ארכיון המסך המפוצל > 2009

הדרך לכוכב - למה לא עכשיו

סלסולים ביום ראשון, שעמומוויזיון ביום שני. מה יהיה עם העונה הזו?

מאת: mwallens
פורסם בתאריך: 04/08/2009

ספיישל אירוויזיונים ללא המתמודד חובי סטאר זה כמו... צביקה פיק שלא מזיל ריר על מתמודדות העונה. כמו עומר אדם בביצוע נטול סלסולים. זה כמו טוקבקים ללא מאות סימני קריאה לכתבה (לא באתר הזה) על "כוכב נולד".

ריקה מתוכן - כך נראתה ונשמעה התכנית שהיתה אמורה להיות התכנית הטובה של העונה. לולא תלמידו המסור של הסטאר, ולדי בלייברג, היינו שוקעים במצולות הייאוש. איזה מזל שולדי היה שם להקפיץ ולנענע לצלילי קולו המשובח ולעשות חסד עם "דיווה" - שיר שנטחן יתר על המידה. התכנית עם שלומי שבת, ששודרה בערב שלפני, הוכיחה סופית שבעונה כזו עדיף לפעמים לשים שידורים חוזרים של כוכב נולד 2. התכנית לא הכילה אף ביצוע ראוי והיו בה יותר מדי סלסולים. נדמה שהעונה אין באמת מועמדים ראויים לגמר, ואלה שכן – לא יגיעו לשם. אז למה לא בעצם?

למה לא מורן מזוז
השבוע סוף סוף הבנתי מה מפריע לי כל כך במורן מזוז. נכון, היא כבדת ראיה, ונכון, לעיתים המצמוצים שלה גורמים לאי נוחות מטרידה ממרום מושבו של הצופה במרקע. אבל יש דבר אחד שהיא יכולה וצריכה לעשות בתור מישהי שמופיעה על במה, ברם נמנעת ממנו על בסיס קבוע וזה -לחייך. אכן, חייה של מורן, כפי הנראה, אינם סוגים בשושנים, אולם בזמן שהיא שרה, הייתי מצפה לראות על פניה קמצוץ של שלווה  או הנאה מהשיר. אך במקומם נוצרת לה אוירה שהיא תמיד לחוצה מדי, ובמראה של הדודה עם השמלה השחורה והמכוערת מיום שני – קיבלנו אף ניחוח אובר טרגי. וזה אולי מה שיותר מכל פוגם בהנאה משירתה הטכנית ונטולת הפגם של מורן.

למה לא עומר אדם
מה צריך להוסיף. בבורסת ההימורים השנה תזכה בגרושים אם תהמר על לירן דנינו או על עומר אדם כזוכים פוטנציאלים. הם "חית למדים" – חייבים להגיע לגמר, חייבים לזכות. עומר אדם הוא המתמודד שהכי לא ניכר בו שיפור מיום האודישנים הראשון ועד היום. אז, כמו גם היום, קולו דומה לקול של ילד, שמושך לאמו בשרוול ומתחנן שתפסיק לדבר עם החברה שפגשה זה עתה ברחוב – ועוד ביום מצונן במיוחד. אך עם לוּק הבייבי פייס (במקרה שלו "בייבי" זה לא רק ביטוי מושאל), הילד שלא מפסיק לסלסל ולהנפיק את הסטארט אפים הגדולים הבאים ("איציק קאלה לאירוויזיון") כובש בבטחה את לבבות בנות ה-12 בדרכו לגמר. האניגמה הגדולה היא איפה השופטים בכל הסיפור הזה. עיניים להם ולא יראו? אוזניים להם ולא ישמעו? גל אוחובסקי להם ולא יעלה נושא זה לסדר היום? כיצד לא יבחינו כי מדובר בהלצה שיש לעצור אותה? ולמה את השבחים האלה אי אפשר לווסת לטובת מי שמגיע לו (ע"ע "למה לא רוני דלומי").



למה לא דניאל תבורי
הבחור שהתחיל את דרכו כקולורבי השכונתי, ועבר בדרך את כל משפחת הירקות, הצליח להתחמם מעט בשבועות הקודמים,  ונותר מאז בפוזת הלביבה. חביב, לא מזיק, אבל לביבה למען השם! יותר הזוי מהמחמאות שמקבל עומר אדם משופטים כמו גל אוחובסקי, הוא הישארותו של דניאל תבורי בתכנית שבוע אחר שבוע (כמה אנשים כבר מונה משפחת תבורי?), כשזמרים טובים ומוכשרים ממנו הולכים. האיש הוא חביב לכל הדעות, בעיקר כשהוא יורד על אבא שימי ("אגואיסט"), אבל יש להודות, זמר גדול כמו אבא – הוא כבר לא יהיה. הקול שלו הולך לאיבוד בין כלי ההקשה לגיטרות, טווח האוקטבות שלו מאוד מצומצם, ומה לעשות, האישיות על הבמה לא הכי כריזמטית.

למה לא רוני דלומי
בהתחלה הם אמרו שהיא לחוצה מדי. אח"כ קראו לה לוֹלי פוֹפ, ובסוף אמרו שהם לא באמת מבינים מי היא, אבל היא בסדר. ובסדר הוא בסדר כל עוד הוא לא באופן סדרתי מדורג במקומות האחרונים. אבל השופטים ממשיכים להעדיף את הנביחות של מיי ואת הפינפוּנים של עומר אדם על פני הקול הזך ופני התום של רוני, גם כשהיא באה בנטורל עם התלתלים הסוררים וגם כשקצב הנשימות שלה במהלך השיר ממש השתפר. אז גם אם בתחילת העונה נראה היה שיש לה סיכוי להגיע לגמר, הוא הולך ומתפוגג משבוע לשבוע כאשר השיפוט לרעתה ממשיך (אגב, למה השבוע נתנו לשופטים להגיב בזמן ההצבעות? האם ניסו להשפיע על דעת הקהל?). כך יוצא שגם כשרוני מצליחה להינצל איכשהו ולעבור לשלב הבא, זה נראה כמו נס. וניסים לא נמשכים לאורך זמן. גם ככה עדיף להגיע לגמר כשאתה ממין זכר.

למה לא ולדי בלייברג
הכפיל הצבעוני של חובי סטאר עקף את יריבו בסיבוב כשהחזיק מעמד גם השבוע ויענג אותנו בקולו שבוע נוסף (וזה הישג לא קטן במדינה שרק בשבוע שעבר כיניתי אותה בסחף רגשות "הומופובית", שלא לדבר על אירועי מוצ"ש). בביצועים פופיים וקצביים – ולדי הוא מלך הרחבה (ואיזה עוול לא להעניק ל"דיווה" שלו את הביצוע המצטיין של היומיים האחרונים). אבל בביצועים שקטים ולדי הוא בעיקר בחור אבוד עם משקפיים גדולים מדי שלא יודע מה לעשות עם הקול האינסופי שלו. וחבל, כי ביצועים שקטים וסוחפים, תגיד לכם כל מורן מזוז, יכולים להביא אותך רחוק מאוד.



למה לא מיי פיינגולד
מבין הבחורות העונה, מיי היא הפייבוריטית הרשמית. אם היתה תחרות על הבחירות המקוריות והרעיונות החדשניים – היא היתה לוקחת ברוורס את כל המתמודדים אי פעם בכוכב נולד, אני מורידה בפניה את הכובע על הרעיון לשלב את "תמיד אישה" של פנינה עם האנטיתזה שלו -  "Creep". אבל זו לא התחרות. פה זה כוכב נולד, וכאן נדרשת שירה טובה לצד הופעה מרשימה.
אין ספק שמיי כבר משוייפת בהופעה, אם כי יתכן שהמניירות המרגיזות בכל הופעה הן החולשה הכי גדולה שלה. גם לשיר אין ספק שהיא יודעת, אם כי ההתעקשות שלה לזלזל בביקורות השופטים, ולהמשיך לצעוק ולנבוח בשירים, יוצרת אנטי אצל רבים וטובים (כולל כותבת שורות אלה). כך שגם אם היא תגיע רחוק, את הגמר היא לא תיקח.

למה לא לירן דנינו
כן, נכון, הוא יקח בסוף את הגביע. אבל לא בצדק. הוא היה אמור להיות הג'ים מוריסון של העונה, מי שאוחז בקול כה עמוק ומחוספס סטייל אדי וודר, עם פנים מסותתות של פסל יווני ועיני אוקיינוס כחולות, היה אמור לגרום לנו להתאהב בו, ולשחזר את הקסם כל שבוע. אבל זה עבד אולי רק בתכנית אחת העונה. אז כדי לכפר על הכנסתו לנבחרת על תקן אחד הווינרים הפוטנציאלים, נדמה שהשופטים מנסים לשווק לנו אותו שוב ושוב בתור שוֹס היסטרי כי לא נמצא לרוקר הנכסף כל מושיע וממלא מקום. בעונה חזקה יותר מזו, כמו העונה החמישית, הוא לא היה מגרד מלמטה את הסניקרס של שלומי בראל (הרוקר של עונה 5, מקום שלישי אחרי בועז מעודה וממ"ב, זוכרים?).

אז מי כן?
זה הזמן לתקן עוולות עבר ולבקש סליחה ממתמודדים מוצלחים במיוחד מעונות קודמות שלא יכלו לקטוף את המקום הראשון כי היה שם מישהו אחר שסינוור יותר מהם. אז שי גבסו, הרשה לי להתנצל. בזמנו זה נראה כמו סוג של בדיחה להציב אותך מול נינט המלכה ושירי האלילה. והיום – איפה הן ואיפה אנחנו, ואיפה אני ואיפה אתה-ה-ה-ה-ה. לפרוט על מפוחית, להשתולל על הבמה לצלילי השיר הנהדר שכתבת "ארגזים", שהוא תפנית של 180 מעלות מהתקליט האחרון שלך, אני אפילו מוכנה לסלוח לך על מראה ההומלס שהגעת איתו. לך וזכה.

או שפשוט תסמסו לחובי סטאר ביום חמישי ותושב האבידה לבעליה.

תגובות (45)