ארכיון המסך המפוצל > 2010

הממיר 23/5/10

אבודים, חוק וסדר: מדור מיוחד, מה זה השטויות האלה, 24, קצר משפחתי, שידור ספורט בערוץ 10 ועוד

מאת: המערכת
פורסם בתאריך: 23/05/2010

10. "חוק וסדר: מדור מיוחד", עונה 9, פרק 17. השבוע שודר הפרק ה-200 של חוק וסדר מדור מיוחד ולכבוד האירוע התארח בפרק כוכב בקליבר גדול במיוחד: רובין וויליאמס. הפרק עצמו היה- כמעט כרגיל- מצוין, אבל איכות העלילה הואפלה בגלל משחק נפלא ונטול פגמים של הכוכב האורח. וויליאמס שיחק את החשוד השבועי: אדם אשר בהתחלה מתחזה לשוטר בשם מיליגרם (במציאות, מיליגרם היה החוקר שערך את הניסוי שבו נחקרים היו אמורים לחשמל זה את זה) אשר גורם למעסיק לפגוע מינית בעובדת במסעדת המבורגרים רק כדי לפגוע ברשת החמדנית, אח"כ מייצג - בצורה מדהימה- את עצמו בבית המשפט, ממשיך בהקמת תנועה עממית לשבירת מוסכמות והתנגדות לסמכויות ולבסוף משחזר את אותו ניסוי רק שהפעם מושאי הניסוי הם החוקרים עצמם, רק כדי שנגלה שגם הפעם הניסוי היה מזויף. לאורך הפרק חזינו אולי באחד המשחקים הכי טובים שראינו מכוכב אורח בסדרה כלשהיא. עד היום לא הייתי ממעריצי וויליאמס, אבל התפקיד הזה של משחק דרמטי עם שילוב של מרכיבים קומיים והתחזותיים פשוט תפור למידותיו. (טיימר 2.0) 


וויליאמס

וגם: "חוק וסדר" לא תשוב לעונה 21 בעונת הסתיו הבאה, כך הודיעה השבוע NBC. עינב שיף ורותה קופפר נפרדים

10. "ילדי האנרכיה", עונה 2 פרק 11. איזה פרק הבראה מצוין, קצת נחת אחרי כל הלחץ הנפשי שהיה לנו עד כה. זה כמובן התחיל כבר בסוף הפרק הקודם, שאף נקרא "צרי" והמחיש לאן הרוח נושבת, אבל ברוח חשיפת הסודות המאכּלים, גם טיג לא יכול לשאת יותר את האשמה הרובצת עליו בשל רציחת דונה ומודה בפני אופי במעשיו ובמעורבותו של קליי. כמו בחשיפת דבר האונס, גם במקרה הזה האמת לא מעלה את המועדון באש השמימה. אופי אמנם משאיר את חותם טבעותיו על פניו של טיג, אבל כשהוא מגיע אל סטאל, הוא כנראה מסיק שעדיף לה לחיות עם ייסורי המצפון של העבר והלקח לעתיד - "לפושע הייתה חמלה" - מאשר להרוג אותה. סביר להניח שאם לילה לא הייתה בחייו בשלב הזה, התוצאה הייתה שונה בתכלית. אני תוהה אם היא תקח את העצה שהותיר לה אופי ותיישם אותה על משפחתו של צ'יבס, כי בינתיים לא ראינו את זה קורה.


הסודות שנחשפים משפיעים עמוקות על הנוגעים בהם, כמובן, וצ'יבס למזלו נמצא בצומת שלהם. כשהוא מדבר עם ג'מה על הבור שבו הוא נמצא ושואל מה לעשות, היא אומרת לו ללא היסוס בכלל, למודת ניסיון, "אתה מספר להם!". כלומר אתה לא נושא את הסוד בקרבך חודשים ונותן לו לכרסם בך ובמועדון. מהעבר השני אופי מתרה בקליי שלפני כל דבר אחר יקשיבו לצ'יבס ויאמינו למה שהוא אומר. קליי מקבל את זה בהכנעה ואנחנו יודעים שצ'יבס יהיה בטוח.


נראה ששימת הקלפים על השולחן היא המפתח לחיי משפחה בריאים. קליי עצמו הצליח לשקם את תדמיתו כבר מתחילת הפרק (המושלמת!), עוד לפני הפתיח, כאשר הגיע אל ג'קס. הוא החזיק את התינוק שלו, התנצל וסוף סוף הסכים לדרך שבה רצה ג'קס ללכת כל הזמן - לנקוט באסטרטגיה כנגד זובל, ולא סתם לצאת ולהכות. מאוחר יותר כאשר סיפר למועדון על ג'מה, הוא נשנק ושבר את הלב. זה היה שיקום אנושיות מהמעלה הראשונה, והוא המשיך לאורך כל הפרק גם עם שאר העצות שקיבל משאר החברים והפנים מיד, כולל אלה שצוינו להלן ובנוסף להם בנוגע ליחס שלו כלפי פייני אחרי שניסה להרוג אותו ("אל תיכנס לכאן שוב בלי הז'קט שלך"), וכלפי אשתו הדחויה. טיג הפגין רגישויות מפתיעות כשהבין לעומק ממה נבע אקט הפיתוי הבוטה של ג'מה, החשש שלה מכך שקליי לא ירצה בה. אנחנו הבנו אפילו יותר שבמובן מסוים היא גם משחזרת את האופן שבו נאנסה.


למרות שיקום התדמית וההתפייסות, בפועל החזית להפלת קליי ולשינוי מהותו של המועדון עדיין קיימת. אופי מצטרף אליה, ג'קס רוצה שהוא יקרא משהו. מכאן ואילך זה כנראה יהיה יותר אלגנטי. מתאים לי.(yaddo, tv.agenda.co.il)
י
9.5. "איך פגשתי את אמא", עונה 5, פרק 12. זה היה פרק קלאסי של "אמא" – שילוב בין סיפור שקשור בעלילה מרכזית של הסדרה לבין עלילה משנית שקשורה בדמות המרכזית האמיתית. ובסה"כ הפרק עבד היטב בשני המישורים. לביקורת המלאה

9. "מה זה השטויות האלה", עונה 4 פרק 2. בשבוע שעבר חזרה עדי אשכנזי עם "מה זה השטויות האלה" לעונה רביעית וחדשה. הפרק ההוא עקב אחריה מנסה להצליח בארה"ב (במקום, אגב, פרק יום העצמאות שהיה מתוכנן על פי לוחות השידורים) והיה חביב מינוס. לא מאוד מצחיק, לא מאוד מעניין, מלבד אולי הגילוי שמנחם זילברמן עובד בלוס אנג'לס בתור מדריך לתיירים ישראליים. חשבתי שכנראה התוכנית מעט מיצתה את עצמה, או שאולי אני והיא כבר לא מה שהיינו פעם. אתמול אמור היה להיות משודר חלק ב' של ההרפתקה בארה"ב, ובמהלך פרוגרמטי קשתי טיפוסי, החליטו בזכיינית לשדר דווקא פרק אחר במקום את ההמשך. ומה, עשו בשכל. הפרק עסק בענייני תחבורה, רישיונות נהיגה ורכב, והיה פשוט מצחיק. בעיקר בחלק הראשון שלו, שעסק בניסיונות של עדי לקבל בחזרה את הרישיון שלה בעקבות שלילה. מאז ומתמיד החלקים החזקים של הסדרה היו האינטראקציות האמיתיות והכנות שלה עם הסביבה. מובן שחלק ניכר מהדברים מבוים, אבל בסופו של דבר גם אם הסיטואציה מומצאת, האנשים והטקסטים ברובם מאולתרים ומבוססים על אמת. גם הפעם זו הייתה הנקודה החזקה, אבל אפילו קטעי הסטנד אפ היו טובים מהרגיל, כמו למשל תיאור של הניסיונות שלה לחנות כשתמיד בא איזה גבר מזדמן להשיא עצה, או תגובותיו המודחקות והטקטיות של גבר שאשתו מבשרת לו בטלפון שדפקה את הרכב. כנראה שהנושא פשוט חזק במיוחד. לצד כמה בדיחות קרש וקטעים שהיו מבוימים במפגיע, הרוב קלע בדיוק בנקודות והיה מצוין. (yaddo, tv.agenda.co.il)
י
9. "קומיוניטי", עונה 1, פרק 6. הפעם, הפרק התמקד בטרוי. היה ברור שמתישהו הסדרה תיגע בקריירת הפוטבול שלו והסדרה טיפלה בכך בצורה מצוינת. אז כן, כמו תמיד, לג'ף היה מניע נסתר לעודד את טרוי לשחק פוטבול (כי הוא כזה נכלולי באופיו), אבל בסופו של יום גם הוא הבין שטרוי צריך לעשות את מה שהוא אוהב, והדרך שבה הוא הגיע להבנה הזו היתה מרתקת. לביקורת המלאה

8.5. "24", עונה 8 פרק 22. הקתרזיס של העונה הזו הולך ונעשה יותר ויותר מזוקק. לא כי הפרקים טובים כמו מפאת העובדה שהיא הייתה מחורבנת לרוב אורכה, אבל אין ספק שהפרק הנוכחי היווה שיא שעומד בסטנדרטים של ימי התהילה, פשוט כי היוצרים השכילו סוף סוף, באיחור ניכר, להתיר את הרסן של ג'ק באוור ולאפשר לו להתפרע בדרך אל הצדק. יתר על כן, ההתעללות בלוגאן הרגישה כמו תשורה קטנה לצופים שמתעבים אותו כבר מאז העונה החמישית. חבל שדמותה של טיילור נהרסה אגב כך, אבל נו, כבר די איבדתי עניין גם ככה. לפחות נעים לגלות שהדרך אל הסוף מדממת ושפוכת קרביים יותר מאי פעם. (yaddo, tv.agenda.co.il)
י
8.5. "אבודים", עונה 6 פרק 16. אהבתי את הפרק. עד כה נראה שהעונה הזו מזכירה את עונה 3 ביתר שאת, עם ההתחלה המעפנה והארכנית אצל האחרים דרך השיפור בחלק השני של העונה, ואם יהיה לנו מזל והעקביות תישמר - סוף העונה יהיה שומט לסתות. הפרק הזה נראה כאילו הוא מוביל לשם. אהבתי במיוחד את המהפך של בן, בחזרה אל הניהליזם. מסגיר את כולם, רוצה לראות את מה שלוק עומד לעשות לווידמור וליז למון, יורה בווידמור כדי שבתו תמות, חובר ללוק. זה הבן שלמדנו להכיר ולהוקיר. אם הוא מנסה לשטות בלוק זה אפילו יהיה כיפי יותר. אני תוהה אם ריצ'רד מת מעצמת הפגיעה. לא ראינו גופה, אז אני מרשה לעצמי להמר שלא. אז מה בעצם לוק רוצה? לעזוב את האי או לפגוע באור כשם שג'ייקוב טוען? כי עד כה נראה שהאור לא מדגדג לו את הביצה, סליחה על השפה. בינתיים ביקום המקביל, שעדיין מבחינתי מהווה את מרבית העניין, דזמונד פועל על הילוך גבוה. אהבתי את ניצול העובדה שאנה לוסיה הייתה שוטרת מושחתת, יופי של התכתבות עם העבר. אוטוטו כולם, אבל ממש כולם, מגיעים למופע הזה ותהיה חגיגה. אני שמח לגלות שאני עדיין מתרגש לקראת הפינאלה, למרות שהמשפט החותם של לוק, "אני הולך להשמיד את האי", היה עוד אחד מהמשפטים המפוצצים והמיותרים האלה של "אבודים". אוקיי, תהרוס, למי איכפת, גם ככה תכף הולכים הביתה. בהצלחה עם לשלוט על האי המושמד, בן. (yaddo, tv.agenda.co.il)
י
2. "קצר משפחתי". אני יכול לסלוח על הרבה דברים שהופיעו בקצר משפחתי, ההכלאה המפלצתית בין שבוע סוף (המקורי, והסביר ברובו) ובין תוכניות הקואוצ'ינג המשפחתיות. כבר כשראיתי לפני כמה חודשים את אורי גוטליב מנסה לגייס בפרומואים משפחות להשתתפות בתוכנית חדשה, ידעתי שזה ינוע בין המביך למביך מאד עבור המשפחות שיבחרו להתקשר לתוכנית; זה לא הפורמט שמפריע לי עד כדי כך. אבל הנושא שעליו אני לא יכול לסלוח, ושעליו אני נותן לתוכנית קרדיט מאד קצר, הוא שחיטת הפיגולים של ההומור שהופיע שם. אצל אלון גל או סופר נני אני לא מצפה למצוא הומור, ואפילו כשיש סצינות הומוריסטיות הצחוקים נשארים מחוץ למסך. בשבוע סוף, גם אם לוקחים בחשבון את השתתפותם של שני כהן, קיגלר ויצפאן, היו בדיחות טובות. אבל ב"קצר משפחתי" כל הנסיונות להומור פשוט כשלו אחד אחרי השני. פאנל פתוח וחברותי זה נחמד לאירוע במסיבה, לא לתוכנית טלוויזיה מקצועית; קומיקאים שצוחקים מהבדיחות של עצמם הם היחידים שצוחקים מהן; ירידות על עופר שכטר יכולות להצליח, אם הן לא צפויות מראש; אבל החטא הגדול ביותר הוא העובדה שלמרות שכמעט כל חברי הפאנל הראו בעבר שהם מסוגלים להחזיק בדיחה, התוכנית - כולה! - סבלה מחוסר טיימינג קומי ברמות כרוניות. תוכנית שמסוגלת לגרום לרמי הויברגר להרוס בדיחה, צריכה לשבור את שיאי שבוע סוף החדש ולעוף עוד לפני שהחיים זה לא הכל תשים לב שקרה משהו. הייתי מבקש שתקראו לי כשהם ישתפרו, אבל אני לא משלה את עצמי שמישהו חוץ ממני בכלל טרח לתת לתוכנית צ'אנס. (שלמקו GRAS)


צוחקים מהבדיחות של עצמם

וגם: חברת "אנדמול", המפיצה את הפורמט הסיינפלדי "The Marriage Ref" (שנרכש על ידי "קשת"), לא מרוצה מ"קצר משפחתי". 

1. אוהדי הספורט כבר רגילים שכשכדורגל משודר בערוץ מסחרי, פרסומות יהיו חלק בלתי נפרד מהמשחק. כנראה שזה המחיר שצריך לשלם תמורת שידור חי של אירוע מרכזי בערוץ פתוח. אנחנו כבר רגילים שפופ אפים של פרסומות מופיעים במהלך הפסקות במשחק ומיד עם תחילת המחצית. התרגלנו. אבל מה שערוץ 10 עשה אתמול היה פשוט בושה: באמצע מהלך התקפי של אינטר, עלתה פרסומת להישרדות ולא סתם פרסומת קטנה- הפרסומת ארכה כ-15 שניות, כשכמעט  1/4 מהמסך מכוסה והקריין מדבר בעוצמה מוגברת. יורם ארבל סיכם את זה באירוניה "מזל שלמרות חוקי מרפי, לא הפסדתם אירוע חשוב". אפשר היה לחשוב לרגע שמדובר בכוח עליון. (טיימר 2.0) 


בשולי הממיר

* רובין וויליאמס, כאמור, התארח בפרק ה-200 של "חוק וסדר: מדור מיוחד".

* אריק כריסטיאן אולסן ("החיים בלופ", "קומיוניטי") התארח ב"NCIS לוס אנג'לס
".

* בפרק 13 של "בונז" התארח פרנץ' סיוארט (הארי מ"מפגשים מהסוג האישי"), ובפרק 14 התארחו מרדית מונרו (אנדי מ"דוסון קריק"), ארני הדסון (מנהל בית הכלא ליאו גלין). הקומיקאי סטיבן פריי הגיע להתארח במספר פרקים.

* ב"רוק 30" התארחו אל גור בתור עצמו, ונייתן קורדרי ("סטודיו 60").

* ב"איך פגשתי את אמא" התארחו רייצ'ל בילסון ("האו.סי") וטים גאן ("פרויקט מסלול") בתפקיד עצמו.

* בנג'מין בראט ("חוק וסדר") התארח ב"משפחה מודרנית".

* ב"פרינג'" התארח כריס באואר ("דם אמיתי").

* ב"משפחת סימפסון" חזר להתארח ג'יי. קיי סימונס ("אוז", "המפענחת", "חוק וסדר"), ובטי ווייט ("בנות הזהב") התארחה בתפקיד עצמה.


***
מה יהיה לנו השבוע?
23-29 במאי

ביום שני: הפרק האחרון בהחלט של "אבודים" משודר בבוקר בשידור חי ע"פ השידור של החוף המערבי, ובערב ישודר הפרק עם תרגום (HOT3) "רביעיית רן" מסתיימת (Yes Stars דרמה)

ביום שלישי: מצוייד מסתיימת (Yes Stars דרמה) וחצי-גמר האירוויזיון הראשון; חציו השני של מופע הביזאר ביום חמישי והגמר בשבת (ערוץ 1)

ביום רביעי: "שומרת סוד" מסתיימת (Yes Stars אקשן), וגם "24" מסתיימת סופית
(HOT3)

ביום חמישי: מתחילה הסדרה החדשה "פלאשפורוורד" (HOT3 וגם Yes Stars אקשן)

יומיות:
סיבוב שני לעונה הראשונה של "האחות ג'קי", לקראת עליית העונה השניה (HOT3).
סיבוב שני ל"בית הבובות", החל מיום שלישי (yes stars אקשן).

לוח שידורים מלא והמלצות נוספות להשבוע ב'אסור לפספס'


***
מסביב למסך המפוצל

"צורת הכתיבה שלי והדברים שאני אוהב לראות, מחייבים דברים שיש בהם אדג', מתח ומותחן פסיכולוגי. שילבתי ביניהם ב'חטופים' כי אלו דברים שאני אוהב. אני גם באמת מאמין שזה חשוב לא תצא כאן עוד סדרה שמטפלת רק בפסיכולוגיה של אנשים. זה טלוויזיוני מאוד להוסיף משהו בהווה שמזיז את העלילה קדימה". לכתבה המלאה (עינב שיף, וואלה!, מראיין את גידי רף, במאי ויוצר "חטופים")

* במלאת 20 שנה למותו של הבובונאי הגאון ג'ים הנסון, יעל מ"אפילו עז" מביאה את סיפורה של יצירתו המפורסמת ביותר והתוכנית האהובה עלייה בילדותה: "מופע החבובות".



*  כתבי  ynet חושפים מה הם באמת למדנו מתוכניות הילדים של פעם.

* קשת ורשת רבו ועכשיו הן בברוגז: לא מוכנות לשדר פרומואים אחת של השניה.

* רותה קופפר מסכמת את דעתם של מבקרי הטלוויזיה על הטלוויזיה האמריקאית של השנה.

*  סמדר שילוני מציגה עשר הוכחות להיותה של טינה פיי אלוהים.

* השלוחה המרכז אירופית של HBO (יש דבר כזה) רכשה את זכויות ההפקה והשידור של "מתי נתנשק".



* החשבונית מ-yes נשלחה ללקוח שכבר לא צופה בשידוריה. הוא, אפעס, מת

* הרצל עוזר, מנכ"ל HOT: "השירות שלנו השתפר מאוד; זמן המענה שלנו חבל על הזמן"

* מדוע נעלם "הבורר" מהפרסומת של HOT?


רוצים לכתוב לממיר הבא?
כתבו לנו


(editor@tve.co.il)

המסך המפוצל בטוויטר
המסך המפוצל בפייסבוק

















תגובות (17)