המסך המפוצל

הישרדות, עונה 20, פרק 4

הפרק שודר ביום חמישי 4/3/10. ספוילרים לפרק

מאת: okok4

פורסם: 05-03-2010
22 תגובות


הקוטלים בוכים בלילה

כמה נחמד לפתוח פרק חדש עם הצהרה קורעת לב של קורטני; הבלונדה השברירית נפגעה מהערה צינית של סנדרה במועצת השבט האחרונה והחליטה שזהו, הספיק לה. אף אחד לא אוהב אותה, לאף אחד לא אכפת ממנה, כולם עושים ממנה צחוק, נשבר לה. רגע, אמרתי קורטני? סליחה, התכוונתי לקואץ\'. מסתבר שבתוך קוטל הדרקונים האמיץ שוכן לו דרקון מחמד רך פלומה ועדין נפש, כמה לחיבה וחיזוקים חיוביים.

את יבבותיו שטח הקוטל בפני טייסון המרושע, שבתגובה תלש עלה מהעץ ואמר לו ישירות: \"הנה ילדה קטנה, נגבי את דמעותיך\". טוב, זה לא באמת קרה. מה שקרה הוא שטייסון חיבק את היבבן וזייף אמפתיה. המממ, מה לעזאזל קורה פה ומי כותב את התסריט של הדבר הזה?! That\'s not much of a coach if you ask me, סיכם בוסטון רוב באופן ממצה. כשהבוקר הגיע קואוץ\' כבר חזר לסורו - 10% תנועות מדיטציה-קטילת דרקונים ו-90% קישקושי משפטים שכוללים מיני ניים-דרופינג כמו מרטין לותר קינג והמלך ארתור וממרות חלולות על איזון עצמי וכוח רצון. הוא נשמע קצת כמו ספרי הזן שמוכרים בסטמצקי ליד הקופות ב-10 שקלים ואתה אף פעם לא יודע מי קונה אותם עד שאתה מקבל אחד במתנה. אז הנה, אנשים קונים, וכנראה גם קואץ\'.

אתגר הפרס היה נהדר. יש משהו משעשע באתגרים האלה שנראו כאילו לקחו אותם מספר הפעלות של איזו קייטנה בקיבוץ: רצים ומתגלשים ובסוף קולעים איזה כדור לסל. כמובן שהאתגר הזה (במקור מעונה 14 אאז\"ן) נוצר על מנת שלצופים יזדמן להביט בחזהן של המשתתפות נדחק ליריעת פלסטיק משומנת. מה שכמובן מעלה את השאלה:


מאיפה זה הגיע?!

הנבלים זכו, ואם בפרק הקודם ראסל החביא את המצ\'טה, אז עכשיו יש לו עוד הרבה כלים חדשים להסליק, והפעם לא יהיה את רנדי לתלות בו את האשם. ברם, אני לא בטוח שלראסל תהיה את הפריוולגיה לעשות שיגועים בפרקים הבאים, המהלך שלו בעקבות המציאה הקבוצתית של רמז-אליל-החסינות פחות או יותר (אבל בעיקר יותר) דחף אותו צעד אחד החוצה מהמשחק.

ראסל באמת חשב שמשהו מהשבט שלו ייקנה את ה\"אני הולך רגע לחוף\" שלו?! תוך רגע שלח רוב את המרגלת שלו, סנדרה בריסטו, לבדוק מה הטרול זומם. ואני חשבתי שהוא כבר הבריק באיזה הפוך על הפוך ובעצם יישב על החוף ויתבונן בשקיעה, מתוך ידיעה מלאה שהוא תחת מעקב. מעין צעד בונה אמון מזוייף שכזה. אבל לא, הטרול - להזכירכם, מלווה בדבוקת הפקה: צלם+סאונדמן+איש הפקה+איש קשר מינימום - הלך לחפש את המטמון. מה שהוא בעיקר מצא זו מטרה ענקית שסומנה על גבו לקראת ההדחה הבאה. שיהיה לו בהצלחה.


טום משחק בפעם הראשונה הישרדות ולכן לא יודע שאתה לא אמור לשתף את כל הכיתה כאשר נופל לידך פתק מגולגל. הוא עוד ילמד.

ובינתיים בשבט הגיבורים יש צורך חזק לשתות קפה. אבל רגע, טום מבחין במשהו מבצבץ בתוך הקפאין - הא! רמז. מחשבה בדיעבד: סרי עפה כי לשבט התחשק קפה.

כשרמז בודד נוחת לידי הקבוצה כולה עולה שאלת ההתנהלות המתאימה: האם מחליטים שאף אחד לא מחפש את האליל או שאיש איש לעצמו. הפרק הזה סיפק לנו דיפטיך לא רע של הסיטואציה, עם היפוך תפקידים מעניין: למרבה הפלא דווקא הגיבורים התנהגו אדם לאדם זאב ואילו הנבלים הקפידו לשמור על הרמוניה (מינוס הטרול). התסריטאים של התוכנית ממשיכים לפשל.

וכאן אנחנו מגיעים לשלב המעניין: טום מוצא את האליל. אמנדה רואה את טום מוצא את האליל. טום רואה את אמנדה רואה אותו מוצא את האליל. אז כולם יודעים על כולם וחזרנו לנקודת האפס. אבל זו לא באמת נקודת אפס כי את האליל מחזיק טום, שכפי שסרי מציינת באוזניה של אמנדה - מדובר במניפולטור חכם שכבר פיצח את המשחק בעונתו, והוא יעשה את אותו הדבר שוב. אותו טום גם רצה בפרק הראשון להדיח מישהי ספציפית מאוד - סירי, והיא יודעת טוב מאוד שהוא-הוא האיום הגדול ביותר שלה במשחק הזה, עד האיחוד ולאחריו.


רופרט מגלגל עיניים

טום, בעידודו של ג\'יי.טי, מצליח לשכנע את ג\'יימס ואמנדה להדיח את קנדיס, בת בריתה החזקה של סירי. אמנדה, כמו טטל\'ה, רצה לעדכן את סירי בהתפתחויות, עדכון שבאופן אירוני הוא זה שידיח בסופו של דבר את האחרונה מהמשחק; הרי אם כולם היו מסכימים על קנדיס אז היינו אומרים לה תוך רבע שעה שלום ולא להתראות. אבל לא, סירי כך כך שקועה בתמונה הרחבה עד שהיא לא רואה את התמונה הצרה סוגרת עליה. שיטת פיצול ההצבעה של קנדיס (3-3, חצי לטום וחצי לקולבי) יכולה לעבוד רק עם בני ברית נאמנים ומגובשים, וזה לא המצב פה.

אני לא חושב שסירי שכחה שג\'יי.טי לכלכך על קנדיס כמה ימים קודם ובאופן כללי לא סובל את הבחורה, אלא שהיא בחרה להתעלם מהנתון הזה כי הוא לא התאים לפזל היפה שבנתה במוחה. טום, שלאור הדחת סטפני יודע שג\'י.טי הוא סוס טרויאני, כזה שבגד בצד אחד ויכול באותה מידה לבגוד גם בצד השני (ככה זה עובד עם בוגדים), איתר יפה את החוליה הרופפת שעשויה להצילו מהדחה.


אני טרזן

וג\'יי.טי איש קריות לא אכזב. באחד מהמהלכים הטקטים הגדולים ביותר בתולדות הסדרה הוא שבר את גילדת סירי-אמנדה-קנדיס והדיח את אחת המתחרות החכמות והאהובות ביותר שהיו לנו. המחשבה הראשנה היא איך זה ייתכן? סירי הולכת כל כך מוקדם? תסריטאים - זה כבר הפישול השלישי בפרק! אבל אם נסתכל על זה שוב הרי שסירי הגיעה למשחק הזה עם מטרה ענקית על הגב - היא כמעט זכתה פעמיים; היא חלשה פיזית ותרומתה באתגרים שלא מבוססים על שכל קלושה. במידה מסויימת זה כמעט מפתיע שהיא הצליחה שוב לבנות ללא הפרעה את אותו מארג חברתי מיקרונזי הידוע לשמצה - ברית עם עוד שתי נשים מגובה במעגל שני של גברים שיבעטו מהמשחק בדיוק בנקודה בה לא יהיה בהם יותר צורך. ג\'יי.טי היה עף ראשון, ואחריו רופרט וג\'יימס. כך שחבירתו של ג\'יי.טי לקולבי וטום - שני סוסים מתים לכאורה - היתה אמנם מהלך מסוכן מאוד, אך שכרו בצידו: אצלם הוא לפחות יודע איפה הוא עומד. נזכיר שטום וג\'יי.טי רואים את עצמם יושבים בגמר זה לצד זה.

סירי לא לקחה נתון זה בחשבון, וזה עלה לה בבליינדסייד מהאגדות. עצוב אמנם, אבל צודק.


מילים אחרונות של סירי:






ציון: 10


סנדרה בריסטו בפעולה