המסך המפוצל

רזי התעשיה 20/10/09

מהרפורמה בוועדת הכלכלה ועד הסאגה הבלתי נגמרת של ערוץ 10 - זה היה השבוע שלנו בתעשייה

מאת: רז מרקוביץ'

פורסם: 20-10-2009
8 תגובות

הרפורמה


השבוע פתחה וועדת הכלכלה של הכנסת את סדרת הדיונים בנושא ההוצאה לפועל של הרפורמה בשוק הטלוויזיה, בניסיון להביא להבראתו.

במהלך הדיון הפותח התגלה הנתון הבא: זכייניות הטלוויזיה המסחרית השקיעו בארבע השנים האחרונות לפחות 600 מיליון ש\"ח ביצירה הישראלית, כאשר ערוץ 2 השקיע סכום הגבוה פי חמש מערוץ 10. זכייניות ערוץ 2 השקיעו למעלה מ-480 מיליון ש\"ח בסוגה עילית מאז החלה תקופת הזיכיון השני של הערוץ בנובמבר 2005 ועד שנת 2008, בעוד ערוץ 10 השקיע באותן שנים כ-90 מיליון ש\"ח בלבד. חרף נתונים אלה באותן שנים הגדירו ברשות השנייה את זכייניות ערוץ 2 כ\"לא עומדות במחויבויות\".

בדיון נכחו בכירי שוק תקשורת הטלווזייה בישראל שלא היססו לנצל את הבמה על מנת לומר את אשר על ליבם. מנכ\"ל \"רשת\" אבי צבי קרא למנוע את יישומם של הסעיפים ברפורמה, אשר יאפשרו שידור של פרסומות בכבלים ובלוויין, והגדיר אותם \"גזר דין מוות\". צבי הוסיף וטען שמצבה הכלכלי של \"רשת\" גרוע יותר מזה של ערוץ 10.
מנכ\"ל YES רון איילון, מצדו, תקף את אנשי הרגולציה וטען שאלה מתערבים באופן מוגזם בעניינה של חברת הלוויין ומקשים עליהם את העבודה, ללא הצדקה.

ערוץ 10


על רקע הדיון בוועדת הכלכלה ספג השבוע ערוץ 10 מהלומה קשה, כאשר מנכ\"ל הרשות השניה מנשה סמירה הודיע על החלטתו להמליץ על פרסום מכרז חדש לערוץ.


לפני שאתם מניחים שק על ראשכם או פותחים את בקבוקי השמפניה (תלוי באיזה צד של המתרס אתם) – שני חברי כנסת זריזים כבר הספיקו לבצע מהלך שעשוי להשפיע על ההחלטה. חברי הכנסת כרמל שאמה (ליכוד) ונחמן שי (קדימה) יזמו הצעת חוק פרטית בה נקבע, בין היתר, שהזיכיון של ערוץ 10 יוארך בשנתיים עד לשנת 2012 ובמהלך תקופת ההארכה ישלים הערוץ את כל מחויבויותיו ויפרע את חובותיו הכספיים, בהתאם לתכנית פריסה שתקבע מועצת הרשות השנייה.


בינתיים נעשים ניסיונות קדחתניים למצוא פתרונות נוספים ואחד המעניינים שבהם היא הצעתם של אנשי הערוץ לרשות השניה למצבו מחדש כערוץ תחקירים ותעודה שיפסיק, הלכה למעשה, להתחרות בערוץ 2. עפ\"י הצעה זו היקף המחויבות של הערוץ לסוגה העילית יקטן, הערוץ ישקיע בסרטי תעודה על חשבון דרמה ויקים חברת חדשות שתפעל מירושלים. הרשות השניה, מצדה, מוכנה לבחון את העניין.


במחלקת התוכניות של הערוץ טרם החליטו היכן לשבץ את הדרמה החדשה \"נשות הטייסים\" שאמורה לעלות בקרוב. על פי הפרסומים האחרונים הסדרה היומית אמורה הייתה להיות משובצת בשעה 19:00 ולהחליף את \"לונדון וקירשנבאום\" (שקיבלו בשבוע שעבר פרס מפעל חיים) אך כפי הנראה נכון לעכשיו ישנה אפשרות ריאלית שהסדרה תשובץ בפריים טיים.


חיים אתגר יחל להגיש החל מהשבוע הקרוב פינת תרבות מורחבת במהדורת החדשות של ערב חמישי. הפינה, שתגרום להארכתה של המהדורה עד לשעה 21:15 (במטרה ברורה להתחרות בתכניות המקבילות של \"רשת\") תחליף למעשה את תוכנית התרבות בכיכובו של אתגר שבעבר נעשו מספר ניסיונות כושלים להעלותה בערוץ.



האתגר הוא לשרוד את הפינה שלי


קשת


למעלה מעשרים ארגוני נשים יצאו השבוע במחאה נגד התוכנית \"לילה בכיף\". אלא שנראה שהארגונים הללו התעוררו מעט מאוחר - התוכנית סיימה בימים אלה את העונה הראשונה.


ראשי הארגונים פרסמו מכתב ובו התייחסו לפינה בתכנית שבמהלכה מוצגות באופן קבוע שלוש נשים בבגדי ים מינימליסטיים, לצד תכנים מילוליים הכוללים התייחסויות פוגעניות לגוף האישה, וטענו כי תכנים אלה \"אינם מותירים כל ספק ביחס למסרים הפורנוגרפיים, המיזוגנים, הסקסיסטיים והלסבו-פובים, אשר משרתים ומעודדים השפלה ואלימות מינית כלפי נשים\".


השבוע הושקה העונה החדשה והמושקעת של ערוץ המוזיקה. כפי שדווח כאן לאחרונה, במסגרת לוח השידורים החדש, בו הושקע סכום חסר תקדים של תשעה מליון שקלים, תעלינה לשידור לא פחות משש תוכניות חדשות, ביניהן: \"מונית הקצב\" - גרסה מוזיקלית של \"מונית הכסף\" בהנחיית אילנה ברקוביץ. \"חוזרים לשכונה\", במסגרתה ייצא דידי הררי למסעות עם אמנים שונים שיחזרו לשכונת ילדותם. \"רוק רימון\", אשר תתעד בשמונה פרקים את תחרות הרוק המסורתית של בית הספר הגבוה למוזיקה, ו\"זמר חתונות\", בעריכתו של שבי זרעיה (קופרמן הפקות), שתחדור לעולם החתונות דרך הזמרים המופיעים בהן.


רשת


הזכיינית ממשיכה בתהליך הארגון מחדש של מחלקת התוכן. לאחרונה הוחלט שלא לאייש את תפקיד ראש מחלקת התעודה, לאחר עזיבתה של ג\'ולי שלז לפני מספר חודשים. במקום זאת, הסמכויות של ראש החטיבה הדוקומנטרית יועברו לקובי גל רדאי, המשמש מזה למעלה משנה כראש מחלקת הדרמה של הזכיינית.


בינתיים נמשכות ההכנות לעונת החורף הקרובה שבזכיינית מקווים שתחל את מגמת ההתאוששות מהשנה הקשה האחרונה.


בקרוב תעלה לשידור העונה החדשה של \"רוקדים עם כוכבים\" ולאחר חודשים רבים של דחיות והכנות התכנס בשבוע שעבר צוות המשתתפים לצורך צילומי הפרומו. העונה החדשה צפויה לעלות כנראה כבר בחודש הבא ועל פי המסתמן \"רשת\" תשבץ אותה מול \"הישרדות\".


מספר תוכניות תחקירים חדשות נמצאות בשלב התכנוני בימים אלה. אחת מאותן תכניות צפויה להיות מוגשת ע\"י יורם בינור, ועל פי גורם המעורב בפרטים מדובר בתוכנית תחקירים עוקצנית במיוחד, במסגרתה ינסו התחקירנים לתפוס על חם עבריינים בשיטת מלכודת.
דני ענבר עובד על פרויקט חדש עבור הזכיינית שיכלול הפקת שישה סרטים דוקומנטריים המיועדים לשעות הפריים טיים. הסרט הראשון, עליו החלו לעבוד בימים האחרונים, נקרא \"הפליליסטיים\" ויעקוב אחר חמשת עורכי הדין המובילים בישראל בתחום הפלילי.

HOT


בערוץ הבידור של הכבלים יפיקו מיני-סדרה דוקומנטרית חדשה בשם \'\"פרקי אבות\". במהלך הסדרה ייצאו אמנים שונים במסע בעקבות הוריהם, תוך שהם בוחנים את תחומי העיסוק והיצירה של הוריהם ואת הדמיון והשוני בינהם לבין אבותיהם בעשייה, יחשפו את ההשפעות שספגו בבית ויציגו את התמודדותם עם נשיאת התואר \"הבן של\". הפרק הראשון בסדרה יעקוב אחר אסף אמדורסקי, בנו של בני אמדורסקי ז\"ל. הסדרה תעלה במהלך 2010.


הבמאי והיוצר יריב הורוביץ עובד על סדרת דרמה חדשה שתיקרא \"זוהר\", על זוג חוקרים שמנסים לקשור בין מספר מקרי רצח. עם הזמן, מבינים החוקרים כי נשאבו לפרשייה מיסטית בה מעורבים אנשי כת קבליסטית מסתורית וכי חיייהם בסכנה. את הסדרה תפיק חברת \"מדיה. טי.וי\".


ריקי גל הודיעה על פרישתה מהקאסט של \"עצ\'פור\", לאחר שכבר החלה להצטלם לסדרה. גל ביקשה מצוות ההפקה להקטין את היקף תפקידה אך לאחר שנענתה בשלילה העדיפה לפרוש מהסדרה בטענה ש\"העיסוק במוזיקה חשוב לה יותר\". את מקומה תתפוס גילת אנקורי האחת והיחידה (לנצח עידית לינוביץ\'!) ש\"הוקפצה\" ע\"י ההפקה בהתראה קצרה.


The Bitch is Back!


YES


הליך הליהוק לדרמה המוזיקלית היומית החדשה של טדי (\'15 דקות\' הוא שמה הרשמי) צובר תאוצה: לתפקיד הראשי לוהק שי גולדשטיין, שיגלם את המפיק הראשי של התוכנית. עוד בקאסט: ירון ברובינסקי, דליה שימקו, עדי גילת (\'הבורר\'), נוגה שחר, לביא זיטנר, אלון לוי ואולי גם מיקי גבע.


צילומי המיני-סדרה \'אבודים באפריקה\' הסתיימו לפני מספר ימים. יונה ויזנטל חולק תמונה ראשונה מהסט: