המסך המפוצל

הממיר 30/08/09

אורות ליל שישי, הישרדות, דם אמיתי, העשב של השכן, 30 רוק, חיים אתגר ועוד.

מאת: המערכת

פורסם: 29-08-2009
20 תגובות


10. \'אורות ליל שישי\', עונה 3, פרק 4. וואו. אפשר לומר בלב שלם ש-FNL השלימה את אחד הקאמבקים המפוארים בתולדות הטלוויזיה. אם בעונה שעברה לא ממש הרגשתי חשק רב לצפות בפרקים, וממש משכתי את הזמן לפני הצפייה, בעונה הזו אני מוצא את עצמי ממתין בקוצר רוח להזדמנות לצפות בפרקים, וזה אומר הכל... לביקורת המלאה.

10. \'הישרדות\', עונה 18, פרק 10. ברנדון הודח בפרק הקודם והשאיר את סיירה לבדה מול חבורת דרקונים רושפי אש. מסכנה. טייסון סונט בה בלתי הפסקה, קואוץ\' מדרבן אותה להתאבד (כמו בסיפור הנפלא על הסמוראי הבוגדני), איירין מתכבלבת עליה, דבי מתנשאת כלפיה וכל שאר החברים לשעבר מפנים לה את הגב. הזוגיות של קואוץ\' וטייסון מהלכת איימים על כולם ואף אחד לא רוצה שיקשרו אותו ל\"ברית שמנגד\", זו שסיירה אמנם היתה חברה בה, אבל בהחלט לא בגפה... לביקורת המלאה. וגם פרק 12 ו-פרק 14 (הגמר).

9. \'דם אמיתי\', עונה 2, פרק 3. המומנטום החיובי בו מצויה הסדרה המשיך, ביתר שאת, גם בפרק השלישי ובינתיים אני מאוד אוהב את הכיוונים שאלן בול וחבריו התסריטאים הולכים אליהם... לביקורת המלאה.


דם חדש

9. \'איך פגשתי את אמא\', עונה 4, פרק 23. הנה מה שאנחנו יודעים: הסדרה תסתיים בחתונה, ובמשפט \"וכך, ילדים, פגשתי את אמא שלכם\". חוץ מזה יהיה משהו עם מטרייה צהובה. אחרי הפרק הקודם חשבנו שאנחנו מאוד קרובים לנקודה הזו, אבל, כרגיל, טעינו. אנחנו רק באמצע הדרך, אז כדאי שנתרווח בכורסא... לביקורת המלאה.


9. \'המשרד\' עונה 5, פרק 18. פרק נהדר נוסף בעונה המשובחת הזאת. למעשה, הפרק היווה את נקודת הפתיחה לקו עלילה שצפוי בוודאי להימשך יותר מפרק אחד נוסף. היה ברור שהצגת דמותו של צ\'ארלס תגרום להתפתחויות מעניינות. בניגוד לג\'ן ולראיין, קודמיו בתפקיד, צ\'ארלס בא לעשות עבודה \"נטו\" והגישה הנוקשה שלו היא ההפך הגמור מהגישה של מייקל (יש לו גישה?), כך שבהחלט ניתן היה לצפות למתח ולהתנגשויות. אבל מי ציפה לכך שמייקל יתפטר? ודווקא כאשר דיוויד וואלס נראה כמי שמצליח למכור לו את הלוקש שאכפת לו מהמסיבה של מייקל? זה היה רגע מפתיע, מטלטל, אבל באותה מידה גם מעט מחמם לב, מכיוון שהוא הזכיר לנו שעם כל החשיבות של הביזנס והתרבות הארגונית, במשרד יושבים בני אדם עם רגשות ומאווים. חגיגת 15 השנים הייתה חשובה למייקל מאד, וכשהיא בוטלה הוא נעלב עד עמקי נשמתו; הדרך היחידה שלו להתמודד עם הסיטואציה החדשה היא פשוט לקום וללכת. מה יקרה עכשיו? פרט לכך, אהבתי את העובדה שהמתיחה של ג\'ים התפוצצה לו הפעם בפרצוף; העלילה הזו לימדה אותנו לא רק על הדמות של צ\'ארלס אלא גם על הדמות של ג\'ים, וזה בהחלט היה מצוין, כמו רוב הפרק הזה.
|ltr|(איתן גשם)|/ltr|

8. \'העשב של השכן\', עונה 5, פרק 2. הטענה המרכזית של המתנגדים ללגליזציה של סמים קלים היא שאתה יודע איך זה מתחיל אבל לא בדיוק איך זה יגמר (רמז: רע). לפחות על פי פרקי הפתיחה של העונה החמישית, \"העשב של השכן\" ישרה קו עם הגישה השמרנית הנ\"ל, מהלך משונה ואף אירוני קמעה כאשר הוא מגיע מסדרת הסמים-פרנדלי המובהקת ביותר שנוצרה אי פעם (ויסלחו לי מעריצי ה\'טלטאביז\'). בעונה הראשונה פתחה ננסי את העסק הזעיר לצורך השלמת הכנסה, תוך הקפדה על מידור משפחתה מהפגע ושמירה על פרופיל נמוך; והנה מגיעה העונה חמישית וננסי כמעט נשואה למאפיה, ילדיה משמשים כבנים ממשיכים (אחד סוחר ושני מגדל) ומה שהכי מוזר – נראה כאילו היא נהנית מכל הפסטיבל הזה.  איזה מזל שסידרו לה בפרק הזה מפגש עם גיירמו, הפסיכופט השנון (חולה עליו), לאחריו היא הבינה קצת יותר טוב לתוך איזה בוץ היא נכנסה. תינוק או לא תינוק, היא \"dead mom walking\", כפי שניסחה זאת יפה בעצמה (ואף טרחה להתקין צוואה אצל דן ולאכול את הסעודה האחרונה בסושיה השכונתית).  שאר הפרק היה מעט מרושל תסריטאית: סילייה מסרבת לעזוב את המאהל במקסיקו בטענה ש\"אין לי במילא חברים\"; נימוק מעט משונה כשהוא מגיע מאנטיפאתית בדרגת מאסטר ומאוד לא תואם את הדמות (שנדמה שהגיעה למבוי סתום כבר בעונה הקודמת); סיילס ודאג יוצרים למסע שכצפוי מסתבך ואילו אנדי ושיין מתארחים אצל ג\'יל, אחותה המרירה של ננסי, שתוך חמש דקות ובקבוק יין אחד כבר מזדיינת בחדווה עם אנדי.  כאילו שלא ראינו את המהלך הזה מקילומטר.  הפרק לא היה גרוע, אבל בארבע העונות האחרונות הרגילו אותנו לסטנדרט מאוד גבוה, ומשהו קצת חרק השבוע. |ltr|(okok4)|/ltr|

 7.5. \'רוק 30\', עונה 3, פרק 20. את טרייסי ג\'ורדן אני אוהב רק במנות קטנות. יש משהו בטמטום הישיר שלו שמאוד חינני בשלב הראשון אבל הופך טרחני ומאוד לא משעשע כאשר זמן המסך הרצוף שלו עובר את עשרים השניות. בפרק השבוע סיפור המסגרת נע סביבו והיה חלש מאוד. נקודת השפל של הפרק ולמעשה של הסדרה כולה היתה סצנת המים המינרליים, שאף טרחו לחזור עליה פעמיים (לידיעת הכותבים: מים מינרליים לא נשפכים מהכד כשהופכים אותו). סדרה המבוססת על משחקי מילים ורפרנסים מתוחכמים לתרבות פופלארית מוטב שתתרחק מהומור פיזי נמוך. מה השלב הבא? הומור פלוצים? אה, גם זה היה בפרק.  מזל שעלילות המשנה הצילו את המצב: היה נחמד לראות את ג\'נה מוצאת סוף סוף חבר אמיתי שמבין אותה ואוהב אותה כמו שהיא (והיותו קוף גיבון לא מוריד מערך החברות), חבל רק שלקראת הסוף שוב הידרדרה \'30 רוק\' להומור פיזי וזכינו לראות את ג\'נה נאבקת על הרצפה בבובת קוף. עלוב. קולין, אימו של ג\'ק, שבה לניו יורק והיתה מושחזת כתמיד (קולין: \"אנחנו אוכלים ארוחת בוקר, אמרתי לבחורה שלך\", ג\'ק: \"אמא, לעוזר שלי קוראים ג\'ונתן\", קולין: \"אני יודעת, פגשתי אותו\"). הרפרנס למקארתיזם של שנות ה-50 (ג\'ק: \"אתה סיימון קאוול, כן קראתי לך קומוניסט!\") היה מבריק וכך הטוויסט (\"טוויסט!\") בסוף הפרק. נותרו אמנם עוד שני פרקים לעונה השלישית אבל כבר אפשר לסכם אותה כעונה מוצלחת מאוד, למרות המעידה החד-פעמית של השבוע. ללא ספק הקומדיה הכי אינטליגנטית על המסך. |ltr|(okok4)|/ltr|


זו הבננה שנתתי לך לארוחת צהריים או שאתה סתם שמח לראות אותי?

7. \'מלון בבילון\', עונה 3, פרק 6.  משהו חסר בסדרה מאז שמנהל המלון עזב והחליף אותו ילד בן 12. ההנאה מהסדרה כבר לא אותו דבר. ובכל זאת, יצויין לשבח קטע ה\"רפסודיה בוהמית\" (נטול ספויילרים).
|ltr|(miss kitty fantastico)|/ltr|

5. במהלך משונה ומפתיע שודר המשחק המרכזי של מחזור פתיחת ה(עלק)ליגה ישראלית בערוץ הראשון, וזאת על אף שסוגיית זכויות השידור של הליגה טרם הוכרעה סופית.כזכור, ההתאחדות לכדורגל טרם קבעה מיהו הגורם שיוכל לשדר מדי שבוע את המשחקים המרכזיים (כרגע הסיטואציה היא שהערוץ הראשון הגיש הצעה הרבה יותר גבוהה מאשר HOT ו- yes, אבל עקרונית הכל עדיין פתוח). המהלך הזה מוכיח מחד לאיזו רמה של ייאוש הגיעו ראשי ההתאחדות לכדורגל ומאידך עד כמה הערוץ הראשון נזקק לשידורים הללו  כדי להצדיק את קיומו. באופן מפתיע, השידור עצמו עבר בצורה סבירה ביותר מבחינת הסטנדרטים של ההפקה והבימוי, אם כי אלה עדיין לא מגיעים לרמה של הערוצים המסחריים וערוץ הספורט. הבעיה המרכזית היא, כמו תמיד, בעמדת השידור: עמית הורסקי הוא בחור נחמד ושדר לא רע בכלל, אבל חסר כריזמה וזקוק לדמות צבעונית שתעזור לו להעביר את השידור בצורה מעניינת יותר. אלא שלידו, בעמדת ה\"פרשן\" יושב דני נוימן. יש הרבה פרשני כדורגל גרועים בארץ (למעשה, פחות או יותר כולם), אבל נוימן הוא באמת רמה אחרת: חסר כריזמה לחלוטין (לידו הורסקי נשמע כמו אייל ברקוביץ\'), לא רהוט, מתחנף, Stating The Obvious ומשעמם. אם באמת הערוץ יזכה בזיכיון לשידור המשחקים כדאי שישקלו היטב להביא מישהו קצת יותר מעניין ורהוט ממנו לעמדת הפרשן.
|ltr|(איתן גשם)|/ltr|

3. \'אחת שיודעת\', עונה 2, פרק 19. אחרי פרק לא רע בכלל, שוב קיבלנו פרק מאכזב. הסיפור של נייט ש\"מקבל משרה אצל ראש העיר\" היה מעניין כמו תחרות שחיה צורנית. העלילה של רופוס ולילי והשוואת שמות המאהבים התחילה לא רע, והיה שם פוטנציאל קומי מסוים (למשל: סלאש! אז מי שמעודד את הרומן שלו עם לילי הוא בעצם סלאשר? סתם תהיה...), אבל עד מהרה הפכה למעצבנת ומיותרת לחלוטין. צ\'אק לא עשה הרבה, סרינה התנהגה בחוסר היגיון מוחלט (מכניסה סטירה מוצדקת לדן ואז חוזרת להיות ידידה טובה שלו? wtf) ורק בלייר גנבה, כמו תמיד, את ההצגה (אוקיי, גם דורותה. אבל דורותה שולתת!1). אה, ולייטון מיסטר שוב הרהיבה במפגן משחק משובח. אבל חוץ ממנה אין הרבה סיבות לאופטימיות בעונה הזו. חבל.
|ltr|(איתן גשם)|/ltr| 



0. לא טרחתי לצפות בסרט ששודר בערוץ 10 על דודו טופז, ועדיין אני רואה צורך להעניק לו ציון. משפחתו רק זה עתה סיימה את השבעה על מותו, והערוץ – שראשיו צריכים להגיד תודה גדולה לכל מיני אינטרסנטים בזכותם הוא עודנו קיים  – החליט לקחת את המנדט שניתן לו, משום מה, ולהראות שהוא יכול להיות ציני ומחליא יותר אפילו מאחיו הגדול והמאוס. לא צריך להיות גאון גדול כדי לדעת שאת ראשי הערוץ לא באמת מעניין דודו טופז או סיפור חייו, וה\"סרט\" אינו אלא ניסיון ליצור מקפצת רייטינג לתכנית הפתיחה של \'הישרדות\'. מה כבר הם יכלו לשדר שם בדיוק? שיחות עומק עם טופז במהלך התקופה שבה הוא היה על הקרשים ולפני שהחל במעשים הנוראיים שעשה? זווית חדשה על האיש וסיפור חייו? נו באמת. והאם לא ניתן היה לחשוב על שם טיפה פחות קלישאתי מ \"מותו של מלך הרייטינג\"? בכל זאת, מאמץ קטנטן.
|ltr|(איתן גשם)|/ltr| 

ועוד משהו: חיים אתגר פרסם ביום ד\' האחרון פוסט (והפוסט הקודם בבלוג שלו עלה לפני כמעט שנה, אגב) המתאר את עליבותה של התקשורת הישראלית והחלקה ב\"ביזוי כבוד המת\" כלשונו. את הפוסט חתם, כמובן, פרומו טקסטואלי לסרט של אתגר על טופז. ואולי אפשר להבין את אתגר, מקור ההשראה שלו מת. וודאי קשה לו.
|ltr|(okok4)|/ltr|

ועוד עוד משהו: אחרי חודשיים \"בלבד\" עלה סוף סוף מדריך השידורים החדש של הוט. השינויים הם רבים ונוחים והלוח החדש נראה כמו שילוב של הVOD, סגנון הטבלה של המתחרה ואתר האינטרנט של החברה. מצד אחד ניתן לראות שיפורים רבים: אופציה לבחור בין סגנונות- טבלה (זהירות, זה נתקע) או רשימה, חיפוש תוכניות, חיפוש לפי ערוץ/שעה/נושאים (חיפוש לפי נושאים מזכיר את המדריך הישן, למי שזה נוח). מהצד השני הלוח החדש כולל לופ אינסופי ומעצבן של פרומו ליתרונות הכבלים אל מול הDTT. אה, עוד דבר \"קטנטן\": בהוט שכחו את השירות הבסיסי (ולדעתי הכי חשוב) של מדריך שידורים און ליין- את האופציה של הזמנת תוכנית. בשיחה עם שרות הלקוחות אמרו שעדיין לא סיימו את השדרוג. מקווה שהפעם זה לא ייקח שנתיים.
|ltr|(טיימר)|/ltr|

בשולי הממיר

רוזי אודונל שבה לגלם את זוכת המיליונים דון באדג\' ב\'ניפ/טאק\'. גם קלאודיה כריסטיאן (איבנובה \'בבילון 5\') התארחה בפרק.