המסך המפוצל

טקס פרסי השייני - התוצאות!

מי זכה ומי בכה? סיכום אירועי הטקס הנוצץ והחשוב ביותר של השנה בעולם הטלוויזיה.

מאת: bosco

פורסם: 18-09-2009
24 תגובות

זו היתה שנה מעניינת לחובבי הטלוויזיה האיכותית והמשובחת. לאחר היעלמותן של \"הסמויה\", \"הסופרנוס\", ושאר ענקיות שכמוהן לפני יותר משנה, קשה היה לדמיין את הנוף הטלוויזיוני שלנו פורח מחדש. ובעוד השנה הזאת הכילה בתוכה לא מעט דברים רעים ומאכזבים, כמו למשל נפילתה הסופית של \"גיבורים\" (ויש שיאמרו גם של \"האוס\" ו\"דקסטר\"), או בשורות איוב כמו ביטולה של \"החיים על פי נד\", היו בשנה הזאת גם לא מעט דברים מצוינים, כשסדרות רבות בכל הז\'אנרים רושמות את העונה הכי טובה שלהן עד כה, ואחרות, \"שובר שורות\" ו\"ילדי האנרכיה\" למשל, פורצות קדימה בסערה.


בסופו של דבר, השנה הזאת תיזכר אצלנו בעיקר כשנה בה התרחש אחד הקאמבקים הכי מוצלחים, הכי משמחים, ושהכי חיכינו לו בשנים האחרונות (לא, לא 90210): שובם של ג\'וס ווידון והערפדים אל המרקע שלנו! רק מה, הם לא חזרו לשם יחד. כך שזה לא יפתיע אף אחד ש\"דולהאוס\" ו\"דם אמיתי\" היו מרכז ההתעניינות על השטיח האדום ומאחורי הקלעים של טקס פרסי השייני המכובד, עם מספר מועמדויות גדול והרבה תשומת לב תקשורתית. עם זאת, יש סדרה אחת בז\'אנר שלהן שקשה להתחרות בה ובפופולריות שלה, כך שאפילו שתי אלה לא יצליחו כנראה לעצור אותה. כן, הסדרה עם האי.


מאות על גבי מאות של טפסים שמילאו הגולשים זרמו למערכת, נאספו, חושבו והועברו להפקת הטקס. חלק מהקטגוריות היו צמודות ביותר ממש עד הרגע האחרון, אחרות הוכרעו כמעט מיידית, אך שום דבר לא היה ידוע לאיש, עד פתיחת הטקס.


נוצצים ומחייכים, הגיעו כל המועמדים, שחקנים וגם דמויות, לאולם המיסטי-קוסמי שבמסמצלנד, יחד עם הרבה דמויות ושחקנים מן העבר ומסדרות פופולריות אחרות, כולם מחכים לראות מי יהיו הזוכים הגדולים.

מנחה הטקס, ברני סטינסון, כוכב \"איך פגשתי את אמא\", שגם מועמד בעצמו בשתי קטגוריות, פתח את הערב במונולוג משעשע על חליפות בקהל, על מה שקורה כשדמות פוגשת בשחקן המגלם אותה, עם כמה ירידות על טקס האמי המשעמם והמנחה ה\"פחות טוב\" לעומתו שיש להם שם, ולא מעט עקיצות לכיוון המועמדים השונים בקטגוריות השונות. לאחר מכן בא הנאמבר המוזיקלי שלו, שהיה כצפוי מדהים ומושקע.


moist moist moist...


אז הגיע זמן הענקת הפרסים, כשאת הטקס פותחים הקטגוריות המיוחדות של השייני. פרק סוף העונה המוצלח ביותר פתח את המגמה החזקה של הערב, כש\"אבודים\" לוקחת די בקלות את הקטגוריה ומיד אחר כך בן מ\"אבודים\" זוכה כנבל המוצלח ביותר. אגב, אין ספק שנאום הזכייה שלו היה אחד הנאומים ההזויים והמתנשאים יותר שנראו אי פעם בטקס, כשהוא רוב הזמן צוחק על חברו לקטגוריה, סיילר, על כך שהסדרה שלו, \"גיבורים\", גרפה כמות מכובדת של פרסי גוראם, בטקס הפרסים השלילי שנערך יום קודם. חשוב לציין שסיילר נעלם לאחר מכן אל מאחורי הקלעים וחזר עם חיוך מסתורי.

גם בקטגוריית \"הסדרה המבוטלת הטובה ביותר\" לא נרשמו הפתעות, ומגישי הפרס האחים ג\'וב ובאסטר בלות\' מ\"ארסטד\" שמחו להעניק אותו ל\"החיים על פי נד\". בקטגוריית הזוגות נרשמה מתיחות קצת יותר גדולה בקהל, כיוון שהיה ברור שהתחרות תהיה צמודה יותר, כאשר רוב המהמרים התלבטו בין ג\'ים ופאם לבארני ורובין. מגישי הפרס האוס ו-וילסון היו משועשעים במיוחד מכל הצ\'אקים שבקטגוריה וגם גנבו את ההצגה כשבסוף הההסבר הציני שלהם על זוגיות, התנשקו על הבמה לקול תשואות הקהל. הפרס אגב, לשמחת מנחה הטקס, הלך לבארני ורובין.

בקטגוריית פריצת השנה, הקטגוריה היוקרתית ביותר מבין הקטגוריות המיוחדות, עמדו לראשונה \"דם אמיתי\" ו\"דולהאוס\" זו מול זו בקרב אמיתנים. ווידון מול הערפדים. יפה עשתה הנהלת הטקס שנתנה לספייק ואנג\'ל להגיש את הפרס, אם כי מעריצי \"ילדי האנרכיה\", \"פרינג\'\" והשאר, לא היו כל כך מרוצים מההדגשה הבולטת של ווידון וערפדים בקטגוריה. בסופו של דבר הלך הפרס ל\"דם אמיתי\", מה שהוביל לאחד הרגעים היותר מגניבים של הערב. ספייק ואנג\'ל פוגשים את ביל ואריק.


לאחר הפרסומות ומופע ביניים של ריקוד ושירה שמשלב את כל הדמויות שסת\' מקפרלן מדבב בכל שבע עשרה הסדרות שלו,  המשיך הטקס בהענקת פרסים לשחקנים. תחילה הפרס לשחקנית המשנה הטובה ביותר בקומדיה, שהלך יחסית בקלות לקריסטן צ\'נווית\' (החיים על פי נד) הנפלאה, שלא שכחה להודות לשאר המועמדות הראויות ואף עשתה זאת בשיר חמוד פרי עטה. לאחר מכן הפרס לשחקנית המשנה בדרמה, שהלך לליסה אדלשטין המצוינת מהאוס, פרס שחקן המשנה הטוב ביותר בקומדיה, שהלך לחלוטין ללא תחרות (הזכיה המוחצת ביותר) לניל פטריק האריס, שהריץ קטעים בנאום הזכייה עם חבריו לקטגוריה ריין ווילסון וג\'רמי פיבן, ולא שכח לרדת חזרה על מנחה הטקס בארני סטינסון שצחק עליו בתחילת הערב. דרמה נרשמה בעת הענקת הפרס לשחקן המשנה בדרמה, כאשר הזוכה, מייקל אמרסון מאבודים, לא עלה לקבל את הפרס ועקבותיו נעלמו. המשטרה עצרה את זאכארי קווינטו לחקירה.


את פרס השחקן הטוב ביותר בקומדיה לקח סטיב קארל בהליכה, ומיד אחריו טינה פיי, שגרפה את פרס השחקנית הטובה ביותר בקומדיה. בדרמה לעומת זאת, גם אצל הגברים וגם אצל הנשים, היתה התחרות צמודה הרבה יותר, כאשר יו לורי רץ ראש בראש מול מייקל סי הול, ובאופן יחסית מפתיע - גלן קלוז צמודה אל אלייזה דושקו. בהפרשים של קולות בודדים ניצחו לבסוף גלן קלוז ו... כן, יו לורי, שזכה לתשואות מטורפות מהקהל כמו גם צעקות של \"למה אין מספיק צ\'ייס?!\" מאיזור שורה 7.


הזוכים נמלטים ממעריצי יו לורי


הפסקה נוספת לפרסומות ורובין ספרקלס על הבמה מבצעת את \"הבה נלכה לקניון\" יחד עם קונאן אוברייאן, שזכה בזמן החלק הלא משודר של הטקס, בפרס מנחה תכנית האירוח האהוב ביותר. היה משעשע ביותר.


אז עבר הטקס להענקת פרסים לדמויות, החלק האהוב על הקהל וזה שיש בו הכי הרבה בלגן. דמויות שונות ומשונות בעלי אישויות מטורפות, הזויות, קומיות, פנטסטיות וכו\' כולן מקוות להיות הדמות האהובה ביותר.


שלוש הקטגוריות הנשיות של הדמויות אגב, היו הקטגוריות הכי צמודות מכל הטקס כולו, כשכולן הוכרעו על חוט השערה. בדמות הטובה ביותר בדרמה מתחרות אצל הנשים דברה, אחותו של דקסטר, בקדי מהאוס, שכאמור השחקנית המשחקת אותה זכתה בשייני לשחקנית המשנה הדרמטית הטובה ביותר. בדמות הגברית הטובה ביותר בדרמה, באופן דומה, מתחרים בינהם דקסטר והאוס עצמם, שגם השחקנים שלהם התחרו ביניהם על השחקן הטוב ביותר בדרמה (וכאמור, יו לורי ניצח). \"האוס\" ממשיכה את המומנטום כאשר פרס הדמות הגברית הולך להאוס, אך בדמות הנשית מהפך ודווקא דברה היא זו שלוקחת את הפרס, לקול תשואותיהם של מעריצי דקסטר, שאגב מסר בראיון לאחר הטקס כי רשימת המועמדים לנבל המשובח ביותר אצלו, והוא כבר יטפל בזה.


בדמות הנשית הטובה ביותר בקומדיה המצב צמוד בטירוף, כאשר לבסוף ננסי בוטווין ורובין שרבצקי מפסידות ממש על חודו של קול לליז למון. בדמות הגברית בקומדיה לעומת זאת, ולמרות שנבחרה על ידי הצופים כאחת הקטגוריות הכי קשות לבחירה, לא היתה כמעט שום תחרות, ומנחה הטקס ברני סטינסון לוקח את כל הקופה, משלים לעצמו שתי זכיות משתי מועמדויות, וגם הולך להתבודד מאחורי הקלעים עם ליז...

בדמות הנשית במד\"ב ופנטסיה שוב מאבק ראש בראש בין \"דם אמיתי\" ל\"דולהאוס\", כאשר הבנות של \"בטלסטאר גלקטיקה\" עומדות מהצד והתחרות המרכזית היא בין אדל דוויט מ\"דולהאוס\" לג\'סיקה מ\"דם אמיתי\". שוב הנצחון הוא רק על חודם של קולות בודדים, שוב לצד של \"דם אמיתי\", וטוב שביל שם לרסן את התלהבותה של ג\'סיקה, הערפדה הצעירה. בדמות הגברית המוצלחת ביותר במד\"ב ופנטסיה, \"דולהאוס\" ו\"דם אמיתי\" מפנות את מקומן לעוד מנצח מ\"אבודים\" - ריצ\'רד אלפרט המסתורי.


מאוד מסתורי


הפסקה אחרונה לפרסומות ומיד אחריה ארבע הקטגוריות הראשיות והסופיות של הטקס. אך לפני שממשיכים, מופע מחווה מיוחד לג\'וס ווידון לרגל חזרתו לטלוויזיה, מבוצע על ידי רבות מהדמויות שיצר. אין ספק שזו היתה גולת הכותרת של הערב.


הערב ממשיך בפרס לסדרת האנימציה הטובה ביותר, והקהל שמח בזכייתה של \"איש משפחה\" ולו רק כדי לקבל עוד כמה בדיחות בנאום הזכייה המשעשע של סטואי ובריאן. לאחר מכן הפרס לסדרה הקומית הטובה ביותר, בהגשת הקאסט של \"סיינפלד\", אז כבר מתחיל המנחה לדחוק בכולם לסיים את הערב כי הזמן קצר והתוכנית כבר גולשת מעבר למשבצת השידור שלה. חברי הקאסט והדמויות של \"איך פגשתי את אמא\" לוקחים את הפרס ומספיקים לומר בערך שתי מילים לפני שהמוזיקה דוחקת אותם מחוץ לבמה. קטגוריית הסדרה הטובה ביותר בדרמה, בהגשת קאסט \"הסמויה\", היתה כנראה השנויה ביותר במחלוקת, כאשר \"דקסטר\" זוכה ותגובות הקהל מעורבות בין תשואות נלהבות ממעריציה של הסדרה, לקריאות \"בוז!\", \"מה פתאום דקסטר?!\", \"מיגל פראדה סאקס!\" ו- \"לא מספיק אנשים צפו בסדרות האחרות!\". העימותים בקהל מחריפים והמנחה מתקשה להרגיע את הרוחות אך לבסוף אלה דווקא החבר\'ה של \"ילדי האנרכיה\" שמצליחים להשתלט על כולם והטקס חוזר למסלולו, לקטגוריה האחרונה.


הסדרה הטובה ביותר במד\"ב ופנטסיה היא הקטגוריה שכולם חיכו לה, הערפדים מ\"דם אמיתי\", הבובות מ\"דולהאוס\", האבודים מ\"אבודים\"... מי ינצח? חברי הקאסט של \"פיירפליי\" מגישים את הפרס בצורה חיננית ולא מהססים לתמוך בדולהאוס כאופציה המועדפת עליהם, אך כנראה שאי אפשר לנצח את מפלצת הפופולריות שהיא \"אבודים\", שאכן רשמה עונה מדהימה, והיא גורפת את הפרס. ג\'יי ג\'יי אברהמס מודה לכל המצביעים והתומכים, כשלפתע דר\' הוריבל פורץ לאולם מלווה בחברי ה-guild תוך כדי שהוא דורש הכרה בסדרות וסרטי האינטרנט, שאף פעם אין להן כבוד של ממש בטקסי הפרסים האלה וכל מה שהם מקבלים זה פרסים טכניים שוליים בקטגוריות מופרכות שבוע לפני הטקס האמיתי. הוא חוטף את הפרס מידיו של אברהמס, נותן לו אמי במקום, ונמלט אל מאחורי הקלעים, כשחצי מהדמויות מכל הסדרות רודפות אחריו. בארני סטינסון חותם את הערב בשיר, תוך כדי קרב ענקי שממוטט את האולם על יושביו. עוד טקס פרסי שייני טיפוסי בא אל סופו.
נתראה בשנה הבאה!