המסך המפוצל

סכפ``ש אנג`ל: ``רושם ראשוני``

פרק שלישי: "First Impressions"

מאת: JW

פורסם: 18-05-2002
1 תגובות
נתחיל בבשורה המרעישה – "סטאר וורלד" צנזרו את הדקה האחרונה (והמשמעותית) של הפרק. כן, היה המשך. למען האמת לא ברור לי למה צינזרו. הרי סצינות "סקסיות" אחרות כן שודרו, ובזו החסרה לא מראים משהו יותר מדי פרובוקטיבי או שונה ממה ששודר. כנראה שיש להודים כמות מוגבלת של גוף חשוף שהם מסכימים לספוג בפרק אחד... חבל שדווקא קטע כ"כ משמעותי הוא ששבר את גב הגמל.

הקטע החסר: לאחר שרואים את דרלה מפשיטה את אנג`ל בחלום ומצהירה "I know how to please you", נראה אנג`ל האמיתי חולם לו בהנאה, ולפתע, במציאות, רוכנת מעליו (ללא בגדים) דרלה, ובעוד הוא בטוח שהוא רואה אותה רק בחלום, היא נמצאת פיזית מעליו, מתגפפת וממשיכה בשלה: "All you gotta do is let me", תוך כדי נשיקות ונגיעות.
"!Mmm... I could just eat you up", ונגמר.

כלומר, אין ספק שהחלומות של אנג`ל על דרלה לא מקריים, ויש לה (לדרלה האמיתית) יד בדבר. מה בדיוק? עוד לא ברור. ואם כבר בחלומות עסקינן, הרי שאלו הם הקטעים היותר מעניינים של הפרק. כי למרות ההתערבות הלא מוסברת של דרלה, באים לידי ביטוי דברים שרק התת מודע של אנג`ל בעצמו יכול ליצור. תחושת האשמה בהריגת דרלה, חוסר הביטחון לגבי השירה, הידיעה שווסלי הוא זה שמאחורי הדפיקות בדלת, התחושה שאף אחד לא מבין אותו, תחושת כפיות הטובה של כולם... אלו דברים שדרלה רק "תפסה עליהם טרמפ", כלומר הם היו שם עוד קודם.

אגב, אם לוקחים מבט מרוחק ומסתכלים על החלומות מהצד – מה הם בעצם היו? חלומות ארוטיים, כמו של כל נער מתבגר ממוצע. האמנם הם היו קיימים אצל אנג`ל כל הזמן הזה, או שזה רק מתקשר לדרלה? לעולם לא נדע...



בכל מקרה, הנושא העיקרי בפרק הוא גאן והאינטראקציה שלו עם החבורה, במיוחד עם קורדיליה. ציפינו לפרק כזה, לאור ההוספה שלו כשחקן קבוע. ידענו שאנג`ל כ"דבק" המקשר בין כולם יכול להחזיק לזמן מוגבל בלבד, והגיע הזמן שגאן יתחיל להתפתח ולבנות לעצמו מעמד של חלק מהחבורה. למדנו שהוא טיפוס מאוד חזק נפשית, מרוחק, סמכותי, שתלטן. אבל לכל בן אדם כזה יש נקודת תורפה, ובמקרה של גאן זו אחותו וחוסר היכולת שלו להתמודד עם מותה בעונה הקודמת. החיבור שלו עם קורדי מעניין, כי יש לו פה, הוא לא מפחד ממנה ולא חייב לה כלום. סוף סוף יש דמות שאפילו, שומו שמיים, מגיבה להערות הסרקסטיות שלה במקום להיעלב מהן בשקט או לנעוץ בה מבט משמים. לשניהם אופי חזק, שניהם עקשנים, שניהם מחויבים למטרה שלהם, והחיבור ביניהם יכול להניב עוד הרבה רגעים קומיים.

אבל שימו לב לסוף הפרק – מה התירוץ הרשמי לחיבור הזה מעכשיו? גאן ואורח החיים המסוכן שלו, שעל קורדיליה להגן עליו מפניו. נו באמת, אפשר להיות יותר מעורפלים ומתוסבכים?... אז קורדיליה עכשיו תאלץ לחבור אליו 24 שעות ביממה בשביל להגן עליו מפני עצמו? מאולץ ולא הגיוני. אם כבר החלטתם להוסיף אותו, אפשר למצוא סיבה קצת יותר הגיונית להשאיר אותו בסביבה.

עוד פרק קומי, לא אחד הגדולים של הסדרה, שהמהות שלו צפויה ומתבקשת. מעין "קומדיה של טעויות" בנוסח באפי, רק שהפוקוס הוא יותר על דמויות ופחות על עלילה, בעיקר לצורכי שילוב ואיחוד. סביר ומניח את הדעת. לא יותר.


1) תלונות החבורה התשושה לאחר המאבק בחניון – סצינה מעולה, מדויקת ונכונה.
2) אנג`ל, ווסלי והקסדה הוורודה. יקר ערך.