המסך המפוצל

מלך הכוכב 7 - התוצאות

התחרות הכי צמודה בגמר הכי צמוד הולידה מלך כוכב חדש, שישי במספר. מי זה יהיה?

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 01-09-2009
16 תגובות

הגמר הכי לא-צפוי אי-פעם שנערך במהלכה של עונה שהיתה הכי לא-צפויה אי-פעם גרם לתחרות הכי צמודה אי-פעם של \"מלך הכוכב\". האם העונה השישית של \"מלך הכוכב\" הסתיימה בצורה הכי לא-צפויה אי-פעם? או שאביב שוב לקח את כל הקופה (ואת הפרס המגניב שבחובה)?


בדיוק כדי לבדוק את העניין הזה, התכנס הצוות המצומצם-אך-האיכותי זו השנה הרביעית ברציפות (אבל מי סופר), כשהפעם, כיאה לעונה מותחת במיוחד, התכנס הצוות בדירתה הממוזגת של אחותו של \"הנהלת מלך הכוכב\" שכונתה בשם הקוד הסודי \"המתגלגלת\" ודורגה במקום ה-25 בשלב זה של הערב. המתגלגלת, חמושה בשני זאטוטים דעתנים (צאצא מס\' 1, בן 4, על רוני דלומי: \"היא רזה וקטנה. ככה אני די אוהב אותה\". צאצאית מס\' 2, בת 7, על צדי: \"אה, הוא שוטר!\"), האיצה בנו להשלים את הזמנות האוכל שלנו עוד בטרם תשיר רוני את הסולו הראשון שלה.


כבר בשלב הזה התגלעו חילוקי דעות גדולים על הפייבוריט השנה. מצד אחד, עמדו המתגלגלת, שני ילדיה, homer, siri, ו-bosco, כשעודדו כשסלולריהם שלופים באיום את \"האדומה\" (צאצא מס\' 1: \"זאת כתומה, זאת לא אדומה, תשתוק!\"), ומהצד השני עמד צוק, איתן בדעתו לטובתה של רוני.


הגמר התקדם כשהאירועים המעניינים באמת התחילו רק אחרי הדחתה של מיי, עת התחרו ביניהם מיי וישראל על תואר השיר ההזוי של הערב (ישראל ניצח). ישראל ניצח גם בתחרות \"השיר שיש בו הכי הרבה פעמים את המילה \'אני\'\", כשגבר בקושי על נינט בתוצאה 29:24 (זה אמיתי לגמרי, אגב). בינתיים, שאל אותנו אחד הפרומואים את השאלה הרת-הגורל \"למה בכה קופמן?\" ולנו היה ברור מאליו שזה בגלל שמיי לקחה רק את המקום השלישי (או אולי בגלל הגרסה המציאותית של \"אבא גנוב 3\").


אירוע חריג נרשם כשלבמה עלה שלומי שבת, והילדים ברחו מהסלון בבעתה. מיי עוד ניסתה להרגיע כשהודתה לכל מי שהצביע, לכל מי שלא הצביע, וסיכמה ש\"היה פנאן\". אכן היה פנאן, והגמר הכי לא-צפוי הביא לנו את הכוכבת הנולדת הכי לא-צפויה רוני \"סופרסטאר\" דלומי. מזל טוב.


ונעבור לתחרות היותר מרתקת של הערב, תחרות \"מלך הכוכב\". כזכור לכולכם (או שלא), לאחר טופס חצי-הגמר מעוט-הנקודות תפס אביב את מקומו הטבעי בפיסגה כשהוא אוחז בפער בן שמונה נקודות בלבד מהמקום השני. כך נראתה הטבלה שבוע לפני הגמר.



שלישיית הגמר במתח לקראת התוצאות של \"מלך הכוכב\"


בשלב זה התחיל חישוב שאלות הבונוסים שניתן היה לחשב עוד לפני תוכנית הגמר. במפתיע, ושלא כמו במהלך כל העונה הזאת, התחיל אביב \"לפתוח מבערים\" ולהגדיל את הפער בפסגה. לאחר חישוב כל הנקודות הללו, נראתה הטבלה כך:


1. אביב, 1489 נק\'
2. שוהם, 1413 נק\'.
3. רעות, 1409 נק\'.
4. bucky, 1382 נק\'.
5. מירי, 1381 נק\'.


עוד לפני פתיחת הגמר, העסק נראה גמור לחלוטין. אם כי, בקופה עוד נותרו נקודות בונוס רבות כמו גם הרבה מאוד נקודות מתוכנית הגמר עצמה. חישוב נקודות טופס הגמר הביא תקווה מחודשת לפיסגה, כשאביב לקח מהטופס 84 נק\' בלבד, בעוד רעות לקחה ממנו 151 נק\', מירי 146 נק\' ושוהם הסתפק ב-100 נק\'. כך נראתה הטבלה בשלב הזה:


1. אביב, 1573 נק\'.
2. רעות, 1559 נק\'.
3. מירי, 1527 נק\'.
4. שוהם, 1513 נק\'.
5. bucky, 1486 נק\'.


בשלב הזה חזר המתח למשחק, כשקיבלנו את כל מה שהיה במשחק לאורך כל העונה המטורפת הזאת (או כמעט את כל מה שהיה), עם חילופי מקומות, צמצום פערים (הפער בין המקום הראשון לשני הצטמצם מ-76 נק\' ל-14 בלבד) והכל היה פתוח לחלוטין.


אחת משאלות הבונוס בטופס השישי, הטופס הראשון לאחר קביעת 22 מתמודדי הנבחרת, שאלה מי יסיים בחמשת המקומות הראשונים. אביב לקח מהשאלה הזאת 15 נק\' בלבד, מה שהוריד אותו אל המקום השני. אל המקום הראשון עלתה רעות שלקחה מהשאלה הזאת 60 נק\'. הפער עמד על כ-31 נק\' לטובתה, והעסק המשיך להיות לא-צפוי, צמוד, ומרתק. אכן שום דבר לא ידוע. הטירוף נמשך.


חמש שאלות בונוס נוספות חושבו, וכבר התרגש עלינו מהפך נוסף, כשאביב מחזיר לעצמו את המקום הראשון. המצב בטבלה ברגע זה מופרע אפילו יותר ממה שהיה עד כה. שימו לב:


1. אביב, 1675.85 נק\'.
2. רעות, 1673.5 נק\' (הפרש של קצת יותר משתי נקודות מהפסגה!).
3. שוהם, 1657 נק\' (הפרש של כתשע נקודות בלבד מהפסגה).
4. מירי, 1639.3 נק\' (רק 36 נק\' מהפסגה).


בקופה נותרו רק עוד ארבע שאלות בונוס ואת המתח אפשר היה לחתוך בכפית. מי יזכה בפרס הגדול של תחרות \"מלך הכוכב\"? האם זה יהיה אביב בפעם הרביעית? האם זאת תהיה רעות בפעם השניה? ואולי בכלל יהיה לנו מלך כוכב חדש לחלוטין?


ארבע השאלות הקובעות היו:
1. מי מבין המשתתפים בתוכנית האודישנים השניה יגיע הכי רחוק (עם משתתפים כמו רוני דלומי, שניתן היה לקבל עליה 180 נק\' או מורן מזוז, שניתן היה לקבל עליה משהו כמו 112 נק\')?
2. מי מבין המשתתפים בתוכנית האודישנים השלישית יגיע הכי רחוק (עם דניאל תבורי ומיי פיינגולד, שיכולה היתה להעניק עד 88 נק\')?
3. מי מבין המשתתפים בתוכניות האודישנים החמישית והשישית יגיע הכי רחוק (עם פאולה ולשטיין ו-ולדי בלייברג, שאיתו אפשר היה לקבל אפילו 250 נק\')?
4. הבונוס הבלתי-הגיוני-בעליל, שבו היה צריך לנחש את סכום המספרים שיופיעו בשירי המתמודדים מנקודה זו ועד סוף העונה.


וכך, ומכיוון ששאלה מס\' 3 שווה הכי הרבה נקודות, הוחלט לחשב אותה בסוף. השאלה הראשונה שחושבה היתה דווקא שאלה 4. והנה, הפלא ופלא, מי שהיה הכי קרוב לתשובה הנכונה, כלומר אל סך כל המספרים שעמד על 1,014,215, היה - תחזיקו חזק - המוביל שלנו, אביב. אביב הימר על המספר 1,000,842, וההימור הזה העניק לו לא פחות מ-40 נק\'. ומי לדעתכם היה השני הכי קרוב למספר הזה? באופן מפתיע, זה היה שוהם, שדורג בשלב הזה במקום השלישי. הוא לקח מהשאלה הזאת 32 נק\', בזכות ההימור על המספר העגול מיליון. כך הגדיל אביב את הפער בפסגה ל-27 נק\'.


שאלות 1 ו-2 האירו פנים אף יותר למי שחגג שלוש פעמים את תואר מלך הכוכב, וגרמו לו להגדיל את הפער ל-35 נק\', ואז, כשהכל כבר היה נראה כאילו הוא חתום וסגור, קרה הבלתי-ייאמן. אותה שאלה 3, שיכולה לתת עד 250 נק\' מופרעות, עלתה לאביב בתחרות כולה, כשאביב הניח את כל מאה הז\'יטונים שלו על מועמד שאפילו לא הגיע אל הנבחרת, ולקח מהשאלה הזאת אפס נקודות מפליאות במיוחד (היה שם מישהו בשם דודי אמר, בן 16.5, שגל אמר עליו שהוא \"ילד פלא\", שגם אני חשבתי שיגיע רחוק. מי יודע? אולי ב\"כוכב 8\"), בעוד כל מיני משתתפים אחרים בתחרות לקחו מלא נקודות מהשאלה הזאת. almog30, אחד המובילים שלנו העונה, לקח כאן 150 נק\' (וסיים באמצעותן במקום החמישי), דפנה לקחה לא פחות מ-200 נק\' (וסיימה באמצעותן במקום ה-11) ואלו רק דוגמאות, אבל מה שבאמת חשוב, זה שרעות לקחה מהשאלה הזאת 121 נק\', שהספיקו לה למקום השני בלבד, כי שוהם לקח מהשאלה 138 נק\', ועקף את כולם בדרך אל הניצחון המיוחל (כשהוא עושה את זה בפער של 79 נק\' מרעות שבמקום השני. אביב סיים שלישי בלבד).


מזל טוב, שוהם, על הניצחון. אתה זוכה באלבום הרשמי של \"כוכב נולד 7\" שאמור לצאת בימים הקרובים, וכן ברגשון (נקודה בונוס ב\"מלך הכוכב 8\" לראשון שיגיד בתגובות מה זה לעזאזל \"רגשון\") של כוכב או משהו ליד שמך למשך כל השנה הקרובה. ברכות על הניצחון המרשים.


הנהלת \"מלך הכוכב\" רוצה להודות להנהלת האתר החדשה על התמיכה, וקוראת לכם למלא את הטופס הראשון של \"מלך הכוכב 8\" (כדאי לעשות את זה בהקדם, כי יש בונוסים).


כך נראית הטבלה הסופית של \"מלך הכוכב 7\".


להתראות בעונה הבאה!