המסך המפוצל

הממיר 21/2/10

האוס, מד מן, אבודים, גלי, הכול דבש, ארץ נהדרת, חדשות הבידור ועוד

מאת: המערכת

פורסם: 21-02-2010
180 תגובות

10. \"האוס\", עונה 5, פרק 24 (סוף העונה). במהלך העונה דיברו הרבה על זה ש\"האוס\" קפצה מעל הכריש, ולמה היוצרים של הסדרה, על אף שהם מודעים לזה - באחד הפרקים הראו את האוס משחק בצעצועים ומארגן קפיצה מעל הכריש - לא מנסים לשנות את זה. הפרק האחרון הביא אותי למסקנה שזו לא הסדרה שקפצה מעל הכריש, זה האוס עצמו שאיבד במהלך העונה עוד ועוד חלקים מעצמו וזה אנחנו שהיינו שם וצפינו בו ולא ממש הבנו עד חמש הדקות האחרונות של הפרק. לכתבה המלאה.


10. \"מד מן\", עונה 3, פרק 13.  איזה סיום עונה נהדר! הסדרה הכי טובה בטלוויזיה הוכיחה שמעבר לאיכות ולעומק הקבועים, היא גם יכולה להיות כיפית כשהיא רק רוצה.  הפרק הזה הסב לי הנאה רבה, ונראה כמו סוג של מחווה לסרטי ה\"עוקץ\" של הוליווד הישנה –ה\"תרגיל\" שדון וחבריו רוקמים כדי \"לדפוק\" את המשקיעים הבריטים היהירים היה מענג בתחכום ובביצוע שלו (והקטעים של \"בזיזת\" המשרד היו קורעים ממש). כמה נפלא לראות שוב את ג\'ואן חוזרת לעניינים ואת דון ורוג\'ר שוב מדברים (למרות הסלידה ההדדית יש להם חיבור מעולה). מאד אהבתי לראות את ליין פרייס (שהפך עד מהרה לאחת הדמויות האהובות עליי בכל הסדרה) מהווה חלק בלתי נפרד מהשותפות ומשיג את הנקמה הפרטית שלו ב\"בוסים\" לשעבר - והתגובה שלו ל\"פיטורין\" הייתה היסטרית לגמרי, ממש Priceless (Pun Intended), אם כי התבאסתי בשביל קן, סמיתי ובמיוחד סאל האומללים.


סצינת הגיוס של פיט (ומאד אהבתי את החלק של טרודי ש\"יישרה\" את בן זוגה הדביל בעניין) הייתה נחמדה, והסצינה שבה דון מתוודה בפני פגי על כך שהוא זקוק לה נואשות בחברה החדשה הייתה מרגשת ויפהפיה.  חוץ מזה, מצא חן בעיני שדון החליט לנהוג כמו אביו ולמרוד, אבל בניגוד לאביו הצליח להשלים את המשימה, ועכשיו הוא אדון לעצמו. מנגד, היה מעניין לראות שגם בפן האישי יש שינוי דרמטי בחייו של דון אלא שבמישור הזה העסק רחוק מלשמח, והסצינה שבה דון נפרד מילדיו הייתה קורעת לב – אם כי לא מעציבה כמו המחשבה על כך ששני המסכנים האלה יהיו תקועים עם בטי ויפגשו את דון, כנראה, רק לעתים רחוקות. עם כל ההתפתחויות האלה אני כבר לא יכול לחכות לעונה הרביעית. איזו סדרה! (איתן גשם)


9. \"אבודים\", עונה 6, פרק 4. אחרי פרק שלישי חלש יחסית הפרק הזה כבר היה הרבה יותר טוב.  אמנם שוב הסיפור ב\"יקום המקביל\" היה פחות מעניין יחסית מהסיפור על האי, אבל כן היו שם דברים מעניינים, החל מההשתלבות של כמה דמויות מוכרות בחייו של לוק (ג\'ק, הרלי, רוז ואפילו בן!), דרך הגילוי על כך שהוא דווקא נשוי באושר בחיים האלה, דרך מסכת הייסורים שהוא עובר בפרק ועד העבודה החדשה שהוא מוצא. מאד אהבתי את העובדה שלמרות כל מה שהוא עובר, לוק שומר על פאסון חיובי בסך הכל (מחייך כשהוא נופל על הדשא וממטרה מתחילה לפעול, אומר לאשתו שהוא אוהב אותה למרות ששיקר לה, מתעקש לחפש עבודה חדשה וכו\'), ועוד יותר מכך אהבתי את הגילוי על מקום העבודה החדש שלו שנראה שהסב לו אושר אמיתי.


עדיין, כמו תמיד, על האי היה הרבה יותר מעניין – החל מהסצינות של בן ואילנה וה\"הלוויה\" של לוק שהובילה לוידוי המפתיע של בן וכלה במפגש של \"לוק המזויף\" עם סוייר שהפך את הפרק למעניין במיוחד, והוביל לשיאו של הפרק שהוביל לסצינה הכי מעניינת של העונה בינתיים – במערה. שם למדנו שג\'ייקוב \"סימן\" כמה מהדמויות הראשיות ותמרן אותן כדי להגיע לאי כדי \"להחליף\" אותו ושסוייר היה אחד המועמדים. יהיה מעניין לראות לאן יילכו היוצרים עם הכיוון הזה.


חוץ מזה, הפרק היה עמוס במיוחד בהומור טוב – \"זאת ההלוויה הכי מוזרה שהייתי בה\",  \"אף אחד לא יגיד לי מה אני לא יכול לעשות!\" (מפיו של לוק ה\"מזויף\" דווקא), \"לג\'ייקוב היה קטע עם מספרים\" ו\"זאת הייתה בדיחה פנימית\" (אחרי שהאיש בשחור/לוק מרים את האבן הלבנה מהמשקולת ומעיף אותה). פרק טוב שהשאיר אותי צמא לעוד. (איתן גשם)


8. \"Glee\", עונה 1, פרק 5. אני לא משתגע על Stunt Casting, בטח לא בשלב מוקדם כל כך של סדרה, אבל ליהוק של קריסטין צ\'נוות\' לסדרה מוזיקלית רחוק מלהיות כזה – זה פשוט Smart Casting. ואכן, כצפוי, האישה הנמוכה אבל הגדולה כל כך הזו \"גנבה את ההצגה\". לא באופן שפגע בסיפור או בדמויות האחרות, אלא להפך – הדמות של אפריל רודס הוצגה כדמות של ממש, עם יתרונות ופגמים, והשתלבה היטב בתוך הסיפור, כמו גם באינטראקציה שלה עם הדמויות האחרות. והנאמברים... מה יש להגיד? עבדו מצוין (במיוחד הביצוע ל- \"Maybe This Time\" שהגיע לשיאו בדואט מצוין שלה עם ליאה מישל). למרות שהסיפור שלה היה די צפוי - במיוחד הסיום שלו – הוא היה מוצלח למדי. החולשה היחסית בפרק הייתה קשורה בעלילות האחרות, במיוחד ברייצ\'ל שהייתה מעצבנת במיוחד, ובפין ששוב היה אנמי מדי. בכל מקרה, אחרי הפרק המביך ברובו מהשבוע שעבר הפרק הזה בהחלט היווה שיפור ניכר. (איתן גשם)


Popular, she\'s gonna be popular...


7.5.  \"הכל דבש\", עונה 2, פרק 7.  סוף כל סוף נראה שקו העלילה של הרומן של יעל וג\'ימי בא לקיצו, ובסה\"כ סגירת הסיפור הזה נעשתה בצורה טובה. בשעה טובה ליאור התעורר ואפילו עשה את מה שהיה צריך לעשות מזמן עם האגרוף לג\'ימי וההחלטה שלו לקום וללכת. אבל מעניינת במיוחד היתה ההחלטה של ג\'ימי \"לחתוך\" את העניינים עם יעל (ואהבתי את הסצינה בבית של ג\'ימי עם אמא שלו שהפגינה הרבה חום כלפי יעל, אבל בפועל ייעצה לו להתרחק ממנה) והתגובה של יעל שהתנהגה כמו ילדה קטנה והגיעה למצב שבו הלכה למכשפה כדי למצוא דרך מיסטית להחזיר אותו אליה, כאשר שיא השיאים היה בסצינת פיזור החומר על מפתן הבית שלו. שם היא נראתה פתטית במיוחד.


אני אוהב את האומץ של פוליאקוב שלא להירתע להציג את הדמות שלה באופן פתטי לחלוטין, אם כי אני חייב לומר שלא השתגעתי על כל הסיפור הזה. בכל מקרה, הגילוי על ההתמוטטות של ג\'ימי, תוצאת הביקור של יעל אצלו בבית, וההבנה שלה שהחיבור ביניהם רק פוגע בשניהם, בין בפן ה\"מיסטי\" ובין בפן ה\"פרקטי\", הובילו אותה להתמוטטות בסיום הפרק שסימלה את מצב החיים שלה, לא רק בפן הרומנטי אלא בכלל. יהיה מעניין לראות לאן היא תיקח את החיים שלה מפה (ולפי תקציר הפרק הבא זה נראה מעניין). (איתן גשם)


7. \"ארץ נהדרת\". שוב תכנית לא מאוזנת. קטע הפתיחה עם הרב המטריד היה צפוי מדי, אבל הפאנל עם 11 ה\"מחסלים\" היה משעשע ברובו – במיוחד אהבתי את השילוב של הדמות של \"שאול\", שהיה רעיון מבריק (שוב אסי כהן הצליח ליצור דמות טובה כמעט במו ידיו) כאחד מ\"המחסלים\" – אם כי איבד מעט גובה בסיום. ה\"ההפרעות\" של אייל ברקוביץ\' באמצע החדשות היו משעשעות, אם כי צריך לומר ששום חיקוי בעולם לא יצליח להיות מצחיק כמו המקור. המערכון של ליטל מעתוק ו\"הרוסים\" שוב היה די משעמם, אבל החדשות היו הפעם חזקות במיוחד. הפאנל השני עם מנחם הורוביץ (הדמות שפרידמן יצר לו הצליחה לשעשע אותי) והכוכבים המזדקנים היה חלש ומשמים (במיוחד הדמות של אלטון ג\'ון שהייתה גרועה להחריד). המערכון של \"גבי סופר\" התחיל חלש והשתפר לקראת הסוף והמערכון של מומי ושיראל ושירי הילדים היה מצוין (במיוחד הצחיקו אותי, כמו תמיד, המלים של השירים של שיראל שהיו קורעות ממש). הפינה של טל ברודי הופכת אט אט לקאלט, למרות שהיא מטופשת להחריד, בזכות הכישורים הנדירים של אסי כהן, והיה נחמד לראות את עמרי כספי מפנה זמן ממקום מושבו בסקרמנטו כדי להשתתף במערכון. יובל סמו ו\"האיש ברחוב\" היה מבריק מתמיד. בסך הכל תכנית די טובה, עם כמה נפילות, ואסי כהן הוא מלך. (איתן גשם)


5. השבוע עלתה לשידור ב- HOT התכנית \"חדשות הבידור\" בהנחיית ליאון רוזנברג. לא צפיתי בה, אבל המשמעות של עלייתה היא שעכשיו יש לנו לא פחות משלוש תכניות יומיות שעוסקות בנעשה בעולם הבידור בשעות פריים: \"ערב טוב עם גיא פינס\", \"Y בערב\" ו- \"חדשות הבידור\". מצד אחד, זה נחמד שלא כל התכניות היומיות לוקחות את עצמן ברצינות ובעולמנו מרובה הערוצים אין סיבה שתחום הבידור ייזנח לעומת תחומים אחרים. מצד שני, שלוש תכניות יומיות על בידור? באמת? צריך שלושה גורמים שונים שיסקרו איזו מסיבה של איזה כוכב סוג ד\'? יצא לי לראות קצת מ\"גיא פינס\" ומ- \"Y בעשר\" ומצאתי את עצמי משועמם קשות (אם כי פחות מפינס שהאנשים שלו יודעים לעשות את העסק מעניין יחסית). מצד שלישי, אולי עדיף שיקראו לתכנים האלה \"הפקות מקור\" מאשר לאיזו הפקת ריאליטי מיותרת נוספת. (איתן גשם)


3. ציון לשבח צריך היה להיות מוענק השבוע לתוכנית בשם \"דיבור חדיש\" , שהייתה תוכנית הטלוויזיה היחידה מזה זמן רב שבחרה לייחד אייטם לנושא של הדרת הנשים מהמרחב הציבורי הישראלי (ואנא תקנו אותי אם אני טועה, אשמח להיווכח בטעותי) ובכל זאת, הציון הנמוך. תשאלו למה? בגלל המנחה אסף הראל שהקשה על דני דותן, מציג האייטם, \"אבל הם (החרדים) לא מבקשים ממך לעשות את זה בשיינקין אז מה הבעיה?\" ואפילו כשמירי חנוך ניסתה להסביר לנציג הברנז\'ה המדושנת שהיא בירושלים לא יכולה לעלות כבר על אוטובוסים בשקט, ענה לה זה \"אבל לא מדובר הרי בקו בין ירושלים לתל אביב\". ואולי זו הבעיה בטלוויזיה שלנו, שלא מייצגת כראוי את ההשתלטות החרדית על המרחב הציבורי. אולי הבעיה היא לא בלובשי השחורים אלא דווקא באותה ברנז\'ה שמנהלת את הטלוויזיה שלנו, שמשוכנעת ש\"ישראל\" \"שלה\" מתחילה בצפון רמת אביב ג\' ונגמרת קצת לפני צומת חולון (בלי כמובן חלילה לגלוש ל\"פריפריה\"). אז לא אסף יקר, ישראל היא לא רק בנייני ההייטק המפוארים של פיבקו שמספקים לך חומר לסדרות, היא גם שייכת לנו, אלה שגרים בחולון, פתח תקוה, נתניה, ובאר שבע (בין השאר). אלה שרוצים לראות ישראל גם אחרת, ואם אפשר גם את הטלוויזיה שלנו קצת אחרת, קצת פחות מרוכזת בעצמה ובת\"א (בלי הרבתי) וקצת יותר מרוכזת בנו, אולי ככה אפשר יהיה באמת לנהל כאן תרבות חילונית. (eternally)


1. תמיד מביך לראות את יאיר לפיד, אבל מביך במיוחד לראות אותו כשהוא שובר שיאי חנפנות. יצא לי לראות את הראיון שלו עם אייל ברקוביץ\' ב\"אולפן שישי\" רגע לפני ש\"ארץ נהדרת\" עלתה (ועשתה מהמרואיין שלו צחוק, ובצדק), ואם לא הייתי מכיר את הנפשות הפועלות הייתי מתכווץ בכסא במבוכה. במקום לשאול אותו שאלות קשות אחרי מסיבת העיתונאים הפתטית שלו התעקש לפיד, כהרגלו, לשאול שאלות דביקות ומתחנפות. למזלו, נפל לו מרואיין שאי אפשר ליפול אתו – לא משנה כמה המראיין גרוע – ואייל סיפק את הסחורה. ברקו הגיע לשיא בסיום הראיון כששלף בקבוק שמפניה ו\"הורה\" ללפיד לשתות ממנו לכבוד זכייתו העתידית של לפיד בראשות הממשלה (וזכה למענה לפידי אופייני של \"אוי, אני נורא נבוך, אבל בעצם אתה צודק אבל אני לא רוצה להראות את זה\"). היה מ-ע-ו-ל-ה ו-מ-ב-ח-י-ל בו זמנית. (איתן גשם)



הו, הא, מי זה בא?

בשולי הממיר


ב\"בטי\" התארחה אליזבת האסלבק, משתתפת העונה השניה של \"הישרדות\", בתפקיד עצמה.


מיגל סאנדובל (\"מדיום\") וקאג\' אריק אריקסן (\"4400\") ביקרו ב\"המפענחת\".


ב\"חוק וסדר: כוונה פלילית\" ששודר ביום חמישי התארחו ג\'ון ונטימילה (\"הסופרנוס\"), פולה דוויק (\"שולחן לחמישה\"), סטיב גוטנברג.


ב\"Glee\" התארחה קריסטן צ\'נווית\' (\"החיים על פי נד\").


ב\"על טבעי\" התארחה פריס הילטון.


ב\"דולהאוס\" ראינו את ג\'יליאן ארמננט (\"המשפט של איימי\") ואת סאמר גלאו (\"פיירפליי\") בתפקיד בנט.


קת\'לין ווילהויט (אחות של לוק מ\"בנות גילמור\") ושרה דרו (האנה מ\"אוורווד\") התארחו ב\"האנטומיה של גריי\".


זאנדר ברקלי (ג\'ורג\' מייסון מהעונה השניה של \"24\") חזר לחיים כדי להופיע ב\"מדיום\". בנוסף התארח שם גם אנזו רוסי (הבן של פטרישיה ארקט).


ב\"המנטליסט\" התארחו אלונה טל וסשה רואיז (המככב בסדרה החדשה \"קפריקה\" שהתחילה לא מזמן בארה\"ב).


קן מרינו (\"ורוניקה מארס\", \"אנשי המסיבות\") התארח ב\"מרפאה פרטית\".


ב\"מספ7ים\" התארחו די.בי.וודסייד (\"24\", ווד מ\"באפי\"), מורינה באקרין (\"פיירפליי\"), ג\'ונת\'ן סילברמן (\"הרווק\") וקית\' קארדין (\"דדווד\", \"דקסטר\", \"דולהאוס\"), שצץ לאחרונה בכל מקום, שב להתארח.


ליזה ווייל (\"בנות גילמור\") התארחה ב\"שומרת סוד\".


רינגו סטאר התארח במשפחת סימפסון.

תודה לרכזת תרבות





מה יהיה לנו השבוע?
21-27 בפברואר


ביום ראשון: עונה שלישית ל\"אחת שיודעת\" (HOT3)


ביום שלישי: סדרה חדשה בשם \"מצוייד\" (\"Hung\") (yes Stars דרמה)


ביום חמישי: ישודר הפרק האחרון בעונה השלישית של \"בטי\" (HOT3)


השבוע ב-Hot VOD :
נער החידות ממומביי
סטאר טרק (ארה\"ב 2009)
וויל וגרייס - עונה 8
ספיישל וראייטי - רוקדים עם כוכבים
ספיישל אוסקר 2010 (22.2 עד 18.3)





מסביב למסך המפוצל


לוח ההערכות לגבי חידוש סדרות אמריקאיות לעונת החורף 2011-2010.


ברור שתכנית ריאליטי קלילה כמו \"הרווק\", אמורה לספק בידור. באספקט הזה אין מנוס מלהודות שיש משהו בדבריו של בן זוגי: ההבדל בין איך שאני וחברי צופים בתכנית לבין איך ש\"אמורים\" לצפות בה, כנראה אינו עמוק ומהותי. היות והתכנית לא שואבת את כל הרייטינג שלה מחבורות של תל אביבים משועממים וציניקנים כמונו, אני מנחשת שההבדל הזה קיים בכל זאת. לכתבה המלאה. (דנה קסלר, אחר, על הרווק)


בספרן \"מורה הטלוויזיה: 60 שנה של מורים בטלוויזיה\" (2008) מסבירות מרי דלטון מאוניברסיטות נורת קרוליינה ולורה לינדר ממכללת מאריסט שבניו יורק כי עד המילניום האחרון הייצוג של המורה על המסך היה בעיקר באור חיובי. משנת 2000 החלו להופיע מורים בעלי תכונות שליליות. לכתבה המלאה. (רותה קופפר, עכבר העיר, על דמויות חינוכיות בטלוויזיה)

חברת הלווין yes רכשה את הזכויות לשידור הסרט השנוי במחלוקת \"גן עדן עכשיו\" שביים האני אבו אסעד, שיבצה אותו לשידור, ואז נסוגה והחליטה בסופו של דבר לא לשדרו. לכתבה המלאה. (עינב שיף, וואלה תרבות)

אם שמים בצד את כל הארס, ומתמקדים במוצר הטלוויזיוני שסיפק לנו גלעד, ולא באישיותו שכבר נותחה עד זרא, ההיקש הלוגי היחידי שניתן להגיע אליו הוא שגלעד הוא פשוט מראיין נוראי שקיבל עצת אחיתופל כשהסכים לקחת את הצ\'ארם התזזיתי שלו ב\"אחד נגד מאה\" ולנסות לרתום אותו לפורמט בידורי של \"שיחת נפש\".  לכתבה המלאה. (ליבי בגנו, עכבר העיר, על איך הרס הטוק שואו את התדמית של אברי גלעד.)

אבודים 6: כל האירועים והניתוחים של הפרק הרביעי. ספוילרים. (חן חדד, עכבר העיר)

אני לא בטוחה שכדאי לבנות על מסוק שכור מטעם התוכנית, שיטוס מעל אחוזת משפחת רפאלי בהוד השרון ויחכה לראות אם ליאו יצא להבריש לאיזה סוס את הפוני. בעולם הלואו באדג\'ט כמו בעולם הלואו באדג\'ט - משדרים מה שיש, גם אם אלה תמונות מרויטרס. לכתבה המלאה. (ליאת להב, עכבר העיר, על \"חדשות הבידור\")

דיווחים המצטטים את \"הנהלת רשות השידור\" מגוחכים ממש. ברשות השידור היום אין באמת הנהלה. זה שמונה חודשים אין יו\"ר ועד מנהל ואין ממלא מקום ליו\"ר. זמן רב יותר אין מנהל טלוויזיה, מנהל רדיו, מנהל תוכניות בטלוויזיה, מנהל חדשות בטלוויזיה. כולם רק ממלאי מקום. לכתבה המלאה. (מירב מיכאלי, הארץ, על המצב הרעוע של רשות השידור)