המסך המפוצל

``תומר והשרוטים`` בטלעד

זכיינית ערוץ 2 טלעד רכשה לשידור את הסרט "תומר והשרוטים", שזכה בפרס הסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר בפסטיבל הסרטים הבינלאומי חיפה 2001

מאת: ליאור קופלר

פורסם: 13-06-2002
6 תגובות
זכיינית ערוץ 2 טלעד רכשה לשידור את הסרט "תומר והשרוטים", שזכה בפרס הסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר בפסטיבל הסרטים הבינלאומי חיפה (2001). הסרט מספר על הדרך שעברו במשך שנתיים תומר הימן, מדריך נוער, וקבוצה של צעירים מאזור, המכנים את עצמם "השרוטים".

תומר הוא תומר הימן, במאי סרטים בן 31, בוגר סיירת צנחנים, שבמשך שלוש וחצי שנים עבד כמדריך נוער במסגרת של קידום נוער במצוקה. ה"שרוטים" הם חבורת בני נוער מהיישוב אזור שבאו מרקע סוציואקונומי בינוני ומטה.

הסרט עוקב אחר נסיונותיהם של תומר וחבורת הנערים להעלות הצגה שמתארת את חיי היום-יום שלהם, בצד העיסוק בשאיפות, בפחדים ובמצוקות של הנערים. במהלך החזרות נרקמת מערכת יחסים אינטימית בין תומר וחבורת הנערים, בה נחשפים שני הצדדים זה לזה.

הסרט זכה להצלחה באולמות הקולנוע ברחבי הארץ, וכן כאמור בפרס הסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר בפסטיבל הסרטים בחיפה, ובפרס האקדמיה הישראלית לקולנוע לסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר לשנת 2001. כמו כן, זכה הסרט בשני פרסים בפסטיבל טורינו 2002 - פרס הסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר ופרס אהוב הקהל. הסרט מוצג כעת בפסטיבלים ברחבי העולם, ביניהם באיטליה, קנדה, ניו יורק, לוס אנג`לס ואוסטרליה.

הסרט ישודר בטלעד ב-20 ביוני, בשעה 21:45.

(מקור: CSMN והארץ)