוחפת רייטינג מטורף ולא סתם דרמת בית משפט/השירות למען הילד/משפחתית מבוטלת, לא היו לה שיניים לשינוי חברתי כלשהו. קל וחומר שהיא לא תגרום אפילו אדווה קלה בביצה המקומית כשהיא משודרת בשבת באמצע השלאף-שטונדה. ועם זאת, הסיפורים שבה מרגשים וחשובים. לפחות עבורי. \"איימי\" עוסקת מתחילתה בסיכוי הקטן ההוא לשקם עבריין/ית צעיר/ה ברפובליקה שאין בה כל \"תיקון\" ב- Correctional Solutions, במדינה שבה אנשים חסרי נשמה ותאבי כוח מבקשים את המנדט להחליט בעצמם מי יישפט כבגיר. השופטת איימי גריי נאבקת בהכרעה אם להישאר על כס שופטת הנוער ולהשפיע מבפנים (וראינו כבר כמה זה הצליח ל\"אנג\'ל חקירות\") או לקחת את הקרב לגבעת הקפיטול, העולם המסואב של הפוליטיקה. היא עושה זאת בעוד אמה מתקנת את העולם טיפה אחר טיפה. מקסין גריי היא עבורי אשת-הפוסטר לעו\"סית האולטימטיבית, זו שבסיבוב אחד עוטה על עצמה מכנסוני תכלת צמודים עם כוכבים לבנים. העובדה שהיא דמות בדיונית בלבד הופכת את העניין רק לעצוב יותר. (miss kitty fantastico)


7.5. \"חשופים\". פייבק איז אה ביץ\'- \"חשופים\" התקדמה השבוע לסוף העונה עם הקליימקס שאליו כך נדמה הולכות התקשורת והפוליטיקה - התאבדות של מועמד לכנסת בשידור חי. הטלנובלה השכילה להדגיש את מה שבאמת עניין את העם בבחירות האחרונות - לא ליברמן, קדימה או נתניהו אלא מה הסלבריטאים שלנו עושים מאחורי הקלעים וביום שאחרי. צופית גרנט הבריקה כביג באד העונתי וכעוד קורבן של המערכת בעת ובעונה אחת במשחק מעולה ונוגע ללב. קברניטי הוט צריכים להיזהר- אחרי הממתק של החודשים האחרונים, בדמות הטלנובלה הישראלית שהכי התקרבה כאן להגדרה של דרמה קומית יומית- יהיה קשה לצופים לאכול עוד הפקה כושלת כמו \"בובות\"... (eternally)


7.5. \"איך פגשתי את אמא\" 4x07. פרק חביב למדי, אם כי גם לא יותר מזה. כמו תמיד, היו כמה רגעים קלאסיים, כמו עם \"אפקט הצ\'ירלידריות\" של בארני והדרך שבה זה נעשה או הרעיון של \"יום הלא-אבא\" והמרצ\'נדייזינג שמסביב או הקטע שבו מרשל רואה רק את הדברים החמודים שקשורים בילד בעוד שלילי שומעת על כל מה שמלחיץ (שימוש יפה בתכסיס הקבוע שלהם של \"כל אחד רואה את הדברים אחרת\") וגם רגעים קטנים ויפים כמו רובין שגונבת את הגרב או מרשל ולילי שכל הזמן רואים ילדים וכו\'... לביקורת המלאה.


7. \"הבורר\". לאחר לא מעט פרקים בהם נראה היה כי יוצרי העונה השנייה של \"הבורר\" מורחים את עלילת העונה ולא מתקדמים בקצב הנדרש לסדרה מהז\'אנר הנ\"ל, הגיע הפרק האחרון לעונה ועשה את מה שהיה צריך לעשות כבר לפני חמישה פרקים – הוציא את הבורר מ\"קברו\". אמנם כבר מהעונה הראשונה ובמיוחד בעונה השנייה (בדגש על הפרק בו מחלץ נדב את אחיו למחצה, אבי הטחול, מידיו של יגאל הנאצי), ברור לכולם שלנדב יש חשיבה מאפיונרית ולא מעט יצרי אלימות, אך לסצנה הסוגרת את העונה, בה דוקר נדב את יגאל הנאצי, לא היה שום רמז מטרים והיא סיימה את העונה בצורה מותחת וסוערת והותירה את מרבית הצופים פעורי פה ועם טעם של עוד. מי ייתן והעונה השלישית של הסדרה תמשיך בקו הנ\"ל של מתח ופעולה, ותזנח את אג\'נדת ה\"בטיפול\" שהיא אימצה בעונה זו. גם לא יזיק אם היא תתפרס על קצת יותר פרקים. (ANGEL N)



2. \"המירוץ למיליון\" בגרסתה הישראלית הצליחה לעמוד עד היום ברוב הציפיות ממנה. הליהוק יחסית טוב, המשימות ברמת המקור (כי הן רוב הזמן זהות למקור), והפרקים באופן כללי מהנים לצפייה ולא דורשים הרצה קדימה כמו אצל אחותה החולה \"הישרדות\". התכנית בכל זאת סובלת מאותו חולי כמו \"הישרדות\" בנוגע למתיחת פרקים על גבי שלוש שעות, אבל בעוד המתיחה הזאת בדרך כלל נסבלת יחסית להישרדות, השבוע גילינו שאנחנו מקבלים פרק אחד הנמתח על גבי שלושה פרקים בני שעה וחצי כל אחד, עם שעה מיותרת לחלוטין של \"חבילות מהבית\". הפקת המירוץ תעשה בחכמה אם לא תלמד מאנשי ערוץ 10 איך עורכים ריאליטי. יש גבול.


1. במהדורת חדשות שישי של ערוץ 2 כיכב יהודה לוי באייטם שנועד לקדם את העונה השנייה של \"הבורר\". החצי השני של נינה ערך סיור במחוזות פשע ישראלים: ראיון עם אלמנתו של אלפרון, פגישות עם עורכי דין המתמחים בעבריינים ועיתונאי פלילים ומבט למקומות שבהם הכנופיות המקומיות פועלות, נושמות וגרות. בסוף האייטם לוי לומד לירות כמו גבר אמיתי ולא כמו קורבן פפראצי. במדינה שבה כולם רוצים חלק מהסלב, סלב שהופך את הפושעים לאייטם מוכיח לנו שהם הכוכבים האמיתיים של החברה שלנו. כמה חבל שבמקום למלא את ייעודם ולדבר על קורבנות והשלכות, בוחרים עורכי החדשות להגיש אייטם מתחנף ובדרך שוכחים שמה שהצופים מוכנים לקבל בסדרות הפשע שלהם הוא לא בהכרח מה שהם מצפים לו ממהדורת החדשות שלהם... (eternally)