המסך המפוצל

הממיר 11/7/10

קומיוניטי שוב מבריקה, האישה הטובה בפתיחה מוצלחת, אחד העם 101 שנויה במחלוקת, מועדון לילה וולגארית מתמיד ורשת מגזימה

מאת: איתן גשם והמערכת

פורסם: 11-07-2010
53 תגובות

10. \"צ\'יינה ביץ\'\", כל פרקי השבוע (כל הסדרה למעשה) –. בתוך פחות מחודש, \"צ\'יינה ביץ\'\" הפכה לסדרה הכי טובה שאי פעם ראיתי. אני יכול לכתוב חיבור שלם על כמה טובים המשחק, הכתיבה ושאר האספקטים הטכניים (המעולים בפני עצמם) של צ\'יינה ביץ\', אבל מה שעושה את צ\'יינה לביץ\' לסדרה הכי טובה שאי פעם ראיתי, היא המעורבות הרגשית העזה שאתה מפתח כלפי הדמויות ברמה שאפילו \"אורות ליל שישי\" או ER הצליחו להגיע אליה. רציתי לכתוב סיכום לכל פרק ששודר השבוע, אבל אני פשוט לא יכול לסכם כל פרק לכמה שורות (אני גם לא רוצה להרוס למי שלא ראה). כל מה שאני יכול לעשות זה להמליץ לכל מי שקורא להתחיל לצפות בסדרה מההתחלה כשהיא תחזור לסיבוב נוסף בהוט פמילי. (תתש)

10. \"קומיוניטי\", פרק 12. איזה כיף של פרק, איזה כיף של סדרה! פשוט נהניתי מכל רגע. לא רק נהניתי, אלא כמעט נחנקתי מצחוק בלא מעט רגעים. פרקי כריסמס הם בד\"כ לא הפייבוריטים שלי, אבל הפרק הזה מצא דרך יפה ומקורית לשמור על אווירת החג החיובית מחד תוך ניסוח אמירה חתרנית ומשעשעת מנגד. לביקורת המלאה



9. ל\"רשת\" מגיע ציון גבוה במיוחד השבוע. לא כל יום זכיינית מראה קשב לרחשי העם, או אפילו למיעוט שכזה בתוכו, כשהיא מרימה את הכפפה ומחליטה להפיק עונה/ ורסיה חדשה לסדרה שבוטלה לפני שבע שנים. אכן, את הפרומואים ל\"אחד העם 101\" מפמפמים לנו בלי רחמים, וכבר כמעט נמאס לשמוע עליה, אלא שהסאב טקסט כאן חשוב יותר אפילו מהעיקר: אפשר ורצוי להתעקש על סדרות שאהבנו ושנלקחו מאתנו בטרם עת. ציון לשבח גם מגיע לזכיינית, שמפתיעה כמעט כמו הערוץ הראשון, כשהיא משיבה למודל ה VOD ולאתר האינטרנט את הפרקים המקוריים של אחד העם 1 לצפייה במלואם. ככה מחזירים עטרה ליושנה.

במודל החדש שלה, 101 נועזת, צבעונית ונושכת אף יותר מאחד העם המקורית (סצינת הריקודים עם אילנית היתה גאונית). ימים יגידו אם גם היא תשאר קומדיה כאילו-אנינה שתצליח רק בקרב קהל המעריצים המסור ומרתפי הקאלט האפלוליים, או שמא הפעם תצליח להגיע אל קהל רחב יותר. מה שבטוח, לכותב שורות אלה כאבה הבטן מרוב צחוק בסיום הפרק הראשון לעונה. (שגיא) דעה נוספת בהמשך.

9. \"האוס\", עונה 6, פרק 6. צ\'ייס היה חמוד הפרק. האינטראקציה שלו עם האוס הייתה מצויינת. בסה\"כ אפשר לומר שאהבתי את הפרק, חשבתי שהוא גם מצחיק וגם מעניין, וגם אפילו מהווה סוג משל על הסדרה עצמה. לביקורת המלאה

8. \"האישה הטובה\", פרק 1. כששמעתי לראשונה על הסדרה הזו התגובה הספונטאנית הייתה: \"נו, באמת? עוד סדרה משפטית?\", ואכן, על פני הדברים הרעיון נשמע די שחוק – שוב סיפור על מישהי שמוצאת את עצמה נשאבת פנימה לעבודה כעו\"ד שלא בטובתה, ואט אט מתברר שיש לה יכולות מרשימות והיא מצליחה להציל תיקים אבודים וכו\'. צפיה בפרק הראשון של הסדרה מעלה, כי הסדרה אכן פועלת לפי הרעיון הבסיסי שלה, אבל איכשהו העסק עבד טוב יותר ממה שהוצג \"על הנייר\" – הכתיבה נראית טובה מהרגיל, העלילה הייתה קולחת והדמויות נראות מעניינות מספיק. ויש, כמובן, את ג\'וליאנה מרגוליס שמשחקת מצוין (כמו תמיד) ומצליחה לשלב בין הפגיעות וחוסר הביטחון הבסיסיים של הדמות לבין ההתנהלות מלאת הביטחון והמתוחכמת בבית המשפט. חוץ מזה, יש כאן קאסט מרשים מאד: כריסטין ברנסקי הגדולה (\"סיביל\" ובעיקר מברודוויי) שהתפקיד שלה היה מעט קטן מדי בפרק, מרי בת\' פייל (הלא היא \"גרמס\" מ\"דוסון קריק\"), מט זאקרי (לוגן מ\"בנות גילמור\") וטייטוס ווליבר (\"אבודים\"). בהחלט נראית סדרה מעניינת שאתן לה עוד צ\'אנס.


8. בין כל השבחים לערוץ 1 לירידות על האולפן של רשת, שכחנו שהיו עוד גופים ששידרו דיווחים מהמונדיאל. חדשות 2 התכוננו למשחקים היטב: רכשו זכויות מערוץ 1, שלחו כתב לדרום-אפריקה, השתמשו בכתבים בחו\"ל(עמית סגל שידר מבר באנגליה וכשזו הודחה נשלח לספרד) והחזירו את ציון ננוס לכור מחצבתו. כמעט כל יום שודרו גם דיווחים מהשטח וגם שתי כתבות צבע. אבל השבחים האמתיים מגיעים לכתב הספורט האהוב עלי ביותר והוא ציון ננוס. האיש שממש לפני היורו הקודם עבר לכתבות תרבות(שגם אותם עשה היטב) חזר לעשות את מה שהוא עושה הכי טוב. למעט מעידה אחת- אחרי שמינית הגמר הראה כמה מארדונה נהנה מהמשחקים(טוב, זה קל כשאתה מנצח) ופיספס את ההתמוטטות ברבע- הוא הביא כמעט כל יום סיפור מעניין ושונה, כמעט תמיד מזווית אישית של דמות שמספרת את כל הסיפור. אני התגעגעתי. (טיימר)

7. עכשיו שהמונדיאל הסתיים צריך לתת מילה טובה לערוץ הראשון. נכון, האולפן שלו לא היה מושלם. ממש לא. מי שמביא את אבי רצון לאולפן כפרשן בכיר לא יכול לקבל ציון מושלם. וגם חיים רביבו הוא – איך נאמר בעדינות – לא פרשן טוב. אבל בוני גינזבורג ניווט את השידור היטב מהאולפן, ולמרות שגם הוא לא חף מביקורת (בעיקר בנוגע ליחס שלו כלפי גילי שם טוב עליו הערתי בשבוע שעבר) הוא עשה בסה\"כ עבודה מצוינת. \"נבחרת החלומות\" שבאה אחרי השידורים התחילה יותר כ\"נבחרת בלהות\", אבל הלכה והשתפרה עם הזמן, ובשלב מסוים התחלתי להתרגל לטירוף (המודע לעצמו) של צופית גרנט ולחיות אתו, כשטל ברמן עשה עבודה מצוינת בהתמודדות עמה (סה\"כ הייתה להם כימיה לא רעה) ועם יתר האורחים. בכלל, כשחושבים על האלטרנטיבה המזעזעת ש\"רשת\" סידרה לנו, האולפן של הערוץ הראשון נראה פתאום כמו אופציה טובה מאד.


6. \"קוגרטאון\", עונה 1, פרק 6. פרק מהנה בסך הכל, אבל הייתה לי בעיה קטנה אתו – למרות שהדינאמיקה של הדמויות ממשיכה להיות מגניבה (במיוחד מוצאת חן בעיני הדינאמיקה של אנדי ובובי, וברקע טראוויס וגרייסון)  וצחקתי מלא מעט בדיחות במהלכו, לא כל כך אהבתי את הדרך שבה ג\'ולס נפרדה מג\'וש, שנראתה די מאולצת והרגישה כאילו הכותבים הגיעו לשלב שבו מיצו את הדמות שלו וחיפשו דרך להיפטר ממנו. כל הקטע שג\'וש מתאהב בה הרגיש מלאכותי מאד ולא נראה תואם את ההתנהגות שלו. נכון שהדמות שלו הייתה די אנמית ושולית, אבל עדיין היה ראוי שימצאו סיום הולם יותר לרומן הזה. מנגד, אני אוהב את החיבור בין בובי לג\'ולס, וסצינת הסיום שבה ג\'ולס מקריינת על כך שאסור לשלוח מסרים בולטים מדי למישהו שנפרדת ממנו כדי שלא יפתח ציפיות על רקע המונטאז\' של בובי שנראה מפנטז על קאמבק די פיצתה על הסיפור של ג\'וש ונראתה הגיונית הרבה יותר, אז אפשר לסלוח להם הפעם. עושה רושם שבובי וגרייסון עוד יתחרו בעתיד על ליבה של ג\'ולס. יהיה מעניין...



5.5. \"Glee\", עונה 1, פרק 21. עוד פרק חלש ומאכזב למדי. התחלואים הבולטים של הסדרה באו לידי ביטוי בפרק הזה – דמויות שמתנהגות באופן בלתי עקבי, התמקדות מלאכותית ומאולצת ב\"תמה של הפרק\",  עלילות חסרות היגיון, ומסרים מתקתקים מדי וחוזרים על עצמם במסווה של חתרנות. כל הסיפור של ה\"דיכאון\" לא היה מעניין והרגיש מאולץ מאד וההתנהגות של ג\'סי לאורך הפרק פשוט לא הרגישה מתאימה לדמות ולמניעים שלה (ואם היו רוצים להציג את הדברים כאילו הוא במאבק פנימי אפשר היה לעשות את זה בצורה אמינה יותר ושטחית פחות), והסיפור של וויל וסו היה מופרך אפילו בשביל הסדרה הזאת. ולמרות שטרי הייתה סבירה יחסית בפרק הזה, אף פעם לא סבלתי אותה, מה גם שהתרומה שלה התגלתה בדיעבד כשולית למדי. ובכל זאת, היו כמה דברים טובים: סיום הסיפור של וויל וסו היה דווקא לא רע בכלל וכמו תמיד ג\'יין לינץ\' גנבה את ההצגה עם ה\"משבר\" של הדמות והדרך הנפלאה שבה היא יצאה ממנו מנצחת (והפנינים שהיא לבשה מעל חליפת הטריינינג – פרייסלס!), סצינת שבירת הביצה על רייצ\'ל הייתה עשויה היטב וממש אפשר היה לחוש את תחושת ההשפלה של הדמות והנאמברים היו נחמדים, כרגיל: הביצוע ל- \"Loser\" היה מגניב, הביצוע ל- \"Good Vibrations\" הרגיש קצת לא במקום אבל היה ממש חביב (מה גם שוויל העיר להם שזה לא ממש פאנק) והביצוע של קווין ל- \"This is a Men\'s world\" היה ההפתעה של הפרק, ודיאנה אגרון הראתה (שוב) כשרון רב בביצוע (בעיקר ויזואלית, אבל גם ווקאלית), למרות שהריקוד של ההריוניות ברקע היה גרוטסקי ומטופש עד אימה. בכל מקרה, אפשר לקוות שפרק הסיום יהיה מוצלח יותר.


5. \"אחד העם 101\", פרק 1. כל כך הרבה ציפיות היו לי מהסדרה הזו אחרי הקמפיין הכל כך מאסיבי ש\"רשת\" עשו לה (עוד על כך –בהמשך). אני דווקא חיבבתי את \"אחד העם 1\" והאווירה השרוטה שלה, אבל די התאכזבתי מפרק הפתיחה של הסדרה החדשה. כן, היו דברים טובים – אהבתי את הדרך שבה ראובן אמר שלום לעולם, שפתחה את הפתח לסדרה החדשה, מירי עדיין דמות גדולה ואילן פלד הוא פשוט גאון קומי אין מה לומר, והיו גם סצינות טובות, במיוחד בתחילת הפרק עם בנות ארגון \"נענ\"ע\" והניסיונות של מירי להרשים אותם, שם הדמות שלה הייתה במיטבה (וגם יעל פוליאקוב, ארז בן הרוש ואורי גוטליב שיחקו היטב) והמסרים על התרבות הפלצנית של החברה הגבוהה (\"משקה קווקווה דלה אומה\", \"נגיעות קפה\" וכו\') בהשוואה לפרחיות הטבעית של מירי (ואילנית) עבדו היטב , אבל היו הרבה מאד סצינות סתמיות לחלוטין שהיו עשויות בצורה מרושלת וסתמית, ובעיקר לא הצחיקו בכלל. אפילו הסצינה של מירי במעלית עם רוחו של ראובן שאמורה הייתה להיות חזקה במיוחד הייתה סתמית לגמרי, והדיאלוגים הנונסנסיים פשוט לא עבדו עבורי. אפשר לראות את הפוטנציאל, אבל זה לא היה זה.



4. \"מועדון לילה\". התכנית שמסמלת יותר מכל את הקיץ ב\"קשת\" חזרה לשידור ונראה ששום דבר לא ממש השתנה שם – כמות המלל והצעקות בלתי נסבלת, הבדיחות וולגריות כתמיד, קטורזה ממשיך להצחיק את עצמו, נוסבאום מאד לא יציב (לצד הברקות גדולות יש לו גם בדיחות ממש סתמיות), ארז טל זחוח מתמיד, ורק שי גולדשטיין שומר על יציבות, למרות שגם הוא נסחף לאווירה הצעקנית, וחבל. אבי אטינגר הצטרף לחבורה ואכזב מאד, לא רק ברמת הבדיחות (אם כי היו לו כמה הברקות, במיוחד אהבתי את זו על השריפות במסעדות של אבוטבול) אלא בעיקר בעובדה שלא הפסיק להסתכל בדפים שלו – עובדה שפגעה מאד ב- Delivery של הבדיחות והקהתה מהן את העוקץ. נועה וולמן, לעומת זאת, היא דווקא בחירה מסקרנת מאד – דוגמנית/שחקנית שהיא יותר מסתם פרצוף יפה והראתה לא אחת בעבר גישה חיובית מאד למקצוע והרבה הומור עצמי, רק חבל שבינתיים התכנית הולכת אתה על הקו הצפוי של ה\"בלונדה הכאילו טיפשה שנלחמת בסוטים שמסביבה\" במקום לתת לה להתבטא באמת. פשוט בזבוז. עוז זהבי נראה מאד מרוצה מעצמו ולא תרם הרבה, ושני כהן הייתה מקסימה כתמיד אבל אפשר היה לתת לה לעשות קצת יותר מאשר לשבת בכורסא בקטע של המונדיאל. בינתיים זה לא נראה מלהיב בכלל.

2. לעומת חדשות 2, חדשות ערוץ 10 התייחסו למונדיאל כחלטורה: לא שלחו כתב לדרום אפריקה, לא רכשו זכויות מערוץ 1 והשתמשו באריאל מרגלית בברלין רק במשחקים של גרמניה. ברב המקרים כתבות הצבע שלהם נראו כמו משהו שלא ראוי לעלות ביו-טיוב והשיא בעיני היה כשקטעים מהמשחקים שודרו מהCNN יחד עם הכיתוב: \"שודר בערוץ 1\". גם אם אין כסף, זה לא צריך להיראות ככה. (טיימר)


1. כאשר \"רשת\" החלה לפמפם במהלך המונדיאל את \"אחד העם 101\" שמחתי על כך. אם כבר לקדם משהו באגרסיביות אז למה לא לקדם הפקת מקור שנוצרה ע\"י אנשים מוכשרים שמקבלים כאן הזדמנות שניה נדירה להפוך סדרת קאלט ישנה ללהיט של ממש? אבל לאחרונה התחושה החיובית שלי מהקידום הזה התחלפה בתחושת מיאוס של ממש, עד כדי כך שכבר שקלתי לא לצפות בפרק. זה היה (ועדיין) פשוט לא ייאמן – אי אפשר היה לפתוח טלוויזיה בלי להיתקל בעוד פרומו, עוד קידום עוד באנר – דייייי כבר! זה כבר הוציא לי כל חשק לשמוע משהו על הסדרה, לא כל שכן לצפות בה. ומה הכי עצוב? שכנראה שזה עבד. נותני המדרוג מדברים על כ- 23% צפיה בפרק הראשון של הסדרה. זה אומר שאנשים מושפעים מכל שטיפות המוח האלה, ויש להניח שאנשי \"רשת\" יפנימו את זה וישתמשו בשיטות דומות בעתיד. אפשר לנחש שאחוזי הצפיה הגבוהים יירדו בקרוב כשהתלהבות הראשונית תסתיים, אבל את אנשי \"רשת\" זה בטח לא יעניין והם ימשיכו וימשיכו... עד שמתישהו גם לאחרוני הסבלנים זה יימאס. בתקווה.


בשולי הממיר

וגם אריאנה מלמד (ynet) ופיני אסקל (nana) על \"מועדון לילה\".



אין ספק שאתמול היה היום של רשת, ועל כך מגיע לה פרגון גדול. אחר הצהרים, השידור החי של קונצרט הזעקה למען גלעד שליט, ובערב, העונה החדשה של אחד העם 101 – ובזה אני רוצה להתרכז. למטה יש הערה אחת לגנותו של גדי סוקניק. לפוסט המלא (רב ערוצית על \"אחד העם 101\" וגדי סוקניק)

זה, כמובן, הצד השני של כל גיבורי אמריקה האלה. מצד אחד הפכו לנערצים, מצד שני, אף אימא לא רוצה שהבת שלה תתחתן איתם. שיהיו נערצים עם מישהי אחרת. אולי בגלל זה לאף אחד בתחנה אין בת זוג קבועה. כולם גרושים או פרודים או סתם רווקים. לפוסט המלא (רב ערוצית על \"הצילו\")

הטוויסט של העונה הנוכחית הוא שאחד המתמודדים לא מתמודד על הפרס הגדול אלא על האפשרות להגיע לאמצע התוכנית. אותו מתמודד מחבל לאורך העונה במהלכים של מתמודדים אחרים ובאופן כללי, בחיים בבית. לפוסט המלא (צפניה על העונה החדשה האמריקאית של \"האח הגדול\")




רוצים לכתוב לממיר הבא? כתבו לנו
(editor@tve.co.il)

המסך המפוצל בטוויטר
המסך המפוצל בפייסבוק