המסך המפוצל

המסך המפוצל בן תשע!

עברנו עוד שנה של דיבורים על טלויזיה, איזה כיף! מזל טוב!

מאת: המערכת

פורסם: 10-07-2010
8 תגובות

אם אתם מחפשים את תוצאות הגרלת יום ההולדת הגדולה, הן כאן. ויש גם סרט!

עוד שנה חלפה הלכה לה, עוד כמה עונות של סדרות, עוד כמה טורים וכתבות, והמסך המפוצל קיים כבר תשע שנים. וואו, תשע שנים. לא רע, אה? במושגי אינטרנט זה בערך תשעים שנה.
את השנה העשירית בחיי האתר פתחנו בשינוי גדול, ובזככותכם נהיה פה גם בשנה הבאה לחגוג יום הולדת עשר ולעוד הרבה שנים נוספות. בינתיים אנחנו כאן, במסורת השנתית (שהחלה שנה שעברה) של יום ההולדת, לסכם חגיגית את נתוני האתר של השנה החולפת. יום הולדת שמח!

אז כמו שציינו בשנה שעברה, את הכתבות והתגובות שלכם קוראים אלפי אנשים ביום, חלקם באופן קבוע יותר, חלקם מגיעים לאתר במקרה (מאלה, חלק אפילו נשארים), ואנחנו שמחים להגיד שהתעבורה באתר במהלך השנה האחרונה רק הלכה וגדלה. קוראי עברית יש בכל רחבי העולם, כך שהאתר פופולרי גם במדינות רבות שאינן ישראל, כאשר המובילות שבהן אחריה הן ארה\"ב, קנדה, גרמניה ואנגליה. אין שינוי גדול בתחום הזה.

הסדרות שחיפושן היה הנפוץ ביותר בהובלה אל המסך המפוצל לעומת זאת השתנו לחלוטין. בשנה שעברה היו אלה \"באפי\", \"אבודים\", \"דוקטור הו\", \"אחת שיודעת\" ובמקום הראשון \"סרוגים\". והשנה תופסות את מקומן סדרות אחרות. אפשר לומר שהסדרות האלה מיצגות טרנד מסוים, או תמונת מראה של עולם הטלויזיה הנוכחי שלנו. זה נתון בהחלט מעניין לניתוח, אבל רק נציג אותן ונשאיר את הניתוח לכם.

במקום החמישי \"טורצ\'ווד\", או אם לדייק המיני סדרה \"ילדי כדור הארץ\". במקום הרביעי, ומוזר שהוא לא היה שם קודם, \"האוס\". במקום השלישי באופן מפתיע (או שלא?) נמצא ידיד האתר דיוויד בוריאנז עם \"בונז\". במקום השני \"הפמליה\", ובמקום הראשון הרבה מעל כולם, לא הפתעה גדולה, פריצת השנה– \"גלי\". \"דם אמיתי\", \"פלאש פורוורד\", \"פרינג\'\" ו\"משמרת שלישית\" גם הן הגיעו לתוצאות חיפוש גבוהות. הנציגות הישראלית היחידה שהגיעה לגבהים במילות החיפוש היא של \"אחד העם 101\", כנראה ממש לאחרונה.


Glee, Duh...

בתחום הכתבות הנקראות ביותר באתר בשנה החולפת, \"הופרדו בלידתם\" של השנה לא לקחה את הפסגה הפעם. לא נמשוך את המתח - פרויקט העשור, עם כל כתבותיו הנלוות היה המנצח הגדול, ושבר כמה שיאים במספר קוראים לא רק של השנה החולפת, אלא של כל תשע השנים האחרונות. כתבת העשור אם כן, היא כתבת העשור. גם במספר הגולשים. הכתבות הפופולריות ביותר אחרי סיכום העשור היו אלה של \"הפיקניק המפוצל 7\", תנועת הצופים על פתיחת העונה השישית של האוס, הממיר מה21 לפברואר (שהיה הממיר עם מספר התגובות הגדול ביותר והדיון הארוך ביותר בשנה החולפת), כתבות טקס פרסי השייני, וההודעה על הפסקת התמיכה באקספלורר 6.

אגב אקספלורר, זה בטח יעניין מישהו, אקספלורר (לא 6) הוא עדיין הדפדפן המועדף על גולשי האתר. קצת יותר מ50% מהגולשים משתמשים בו. 30% משתמשים בפיירפוקס, 12% בכרום, והשאר בדפדפנים אחרים למיניהם.

מבחינת מין, אוכלוסיית האתר מתחלקת פחות או יותר כמו בעולם האמיתי, 52% נשים, 48% גברים. מבחינת גיל, וזו שאלה שאנחנו מקבלים הרבה, במיוחד לקראת מפגשים כמו הפיקניק המפוצל,  47% מגולשי האתר הם בני 25-34. 28% בני 18-24, 12% בני 35-44, ו6% מתחת לגיל 18.

הנתון האחרון, כבכל שנה, הוא המעניין והחשוב ביותר, שהרי האתר הזה לא היה מה שהוא אם לא הגולשים שלו. אתם, שבזכותכם האתר חי ובועט. אתם שתגובותיכם הן מה שעושות אותו ולמענכם ובעזרתכם הוא נוצר וקיים. אלה הגולשים שהגיבו הכי הרבה באתר בשנה האחרונה (לא כולל עורכי האתר), והפעם, כיוון שהפורומים הלכו ותפסו חלק גדול יותר ויותר מהאתר בשנה האחרונה, חילקנו אותם לשתי קטגוריות.

בפורומים:
במקום החמישי, אשת הרפואה שלנו, מורן. במקום הרביעי, יקירת האתר סליירט, במקום השלישי איש פורום החדשות שלנו, רז. במקום השני טריליאן חדת הלשון, ובמקום הראשון, עם הכי הרבה תגובות בפורומים בשנה האחרונה, כתבתינו מעבר לים, מיקה.

במגזין:
במקום החמישי, היחידה שנכנסה לטופ5 גם בפורומים וגם כאן, סליירט. במקום הרביעי, כתב הספורט המקליטן שלנו, טיימר. במקום השלישי, בעלייה של שני מקומות מהשנה הקודמת, האיש עם האג\'נדה, yaddo. בירידה מהמקום הראשון למקום השני, חתולה על גג פח לוהט, קיטי. ובמקום הראשון, עם עלייה מהמקום הרביעי, האיש בצד האפל, darthziv.


מו הא הא

זהו, שיהיה במזל ולעוד המון שנים של טלויזיה משובחת! אל תשכחו להגיב (אולי שנה הבאה אתם תהיו אלה שיוזכרו בסיכום השנתי) ולספר לנו איזה כיף זה שיש יום הולדת, איפה הייתם לפני תשע שנים, איחולים, קללות, בקשות וכו\'.