המסך המפוצל

ארבע על ארבע

סיכום השבוע החולף ב\'\'הישרדות10\'\'

מאת: איימס

פורסם: 11-05-2009
11 תגובות

אחרי שהסכמנו שאיתי הוא האיום האמיתי במשחק (אתם הסכמתם, אני לוקחת את הקרדיט), המשך המשחק נראה ברור. איתי, עם הסיפור העצוב שלו (אני מפרנס את משפחתי), כוחו הפיזי (חסינות אחר חסינות), ויכולות אסטרטגיות (גם אם מוגבלות), לא יכול להשאר במשחק.
אבל רגע, שניה, מה עם יואב? אז זהו. יואב הוא בן ברית של מרבית חברי המושבעים, ונראה שאת קולותיהם של עידן, איגור, אפרת ואנסטסיה הוא מקבל, אבל אלו רק חצי מהמושבעים. אם יואב עף, איתי מקבל את קולותיהם של כולם, וגם את קולו של גיא, ובכך לוקח את המליון. אז נראה שהדבר החכם לעשות הוא להשאיר את יואב, ולהעיף את איתי. זה נראה אפילו יותר חכם, כשזוכרים שיואב, בכל זאת, ויתר על חסינות בשבוע שעבר, והמוטיבציה שלו להשאר מוטלת בספק. מול מושבעים שמעריכים כח ועמידות (כמו אופיר, גיא, אפרת) הוא לא יצלח, ומול מושבעים שמעריכים אסטרטגיה... סתם, אין כאלה. אולי אופיר, אבל בין כה וכה האסטרטג היחיד הוא אריק. בקיצור, כמו שהדברים נראו בפתחו של פרק יום רביעי, יואב ויתר על מקומו במשחק, וזה בדיוק השלב שבו אפשר להחזיק אותו עוד כמה ימים. ואל לנו לשכוח שיואב הוותרן לא נראה בשלב זה כאיום פיזי משמעותי.


כשאריק ואיתי מצאו עצמם באי הגלות, הם השאירו מאחור את מירית ונטע לי עם יואב. מירית נאמנה מאוד לאיתי, נטע לי נאמנה מאוד לאריק, אריק נאמן מאוד לאיתי. אל תשכחו שאיתי ויתר על בת ברית מאוד חזקה כשהוא העיף את מירית בשביל להשאיר את אריק, כי הוא הרגיש שהברית הזו איתנה. ואריק, כמה שהוא מדבר, לא שבר בריתות ולא הדיח חברים, אלא אם לא היתה לו שום ברירה אחרת (אנסטסיה, וגם אז, על מנת להציל את נטע-לי).


אבל לבד באי, נטע-לי מחליטה שהיא רוצה להתחיל לשחק. כבר זמן מה שהיא מנסה לשחק, אבל האסטרטגיה שלה לוקה בחסר. רגע, בואו נסביר. יואב מציע לנטע-לי להעיף את מירית, שכן אין תרחיש שבו היא מנצחת אותה בגמר. יואב לא משקר, הוא רק שוכח לציין שנטע-לי נמצאת במצב שהיא לא יכולה לנצח אף אחד בגמר, אפילו שהיא מעורבת אסטרטגית במשחק ובעלת כח פיזי. נטע-לי מתחילה לחשוב על הרעיון, אבל לא חושבת קדימה. נכון, מירית היא איום, אבל יואב הוא איום גדול יותר, כאמור. נטע-לי הופכת ברעיון בראשה, ואז היא מחליטה להוציא את האיום הגדול מכולם: איתי. אליה וקוץ בה, כשהיא תוציא את האיום הזה, היא תפסיד כל שביב של כבוד מהמושבעים, ותעורר אנטגוניזם ברחבי העולם. היא מחליטה את ההחלטה הזו, והולכת איתה לאריק. ועכשיו, אריק בבעיה, כי אין לו בעיה להדיח את מירית, הוא יכול לעשות את זה מבלי להניד עפעף, וגם יואב יצביע איתם, ומירית תלך. אבל איתי, זה סיפור אחר, רק הרגע הם היו באי המתים וחגגו את חברותם. ההתלבטות של אריק נראית כנה, ואחרי שאריק שמר על עצמו משחק שלם מבלי לדקור בגב ממש, הוא עומד בפני החלטה לא פשוטה.


את הכח הכפול לוקח יואב בתחרות באולינג (לכולם כואבות הידיים מהמשימה הקודמת), ויאללה להצביע. במועצת השבט אופיר נראה איום ונורא בלי הזקן (למה הוא לא השאיר אותו?), וגי\"ז מתחיל עם מסכת השאלות שלו. כמה דברים על גי\"ז, כי ריסנתי את עצמי עד כה: מדובר במנחה בלתי נסבל. עד הישרדות אהבתי אותו מאוד, ואני מניחה שאמשיך לאהוב אותו בתפקידים דרמטיים או קומיים, אבל בהחלט לא בהנחייה. אני לא יודעת אם זה הוא או שמכריחים אותו, אבל הוא נעדר כל קסם או עדינות כשהוא שואל את השורדים שאלות כמו \"למי תצביעו השבוע?\". הוא מתעקש לפרש כל משימה כאילו היתה אירוע ספורט מהמעלה העליונה, בו בזמן שהוא משבח את המתמודדים (\"כל הכבוד, יפה מאוד מירית\"). הוא שואל שאלות בכל הזדמנות שיש לו (לפני אתגר, אחרי אתגר, במהלך אתגר, במועצת השבט), וגורם לשורדים להרגיש שהם חייבים לענות. חלק מאסטרטגיה של שורד היא גם כיצד בדיוק להתנהל רטורית במועצת שבט, וגי\"ז לא מאפשר להם את זה. הוא גם מוטה מאוד: הוא מציל את מירית משאלתו הנוקבת של אופיר (מי צריך את זה בשלב הזה?), אחרי שבשבוע שעבר נתן לאיגור לצלוב את נטע-לי (לזכותה יאמר, היא לא צריכה הצלה).
אחרי מסכת ארוכה ובלתי נסבלת של שאלות, בה מטיחים במירית את העובדה שהיא לא עשתה דבר לאורך המשחק ואיתי בוכה שוב שהוא עני ומסכן, הולכים להצביע. אריק הלך עם נטע-לי, איתי מחוץ למשחק, מירית בשוק.




למחרת במחנה מירית כבר לא בוטחת באריק (איך היא בטחה בו קודם?), והוא מסכים איתה. אני לא יודעת אם זה בגלל שאני משוחדת (כי אריק הוא הפייבוריט שלי), אבל נראה שבאמת קשה לו עם מה שהוא עשה. בסופו של דבר הבחירה היתה בין להפסיד את נטע-לי או את איתי, ואת נטע לי הוא צריך. אחת לעשרים שניות מישהו נזכר שהם הארבעה האחרונים וכולם נזכרים ב-50(!) הימים שעברו עליהם עד כה.


המשימה הראשונה, בטוויסט ראשון, היא משימת חסינות. על השורדים להיות על משטח שזוויתו נהיית קהה יותר ויותר מרגע לרגע (גי\"ז אמר חדה, תלוי מאיפה מסתכלים, אני מניחה), וכך עליהם לשאת את משקלם בידיהם הדואבות. תזכורת: מירית, נטע-לי ואריק החזיקו שקי חול עד שלא יכלו להחזיק עוד רק אתמול. הידיים שלהן כואבות, וקשה להן לעמוד במשימה, בשונה מיואב, שעשה בשכל, מסתבר, כשפרש.
כצפוי, אריק הוא הראשון שנופל, הוא הרי לא אכל כבר כמה ימים ויש לו מסת שריר של חגב. אחריו נופלת מירית, שהיא אישה מאוד חזקה מנטלית, וזה לא בא ברגל, אבל לא הצליחה לעמוד בקושי הפיזי. נטע לי נאחזה ככל שיכלה, אבל לא יכלה הרבה, ויואב נצח במשימה, והפך את המשחק על פיו. עכשיו ליואב מקום בטוח בגמר (אני לא הייתי בטוחה שיחזרו לגמר של שלושה, בכל זאת, בעיני גמר של שניים הוא נכון יותר, אבל גי\"ז בערך מאשר את העובדה שיואב בגמר), ויצטרכו להדיח בשלב הזה את מירית. בקונסטלציה הנוכחית, גמר של יואב, אריק ונטע-לי הוא גמר משעמם ומיותר, ויואב לוקח בקלות (גם אם ויתר אתמול, הנה, היום הוא שיקם את כבודו).



אחרי שכולם מתפתלים קצת במחנה (אבל רק קצת, בכל זאת, צריך לשמור משהו לפרק של יום רביעי), הם נקראים לעוד אתגר, הפעם עבור פרס. הם לא יודעים עבור מה הם נלחמים, מה שנראה די מטופש, אבל מתברר כמשהו די מעניין. במשימה עליהם לעשות מסלול סיזיפי (במלוא מובן המילה) ולהעביר שרשרת מצד אחד לשני. הכל מתבצע על פלטפורמה באמצע הים הסוער, ונראה באמת קשה. נטע לי שוב כמעט כמעט מנצחת, אבל בקרב צמוד יואב לוקח גם את הפרס.


גי\"ז מציג בפניהם את הפרס: חומוס ופיתות. יואב בא, אוכל קצת, אריק מתחיל להזיל ריר ולהתפתל במקום, ואז מגיע הטוויסט: יואב יכול לקבל, במקום חומוס, ג\'יפ שחור חדש. שוב, אליה וקוץ בה, אם יואב בוחר בג\'יפ, הוא עוזב את המשחק. מהלך מבריק מצד ההפקה, כי כולם יודעים שהזוכה באוטו בכל מקרה לעולם לא זוכה בהישרדות. וכדי להוסיף להברקה, שולחים את יואב לחשוב על זה במחנה, עם החברים.



עכשיו מה שנשאר לנטע-לי ואריק זה לשכנע את יואב שהוא לא יוכל לזכות במשחק לעולם, ועדיף לו לקחת איתו מה שהוא רוצה. זה לא אמור להיות קשה מדי, שכן יואב בכלל לא רוצה את הכסף, והוא בכלל רצה שעידן יזכה. אבל זה קל לומר כשיש עוד עשרה אנשים, לא כשיש עוד שלושה מלבדו, ובחירה ברכב מבטיחה שיעזוב את המשחק.
מצד שני, יואב לא רוצה את הכסף, אז למה שירצה את הג\'יפ הזה? הוא לא זקוק לו, וגם אם זה אוטו נחמד, שמיליונר ישמח לקבל במתנה, הוא יעדיף כבר לקבל מליון שקל, לא?


יואב בחור נחמד, אבל הוא לא בדיוק שחקן מבריק. אם אריק יציג את המצב בצורה הנכונה, הוא יכול לשכנע אותו לעזוב את המשחק, במיוחד במצבו הנפשי הרעוע (שניה לפני קניבליזם). כך או כך, קיבלנו חומר טוב לפרק הבא, ומה שלא יהיה, בגמר בהחלט יהיה משהו לדבר עליו.


עוד שבועיים לגמר!