המסך המפוצל

הישרדות, עונה 20, פרק 3

הפרק שודר ביום חמישי 25/2/10. ספוילרים לפרק

מאת: oren

פורסם: 26-02-2010
13 תגובות

אחרי הדחתה של סטפני בפרק האחרון מגיע יום חדש להישרדות 20 ובשבט הגיבורים טום פונה לג\'יי.טי ומנסה לברר למה הוא יצא נגד ההסכם שלהם לתמוך אחד בשני. ג\'יי.טי מצידו מנסה להסביר שהוא עשה את מה שהוא עשה בשביל להוריד ממנו ומטום עצמו את האש. טום מדבר עם קולבי (שאם מסתכלים עליו ועל מעשיו בעונה הנוכחית ובעונה מספר 8 רואים שהוא בעצם ילד מבוגר שלא בדיוק יודע מה הוא עושה) על המשחק ועל אסטרטגיות וההרגשה מכל סצינת הפתיחה בצד של הגיבורים היא ששניהם (טום וקולבי) לא באמת יודעים מה הם באמת עושים ב\"הישרדות\", עם כל הרצון הטוב להרוויח קצת כסף.

לעומתם, בצד של הנבלים האסטרטגיות מתחילות לצאת החוצה. רוב מאבחן חיפה ואומר בווידוי שאם רוצים לדעת ממי להיזהר במשחק, מי עם מי וכנגד מי ומתי - אז רק צריך להסתכל ולראות מי ישן עם מי ומי ישן לבד ואז אפשר גם לדעת מי באמת עם חצי ראש כבר בדרך החוצה. הוא לא אומר את זה סתם, נראה כאילו גם פרוואטי וראסל וגם קואצ\' וג\'רי לא מסתירים את החיבה שהם רוחשים אחד לשני - כל זוג בדרכו שלו כמובן.

רוב אומר שהוא לא סומך על ראסל, מעניין למה? אולי ראסל בחר לעצמו בת ברית בעייתית במיוחד, אחת שכבר עשתה קופה מהמשחק, וזה יגרום לדברים ללכת כנגדו בהמשך הדרך. \'ברית הבלונדיניות המטומטמות\' שלו לא בהכרח תעבוד כאן: לנצל את שמבו זה לא כמו לנצל את פרוואטי - לאחת מהן יש מוח. הדבר היחיד שדומה בין שתי הסיידקיקס (בטוח לא המראה) זה ששתיהן יודעות להעריך את המשחק כמשחק ואם הם שניהם יגיעו לסוף הוא כן יצליח לקבל מפרוואטי את הקול שלה, אבל זה מאוד רחוק עדיין, עלולים לעשות על ראסל עליהום עוד הרבה לפני ושום פרוואטי לא תוכל למנוע את זה.



בינתיים קואצ\', שמרגיש הוא לא מקבל מספיק זמן מסך, מחליט לעשות את המדיטציות שלו אל מול השמש (אבל הפעם אף אחד לא מצביע עליו ואומר קוקו); הוא גם מנסה להתקרב אל ראסל וחושף בפניו ששמים לב לברית שלו ושל פרוואטי ושהברית היא מסוכנת כי אין שחקנית מסוכנת יותר מפרוואטי. כבר באותו הערב ראסל מחליט להתחיל לגרום למשחק להסתובב עוד יותר ולתעל דברים לטובתו: הוא חוזר אל דרכיו הנילוזות ומחביא את המצ\'טה שהיא הפריט הכי חשוב במשחק הזה (אם לא מחשיבים אש, פסלון חסינות, בני אדם שאתה צריך שיצביעו לך ומיליון דולר), הוא קובר אותה בחול ומתחיל שוב את ההתעללות הפסיכולוגית שלו בשאר השחקנים בלי שאף אחד באמת שם לב אליו. גאון נשאר גאון רק אם לא תופסים אותו, במיוחד במשחק כמו הישרדות (וגם מתחיל לתכנן איך הוא מעלים לרוב את הכובע שלו). הוא גם מלשין לפרוואטי על המצב והיא מצידה מתחילה לשקול מעבר בריתות (אבל מצד שני אומרת שראסל הוא היחיד שהיא באמת יכולה לסמוך עליו בשבט שלה).

רנדי מנסה להטיל את חיצי ההדחה כלפי פרוואטי ויוצא לכיון קואצ\' ומשחק לו על קלף האנשים הראויים לעבוד במשחק, שמי שכן אמור לקחת את הניצחון בסדרה כזו הוא בן אדם שנשאר נאמן לעצמו ולאינטריגות שלו ולדרכים בהם הוא כן עושה משהו כדי לשרוד ולא ישן כל היום ומשתזף (עם קריצת עריכה קלילה לפרוואטי ששוכבת על החול ומשתזפת). קואצ\' מצידו אומר שהוא יעשה אם מה שהוא יכול בשביל להגן עליו, כי אם יש משהו אחד שהוא מעריך זה אנשים עם כנות (הוא כנראה לא ראה את המשחק של רנדי בעונתו הראשונה).

בצד של הטובים, ג\'יי.טי משתמש במה שמספרים לו (זה רק אני או שהוא עושה פלופים על ימין ושמאל בתוך עצמו ולמעשה מנסה כמה שיותר לא להיות נאמן לאף אחד מלבד עצמו ואף אחד לא באמת שם לזה לב) ומלשין לסרי, סרי פונה אל קנדיס ומעלה את הנושא, שמצידה מיתממת וחושבת שמנסים לעשות עליה עליהום ופונה לכולם ומנסה לגלות מי הלשין. הקטע הכי מצחיק שהיא לא חושדת לשנייה בבן אדם שאיתו היא באמת דיברה על זה...


 
הטובים לוקחים את המשימה 8-0 ולא משאירים לנבלים סיכוי, רואים שמבחינת כוח פיזי של אחד על אחד כוחם של הנבלים פחות והם לא באמת מהווים משקל פיזי למשחק (לפחות עפ\"י הפרק הנוכחי).

בפעם הראשונה הנבלים נאלצים ללכת למועצת השבט. רנדי מרגיש שכולם סובבים סביב כולם והוא יחסית בצד, ומנסה להשליך את החיצים של כולם על פארווטי ועל הביקיני הקטן שלה. קואצ\' שמתחיל להריח לאן החיצים מופנים (רנדי) אומר שאף אחד לא בעל אמינות מלבדו ומשווה עצמו למרתין לות\'ר קינג והדרך בה הוא מתעלה על עצמו והתקווה הקיימת בכל בן אדם אם הוא מעז לחלום. כמו בעונתו הקודמת כך גם הפעם, קואצ\' הוא הדמות היחידה במשחק שבאמת ובתמים מאמין בסרט בו הוא נמצא.

במועצת השבט נושא המצ\'טה האובדת עולה לדיון, ג\'ף מתפלא וראסל מתקרקר בצד שלו מצחוק. ג\'ף שומר על תמימות ולא חושף כלום, אך כן פונה לראסל ושואל אותו איך הוא רואה את המשחק - ראסל משיב לו ואומר שבעונה הזו השחקנים הרבה יותר חכמים מהטמבלים איתם הוא שיחק בפעם שעברה. הקולות נספרו ורנדי הודח. ת\'כלס הגיע לו לעוף, הוא לא עשה יותר מדי, הוא לא תרם יותר מדי, הוא גם לא התמרמר יותר מדי ולא הציק יותר מדי, יש אנשים שמתחת לרדאר עושה להם נזק הרבה יותר מעליו, אסטרטג דגול הוא לא היה. ומה בסיום - אני יכול להישבע שאחרי שהוא הודח וזרק את הבנדנה שלו לאש והלפיד שלו הודח הוא רצה לפוצץ את ג\'ף פרובסט במכות.

ציון: 6.9 (הערת המערכת: מה?! פרק מעולה. 9 לפחות)

לבלוג של אורן