ארכיון המסך המפוצל > 2010

הממיר 4/7/10

סטרדיי נייט לייב, משפחה מודרנית, קומיוניטי, איך פגשתי את אמא, Glee, כמה מילים על פרשני המונדיאל, ועוד

מאת: איתן גשם והמערכת
פורסם בתאריך: 04/07/2010

* מדור הקופסא חזר, ברעש וצלצולים (וגם וובוזלות, כמובן), ויביא לכם בכל שקר-כלשהו ידיעה מעולם הטלוויזיה - and beyond‏!


9. "סטרדיי נייט לייב". אחרי מספר שבועות בהם שודרו – באופן תמוה – מספר ספיישלים של סטנדאפ, נזכרו ב- yes לשדר סוף סוף את התכנית המדוברת בכיכובה של בטי ווייט האחת והיחידה. בתכנית התארחו – במחווה מיוחדת – הכוכבות הגדולות של התכנית בשנים האחרונות: טינה פיי, איימי פוהלר, מולי שאנון, רייצ'ל דרטש, מיה רודולף ואנה גסטייר. והתכנית לא אכזבה – המערכונים היו מצחיקים ושנונים במיוחד (אם כי היו מעט נפילות), החדשות היו משעשעות ביותר (כולל החיקוי הנפלא של וויטני יוסטון מצדה של רודולף האנדרייטד) ובטי וויט?... יש כאלה שאין להם את זה ויש כאלה שיש להם את "זה", ולבטי ווייט יש את זה. טיימינג קומי מופלא, מתיקות טבעית וקסם אישי שלא ניתן לעמוד בפניהם – מה הפלא שנתנו לאשה המופלאה בת ה- 88 שנים (וחצי, כפי שהקפידה להדגיש) תכנית משלה? תענוג.

ועוד 9. המונדיאל עוד לא נגמר אבל אפשר כבר להכתיר את אחת המנצחות וזוהי רשת. הזכיינית זכתה לעדנה בדמות רייטינג נפלא של 24% בממוצע ולראשונה ראינו את כוחו של המונדיאל בערוץ מסחרי חזק. הרייטינג הגבוה משתקף גם בשורה התחתונה: רשת סיימה את שידור המשחקים ברווח של 15-20 מליון שקל ולא פחות חשוב מכך - המתחרים של רשת נפגעו גם הן: "הישרדות" הגיעה לשפל של רייטינג ו"כוכב נולד" (שאומנם לא מתחרה ברשת, אבל הושפעה באופן עקיף) גם כן. החשיבות לרשת ברורה: מינוף לתוכניות שלה, זריקת עידוד לעובדים ופיתוח תוכניות חדשות (מדברים על עונה שנייה של "המירוץ למיליון"). אבל החשיבות לאוהדי הספורט אפילו גדולה יותר: מנהלי הערוצים הבינו שלכדורגל בכלל ולמונדיאל בפרט יש כוח מסחרי עצום, ואולי בעתיד כבר לא נראה טורנירים גדולים בערוצים בתשלום. (טיימר)

8.5 "משפחה מודרנית", עונה 1, פרק 17. פרק מצחיק למדי, ששילב יפה בין העלילות השונות. העלילה של הצב של מני לא הייתה ממש מקורית אבל עשתה את העבודה, כשכל הדמויות היו מצוינות – החל מג'יי שסיפק הסבר יפה למניעים שלו והצליח להצחיק אותי שוב ושוב, דרך גלוריה שהבינה מהר מאד מה הולך ("אני קולומביאנית. אני יודעת לזהות זירת פשע מזויפת!") וכלה, כמובן, במני שקרע אותי לגמרי, במיוחד בסצינת המחווה לחדר החקירות עם המנורה למעלה שהייתה היסטרית. הסיפור של מיטשל התחיל קצת חלש, אבל מאד אהבתי את הדרך שבה הוא עמד מול הבוס שלו וקם והלך (רק כדי לחזור ולקחת את התגית שלו כדי שהוא יוכל לצאת החוצה מלכתחילה. קטע גדול) וקמרון היה משעשע בפני עצמו. הסיפור של פיל ו"אהובתו" מהתיכון היה גם הוא משעשע למדי, הרבה בזכות ג'ודי גריר הנפלאה - שאיכשהו תמיד מלוהקת לתפקיד האשה החמודה שמתגלה כמטורפת משהו, אבל עושה את זה כל כך טוב שאפשר להבין בקלות למה ממשיכים ללהק אותה כך. אהבתי גם את הסיפור הקטן של אלכס שמתעללת בלוק המסכן, אם כי בסיום הפרק הסיפור הזה הלך מעט לאיבוד. סה"כ עוד פרק טוב בסדרה משעשעת וכתובה היטב.


ג'ודי גריר ב"משפחה מודרנית"

8. "קומיוניטי", עונה 1, פרק 11. זה לא היה הפרק הכי חזק שלהם מבחינה עלילתית, אבל הסדרה הזו כל כך מבריקה שגם פרק כזה היה עמוס ברגעים על סף הגאונות. הגדולה האמיתית של הסדרה נעוצה בכך שהיא פשוט סומכת על האינטליגנציה של הצופים שלה שיבינו את הבדיחות המתוחכמות. הדוגמא הקלאסית – כאשר אנני רואה את איבר המין הזכרי הגדול בחדרו של הדיקן ושואלת "האם זה גדול יותר מהממוצע?" – בבת אחת בריטה ושירלי עונות,  כשבריטה עונה "כן" ושירלי עונה "לא" ומה שהופך את הבדיחה לגאונית היא השניה הזו שבה אנו מעכלים את הנחות יסוד שטמונות בה עד להבנה. פשוט אדיר. אבל היו עוד רגעים גדולים – ג'ף שמכניס את הנשים לספר הטלפונים שלו לפי כינויים שהוא ממציא להן (והגילוי על כך שהוא מכניס את השם של בריטה כפי שהוא לספר הטלפונים היה צפוי וקצת מאכזב), החיבור בין ג'ף ופירס לאורך הפרק, הכימיה של פירס ונערת הליווי, וכמובן התחרות של עאבד וטרוי שליוותה אותנו לאורך הפרק כולו, עם הרפרנסים הקורעים ל"מעבר לשיא". עונג צרוף.

7. "איך פגשתי את אמא", עונה 5, פרק 18. לא פרק מבריק, אבל היו בו כמה רגעים מוצלחים. טד ולילי הן שתי הדמויות הבעייתיות יותר בתוך החבורה, והיה מעניין לראות את הכותבים ממקדים את הפרק בשתי הדמויות האלה בדגש על התכונות הבעייתיות שלהן: טד שמתעקש להתאהב בכל בחורה שהוא פוגש ולילי (שמוצגת כפחות סימפטית כאינדיבידואל ולא כחלק מהזוגיות עם מרשל) ה"קונטרול פריקית". זה הביא לכך שהפרק היה פחות כיפי מהרגיל, אבל גם נגע יפה בדמויות ולא פחד להסתלבט עליהן. אהבתי גם את השימוש באקסיות של טד ובמיוחד את השימוש בדמותה של קארן האקסית האיומה (בגילומה של לורה פרפון המצוינת), ואהבתי עוד יותר את מתנת היומולדת המתוקה של מרשל ולילי (איזה זוג מקסים). גם הבדיחה הרצה על כך שאין לבארני תמונה רעה הצליחה לשעשע אותי, אם כי בהמשך התחילה לעייף. היו להם פרקים טובים יותר, אבל בסה"כ הפרק היה לא רע, ואהבתי את האומץ של הכותבים לטפל גם בחולשות של הדמויות הפחות אהודות בסדרה. 

5. "Glee" -  עונה 1, פרק 20. אחרי הפרק הנפלא של שבוע שעבר, צפיתי שתהיה נפילה ברמה, והיא אכן הגיעה. שוב פעם חוזרים לעסוק בפין ובקורט כאילו שאין דמויות אחרות לעסוק בהן, שוב רואים את שחקני הפוטבול מוצגים כמפלצות כדי לחדד את המסר הלעוס של "אל תפחדו להביע את עצמכם" – לא עברנו כבר את העידן הזה בטלוויזיה שבו לא מציגים את המסרים באופן מתוחכם יותר ואת הדמויות המעורבות באופן "אפור" יותר? והסיפור של רייצ'ל ואמא שלה? שלא נדע. לא התחברתי אליו בכלל וההתנהגות של שלבי פשוט לא הרגישה לי הגיונית, בנסיבות העניין, אחרי כל מה שהיא עשתה כדי להגיע אל רייצ'ל (אבל עקביות בהתנהגות הדמויות אף פעם לא הייתה הצד החזק של הסדרה הזו). ובכל זאת, היו כמה דברים חיוביים בפרק – הנאמברים היו מצוינים, במיוחד אלה של ליידי גאגא, אם כי גם השיר של "קיס" היה חמוד, והביצוע של אידינה מנזל ל"מצחיקונת" היה יפהפה. אבל הרגע הגדול של הפרק היה, כמובן, בנאום התוכחה של אבא של קורט שהיה כתוב מצוין. אמנם נדמה שכל ה"בילד אפ" לקראת הקטע הזה היה צפוי אבל הוא בהחלט היה אפקטיבי ושוחק היטב (ולפני זה אפילו ראינו קצת הבעת רגש מצד פין. וואו!). ובכל זאת, רוב הפרק היה מאכזב וסו הייתה חסרה, כמובן.


Oh my Gaga!

3.  בשבוע שעבר קוננתי על מאיר איינשטיין והדרך שבה הוא משדר את המונדיאל הזה, ולא זו בלבד שהמצב לא השתפר (וגם לא הסתפר – מה נסגר עם הפריזורה, איינשטיין?), במובנים מסוימים הוא נהיה גרוע יותר. הצעקות חסרות הפרופורציה (יש לי תיאוריה לפיה ככל שאיינשטיין צועק חזק יותר  כשהוא מתאר בעיטה, כך הסיכוי שהיא תעוף רחוק יותר ממסגרת השער גדול יותר. צריך לבדוק את זה), הקביעות חסרות הבסיס לעומת מה שקורה באמת במגרש והכימיה הבלתי קיימת עם שותפו לשידור, נוימן (תשוו את זה לדאחקות של רן בן שמעון ועמית הורסקי שאמנם גם הן נמאסו כבר בשלב מסוים, אבל לפחות שם יש כימיה, הומור והערכה הדדית) – פשוט זוועה. ולחשוב שנצטרך לסבול את שני אלה דווקא בשידורים החשובים ביותר שנותרו לנו. הכינו את הוובוזלות!

1. מבין כל מגישי ודרשני המונדיאל הזה זכה בוני גינזבורג ליחס אוהד מהמבקרים שהפנו את תשומת הלב לשידור הענייני והבלתי מתלהם שלו. ואכן, בצדק. אלא שנראה שההצלחה עלתה לו לראש, לבוני שלנו. אחרי המשחק שבו ארגנטינה הובסה ע"י גרמניה נשאלה המגישה גילי שם טוב מה דעתה על המשחק, והיא ציינה – בטעם רב – שהיא שמה לב לכך ששחקני נבחרת גרמניה שיחקו משחק קבוצתי, בעוד ששחקני ארגנטינה שיחקו באופן סוליסטי מדי. גינזבורג בתגובה עשה פרצוף מופתע וטרח לומר לשם טוב בהתנשאות שהיא הפתיעה אותו באבחנה שלה, כאילו שאין מדובר בשדרית שכבר שנים רבות במקצוע וראתה כמה משחקים בחייה. אבל הוא לא הסתפק בכך ובהמשך כאשר שחזר את השער השני של הגרמנים שנבע ממהלך קבוצתי יפה בסופו נותר לחלוץ רק לגלגל את הכדור משני מטרים לתוך הרשת, גינזבורג היה חייב להוסיף ש"אפילו גילי שלנו הייתה מבקיעה משם", למבוכתה הרבה של שם טוב שמיהרה לומר בציניות "באמת תודה, בוני" (וחבל שהיא לא הזכירה לו בהזדמנות כמה מהפדיחות שהוא עשה כשוער הנבחרת). גועל נפש.


בשולי הממיר

* ב"משפחה מודרנית" התארחה ג'ודי גריר (קיטי מ"משפחה בהפרעה").

* אד ווסטוויק מ"אחת שיודעת" התארח ב"קליפורניקיישן".

* ב"חוק וסדר: כוונה פלילית" התארח אריק בלפור ("באפי", "24", "עמוק באדמה").

* ב"רוק 30" התארחה ג'אן הוקס מ"סטרדיי נייט לייב".

* ב"בונז" התארחה דניס קרוסבי (טאשה מהעונה הראשונה של "סטאר טרק: הדור הבא") בתפקיד אשתו של הקורבן בפרק 4, ואזורה סקיי ("באפי" עונה 7) הופיעה בפרק 5 כחוקרת פרטית מעצבנת (ואם לא זיהיתם - זה כי היא צבעה לחום).

* לקאסט של "זירת הפשע: מיאמי" הצטרף אדי סיבריאן (ג'ימי מ"משמרת שלישית"), וגם התארחו שריף אטקינס (גאלאנט מ"ER") ורוברט גאנט (בן מ"הכי גאים שיש").

* טרישה הלפר, מס' 6 ב"בטלסטאר גלקטיקה", קפצה שוב אל (ועל) צ'ארלי ב"שני גברים וחצי". לצידה בפרק הופיעה גם פרנסס פישר ("המגן", "יוריקה", "בקר"). (אסף רזון)

* ב"איך פגשתי את אמא" חזרו להתארח לורה פרפון ("מופע שנות השבעים") ואן דודק ("האוס", "מד מן").


לורה פרפון ב"איך פגשתי את אמא"


ציטוטי השבוע

* "פלאש פורוורד", פרק 5. סיימון (דומיניק מונהאן מ"אבודים") מתחיל עם אישה ברכבת ומנסה להרשים אותה ע"י הפגנת ידע בפיזיקה:

סיימון: את מכירה את ניסוי החריץ הכפול?
אישה ברכבת: הייתה את הפעם ההיא בקולג'...
סיימון: מה עם החתול של שרודינגר?
אישה ברכבת: אני לא עד כדי כך סוטה.

***
מה יהיה לנו השבוע?
4-10 ביולי

ביום ראשון:
"הוליווד הילס" מסיימת עונה 4 (HOT3), "האישה הטובה" מתחילה (yes stars דרמה).

ביום שלישי: "90210" מסיימת עונה שניה (
HOT3).

ביום רביעי: "מספ7ים" ו"המתנקש" שתיהן מסיימות עונה (
yes stars אקשן).

ביום חמישי: "אקסטרים מייקאובר" מסתיימת (
yes stars דרמה).

יומיות א'-ה':
"מגרש ביתי" עונות 1-3 (
HOT3)

* השבוע ב-Hot VOD :
ספיישל Seal, פרק אחרון של "חצויה" עונה 2.
"אזור ירוק" עם מאט דיימון, "ברק שחור", "סיפור גדול".

* השבוע ב-yes VOD :
סרטים: "מלאך האבן", "הפעם הראשונה", "שרי" עם מישל פייפר.

***
מסביב למסך המפוצל

ביחד הם מאמינים שנורא משעשע להכריח תיכוניסטית במגמת תנ"ך לומר את השם המפורש, או לדבר עם נורבגי, או להתפנן קצת באנגלית עילגת עם מישהו שחום עור ולקרוא לו "ניגרו". מכיוון שהכל יחסי, יחסית ל"יאללה, נקסט" זבל כמו "בובי ואני" ו"לילה בכיף" נראות לפתע כיצירות סוגה עילית. לכתבה המלאה (אריאנה מלמד, ynet, על "יאללה, נקסט" החדשה של ביפ)

העדר התייחסות מפורטת יותר למצבים שבהם אין קבלה, הבנה ויכולת להכיל הופכת את הסרט הזה לפלקטי וחד ממדי: התמקדותו בהומואים, כשרונה קינן לבדה "מייצגת" את מה שמתרחש במשפחות לנשים לסביות, מטה את התמונה עוד יותר והופך אותה לסרט על "תגובות של הורים להומואים יהודים מן המעמד הבינוני ומעלה, רצוי כאלה שחיים בתל אביב, עם ייצוג בלתי פרופורציונלי לסלבס. לכתבה המלאה (אריאנה מלמד, ynet, על "אמא ואבא, יש לי משהו לספר לכם", הסרט הדוקומנטרי של אסי עזר על הורים שבניהם ובנותיהם יצאו מהארון)
ועוד על הסרט גם אצל צפניה ורב ערוצית.




* HOT ננזפה על שידור הסרט "סקס והעיר הגדולה" אחר-הצהריים.

* העונה הרביעית של סדרת הרשת "הגילדה", בכיכובה של פלישיה דיי, תעלה למרשתת החל מ- 13 ביולי. את העונות הקודמות ניתן לראות באתר הבית של הסדרה.

## בערוץ 10 הוחלט לא לשדר את "הישרדות אולסטארס" מול חצאי הגמר והגמר של המונדיאל עקב התדרדרות הרייטינג.

* יובל רק רצה להחליף שלט לממיר, וב-HOT זכה לשירות גרוע וטרטורים.

* אחרי 25 שנה, לארי קינג יפרוש בסתיו מ-CNN

* ועדת זכויות הילד נגד חשיפת ילדים ב"סופר נני"

* סוזן סרנדון נכנסת לתחום הריאליטי.

***
רוצים לכתוב לממיר הבא? כתבו לנו
(editor@tve.co.il)

המסך המפוצל בטוויטר
המסך המפוצל בפייסבוק


תגובות (17)