המסך המפוצל

הממיר 20/6/10

סקרבס נפרדת, ערוץ 1 משתפר, yes מפשלת, צ\'יינה ביץ\', קוגרטאון, שלמה שרף ועוד

מאת: איתן גשם והמערכת

פורסם: 20-06-2010
16 תגובות

9. \"צ\'יינה ביץ\'\" היא מסוג הסדרות שאני לא רואה בקביעות, אבל מתי שיוצא לי לצפות בפרק הוא כמעט תמיד יוצא מן הכלל. הפרק ששודר ביום ראשון האחרון עסק בחזרתו של דוג\'ר לארה\"ב והתמודדות עם חיי האזרחות. הפרק עצמו היה טוב מאוד וכיסה כל נושא שאני יכול לחשוב עליו הקשור להתמודדות של חיילי מלחמת ויאטנם בשובם הביתה. מה שהפך את הפרק למעולה הוא המונולוג של דוג\'ר בדקות הסיום, שמהווה מסר די חריף לצופים, בו הוא מבטיח שהוא לא ישכח ולא ייתן להקרבה שלהם להישכח ע\"י אומה שמעדיפה להתעלם מהם. (תתש)

8.5 \"קוגר טאון\", עונה 1, פרק 3. לאט לאט אני מתחיל להתרגל לאווירה ולדמויות בסדרה הזו, ולמרות שלא מדובר באיזו יצירת מופת או אפילו באחת הסדרות הקומיות המובילות כרגע, אני בהחלט נהנה ממנה. אמנם כמות הבדיחות שאפשר להגדירן כ\"מאד מצחיקות\" לא גבוהה, אבל יש הרבה בדיחות קטנות, והאפיון של הדמויות והדינאמיקות שלהן ממש מגניב. במיוחד אני מחבב את הצמד אנדי-בובי שמזכירים את ג\'יי די וטרק, אבל לא רק אותם.

העלילה של הפרק הפעם – ג\'ולס מנסה להקדיש זמן לעצמה לקראת הסקס הראשון עם ג\'וש אבל מגלה שהיא עסוקה מדי בעזרה לאחרים - אמנם הייתה די צפויה, אבל עבדה היטב. אהבתי את ה\"גילוי\" באמצע הפרק על כך שג\'ולס לא טובה במיטה, וקצת חבל שהם ברחו מזה בסוף הפרק – זה יכול היה להיות אלמנט מעניין שאפשר היה לסחוב אותו יותר לאורך הסדרה. אבל הקטע היה שווה ולו בזכות הדיאלוגים של ג\'ולס ובובי כשג\'ולס מנסה לשחזר רגעים גדולים שלהם יחד בין הסדינים, רק כדי לגלות שהרגעים שבובי זוכר בכלל לא קשורים. וגם סצינת סיום הפרק, שבה ג\'ולס מתלהבת שג\'וש זוכר \"3 מתוך 4 בהם אני הייתי שם!\" הייתה קורעת. בהחלט יש פוטנציאל התמכרות לסדרה הזאת.



8. \"סקראבס\", עונה 9, פרק 13. בשקט בשקט נפרדנו לשלום מאחת הסדרות היותרחשובות של העשור האחרון, ולמרות שהניסיון ליצור ספק \"סדרת בת\" ספק עונה חדשה לא זכה להצלחה המצופה, אי אפשר להתעלם מהעובדה שהסדרה החדשה - או איך שנקרא לה - דווקא הלכה והשתפרה והראתה ניצוצות לא רעים מסדרת האם. מהרגע שג\'יי די הסתלק הדמויות החדשות קיבלו יותר נפח ומשמעות, ועד שהתחלתי ללמוד לחבב אותן הן עוזבות. כמה חבל.

מאד אהבתי את ההתקדמות של הדמות של קול שהפך מדמות מעצבנת וחד מימדית לדמות מגניבה וכיפית. הגילוי על כך שהוא עשוי להתאים דווקא להיות מנתח היה עשוי נהדר – החל מהדרך שבה ד\"ר קוקס מתעלל בטרק ומצמיד את קול אליו, דרך הניסיונות של טרק להפחיד את קול, המשבר של קול והגילוי הצפוי אבל המתבקש על כך שקול באמת רוצה בכך. גם העלילה של דרו ודניז הייתה צפויה מעט אבל יעילה מאד – \"הצעת הנישואין\" המפתיעה של דניז, הפאניקה של קול, שבירת הקיר ע\"י דניז וההשלמה בסיום הפרק, כל אלה עשו את העבודה היטב וסגרו יפה מאד את סיפור האהבה הבלתי שגרתי שלהם. אפילו לוסי לא עצבנה יותר מדי בפרק הזה, והסצינה בראשו של דרו על \"17 הלוויות של חדי קרן\" הייתה קורעת לגמרי.

בסה\"כ חבל מאד שהסדרה לא קיבלה את הצ\'אנס המגיע לה דווקא כשהעניינים התחילו לזוז כמו שצריך, אבל לפחות הם קיבלו צ\'אנס וניסו. גם זה משהו. עכשיו נותר רק לקוות שנזכה לראות שחקניות נהדרות כמו אלייזה קופ (דניז) או שחקנים עם נוכחות כמו דייב פרנקו מככבים על המסך הקטן במקומות אחרים. להתראות סדרה אהובה שלי, אתגעגע אלייך עד מאד!


ביי

7. בשבוע שעבר נתתי ציון נמוך מאד לערוץ הראשון ולאולפן שלו, אבל הפעם הערוץ דווקא ראוי למחמאה. באורח פלא דווקא הטכנאים המושמצים כל כך של הערוץ הצליחו למצוא פתרון טכני למטרד המחריד המכונה ה\"בובוזלה\" באופן שבו הרעש שהדבר הזה מייצר כמעט ולא נשמע ברקע ואפשר ת\'כלס לראות משחק בלי לסבול מכאב אזניים. אז למה הם לא קיבלו ציון 10? את זה הם יקבלו כשהם יצליחו למצוא פתרון טכני יצירתי לרעש המחריד בהרבה המכונה \"דני נוימן\" או \"מאיר איינשטיין\" (שדר טוב ועיתונאי חד חושים, אבל כמה הוא צועק, שיהיה בריא). הנה לכם אתגרחדש, טכנאים יקרים!

6.  \"איך פגשתי את אמא\", עונה 5, פרק 16. פרק חביב, אך מעט מפוספס לטעמי. אהבתי את הרעיון של כל הקטע עם ה- \"Hooked\" שמתאים מאד לרוח הסדרה, והקטע עם בארני והמקצועות של הבחורות שהופכות אותן לשוות היה מגניב ומתאים לסדרה לא פחות. אבל לא ממש אהבתי את הקטעים עם הנרייטה ועם סקוטר שהיו מוגזמים, מביכים ולא ממש מצחיקים. הפרק כשלעצמו כן היה מצחיק ועשוי היטב, אבל הייתה לי תחושה שהיה אפשר לעשות אותו טוב יותר ממה שיצא הפעם. קצת חבל.

וגם

6. \"האוס\", עונה 6, פרק 3. אחרי פרק פתיחה שונה ומעניין, שקצת שבר את השגרה היבשה של הסדרה, שבמהלכו לא הופיעו דמויות המשנה כלל (למעט הופעה קצרה של ווילסון), היה צפוי שבפרק הזה הדגש יעבור דווקא אליהן. וכצפוי, זה היה די משעמם. לביקורת המלאה

4. אין לי שום בעיה עם מופעי ה\"סטנד אפ\" שב-yes מעלים מדי פעם בשבתות. קת\'י גריפין היא אשה מצחיקה מאד. גם קרוליין ריי לא פראיירית (אם כי פחות מוכשרת מגריפין, לטעמי), ובד\"כ אני נהנה מהמופעים האלה, למרות שהם נוטים להיטחן ולהילעס בשידורים חוזרים. הבעיה שלי היא אחרת - למה yes קטעו את השידור הרציף של תכניות \"Saturday Night Live\" בלי להודיע שום דבר? ודווקא לפני תכנית שאני מצפה לה במיוחד ועשתה כותרות בחו\"ל. ממש מקומם.


תראי להם, בטי

3. \"Glee\", עונה 1, פרק 18. איזה פרק איום, פשוט זוועה חיה. פאק מגלח את השיער בלי שום הסבר הגיוני וכתוצאה מכך מאבד את המעמד שלו בבית הספר? פאק מתחיל עם מרסדס? מרסדס מודעת לזה שהוא מנצל אותה ועדיין \"מתאהבת\" בו למרות שאין להם שום כימיה? קורט מחליט שהוא רוצה להתנהג כמו גבר בגלל... שיחה עם סו סילבסטר? קורט מתמזמז עם בריטני? רייצ\'ל מאבדת את הקול שלה? אה, רגע, זה דווקא היה חיובי, במובן מסוים... זאת אומרת, לפחות עד שהיא חזרה להיות מעצבנת. וזה עוד מילא, אבל שיא השיאים היה הקטע המגוחך ההוא עם הנער הנכה שנראה כמו פרק מיוזיקל מעפן במיוחד של \"מגרש ביתי\". מה זה החרטא הזה?

2. כאמור, בשבוע שעבר הערוץ הראשון לא זכה למחמאות ממני על האולפן שלו, והאמת? לעומת מה שקיבלנו מהערוץ השני - הערוץ הראשון הוא זהב טוב. אם אפשר לסכם את זה בסגנון שיווקי אפשר לקרוא לזה: \"כל התחלואים בדיוק – רק עם גוון מסחרי!\". אולפן יבש ושמעמם, והאולפן שאחרי המשחק פשוט מחריד עם פאנל של אנשים לא מעניינים וקשקושים חסרי תוחלת שרק עושים חשק לברוח למחוזות אחרים. רוצים להיות גדולים שם בערוץ 2? תודו שאין לכם מושג הדברים האלה, תביאו את מודי והחבר\'ה מערוץ הספורט ותנו להם לעשות את השטיק שלהם במקום לנפח לנו את המוח. זוועה, פשוט זוועה.

ועוד 2. \"פעם לגרמניה היו רק ארים חזקים בקבוצה, בגלל זה הם לא הפסידו\". זה משפט ששלמה שרף, הפרשן המהולל, אמר השבוע במהלך אחד השידורים כשדיבר על שחקן בשם קקאו שמשחק בנבחרת גרמניה (\"הוא בכלל לא נראה ארי, הוא נראה כושי\". היה המשפט הראשון שלו על הבחור). כן, כן. הוא באמת אמר את זה. ובאמת שידרו את זה. והאדמה לא רעדה. פני הפרשן כפני המדינה.

1. השבוע הודיעה HOT שהיא מורידה את ערוץ ESPN ממצבת הערוצים שלה ומחליפה אותו בערוץ ספורט אחר – \"יורוספורט2\" לכאורה, מהלך לגיטימי שהרי לא מורידים ערוץ אלא \"מחליפים\" אותו. אלא שבפועל יש כאן מהלך בוטה שמהווה יריקה בפרצופם של חובבי הספורט האמריקאי בישראל: ESPN משדר ענפי ספורט אמריקאי קלאסיים, ובמיוחד בייסבול, פוטבול, NBA, הוקי קרח, טניס וכו\'. מדובר בפנינה נדירה, שאמנם כמות הצופים שלה אינה עצומה, אבל איכותית ופעלתנית מאד. ערוץ \"יורוספורט2\", לעומתו, הוא ערוץ שמשדר ענפי ספורט פחות פופולאריים לצפיה, אם להשתמש בלשון עדינה (אופניים, כדור-יד וכו\') והסיבה היחידה שב- HOT כל כך מעוניינים בשירותיו היא כספית גרידא – בחברה החליטו שעלויות השידור של ESPN גבוהות מדי והעלויות של הערוץ החדש נוחות הרבה יותר. בימים האחרונים החלה חידדו חידודים על חשבונו של איש מת:


צילומסך: עידוק



רוצים לכתוב לממיר הבא? כתבו לנו
(editor@tve.co.il)

המסך המפוצל בטוויטר
המסך המפוצל בפייסבוק