המסך המפוצל

רזי התעשיה 5/10/09

ערוץ 10 רואה את הסוף? האקדמיה לקולנוע יוצאת נגד הזכייניות, הפרטנר החדש של רשת, ושלל עדכונים נוספים.

מאת: רז מרקוביץ'

פורסם: 05-10-2009
14 תגובות

ערוץ 10 – הסוף ?


ערוץ 10 ייצר לא מעט כותרות במהלך השבוע האחרון.
הסיפור החל בניסיונות אחרונות לגישורים על מנת להגיע להסדר סופי בדבר הארכת זיכיון הערוץ. אחת האופציות שנבדקו מול הרשות השנייה היא שעבוד הכנסות הפרסום של הערוץ לטובת החזר חובות הקולנוע העומדים על 24-26 מליון שקלים ומהווים את המכשול היחידי עליו לא הגיעו הצדדים לסיכום עד כה. בהמשך השבוע אמור היה להתקיים דיון במהלכו צפויה הייתה להתקבל החלטה סופית בשאלת הארכת הזיכיון לערוץ, אך כפי שקרה בעבר מספר פעמים, גם הפעם הדיון נדחה.


יש לציין כי מנכ\"ל מועצת הרשות השנייה מנשה סמירה הודיע למועצת הרשות השנייה כי מיצה את הליכי המו\"מ עם \"ישראל 10\" ומשרד האוצר, והצדדים לא הצליחו להגיע להסדר לשם הארכת זיכיון הקבוצה. לדברי סמירה עדיין יש פערים גדולים בין הצדדים ולכן הוא לא יכול להמליץ על הארכת הזיכיון; ההכרעה בנושא צפויה להתבצע בישיבת המועצה הבאה שתתקיים בעוד כשבועיים.


הפקות מקור בהיקף רחב יותר?


המועצה לשידורי כבלים ולוויין תיקנה השבוע את הכללים בנושא הפקות מקור על מנת לאפשר לחברות הכבלים והלווין להמשיך ולפתח תוכניות איכותיות, בהתאם לצרכים המשתנים של התעשייה ולשינויים בהרגלי הצפייה. בין יתר השינויים אישרה המועצה הפקת סדרת דרמה קצרה אחת באורך שלא יעלה על 13 פרקים, במקום שישה פרקים, כפי שהיה עד כה. מגבלת הפרקים יצרה בעייתיות מסוימת שהתעוררה בסדרות שונות, בהן \"תמרות עשן\" (לה הופקו שמונה פרקים), שלטענת אנשי HOT הגבלתה לשישה פרקים בלבד הייתה פוגעת באיכותה וביכולתה להעביר את מלוא החוויה לציבור הצופים.


האקדמיה לקולנוע נגד הזכייניות

יו\"ר האקדמיה לקולנוע מארק רוזנבאום תקף בטקס פרסי אופיר את הגופים המשדרים על כך שאינם משקיעים בקולנוע. אנשי \"yes\" ו\"רשת\" לא נשארו חייבים והגיבו בצורה חריפה לדברים.


המדור סבור שיש ממש בדברי אנשי \"yes\" ו\"רשת\". למרות הפרסים האחרונים בהם זכו מספר סרטים בפסטיבלים שונים, עדיין, למרבה הצער, רמת הסרטים בישראל נמוכה, באופן כללי, ואלמלא השקעתן של זכייניות הטלוויזיה בהפקות קולנועיות, ספק רב אם היה לנו קולנוע ישראלי בכלל, ואיכותי בפרט.


חדשות בתחום סדרות הדרמה (והקומדיה)

סדרת הדרמה היקרה ביותר בישראל בדרך לצאת לדרך.


ארגון יד לבנים, צה\"ל, משרד הביטחון, האגודה למען החייל, רשויות מקומיות ותורמים פילנתרופים חברו יחד להפקת ענק טלוויזיונית שתהפוך את הקרבות המפורסמים בתולדות מערכות ישראל לדרמה עלילתית. עיתון \"מעריב\" מפרסם השבוע כי מסביב לעמותת \"יד לבנים\" ולמפיקים שמוליק אימברמן ורוני שיר מתגבשת בימים אלו הפקה בהיקף 4.5 מיליון דולר. במקביל מתקיימים דיונים מול גופי שידור שונים בדבר שידור 28 פרקי הסדרה. אנחנו מריחים \"טירונות 2\"? הלוואי.


ערוץ 10 נכנס כשותף להפקה בעונות החדשות של \"רביעיית רן\" ו\"סרוגים\" של \"yes\" אשר סיימו לאחרונה את צילומי העונה השניה של כל אחת מהן. על החדשות המצערות למד המדור מעדכון מצד סמנכ\"ל התוכן של \"yes\" יונה ויזנטל באמצעות חשבון ה\"טוויטר\" הממכר שלו. בעונות הראשונות הופקה הסדרה בשיתוף פעולה עם \"רשת\" אשר שידרה לאחרונה את שתי הסדרות במסגרת רצועת השידור שלה. במסגרת השידור בערוץ 2 זכתה \"סרוגים\" להצלחה נאה ביותר עם ממוצע של כ15% והמדור סבור שאין צורך בטקס חלוקת פרסים טפשי בכדי לדעת שמדובר בסדרת הדרמה הישראלית הטובה ביותר שנראתה על מסכינו בשנה החולפת.


\"רביעיית רן\", לעומת זאת, מתקשה לשחזר את הנתונים המרשימים של \"סרוגים\" והיא רשמה אחוזי צפיה בשיעור של כ- 9.5%. כתוצאה מכך מוצאת עצמה הסדרה מתגלגלת בין ימי השידור השונים של הזכיינית \"רשת\". העונות החדשות צפויות לעלות לשידור ב-\"yes\" בינואר הקרוב.אנחנו מחכים...



שיתוף עם ערוץ 10? כנראה שאין אלוהים

במקביל, עובדים ב- \"yes\" בימים אלה על סדרת דרמה נוספת שתעסוק בעולמם של בני המגזר הדתי. הסדרה, ששמה הנוכחי הוא \"\'ישיבת מעלה נתיב\" תעסוק בחיי התלמידים וההנהלה בישיבה סגורה וקפדנית במיוחד. הסדרה תתמקד בשינוי שחל באותה ישיבה לאחר שראש הישיבה פרש ואת מקומו תופס חתנו שמנסה להפוך אותה למודרנית יותר ונתקל בהתנגדות חריפה. העלילה תתמקד בתככים, המזימות והרומנים האסורים המתרחשים בישיבה.את הסדרה יפיקו אולפני הרצליה והיא צפויה להצטלם במהלך שנת 2010.


  אחרי חיפושים ארוכים נמצא סוף סוף הליהוק לתפקיד הראשי בגרסה הישראלית של \"המשרד\". דביר בנדק המוכשר יגלם את תפקיד המנהל.



מייקל סקוט הישראלי

השבוע התבשרנו שהליהוקים לדרמה המוזיקלית החדשה מבית היוצר של \"טדי הפקות\" החלו והצילומים צפויים כבר בדצמבר. הסדרה בת 100 הפרקים תיקרא  \'מגה סטאר\". עדיין לא ידוע מי יזכה בתפקיד הראשי, אם כי נודע למדור שאחד השחקנים שהיו מועמדים לתפקיד אך לא זכה בהם לבסוף הוא שחקן בשם דניאל ברזילאי (?).


גם הסדרה של רון לשם ל- \"yes\" צפויה לצאת לפועל במהלך השנה.למדור נודע כי את הסדרה בת 15 הפרקים – שאמורה להתאפיין יותר כדרמה משפחתית ופחות כדרמת ריגול - כותבים בשיתוף עם לשם העיתונאי עמית כהן, הבמאי דני סירקין וגיורא יהלום (מנהל הפקות המקור של \"yes\" ואחד משני יוצריה של \"רביעיית רן\"). הסדרה נמצאת בשלבי פיתוח ראשונים ביותר והיא צפויה להתחיל בצילומים לכל המוקדם בעוד כשנה.


אותו רון לשם מפתח סדרת דרמה נוספת לחברת HOT אך בניגוד לפרסומים מדובר בדרמה בת 15 פרקים ולא בטלנובלה יומית כפי שפורסם בעיתון \"פנאי פלוס\".


ב- HOT מתחילים לעבוד סוף סוף על העונה החדשה של \"בטיפול\" שצפויה לעבור שינוי קונספט משמעותי. אם עד כה הכרנו מטפל אחד שנפגש במהלך השבוע עם מספר דמויות, העונה הבאה תתמקד במטופל אחד שעובר טיפול אצל מספר פסיכולוגיים.


בימים אלה נכנסים שלבי ההפקה להאצה ורשת HBO מנהלת כבר מגעים עם אנשי ההפקה להפקת עונה שלישית בארה\"ב. הרשת האמריקאית צפויה אף היא לערוך אי אלו שינויים בפורמט אותם היא תגבש בשיתוף עם יוצר הסדרה והמפיק בפועל שלה, חגי לוי, אשר ישולב בהפקה ככותב ואולי אף כבמאי בחלק מפרקי העונה החדשה שתעלה לשידור בארה\"ב, אם תעלה, במהלך שנת 2010.



פסיכולוגיה הפוכה?


ב- HOT הופתעו לקבל השבוע מסר מהרשות השניה שאסרה על חברת הכבלים לשדר את הסדרה \"האלופה\" בשידור חוזר בשעות הצהריים, וזאת עקב \"תכנים לא הולמים לשידור בשעות הצפיה של ילדים\".


ב\"קשת\" מפתחים גרסה ישראלית לקומדיה של רשת הטלוויזיה האמריקאית \"סטארס\" הנקראת \"על הספה\". הסדרה בנויה באופן שבו בכל פרק יושב/ת כוכב/ת בידור מוכר מול פסיכולוגית קיצונית בדעותיה שמנתחת את בעיותיו/ה האישיות ולא מתביישת לומר לו/ה מה היא חושבת עליו/ה ועל אותן בעיות. בחברת \"מעגלות\" שתפיק את הסדרה החלו בחיפושים אחר שחקנית שתגלם את דמותה של הפסיכולוגית.


ב\"קשת\" עובדים על מספר הפקות חדשות לערוץ הצחוק \"ביפ\" אשר מופק ע\"י הזכיינית לחברת כבלים.

למדור נודע כי לאחרונה צולמו באמצעות חברת \"קסטינה הפקות\" (אשר מפיקה בין היתר את העונה החדשה של \"אמא מחליפה\") רצועת סטנד אפ חדשה בשם \"חומר חדש\" ובה השתתפו סטנדאפיסטים בתחילת דרכם שהעלו חומר מקורי שלהם בפורמט של הופעות רצופות. 12 הפרקים צפויים לעלות לשידור החל מהחודש הקרוב.


\"רשת\" מצאה פרטנר לעסקים

ב\"רשת\" חתמו על הסכם לשיתוף פעולה על בסיס אינטרנט עם חברת \"פרטנר\". לפי ההסכם, הפקות המקור של הזכיינית תעלינה באתר \"orange time\". התכנים יוצעו בחינם ויהיו זמינים ללקוחות כל החברות לצפייה מיידית במחשב האישי, באיכות גבוהה ובאמצעות ממשק נח ופשוט. בין תכני הזכיינית שיוצעו לקהל הרחב מצויות הסדרות הבאות: \"הכל דבש\", \"מרחק נגיעה\", \"הישראלים\", \"שידורי המהפכה\", \"אחד העם 1\", \"שוטטות\", \"אבידות ומציאות\", \"טירונות\", \"מילואים\", \"מיי פירסט סוני\" ועוד.


\"שידורי המהפכה\" ב\"אורנג\"


 \"קשת\" תעלה לשידור את העונה החדשה של \"מעורב ירושלמי\" החל מה- 26.10.09 - לא פחות משלוש שנים לאחר סיום שידורה של העונה השניה אצל הזכיינית. מוטב מאוחר מאשר לעולם לא.  


טלי מורנו צפויה לעזוב את ערוץ 10 בעקבות המתיחות השוררת לאחרונה בינה לבין אנשים אחרים בערוץ, ולאור טענתה כי מיצתה את עצמה בערוץ זה.


לתגובות, ביקורות, הערות ובעיקר מידע מעניין וסקופים אפשר לשלוח מייל לכתובת: dht160@gmail.com.