המסך המפוצל

הדרך לכוכב: תנו לי בוגי

ניתוח ביצועי השבוע ב\"כוכב נולד 7\"

מאת: mwallens

פורסם: 21-07-2009
43 תגובות


בעוד בשבוע שעבר ערב הדואטים היה הערב החזק של השבוע, השבוע דווקא ערב הסולואים גנב את ההצגה עם פתיחתה של מסיבת האייטיז המדליקה. אין כמו ג\'קטים צבעוניים עם כריות בכתפיים, קצב הדיסקו וריקודי ולדי בלייברג מגוחכים בשביל להעלות את הטמפרטורה אצלנו בסלון הממוזג. תְתַבלוּ את זה ביצירות העשור הטוב ביותר שתעשיית המוזיקה הנפיקה עד כה, ותקבלו מטעמים ערבים לחך. כל כך הרבה ביצועים טובים בערב אחד זה דבר שנראה בשעתו כמו חלום רחוק נוכח עונה חלשה יחסית, ושמחתי להתבדות. חובי וולדי הקפיצו, רוני הלהיטה, מיי הפציצה ואפילו הקול המצוּנן של עומר אדם עיצבן אותי פחות מהרגיל. עם זאת ביצועים מרדימים נרשמו בגזרת דניאל תבורי (נו, מה כבר חדש) ולירן דנינו שאני הולכת ומתייאשת ממנו בכל שבוע יותר ויותר, וכבר נדמה שזה לא בשליטתנו שלגמר הוא הולך להגיע, אלא שבחסד ולא בזכות.



אופנת אייטיז או אופנת המאה ה-31?


בניגוד למה שנהוג לחשוב, לשופטים יש יכולת הכרעה לא מבוטלת בכוכב נולד, ואני לא מדברת על אחוז ההשפעה שלהם בקרב תוצאות ההצבעה (שזו שערורייה בפני עצמה שנדונה כאן לא מעט). לצופים בבית לוקח זמן, אבל בסוף הם מפנימים את הביקורות שלהם ומצביעים בהתאם. פאולה ולשטיין, שבדומה למרינה מקסמיליאן בלומין התחילה עם פוטנציאל אפסי להגיע לגמר, ובמהלך העונה זוכה לאינסוף תשבוחות על בסיס שבועי - תצליח להגיע רחוק בתחרות, בעוד שמתמודדים אחרים יסיימו את דרכם מוקדם מדי בגלל ביקורות חוזרות ונשנות. ולכן, כאן המקום והזמן לפתוח את העניין הזה ולסגור אותו אחת ולתמיד. שופטים יקרים, מה לכל הרוחות אתם רוצים מנפשה הזכה של רוני דלומי? כן, גם לי היו טענות בהתחלה, אבל בעיקר כלפי הביגוד שלה, ובחזית זו השבוע אין לי טענות (מלבד תהיה לגבי הפרסומת הסמויה למסעדת \"מוזס\" על החולצה שלה). כן, הלחץ ניכר בה בשבועות הראשונים יותר מאשר על מתמודדים אחרים, אבל השבוע היא הצליחה להשתחרר גם מזה. בערב הסולו שלה, למרות פתיחה חלשה, היא תפסה קצב בחלק השני והצליחה להביא ביצוע מרענן וכיפי שהיה אחד הטובים בערב המוצלח ההוא. בערב הדואטים הייתי קצת מודאגת בתחילה כשהיא צוּוְתה למיי פיינגולד, כי פחדתי שמיי תבלע אותה ולא תותיר שאריות. להפתעתי, רוני לא רק שלא נחבאה בצילה הדומיננטי של מיי, אלא אף הצליחה לגנוב ממנה את תשומת הלב - אם זה בשל היופי המסנוור, לאור המחלצות החדשות שעטתה על עצמה, ואם זה פשוט בגלל שהיא זמרת טובה יותר. ואע\"פ שהתלמידה התעלתה על המורה, למיי מגיע שוב הקרדיט על בחירות שירים מוקפדות ומשובחות. זה רעיון בכלל לא רע לקחת שירים אהובים באנגלית ולמצוא תרגום נידח שלהם לעברית. איך אף אחד עוד לא עלה על הטריק הזה עד עכשיו?


\"כוכב נולד\" השנה היא בסימן מצעד הגאווה, ועדנה נרשמת בקרב הקהילה הורודה. אחוז ייצוג הקהילה בקרב השופטים גדל ל-40%,  כשדנה אינטרנשיונל תופסת מקום של כבוד בתור שופטת רחומה ואוהדת. בנבחרת מתחרים שני מתמודדים המזוהים עם הקהילה, גם אם זה רק בשל סגנון הלבוש הראוותני והמקורי שלהם. רבות נכתב כאן בגין הדומה והשונה בין ולדי בלייברג וחובי סטאר. הם מעניינים, הם חיות במה ונדמה שכל אחד מהם בנפרד אוחז בגרונו כלי נגינה איתו הוא מלהטט באוקטבות השונות משל היה מריה קארי. במקרה זה הדמיון ביניהם הוא לרועץ עבורם כיוון שבפסגה שמור רק מקום אחד עבור כל ז\'אנר. ולדי אוחז ביתרון קל, כיוון שהוא זוכה לתמיכת הקהילה הרוסית, וגם הצליח להביא השבוע סיפור משפחתי קורע לב אודות אב שאינו מכיר, ולהפקה יש עכשיו משימה לנסות לאתר את האב ולהפגיש אותו עם ולדי עד סוף העונה. עם זאת, ולדי הוא מעט חסר מודעות עצמית בכל מה שנוגע להופעתו הבימתית בשירים קצביים, כשהוא פוצח בריקודים חושניים ושוכח מקיומן של המצלמות. בנקודה זו חובי סוגר עליו, ועם יותר חן וקסם אישי, הוא המועמד שאני בוחרת לקדם לגמר בסיסמת \"חובי סטאר - היישר לגמר\".




סיפורי המצוקה הם נדבך בלתי נפרד מקיומה של \"כוכב נולד\". בכל עונה מתחדשים החיפושים אחר הליכלוכית מהפריפריה שנוכל להפוך בבוא היום למלכת הנשף. החל מהעונה השלישית, להזיל דמעות הפך להיות פרק חיוני בסיפור העונתי ששיאו היה המפגש הבלתי נשכח של מישניה קירקילן עם סבתו שהובאה במיוחד לארץ. בעונה זו, מספרם של דורשי הטישו הכפיל ושילש עצמו. בולדי בלייברג עם זהות ההורה הלא ידועה כבר עסקנו. מורן מזוז, אושייה באמת חביבה ואינטליגנטית, מתפקדת גם היא כמסחטת דמעות, ובשלב זה, כבר לא ממש נמצאת כאן בזכות הקול והשואו הבלתי נשכחים. השלישי הוא דניאל ברזילי, שחוץ מגומות חן חביבות, לא ברור כיצד מצליח כל שבוע להינצל מהדחה אחרי שכל השופטים דוחקים אותו למקומות האחרונים (כמה אנשים כבר יש בערד?!). בערב הדואטים הוא הפליא בזיופיו – הן לצד אור, והן בסולו ההצלה שלו. אגב סולו ההצלה, בהתחלה הייתי בטוחה שאין שום דרך לקלקל שיר מושלם כמו \"את מביאה הכל לידי דמעות\". אך דניאל התעלה על עצמו ונתן את אחד הביצועים הגרועים בתולדותיה של \"כוכב נולד\". לא ברור האם זה בגלל שהמקור של השיר, שהוא מכיר, היא גרסת הכיסוי של כוכב נעורים אחר קצת יותר כריזמטי ומוכשר, שהוא בגדר קונצנזוס מגדרי – רן דנקר. בדומה אליו, נדמה שמנסים לשווק את דניאל ככוכב הילדים העולה החדש, ומסתבר שבינתיים זה מצליח, אחרת איך אפשר להסביר את כל ה-sms-ים שהקנו לו מקום על חשבונו של זמר הרבה יותר טוב - אור קולנברג.


ואם כבר אור, אני חייבת בהזדמנות זו לטפוח לצביקה הדר על השכם ולהודות לו. נכון, הוא יכול להיות לפעמים נודניק וטרחן, והבדיחות קרש שלו על הראפר ש\"נדחף\" לו לתכנית כבר מזמן לא מצחיקות. אבל ברגעים מסויימים, כשאנשים מתבלבלים, או בשלבי ההדחה שהופכים קשים מתכנית לתכנית, אני כל כך שמחה שהוא המנחה שנמצא שם כדי לתת למועמדים כתף להשען עליה, כי מעל לכל הציניות והמסחרה, הוא פשוט בנאדם, ואת זה - אין טובה מהמצלמה לקלוט.


וכרגיל, פרסים לסיום:


הביצוע הטוב ביותר:
דואט: רוני דלומי ומיי פיינגולד במראה פאם פטאלי מצליחות לשלב כוחות ולהביא ביצוע אדיר וסקסי לעוד שיר מוכר אך לא טחון.

סולו: ולדי בלייברג עם \"רוקד לכל הבנות\", לא ברור ממה נהניתי יותר, מטירוף החושים שאחז בו במהלך הריקודים עד שלא שם לב, שהוא רוקד אל מול המצלמה הלא נכונה, או משירתו המושלמת לעיבוד משובח של שיר מצויין.



הביצוע הגרוע ביותר:
דואט: דניאל ברזילי ואור קולנברג הם הילדים בגן שחולמים על \"לוח וגיר\" בכיתה א\'. עד עכשיו אוזניי הלומות טראומה מהזיופים של ברזילי.

סולו: גל אוחובסקי מתבקש לרוץ להיבדק אצל רופא אף אוזן גרון בחשד שנסתם לו האף. \"ניחוח של גמר\" עבור הביצוע של מורן מזוז? מורן הביאה ביצוע טכני לחלוטין שהוא כל כולו ערימת קיטש סלין דיוני מושר ביתר דרמטיות על סף הצעקה. מזל שלפחות קליפ סלולרי לא יפיקו לזוועה הזו.


הפתעת הערב:
הכבשה הצעירה התמימה עם קול המעיין הצלול יחד עם האדמונית הפתיינית והמחוספסת מגיעות משתי קצוות הקשת ומנפיקות הרמוניה מושלמת. ההפתעה היותר גדולה - ברוני דלומי יש סקס אפיל מתפרץ שמאפיל אף על מיי פיינגולד במחוך.


המתלבש הטוב של הערב: בגדול, נרשם שיפור משמעותי בשבוע האחרון בגזרה האופנתית. נראה שליאת אשורי קוראת את הטור הזה ומפנימה, ועל כך, שאפו. הפעם היו כמה מתחרים צמודים בקטגוריה. נאלצתי להכריז על תיקו בין רוני דלומי בתלבושת כוסית העל בדואט עם מיי פיינגולד ובין שלישיית הבנים בחליפות שחורות אלגנטיות כשלכל אחד מהם חולצה בצבע שמאפיין אותו.


המתלבש הגרוע של הערב: השרוולונים השפיציים והנפוחים בצבע סגול זוהר של דנה אינטרנשיונל הפליאו בכיעורן חרף ההצדקה לשיוכן לעשור האופנתי המזעזע ביותר שידע היקום. בזמן ביקורת השופטים, רותקתי אליהם וניסיתי להבין האם הם מחוברים זה לזה באיזשהו אופן, ואיך הם מצליחים לשמור על יציבות על כתפיה של השופטת.


בשבוע הבא:
עידן רייכל הוא אחד האמנים האהובים עלי בארץ. עם זאת, ערב שירים שלו ב\"כוכב נולד\" הוא פוטנציאל מדמם לערב מרדים, במיוחד אחרי ההפקה המטורפת שהורמה השבוע. לא ברור איך יצליחו טובי המוחות ויואב צפיר לצאת מהקיטש הצפוי אותו אנו עומדים לספוג.