המסך המפוצל

אמי 2009

טקס האמי ייערך הערב ואיתן גשם מנסה לנחש את הזוכים בקטגוריות החשובות

מאת: איתן גשם

פורסם: 20-09-2009
59 תגובות

טקס פרסי ה\"אמי\" יתקיים הלילה, והפעם - כחלק מהרוטציה בין הרשתות הארציות הגדולות - ישודר הטקס ברשת CBS. את הטקס ינחה מיודענו, ניל פטריק האריס, ולפחות במובן זה הוא צפוי להיות מוצלח, במיוחד אחרי הביזיון המביך של השנה שעברה.


כמו בשנה שעברה, גם הפעם חוששים מארגני הטקס ממעבר של צופים רבים למשחק פוטבול מעניין, ויעשו מאמץ רב להשאיר את הצופים מרותקים לכסא, אבל לא בטוח שיצליחו בכך, וכבר התחילו להישמע רינונים על כך שרשתות השידור הארציות עשויות לוותר על העונג שבשידור הטקס, ולהעביר את הזכויות לאחת מרשתות הכבלים הארציות. 


אבל זה לא הדמיון היחיד לשנה שעברה. גם השנה זכו שתי סדרות לכמות מרשימה של מועמדויות, והן נחשבות כפייבוריטיות לזכייה בקטגוריות המובילות, ואלה שוב אותן שתי סדרות שעליהן דיברו כל כך בשנה שעברה: \"רוק 30\" ו\"מד מן\", שאכן לא אכזבו וגרפו את עיקר הפרסים ותשומת הלב. האם גם הפעם תשוחזר ההצלחה?


אפשר לנחש, על בסיס ניסיון העבר והנטיות הדי ברורות של מצביעי ה\"אמי\" לפייבוריטיזם מסוים, מה תהיינה התוצאות, ובמסגרת כתבה זו אנסה לנחש את התוצאות הצפויות, אבל אנסה גם להביע דעה אישית לגבי המועמדים הראויים, לא רק בתוך הקטגוריות עצמן, אלא בעולם הטלוויזיה בכלל.


חשוב להדגיש: האמור בכתבה זו משקף את דעתי הסובייקטיבית בלבד, ומבוסס על הסדרות שאני צופה בהן באופן אישי (ויש הרבה כאלה, אבל יש גם לא מעט שבהן לא הצלחתי לצפות השנה). באופן (לא) מקרי, הוא די משקף את תוצאות טקס פרסי ה\"שייני\", לפחות בכל הנוגע לרשימת המועמדים הראויים עצמם (אם כי לא תמיד משקף את זהות הזוכה עצמו/ה).


הנה הסקירה המלאה של המועמדויות החשובות:


סדרת הדרמה הטובה ביותר
\"אהבה גדולה\", \"שובר שורות\", \"דקסטר\", \"האוס\", \"אבודים\" ו\"מד מן\".


מי חסרה?
\"אורות ליל שישי\" (אין לי מילים לתאר כמה העונה השלישית היתה נפלאה), \"דם אמיתי\" (למרות האכזבה מסיום העונה, העונה השניה הייתה מצוינת ברובה), \"החיים על פי נד\" (לא מספיק שביטלו אותה, גם מקפחים אותה ב\"אמי\"? מבחינתי, היא צריכה להיות בקטגוריה של ה\"דרמה\", ולהיות מועמדת), \"צ\'אק\" (עם עונה שניה כמעט מושלמת) ו\"בטלסטאר גלקטיקה\" (שסיימה את דרכה בעונה מצוינת).


מי מיותר?
\"דקסטר\" (העונה השלישית לא היתה מספיק טובה כדי להצדיק מועמדות) ו\"האוס\" (העונה החמישית היתה אכזבה אדירה).


מי צריכה לזכות?
\"מד מן\". זו לא סדרה, זו יצירת אמנות. והעונה השניה אפילו טובה יותר מהראשונה (שהיתה פנטסטית כשלעצמה, וזכתה בפרס).


בבקשה לא!
\"האוס\". הגיע לה לזכות בעבר, וזה יהיה מבאס אם היא תזכה דווקא על עונה כל כך מאכזבת.


מי תזכה?
\"מד מן\". יש לא מעט אנשים שמהמרים על \"שובר שורות\", אבל יש לי תחושה שהמצביעים יעשו את הדבר הנכון ויעניקו שוב את הפרס לסדרה הראויה מכולן.



הסדרה הקומית הטובה ביותר
\"רוק 30\", \"איך פגשתי את אמא\", \"הפמליה\", \"המשרד\", \"איש משפחה\", \"טיסת הקונקורד\".


מי חסרה?
\"סקרבס\" (העונה האחרונה היתה נס רפואי ממש. והסיום היה פשוט נפלא) ו\"המפץ הגדול\" (אני אישית לא משתגע עליה, אבל אם \"הפמליה\" שם על עונה כל כך גרועה, מגיע גם לה).


מי מיותרת?
\"הפמליה\" (כאמור, עונה חלשה מדי) ו\"איש משפחה\" (מה היא עושה פה, לעזאזל? ולמה דווקא עכשיו? מצטער, אף פעם לא התחברתי אליה).


מי צריכה לזכות?
\"המשרד\". הסדרה הקומית הכי מצחיקה, הכי מבריקה והכי ראויה.  


בבקשה לא!
\"הפמליה\". אני מחבב את הסדרה, אבל העונה הקודמת היתה ממש גרועה, ואין שום הצדקה למועמדות הזאת.  


מי תזכה?
\"רוק 30\". יש דברים שלא משתנים...



השחקן הטוב ביותר בסדרת דרמה
סיימון בייקר (\"The Mentalist\") בריאן קרנסטון (\"שובר שורות\"), מייקל סי הול (\"דקסטר\"), יו לורי (\"האוס\"), גבריאל ביירן (\"בטיפול\") וג\'ון האם (\"מד מן\").


מי חסר?
קייל צ\'נדלר (שמגלם בצורה מרגשת ונפלאה את קואוץ\' טיילור ב\"אורות ליל שישי\") ולא נופל מאף אחד מהשחקנים הנפלאים כאן), אדוארד ג\'יימס אולמוס (שחקן פשוט נפלא. נתן כמה הופעות ממש מרטיטות בעונה האחרונה של \"בטלסטאר\") וג\'פרי דונובן (\"סוכן מחוק\". תאמינו או לא, אני חושב שהוא מעולה ואין שום סיבה שלא יקבל מועמדות).


מי מיותר?
האמת היא שהרשימה זהה כמעט לגמרי לזו של השנה שעברה, שהיתה מעולה, כשרק ג\'יימס ספיידר הוחלף בסיימון בייקר שהוא, לטעמי, האיש המיותר כאן. בחור יפה, שחקן לא רע, אבל לא ראוי למועמדות לפרס. וחוץ מזה, הסדרה שלו סתמית לחלוטין.


מי צריך לזכות?
מאוד קשה. כולם כל כך טובים. מגיע ליו לורי לזכות כבר, אבל לא הייתי רוצה שיזכה דווקא על העונה הכי חלשה שלו. הדברים נכונים גם לגבי סי הול. את ביירן לא יצא לי לראות ואת קרנסטון ראיתי מעט מדי (אם כי המעט שראיתי היה מרשים מאוד), אז נלך על ג\'ון האם שעושה עבודה פנומנלית ב\"מד מן\" וראוי לפרס.


בבקשה לא!
סיימון בייקר. אני אשמח בזכייה של כל אחד מהמועמדים האחרים.


מי יזכה?
זו קטגוריה קשה במיוחד לחיזוי. (כמעט) כולם ראויים מאוד. ובכל זאת, אם צריך להמר אני הולך על זכייה שניה ברציפות של בריאן קרנסטון (שבשנה שעברה ניבאתי את זכייתו בניחוש מטורף שלא האמנתי שיצליח).


השחקנית הטובה ביותר בסדרת דרמה:
סאלי פילד (\"אחים ואחיות\"), גלן קלוז (\"דמג\'ס\"), מריסקה הארגיטיי (\"חוק וסדר: מדור מיוחד\"), הולי הנטר (\"להציל את גרייס\"), אליזבת מוס (\"מד מן\") וקיירה סאדג\'וויק (\"המפענחת\").


מי חסרה?
קוני בריטון (האישה המופלאה הזאת שמגלמת את תמי טיילור ב\"אורות ליל שישי\", ועם כל הכבוד לרשימת השחקניות המרשימה הזאת היתה צריכה לזכות בפרס) וקייטי סגל (עוד לא יצא לי לצפות ב\"ילדי האנרכיה\" אבל אין לי ספק שהיא ראויה).


מי מיותרת?
הולי הנטר (יצא לי לראות מעט מהסדרה שלה, והיא לא עשתה לי את \"זה\") וקירה סדג\'וויק (מכירים את הרעש שמזלג עושה כשהוא נוגע בצלחת בטעות? ככה הקול שלה נשמע לי).


מי צריכה לזכות?
גלן קלוז. היא פשוט חורכת את המסך עם הנוכחות שלה, וראויה מאוד לזכות שוב. אשמח מאוד גם בזכייה של אליזבת מוס המקסימה שיצרה את אחת הדמויות הנשיות הכי חשובות בטלוויזיה ב\"מד מן\".


בבקשה לא!
סדג\'וויק, כאמור.


מי תזכה?
קלוז. קשה להתעלם משחקנית המדהימה הזאת.



השחקן הטוב ביותר בסדרה קומית:
אלק בולדווין (\"רוק 30\"), סטיב קארל (\"המשרד\"), טוני שלהוב (\"מונק\"), ג\'ים פרסונס (\"המפץ הגדול\"), ג\'מיין קלמנט (\"טיסת הקונקורד\") וצ\'ארלי שין (\"שני גברים וחצי\").


מי חסר?
זק בראף (הוא תמיד מצוין, ובעונה האחרונה הוא הצטיין במיוחד).


מי מיותר?
טוני שלהוב (לא נמאס להם כבר עם המתיחה הזאת? הרי לא יכול להיות שזה אמיתי שהוא שם כל שנה) וצ\'ארלי שין (כנ\"ל).


מי צריך לזכות?
סטיב קארל. אני אומר זאת שוב ושוב, אבל לעולם לא יימאס לי. האיש הוא גאון קומי ושחקן דרמטי מרשים לא פחות. רמה אחת מעל כל האחרים. בולדווין מוכשר ובעל תזמון קומי נפלא, אבל פחות מגוון. אותם דברים נכונים לגבי פרסונס (שהוא בהחלט ענק בפני עצמו).


בבקשה לא!
טוני שלהוב. צ\'ארלי שין מעצבן, אבל לפחות הוא לא זכה כבר בפרסים על חשבון שחקנים אחרים. אם שלהוב יזכה שוב זה יהיה פשוט מביך.


מי יזכה?
בולדווין. יש דיבור רציני על כך שלפרסונס יש סיכויים טובים לזכות. אני חושב שהמצביעים יישארו עם הבחירה הקבועה שלהם בשנים האחרונות ויילכו שוב עם ג\'ק דונגי.  


השחקנית הטובה ביותר בסדרה קומית:
כריסטינה אפלגייט (\"סמנתה מי?\"), שרה סילברמן (\"המופע של שרה סילברמן\"), טינה פיי (\"רוק 30\"), ג\'וליה לואיס-דרייפוס (\"כריסטין הישנה\"), טוני קולט (\"United States of Tara\") ומארי לואיז-פארקר (\"העשב של השכן\")


מי חסרה?
ג\'נה פישר (מה יש להם נגדה, שם? היא כל כך ראויה!), פורשיה דה רוסי (ההופעה שלה ב- \"Better of Ted\" מעולה).


מי מיותרת?
אף אחת. אולי אפלגייט שהסדרה שלה לא ממש מלהיבה אותי, בלשון המעטה.


מי צריכה לזכות?
טינה פיי. לא יצא לי כל כך לצפות בסדרות האחרות, והיא היתה מצוינת בסדרה שלה.  


בבקשה לא!
אפלגייט. מגיע לכל האחרות לפניה.


מי תזכה?
טינה פיי. המצביעים מתים עליה.


שחקן המשנה הטוב ביותר בסדרת דרמה:
מייקל אמרסון (\"אבודים\"), וויליאם שטנר (\"בוסטון ליגל\"), כריסטיאן קלמנסון (\"בוסטון ליגל\"), ארון פול (\"שובר שורות\"), וויליאם הרט (\"דמג\'ס\"), ג\'ון סלטרי (\"מד מן\")


מי חסר?
נלסון אליס (שהבריק כלאפאייט ב\"דם אמיתי\"), אלכסנדר סקרסגרד (שהפך את אריק לדמות הכי מעניינת ב\"דם אמיתי\"), זאק גיפורד (שמגלם את מט סרסן באופן מרגש ומקסים ב\"אורות ליל שישי\") ואדם בולדווין (שגונב שוב ושוב את ההצגה ב\"צ\'אק\").


מי מיותר?
וויליאם שטנר. כבר נגמרו לי המילים לתאר כמה העניין הזה מגוחך.


מי צריך לזכות?
גם כאן זה לא קל להחליט, אבל אני בעד סלטרי שנתן הופעה חזקה מאוד בתור מנהל המשרד שנקלע למשבר גיל העמידה ב\"מד מן\".


בבקשה לא!
וויליאם שטנר, כבר אמרנו?


מי יזכה?
וויליאם הרט. נדמה לי שלמצביעי ה\"אמי\" יש חיבה לשחקנים דגולים שבאים להופעות אורח ב\"דמג\'ס\" ונותנים קונטרה לגלן קלוז (עובדה. זלקו איבנייק זכה בעונה שעברה).


שחקנית המשנה הטובה ביותר בסדרת דרמה
רוז בירן (\"דמג\'ס\"), שונדרה ווילסון (\"האנטומיה של גריי\"), סנדרה או (\"האנטומיה של גריי\"), צ\'רי ג\'ונס (\"24\"), הופ דייויס (\"בטיפול\") ודיאן וויסט (\"בטיפול\").


מי חסרה?
ליסה אדלסטיין (גם בעונה חלשה של \"האוס\" היא נתנה הופעה מעולה), דבורה אן וול (הסנסציה של העונה. שחקנית פשוט אדירה ועוד נשמע עליה רבות), לייטון מיסטר (הגיע הזמן שהעולם יפנים את זה. היא אמנם משחקת בסדרה שלא נחשבת כ\"איכותית\", אבל היא לא נופלת מאף אחת מהשחקניות ברשימה הזו. פשוט מדהימה), אוליביה וויליאמס (נתנה הופעה מרהיבה ב\"דולהאוס\") ומרי מקדונל (שחקנית משכמה ומעלה שלא הפסיקה להרשים ב\"בטלסטאר\").


מי מיותרת?
רוז בירן (השתפרה מאוד בעונה השניה, אבל עדיין לא עד כדי כך טובה), ווילסון ואו (אני לא מסוגל לשאת את המחשבה שמישהו מ\"האנטומיה\" יהיה או תהיה מועמד/ת בטקס הזה).


מי צריכה לזכות?
צ\'רי ג\'ונס. ההופעה שלה בתור נשיאת ארה\"ב ב\"24\" היתה כובשת לחלוטין. היא הפכה את דמות הנשיאה למרתקת וחשובה במיוחד, והשפיעה מאוד על העונה האחרונה והטובה יחסית.  


בבקשה לא!
סנדרה או. אם כבר צריך זוכה מ\"האנטומיה\", עדיף שזו תהיה ווילסון.


מי תזכה?
דיאן וויסט תשחזר את זכייתה, אם כי לא אפול מהכסא מזכיה של ג\'ונס.


שחקן המשנה הטוב ביותר בסדרה קומית
קווין דילון (\"הפמליה\"), ריין ווילסון (\"המשרד\"), ניל פטריק האריס (\"איך פגשתי את אמא\"), טרייסי מורגן (\"רוק 30\"), ג\'ק מקברייר (\"רוק 30\") וג\'ון קרייר (\"שני גברים וחצי\")


מי חסר?
ניל פלין (גאון. אין מילה אחרת לתאר אותו) וג\'רמי פיבן (שהחליט הפעם \"לוותר\" לאחרים, כנראה. מעניין מה הסיבה שלו לכך - הרעלת סושי?)


מי מיותר?
טרייסי מורגן (הוא לא כזה מוצלח, והאמת היא שהוא די מעצבן) וג\'ון קרייר (נו, באמת).


מי צריך לזכות?
ניל פטריק האריס. האיש הוא פשוט מלך. וחוץ מזה, יהיה מגניב לראות פעם את מנחה הטקס זוכה בעצמו בפרס. גם קווין דילון, כמו תמיד, מועמד מצוין, אבל בטח לא יזכה.


בבקשה לא!
ג\'ון קרייר (אנחה).  


מי יזכה?
ניל פטריק האריס. עכשיו כשהמכשול של פיבן הוסר מהדרך, הוא יקבל את הכבוד המגיע לו.



שחקנית המשנה הטובה ביותר בסדרה קומית
קריסטין צ\'נוות\' (\"החיים על פי נד\"), קריסטין וויג (\"סטרדיי נייט לייב\"), איימי פוהלר (\"סטרדיי נייט לייב\"), ג\'יין קרקובסקי (\"רוק 30\"), אליזבת פרקינס (\"העשב של השכן\") וונסה וויליאמס (\"בטי\")


מי חסרה?
שרה צ\'אלק (שהפליאה לככב ב\"סקרבס\", כתמיד) וקובי סמולדרס (שהיתה פשוט מעולה בעונה האחרונה של \"איך פגשתי\". אני מאוהב בה לחלוטין).


מי מיותרת?
פוהלר (היא בד\"כ מצוינת, אבל כמעט לא הופיעה בעונה האחרונה של SNL בשל חופשת לידה ומעבר לסדרה חדשה. בחירה תמוהה מאוד) וקרקובסקי (אני יודע שיש הרבה שמחזיקים ממנה, אני אף פעם לא נפלתי ממנה).


מי צריכה לזכות?
קריסטין צ\'נוות\'. היא כל כך מקסימה, כל כך מתוקה וכל כך מוכשרת. תנו לה \"אמי\", למען השם! מי יודע מתי תהיה לה עוד הזדמנות לזכות בפרס הזה?


בבקשה לא!
פוהלר. לא מגיע לה לזכות הפעם, וזה יהיה די מביך אם זה יקרה.


מי תזכה?
כאן אני צופה הפתעה מסוימת. יש לא מעט שסבורים שוויליאמס או צ\'נוות\' תזכה לכבוד הראוי לה, אבל אני מנחש שקריסטין וויג - שהחזיקה כמעט במו ידיה את SNL בתקופה שבה פוהלר ישבה על הספסל, ובכלל, הפגינה יכולות קומיות מגוונות מאוד - היא זו שתזכה הפעם.


אז זהו. אלה השאיפות, המחשבות וההימורים שלי. מה השאיפות, המחשבות וההימורים שלכם? אתם מוזמנים להתייחס בתגובות לכתבה.