המסך המפוצל

הישרדות, עונה 20, פרק 10

הפרק שודר ביום חמישי 22/4/10. ספוילרים לפרק

מאת: okok4

פורסם: 24-04-2010
36 תגובות

פרקי המיזוג הם תמיד טובים; יש משהו באנרגיה החדשה שזורמת למשחק שתמיד יוצר התרגשות מחודשת. הפרק הנוכחי לא רק הפגיש דמויות עם היסטוריה (אמנדה-פארווטי, ג\'רי-קולבי, רופרט-סנדרה) אלא גם היווה סגירה נאה לנרטיב שהתחיל בפרק 9: ג\'י.טי העניק אליל לראסל, שנתן אותו לפארווטי, שמסרה אותו לג\'רי, שהגישה אותו לג\'ף, שכיבה את הלפיד של... נכון - ג\'י.טי. איזו שלמות קוסמית. יין-יאנג.

אז מה למדנו בפרק 10? נעבור פרטנית:

פארווטי
הבחורה יודעת לשחק את המשחק והתענוג הגדול נמשך. בפרק הנוכחי כוכבת העונה העניקה (שרשרת) חסינות אחת לדניאל (בכך שהסכימה לרדת מהמוט באתגר), אליל אחד לג\'רי ואליל אחד לסנדרה. רק לראסל לא נשאר. טוב, זה לא שראסל היה צריך אחד אבל הבחורה ללא ספק נותנת, ויזכרו לה את זה בגמר. היה כיף לראות כיצד הזמן הרב במחציתה של אמנדה העניק לפארווטי יכולת לפצח את שקריה באופן כה טבעי. או שאולי זו אמנדה שגרועה בשקרים?

ראסל
העסק מסתבך. אשף הישרדות מגיע לפרק האיחוד כ\"מלך\" ומסיים את הפרק בהבנה שהוא לא יודע מה קורה מסביבו בשיט. לשבט הגיבורים הוא מכר סיפור אותו הם קנו רק באופן חלקי (והחליטו ליתר בטחון להטעותו בכוונה רגע לפני המועצה) ובשבט שלו בנות בריתו ממדרות אותו ממידע קריטי. ברגע שפארווטי שלפה את האליל השני התחוור לו שהוא נתן לה אליל בזמן שכבר היה ברשותה אחד שכזה. כך לא מתנהגת המלכה אל המלך בנישואים תקינים. ואנחנו כבר יודעים מה ראסל עושה לאנשים שהוא חושד בהם בחוסר נאמנות.

דניאל
הרגישה בבית על העמוד הזה; אם הוא היה מתכתי וברקע ג\'ף היה מארגן מוזיקה סליזית היא עוד היתה נשארת שם שעות. ברמה האסרטגית, הצמדות לפארווטי היא כרגע הצעד הנבון. כרגע, כי לנצח אותה בגמר אין לה סיכוי. אני רוצה לחשוב שיש לה תוכנית מגירה.

ג\'רי
מוֹד היגררות קלאסי. עוד מעט חודש במשחק וג\'רי לא החליטה מה היא רוצה מעצמה. בשרשת המזון של שבט הנבלים היא במקום הרביעי, שזה בדיוק המקום בו אף אחד לא רוצה להיות: מרחק נגיעה מהארץ המובטחת אבל עזיבה בידיים ריקות. מול פארווטי, ראסל ודניאל היא גם לא יכולה לסמוך על זכייה בחסינות ברגע הקריטי. בשלב מסוים היא תהיה חייבת להחליף צד, אם היא רוצה לנצח (מה שכלל לא בטוח).

סנדרה
ברגע הראשון שהזדמן לה רצה אצה לרופרט וספרה לו את כל עלילות ראסל. לא ממש עזר. כנראה שהתדמית הבעייתית שלה לא בדיוק זועקת \"אמת דיברתי\". מצד שני, נראה שגם לא היה דחוף לה בשלב הזה לעבור צד. עם קצת יוזמה היא יכלה לכוון את כולם נגד ראסל. ועדיין, היא נמצאת במשבצת לא רעה בכלל: חבריה הנבלים לא ימהרו להפטר ממנה כי הם צרכים אותה למג\'ורטי והגיבורים יחזרו אחריה בפרקים הבאים על מנת שתעבור לצד שלהם. עם קורטני וקולות הגיבורים היא יכולה לנצח את פארווטי בגמר, אולי היחידה עם סיכוי שכזה.

קולבי
עדיין בדיכאון. אפילו על עמוד לא מסוגל לעמוד, לאכזבתו הרבה של ג\'ף. במועצת השבט הוא רמז לפארווטי שאין לה מה לדאוג, לא מסוג הדברים שאומרים ליריבה שלך ברגע הכי קריטי. המלהקים של העונה ודאי מצטערים שגררו אותו למשחק בפעם השלישית.

רופרט
באופן מפתיע המיזוג עשה לו טוב. הוא היחיד שלא סמך על ראסל; הוא עלה על זה שאם פארווטי ירדה מהעמוד כראה שיש באמתחתה חסינות אחרת; והוא גם נותן וידויים מלאי פאתוס, שדי משעשעים אותי. יש לו פוטנציאל לברית עם סנדרה שאולי עוד תשנה את המשחק, לכן לא הייתי ממהר להספידו.

אמנדה
זוועה. פארווטי חשפה בפניה שיש לה אליל, אותו אליל שלפי ראסל היא עשתה בו שימוש במועצת השבט בה קורטני עפה. אז איך זה מסתדר, מוח? אמנדה של פעם היתה כבר מארגנת את כולם נגד ראסל שנחשף בשקריו, אבל זו לא אמנדה של פעם. כנראה שבלי סירי לצידה היא לא מסוגלת לעשות כלום.

קנדיס
סובלת מאותו ניוון שבו לוקה אמנדה. אולי זה משהו במים. קנדיס, שזכתה לעריכה חיובית מאוד בפרקים הראשונים, נמצאת בדעיכה ארוכה. הבאה ללכת משאריות הגיבורים, לפי דעתי.

ג\'י.טי
עף ובצד. איזו מן טקטיקה משונה זו להאמין לראסל ב-90% שהוא איתם נגד \'ברית הבנות\' אבל ב-10% לחשוב שהוא שקרן ולספק לו דיסאינפורמציה; וכל זאת אחרי שסנדרה חשפה שמדובר בהונאה מוחלטת. מועצת השבט שבה לראשונה נכתב שמו (שלא בגמר) תזכר כאחת הטובות בתולדות הישרדות לעונותיה; היה שם מתח, תדהמה, צחוקים, הפתעות, עריכה מושלמת ומשתתפת אחת שאם היה קיים אולימפוס לשחקני הישרדות היא היתה צריכה לשבת על קודקודו.


בראבו

-בפרק הבא פארווטי בלי הגנה. האם ראסל יעניש את בת בריתו הסוררת? האם סנדרה תעבור צד? האם האליל יחזור למשחק?

ציון: 10, כמובן

פארווטי על קולבי, ודניאל וג\'רי שמפלרטטות איתו בלי סוף

ג\'י.טי מגיע לפונדירוסה