המסך המפוצל

הממיר 4/4/10

משפחה מודרנית, ילדי האנרכיה, אי אפשר בלי טד, אחת שיודעת, 24, נפלאות yes ועוד

מאת: איתן גשם והמערכת

פורסם: 04-04-2010
33 תגובות

10. \"משפחה מודרנית\". עונה 1, פרק 4. פרק פשוט אדיר! היה צפוי שמתישהו נזכה לראות את האקסית של ג\'יי, הלא היא האמא של קלייר ושל מיצ\'ל, והאמת היא שקצת הופתעתי מהשלב שבו זה קרה, וקצת חששתי שהכל קורה מהר מדי, אבל שמחתי מאד להתבדות. שלי לונג התגלתה כליהוק מושלם ועשתה עבודה פנומנלית. כל הסיפור של דידי עבד היטב ושיקף את התכונות הטובות של הסדרה – שילוב בין דרמה חזקה, מתח משפחתי והרבה הומור מוצלח. הגילוי על \"התקרית\" ועד כמה היא הייתה מביכה היה עשוי היטב, ואהבתי את התפקיד של קמרון בסיפור, בתור זה ש\"מסונג\'ר\" ע\"י דידי לעשות עבורה את העבודה, כמו גם את כל ההתנהלות של ג\'יי בכל הסוגיה הזו שהייתה קורעת לגמרי. גם המשך הפרק היה מצוין, עם הנכונות של גלוריה להתפייס עם דידי ועד הפיצוץ הבלתי נמנע, ובמיוחד התפקיד של דילן – החבר של היילי – בכל הסיפור, והמשפט שלו על כמה שהמשפחה שלו שונה מהמשפחה הזו עם הזרות החתיכות, הגייז והמטורפים היה פשוט נהדר ושיקף את כל המהות של הסדרה. אבל שיא הפרק היה, כמובן, עם השיר של דילן והגילוי על המלים המטרידות שלו שהצליח לאחד את כולם ולהגעיל אותם בו זמנית (אברי גלעד היה מרגיש נוח שם, כנראה). קטע הסיום שבו הדמויות לא מצליחות להוציא את השיר מהראש כבר גמר אותי לגמרי. יופי של פרק.




10. ספיישל חג המולד \"הדוקטור הבא\" היה בדיוק כל מה שאוהדי הסדרה רצו. בצד הביקורת ההגיון של הרעים כרגיל קצת קלוש, ההנמקה של המרשעת הראשית לא ברורה מספיק, יש המון \"השפעות\" מנושאים שכבר נעשו ב\"מסע בין כוכבים\" ואפילו \"בית הבובות\", והכל נפתר ברגע האחרון עם הרבה מזל. אבל מה כיף יותר מלראות את המיתוס של הדוקטור מפורק לחלקים ומורכב מחדש בצורה עקומה? לראות את הדוקטור \"שלנו\" מנסה להסתיר את זהותו האמיתית, בזמן שדוקטור אחר, מבולבל עצוב ועייף מנסה להחזיק את המיתוס בחיים? הליהוק הנפלא של דייויד מוריסי (\"בלקפול\",\"על תבונה ורגישות\") ושל דרבלה קירוואן (\"בליקיסיאנג\'ל\") תרם הרבה לפרק, כמו גם עיצוב ה\"סטים-פאנק\"   הרטרואי המגניב בטירוף. כיף של ספיישל (אסף רזון).


9.5 \"ילדי האנרכיה\", עונה 2, פרק 4. אח, איזה יופי, הבעבוע הזה בין ג\'קס לקליי שהגיע לרתיחה ממשית הפעם כשהשניים מתווכחים שוב ושוב. אופי, הקרבן של קליי ללא ידיעתו, לוקח את הצד של קליי באופן עקבי עד כדי כך שנוצר מתח גם בינו ובין ג\'קס. איזה כרסום נפלא בבשר החי של סאמקרו, שמגיע לכדי שיא כשלבסוף קליי מאיים על ג\'קס שאם אי פעם יעלה שוב את עניין אופי ודונה - וזו הפעם הראשונה שאנחנו רואים אותו מודה בעובדה שידו הייתה במעל - הוא יהרוג אותו. אחרי ההלם הראשוני זה נראה כמו איום מעט ריק מתוכן, כי אם ג\'קס ימות שאר החברים יידעו מצוין, או לפחות יחשדו מצוין, מיהו האחראי לכך. שלא לדבר על ג\'מה. קליי לא יהיה במצב טוב יותר אם יהרוג את ג\'קס, להפך. כך או כך, ממבטו נראה שג\'קס חושש מהאיום הזה, הגם שקשה להאמין שהוא באמת ישעה לו. ההצגה חייבת להימשך.
רון פרלמן היה מעולה בפרק הזה, ובמיוחד בסצינה הזו. הוא נראה סובל מרגשות אשם על הרצח המיותר ועדיין מנסה לשקם את עצמו ואת השאר ולהיות המנהיג, ועל כל זה יש להוסיף את הצרות בבית. אני לא יכול להוציא מראש את התמונה שלו כאשר הגיע לזירת הרצח והליט בידיו את פניו העצומים. הידיים שלו רועדות עכשיו יותר מאי פעם. לא בכדי.
משהו מעניין שאמר אנסר לטארה: ג\'מה ברחה בגיל 16 מהבית וחזרה עשור אחרי כן עם תינוק (מן הסתם הוא התכוון לילד כבן 6, אבל אני מחליק) ומועדון אופנועים. כלומר, ג\'מה היא לא רק המטריארך של המועדון, היא זו שאחראית להגעתו לצ\'ארמינג. פרט מידע די מדהים, אם שואלים אותי. אז בעוד הבנים משתעשעים להם בדרך, טיג במיוחד, היא עצמה עוקבת אחרי הבן זונה שאנס אותה. כמה ייחלתי לכך שהיא תירה בו כאשר יכלה. ליתר דיוק - ייחלתי שהוא יתקרב ויסתובב, מה שיאפשר לה לירות לו בביצים ולתת לו לדמם. אבל היא עשתה את הדבר האנושי וויתרה על הירי, חושפת בכך פרט מידע מעניין נוסף עליה - היא יכולה למשוך בחוטים שיפילו אנשים אחרים, אבל כשזה מגיע ללחיצה על ההדק, היא לא מסוגלת לעשות זאת. מצד שני, אולי היא חששה לעשות את זה כשהיא עדיין בגוב האריות/האריים.
על אף הדרמות, הפרק היה ממש מצחיק. האופנוע של בובי, ההרפתקה בבית החולים, טיג משתעשע עם חוטפיו, הבנים חוטפים אותו בחזרה - כולם סיפקו צחוקים רמים למכביר (‏yaddo,‏ http://tv.agenda.co.il)



9. \"סקראבס\", עונה 9, פרק 2. בעונה החדשה, הכל נראה נוצץ יותר; נראה כי הכותבים עשו בקרת איכות וסיננו את כל מה שלא היה טוב, ובנו בית חולים/בית ספר חדש ונוצץ במיוחד. זו סדרה חדשה ורעננה יותר - אבל השינויים הם לא כל כך רבים. לכתבה המלאה.

8.5 \"אי אפשר בלי טד\", עונה 1, פרק 1. פרק הפתיחה של הסדרה הלא מספיק מדוברת הזו בהחלט היה מבטיח. הדמויות נראות חביבות, הבדיחות על חשבון עולם התאגידים היו מוצלחות ברובן, קטעי ה\"פרסומות\" של החברה שבה עובד טד היו משעשעים למדי והדמות של \"ורוניקה\" נראית כמו שוס אמיתי, הרבה בזכות פורשיה דה רוסי הכל כך מוכשרת. ההומור נראה לפעמים מתאמץ מדי, ה\"מתח המיני\" בין טד לבין לינדה נראה קצת שקוף מדי ולעתים נדמה שהסדרה מנסה להתאים את עצמה יותר מדי לסגנון \"המצלמה האחת\" ולהיות \"מגניבה\", אבל בינתיים העסק עבד והדברים הקטנים האלה לא הפריעו לי מדי, ואפשר לנחש שהסדרה רק תלך ותשתפר. זה בהחלט נראה כמו מוצר ששווה שימוש נוסף (הממ... אולי כדאי היה למצוא מטאפורה אחרת?...).

8. \"בית הבובות\", עונה 2, פרק 11. אין ספק שלקראת סיום הסדרה ג\'וס ווידון וחבריו הסירו את כל המעצורים ויורים לכל הכיוונים. והתוצאה? מהנה ברובה, אבל עם הסתייגויות. אהבתי את המבט על ההיסטוריה של קרוליין ובנט והגילוי על כך שקרוליין לא הייתה כזו \"אידיאליסטית טהורה\" כפי שסברנו תחילה. התכנית של טופר הייתה באמת מתוחכמת ומוצלחת והחטיפה של בנט הייתה מפתיעה ובוצעה בצורה יפה. הכימיה של טופר ובנט הייתה פשוט נפלאה וקצת צבט בלב שלא זכינו לראות ממנה יותר. בכלל, הדמות של בנט עבדה מבחינתי טוב יותר בפרק הזה מאשר בפרקים הקודמים בהם הופיעה. הטוויסט של וויסקי שרוצחת את בנט באמת היה שובר לב, אבל, לצערי, היה צפוי מהרגע שבו ראינו את בנט וטופר מאושרים. יותר מדי פעמים ראינו בסדרות של ווידון ששתי דמויות \"מוצאות את האושר\" באופן קצת מאולץ רק כדי שמייד העניין יגדע במוות טראגי, וזה קצת הפריע לי. לעומת זאת, הטוויסט הגדול של הפרק ושל הסדרה כולה על כך שבויד הוא, בעצם, האיש שמאחורי \"בית הבובות\" הפתיע אותי הרבה יותר, אבל אני לא בטוח שהפעם ה\"הפתעה\" היא חיובית בהכרח – המהלך הזה נראה \"תפור\" מדי וקצת מאולץ, וווידון וחבריו יצטרכו למצוא הסברים מאד משכנעים כדי שאשנה את דעתי, ואני בספק אם יש להם זמן לכך. בסה\"כ הפרק היה מוצלח ברובו והקצב שלו היה מצוין ממש, ואני מקווה שהדברים שהפריעו לי יתגלו כשוליים בהמשך הדרך.

6. \"איך פגשתי את אמא\", עונה 5, פרק 5. לא הפרק הכי מצחיק שלהם, וגם לא היה מבריק במיוחד, אבל עדיין חביב. אהבתי במיוחד את העובדה שבמסגרת מערכת היחסים הנמשכת בסדרה בין ארה\"ב לקנדה קיבלנו סוף סוף מנה גדושה של בדיחות דווקא על אמריקה (לצד הבדיחות הרגילות על קנדה). גם הרעיון לגבי הסיבה שבגינה רובין צריכה לקבל אזרחות אמריקנית (למנוע גירוש מהארץ בשל כתב אישום נגדה אחרי שהלכה מכות בפאב) היה מוצלח. קצת פחות אהבתי את כל הקטע של \"רובין מוצאת את עצמה בטורונטו\" שהיה מטופש, אבל לפחות קיבלנו שם את הנאום של בארני והמכות שהוא חטף שהיו שווים את הפרק, והבחירה של רובין בסיום לקבל \"אזרחות כפולה\" הייתה די צפויה, אבל נכונה בנסיבות. הסיפור המשני על הטיול של טד ומרשל וההצטרפות של לילי היה קצת טרחני. אמנם היו רגעים משעשעים, אבל הוא היה צפוי מדי ולא תמיד עבד. מה שכן עבד היו הבדיחות על ה\"טנטרום\", וסיום הסיפור עם הגילוי על כך שללילי ממש לא אכפת מה קורה וקלקול הקיבה של טד ומרשל מהפיצה. למרות שהפרק היה לא רע, הכותבים של הסדרה הזו בהחלט מסוגלים ליותר.


5. \"אחת שיודעת\", עונה 3, פרק 6. בוקר טוב, תושבי האפר-איסט סייד. \"אחת שיודעת\" כאן! ומה היה לנו השבוע? כולם עובדים על כולם ומשחקים משחקים מסוכנים! סרינה משחקת פוקר ומפסידה את החוב של קרטר, רק כדי לקבל הזדמנות שניה ולהפסיד גם את הקריירה הפוליטית של טריפ. אבל מסתבר שנייט ארצ\'יבלד הוא לא תמים כפי שהוא נראה, והוא השתמש בסרינה שלנו כדי לעשות תרגיל ליריבו של טריפ, אבוי! אבל, היי – נייט \"מרגיש רע עם זה\". איזה מקסים הוא, הא? רק שנייט לא יודע שגם הגב\' ון דר וודסן לא נולדה אתמול, והיא יצאה בסוף כשידה על העליונה. האמנם? מסתבר שלא, כי במקום לשמוח שיש מי שדואגת לו, הדביל \"נעלב\" והלך. נו, מילא. לפחות נייט הוא לא ונסה,שפתאום מגלה שהיא מסוגלת להיות כלבה מניפולטיבית (איך לא? היא למדה מהטובה ביותר שיש – בלייר וולדורף!), ולתמרן את דן ואת אוליביה באופן כמעט מעורר הערכה (אם זו לא הייתה ונסה ה\"אידיאליסטית\" והמעצבנת), שהוליד כמה רגעים משעשעים למדי דווקא (במיוחד אוליביה שמתיימרת להיות פלצנית ליד רופוס ולילי), וחבל רק שהכל בא על מקומו בשלום וחזר להיות משעמם (הידעתם? אמא של ונסה אפילו יותר צדקנית ממנה!). אבל לפחות אצל בלייר וצ\'אק לא משעמם לרגע – וצ\'אק אפילו נישק גבר! אבל אח\"כ התברר שזה לא ממש חדש בשבילו. אה, כן, וצ\'אק תומרן ע\"י בלייר שרק השתמשה בו לטובתה האישית! אבל גם זה לא ממש חדש בשבילו. טוב, אולי קצת, כי הוא נראה נעלב כשהאמת התגלתה. מצד שני, אולי הוא נעלב כי ונסה היא זו ש\"עבדה\" על בלייר, וזו באמת כבר השפלה קשה לכלבה האהובה עליו ועלינו. מה יקרה עכשיו? האם צ\'אק באמת נעלב? האם הוא ובלייר יצליחו להתגבר על המשבר? האם ונסה תהפוך ליורשת האמיתית של בלייר? מתי אוליביה תלך כבר? האם טריפ יזכה בבחירות? מה תעשה סרינה עם קרטר? והאם נייט ימשיך \"להרגיש רע\"? נאלץ לחכות לשבוע הבא. ועד אז – XOXO!


3. \"24\", עונה 8, פרק 14. הנה דוגמית למה קרה בפרק: רוב ווייס: \"באסה, הנשיאה לא מוכנה למסור את הנשיא חסן לידי הטרוריסטים. טוב, זו החלטה שלה לפי החוקה\". הגנרל ברוקר: \"היי, בא לך לעשות הפיכה?\". ווייס: \"השתגעת? אני ראש הסגל, ושנינו יכולים ללכת לכלא! חוץ מזה, אני לא ממש מכיר אותך\". הגנרל ברוקר: \"וואלה, צודק. הממ... אולי בכל זאת?\". ווייס: \"טוב, בסדר... אבל רגע! איך נצא מכל הסיפור הזה אחרי שהוא ייגמר?\". ברוקר: \"אל תדאג. יש פרצה בחוק. היא סתם שמאלנית ליברלית וכתוב בחוק שהחלטות של אנשים כאלה הן לא לגיטימיות\". ווייס: \"נהדר. היי, יש לי רעיון! בוא נפרוץ למשרד של אית\'ן קינן ולא ננקוט בשום אמצעי זהירות!\". ברוקר: \"רעיון מצוין! (אחרי מספר דקות). מי זה שם? היי, אית\'ן! מה קורה, אח שלו? אנחנו רק... חיטטנו לך במגירות. למה אתה נראה כועס? רגע, למה נהיית לבן? מה זה? התקף לב? עזוב אותך, ווייס, הוא סתם מתחזה\". ווייס: \"אבל האיש עלול למות פה, מה אנחנו, רוצחים???\". ברוקר: \"עזוב, הוא יסתדר לבד. סמוך עליי\". ווייס: \"סבבה\". (דפיקה בדלת). ווייס: \"מי מחפש את קינן? ג\'ק באוואר? תנו לי לדבר אתו. הלו? באוואר? קינן איננו. הוא עסוק. מה? הוא חיפש אותך? הוא רק רצה לשאול איפה אתה בחג. טוב, אני אגיד לו שחיפשת אותו. הוא לא זמין עכשיו. (לברוקנר) אני חושב שהוא השתכנע. מה השלב הבא בתכנית הגאונית שלנו? מה זאת אומרת אין \'שלב הבא\'? חשבתי שתכננת הכל! טוב, נו, בוא נחכה שיאסרו אותנו, ואז נחשוב מה עושים\". וברצינות - איך אמרו חז\"ל?  גיסנו, העונה הזו מידרדרת מרגע לדודלי...


2. \"במקרה בכוונה\", עונה 1, פרק 3. יצא לי לפתוח את הטלוויזיה ממש על תחילת הפרק, וג\'נה אלפמן עשתה משהו ממש סקסי, אז החלטתי להישאר (מעצבנת, מעצבנת, אבל הבחורה לא נטולת סקס אפיל). מהר מאד התחרטתי על המהלך (התמוה מלכתחילה), כשהתברר שבסדרה הקומית הזו אין ממש קומדיה, אין ממש הומור, אין דמויות מעניינות, אין עלילה ראויה ואין שום רעיון שמצדיק את השידור שלה. למעשה, המחשבה היחידה שעברה לי בראש לאורך הצפייה בפרק הייתה: \"מה לעזאזל חשבו מנהלי הרשת כשהם אישרו לשידור את הדבר הזה??\".  בתום הפרק הלכתי לבדוק, ואז התברר שהסדרה משודרת ברשת CBS. נו, זה מסביר את זה. הרי הרשת הזו לא בוחלת לשדר שום דבר. הבעיה היא שהצופים אשכרה צופים בדבר הזה במקום לצפות בסדרות קומיות אמיתיות כמו \"קומיוניטי\" ו\"אי אפשר בלי טד\". כמה עצוב.


1. השבוע \"קפצה\" הודעה על המסך שלי – \"yes\" מחלקת לך מתנה לחג הפסח! \"האמנם?\" חשבתי לעצמי, איזו מתנה כבר אוכל לקבל מהם? האמת היא שהמתנה הכי טובה שהם יכולים לתת לי זה להפסיק לתקוע לי הודעות מעצבנות על המסך. בחיי שזו מתנה שאני באמת אעריך מכל לבי. נו, מילא, חשבתי לעצמי, בואו נראה מה הם מציעים, ולחצתי על המקש המתאים בשלט. כמובן, איך לא, זו הודעה מהסוג ש\"נתקעת\" על המסך במשך שניות ארוכות בלי שאפשר להיפטר ממנה. נו, אולי לפחות זה יהיה שווה את ההמתנה, מלמלתי לעצמי. הממ.. מה יש לנו פה? פתיחה זמנית של ערוצים? נהדר! באילו ערוצים מדובר? \"הופ ילדות\", \"ג\'וניור\", \"ערוץ רוסי עם שם מוזר שבחיים לא שמעתי עליו\". פששש.. איזה... כיף? ועל זה אמרו חז\"ל (והפעם באמת אמרו): \"שונא מתנות – יחיה\".


בשולי הממיר

השבוע ב-Hot VOD :
עונה ראשונה של \"דם אמיתי\"
סרט: אנשים מצחיקים, עם סת\' רוגן ואדם סנדלר (ארה\"ב 2009)
ספיישל סרטי פרנסואה טריפו החל מ-7/4